Hop til indhold

Ved I om det her er normalt for en cairn-terrie?


Gæst Tutsi
 Share

Recommended Posts

(Også postet inde i 'adfærd')

 

Hej allesammen

 

Min cairn-terrie på 10 år er i løbetid. Det har hun jo været mange gange før. Men jeg synes altså hun er anderledes denne gang. Hun er begyndt at ryste ret meget i løbet af dagen. Og igår havde jeg hende med hjem til en veninde, hvor hun tissede på gulvet! Men hun virker stadig glad og vil gerne lege, men det er som om hun ikke kan få kroppen til at lade være med at ryste.

 

Har i også prøvet det? At jeres hund ryster en del når de er i løbetid. Og i såfald gør i noget ved det?

 

På forhånd tak

/Teresa

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hej

 

Nej det har jeg ikke været ude for - altså rysteriet.

Men hver løbetid er individuel.

 

Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvorfor hun skulle ryste.

 

I hvilke situationer gør hun det?

 

Tissede hun en kæmpe sø eller bare et par dråber?

 

Hun kan jo have raget en infektion til sig så det sikreste er at tale med din dyrlæge hvis du synes hendes adfærd er anderledes end normalt. Hunde er jo nogle hårdføre dyr som helst ignorerer hvis der er noget i vejen med dem og forsøger at opføre sig så normalt som muligt.

 

Rysteture skyldes som regel at hunden vil holde varmen, er hun lige blevet trimmet?

Men det kan også være pga. smerter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Tak for hurtig svar:-)

 

Hun tissede en ret stor pøl igår indenfor. Men virkede alligevel ret glad efter.

Hun skal snart til at trimmes, så jeg tror ikke det fordi hun fryser.

Men jeg fik allerede fredag formiddag, en tid hos dyrelægen mandag morgen. For lige at se om alt er, som det skal være.

 

Men Ringede så til en dyrelæge sent igår aftes. Var nemlig også bange for hun rystede pga. smerter:cry:

Han troede også det kunne være forstoppelse, da hun ikke har spist særlig meget de sidste to dage. (Men det tror jeg dog er fordi hun er i løbetid), så kommer der jo heller ikke så meget den anden vej. Men for at være sikker, har Tutsi i samråd med lægen, fået noget afførende. Det har ikke hjulpet, hun skal vist bare ikke af med noget. Men må se dagen an. Og hvis det bliver værrer må vi tage til akutlæge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej

Tak for hurtig svar:-)

 

Hun tissede en ret stor pøl igår indenfor. Men virkede alligevel ret glad efter.

Hun skal snart til at trimmes, så jeg tror ikke det fordi hun fryser.

Men jeg fik allerede fredag formiddag, en tid hos dyrelægen mandag morgen. For lige at se om alt er, som det skal være.

 

Men Ringede så til en dyrelæge sent igår aftes. Var nemlig også bange for hun rystede pga. smerter:cry:

Han troede også det kunne være forstoppelse, da hun ikke har spist særlig meget de sidste to dage. (Men det tror jeg dog er fordi hun er i løbetid), så kommer der jo heller ikke så meget den anden vej. Men for at være sikker, har Tutsi i samråd med lægen, fået noget afførende. Det har ikke hjulpet, hun skal vist bare ikke af med noget. Men må se dagen an. Og hvis det bliver værrer må vi tage til akutlæge..

 

God bedring med hende.

 

Du kommer lige tilbage og fortæller hvordan det går ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...