Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ja, det var selvfølgelig en idé, én tråd hvor vi så alle sammen kunne skrive vores små positive historier :-D

 

Positive oplevelser-tråden...:-D...de drukner jo i alt og intet...og jeg er ihvertfald en af dem der ikke vil oprette en tråd hver gang jeg bliver glad ved en lille ting...så det ville da være perfekt...:-D

 

Jamen, det gør jeg da lige med det samme :-D

 

På foranledning af ovenstående oprettes hermed en tråd hvor du er velkommen til at skrive om alle de små positive oplevelser med din hund.

Du ved, de der oplevelser du måske ikke lige syntes fortjener en hel tråd for sig selv, men som du stadig brænder for at få lov til at fortælle om :-D

 

Skriv løs, nu er vi ihvert fald foreløbigt to der abonerer på denne tråd, og vil læse om dine små dagligdags oplevelser med din dejlige hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så må jeg jo hellere lægge ud :blink:

 

Luna har lært et nyt signal, eller det vil sige at det er ikke helt nyt, men nu ved jeg hvorfor jeg "normalt" bruger positiv træning...

 

Når vi er gået i seng om aftenen, så begynder kattene nogen gange at luske rundt og så syntes Luna at hun hellere må deltage, så hun springer ud af sengen, og vi bliver skidesure, og brøler "I SENG". Ikke særlig pædagogisk, og jeg er da heller ikke stolt af det, men kl. 2 om natten er jeg altså ikke altid så pædagogisk som jeg gerne ville være :oops:

 

Det virker som regel ikke, og vi er nødt til at stå op og guide hende tilbage i seng...

 

Nu har jeg så sat en krukke på mit natbord, og i denne krukke er der kattemad, hvilket Luna eeeelsker :mums:

 

På 2 dage har hun lært hvad "i seng" (ikke brølt, men bare sagt almindelig :blink:) betyder, og nu kommer hun løbende selv om hun er nede i stuen og jeg ligger i sengen på første sal og siger "i seng" :5up:

 

Så positive metoder er vejen frem, selv kl. 2 om natten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

SUPER god idé til en tråd! :mrgreen:

 

( host http://www.hunde-forum.dk/traening/12651-den-positive-trad.html host)

 

For ikke at spamme helt, kan jeg fortælle at Sherlock bare er så dygtig til kontakt, for tiden :lun: Når vi går forbi folk kan jeg med en godbid få ham til at gå lige ved siden af mig, noget som han ikke har kunne gøre længe

Link til indlæg
Del på andre sites

SUPER god idé til en tråd! :mrgreen:

 

( host http://www.hunde-forum.dk/traening/12651-den-positive-trad.html host)

 

For ikke at spamme helt, kan jeg fortælle at Sherlock bare er så dygtig til kontakt, for tiden :lun: Når vi går forbi folk kan jeg med en godbid få ham til at gå lige ved siden af mig, noget som han ikke har kunne gøre længe

 

Den havde jeg helt glemt :oops:

 

Og du må meget gerne spamme, det er derfor tråden er oprettet :blink:

 

Og hvor er det fedt at han vælger dig til, i stedet for alle mulige andre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den havde jeg helt glemt :oops:

 

Og du må meget gerne spamme, det er derfor tråden er oprettet :blink:

 

Og hvor er det fedt at han vælger dig til, i stedet for alle mulige andre :5up:

 

Du skal ikke undskylde :blink: Jeg synes bare det er sjovt, de to tråde hedder helt det samme.

 

Og ja, det er dejligt at han er begyndt at være sit "normale" jeg igen.

 

Og hvor er det sødt med Luna! Sikke dygtig hun er :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jammen så vil jeg da fortælle om en lille sød episode i morges, det har dog ikke noget at gøre med træning.. :engel:

 

Freya elsker tæpper, og specielt et nyt tæppe er hun faldet fuldstændig pladask for... Hun vil IKKE ligge i sin "lædersofa" (sådan en tulle sofa) uden lige nøjagtig dét.

 

I morges kommer hun ud på badeværelset til mig. Hun prikker mig på benet med hendes snude i mens jeg står og børster tænder. Jeg følger efter hende og hun går ud i gangen hvor hendes tæppe ligger. Hun tager det i munden og kigger op på mig, som for at sige: Vil du ik nok følge med.:lun: ... Jeg følger selvfølgelig med hende, hvor hun går hen til sin sofa som er fyldt op med min fars tøj:evil:... Hun ligger tæppet ned foran sofaen og kigger op på mig igen. Jeg flytter tøjet og ligger hendes tæppe i sofaen hvorefter hun går op og ligger sig.:lun:.... Hvor solgt til stang-lakrids kan man lige være.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen så vil jeg da fortælle om en lille sød episode i morges, det har dog ikke noget at gøre med træning.. :engel:

 

Freya elsker tæpper, og specielt et nyt tæppe er hun faldet fuldstændig pladask for... Hun vil IKKE ligge i sin "lædersofa" (sådan en tulle sofa) uden lige nøjagtig dét.

 

I morges kommer hun ud på badeværelset til mig. Hun prikker mig på benet med hendes snude i mens jeg står og børster tænder. Jeg følger efter hende og hun går ud i gangen hvor hendes tæppe ligger. Hun tager det i munden og kigger op på mig, som for at sige: Vil du ik nok følge med.:lun: ... Jeg følger selvfølgelig med hende, hvor hun går hen til sin sofa som er fyldt op med min fars tøj:evil:... Hun ligger tæppet ned foran sofaen og kigger op på mig igen. Jeg flytter tøjet og ligger hendes tæppe i sofaen hvorefter hun går op og ligger sig.:lun:.... Hvor solgt til stang-lakrids kan man lige være.:hjerte:

 

Hvor er hun dog bare sød, jeg er lige blevet forelsket :hjerte:

 

Og tråden er til alle positive historier med hunde, det behøver ikke at have noget med træning at gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh jamen jeg er også pavestolt af Motor! Tror han er godt ude af sin halve modningsfase og han er SÅ god til at komme! Vi går størstedelen af turene uden snor nu - nogle gange giver jeg ham den på hvis jeg ser en hund komme i mod os, andre gange drejer vi bare af. Han har endda flere gange hilst på den anden hund og så er kommet med mig - selv om han ikke havde snor på :shock: Ikke alle hunde, men små skridt i den helt rigtige retning.

 

Når vi ser andre hunde og jeg ikke synes han skal hilse, så hidser han sig stadig op og vil derhen, men flere gange har jeg nu oplevet, at når de så er gået forbi så vender han sig lyn-børge om mod mig og afventer godbidden som han får for at komme i kontakt med mig :lun:

 

For nogle dage siden var vi ude og gå snuse tur, jeg sidder på en bænk mens han snuser rundt, ret langt væk lød der så fyrværkeri skud - Motor løber glad hen til mig og kigger spændt op på mig, for skud/fyrværkeri er jo lig med en godbid :klap: Ej, jeg blev så glad :hjerte:

 

Og sidst, men ikke mindst, vi har ikke været så meget nede ved Anders' arbejde, men alligevel ved han hvor han skal løbe hen, når vi er 15 meter derfra. Han spæner direkte hen til døren, den ene gang gøede han også fordi Anders ikke havde opdaget ham og åbnet døren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvor er hun dog bare sød, jeg er lige blevet forelsket :hjerte:

 

Og tråden er til alle positive historier med hunde, det behøver ikke at have noget med træning at gøre :-D

 

Ja sådanne små stunder gør bare at man føler sig som den rigeste i hele verdenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh jamen jeg er også pavestolt af Motor! Tror han er godt ude af sin halve modningsfase og han er SÅ god til at komme! Vi går størstedelen af turene uden snor nu - nogle gange giver jeg ham den på hvis jeg ser en hund komme i mod os, andre gange drejer vi bare af. Han har endda flere gange hilst på den anden hund og så er kommet med mig - selv om han ikke havde snor på :shock: Ikke alle hunde, men små skridt i den helt rigtige retning.

 

Når vi ser andre hunde og jeg ikke synes han skal hilse, så hidser han sig stadig op og vil derhen, men flere gange har jeg nu oplevet, at når de så er gået forbi så vender han sig lyn-børge om mod mig og afventer godbidden som han får for at komme i kontakt med mig :lun:

 

For nogle dage siden var vi ude og gå snuse tur, jeg sidder på en bænk mens han snuser rundt, ret langt væk lød der så fyrværkeri skud - Motor løber glad hen til mig og kigger spændt op på mig, for skud/fyrværkeri er jo lig med en godbid :klap: Ej, jeg blev så glad :hjerte:

 

Og sidst, men ikke mindst, vi har ikke været så meget nede ved Anders' arbejde, men alligevel ved han hvor han skal løbe hen, når vi er 15 meter derfra. Han spæner direkte hen til døren, den ene gang gøede han også fordi Anders ikke havde opdaget ham og åbnet døren :-D

 

Hvor gammel er det lige Motor er, han lyder allerede som en voksen og velopdragen hund, hvor er han bare god :klap:

 

Og hvor er det dejligt at han bare forbinder fyrværkeri med godbidder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er god til, at finde ting som er tabt eller på anden måde blevet væk.

 

Victors hundeveninde har fået fjernet en negl og har derfor en sok på. Den var hun så uheldig at tabe. Victor blev sendt afsted for, at finde den omkring det sted hvor vi mente, at hun havde tabt den. Der gik ikke lang tid, så kom Victor stolt ud mellem træerne med sokken i munden.

 

Man er vel ikke retriever for ingenting.:blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er god til, at finde ting som er tabt eller på anden måde blevet væk.

 

Victors hundeveninde har fået fjernet en negl og har derfor en sok på. Den var hun så uheldig at tabe. Victor blev sendt afsted for, at finde den omkring det sted hvor vi mente, at hun havde tabt den. Der gik ikke lang tid, så kom Victor stolt ud mellem træerne med sokken i munden.

 

Man er vel ikke retriever for ingenting.:blink:

 

Ih, sådan noget ville jeg så gerne at Luna kunne, jeg syntes det er så sejt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er det lige Motor er, han lyder allerede som en voksen og velopdragen hund, hvor er han bare god :klap:

 

Og hvor er det dejligt at han bare forbinder fyrværkeri med godbidder :5up:

 

Lige blevet 19 uger :engel:

Velpdragen vil jeg nu ikke ligefrem kalde ham, men det gør overhovedet heller ikke noget :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er god til, at finde ting som er tabt eller på anden måde blevet væk.

 

Victors hundeveninde har fået fjernet en negl og har derfor en sok på. Den var hun så uheldig at tabe. Victor blev sendt afsted for, at finde den omkring det sted hvor vi mente, at hun havde tabt den. Der gik ikke lang tid, så kom Victor stolt ud mellem træerne med sokken i munden.

 

Man er vel ikke retriever for ingenting.:blink:

 

Ja det er vildt fascinerende når hunde kan gøre sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, sådan noget ville jeg så gerne at Luna kunne, jeg syntes det er så sejt :5up:

 

Jeg tror, at meget af hans lyst til at finde ting, kommer af at vi altid har rost ham, lige fra han var helt lille, når han havde taget noget. Det gjorde, at han ret hurtig stolt kom hen og vidste os, det som han havde fundet og er det noget, som han ikke må have, så bytter vi bare med en godbid eller et stykke legetøj.

 

Det har også bevirket, at han ikke har bidt noget i stykker, da han jo skal hen og vise os sin fangst.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at meget af hans lyst til at finde ting, kommer af at vi altid har rost ham, lige fra han var helt lille, når han havde taget noget. Det gjorde, at han ret hurtig stolt kom hen og vidste os, det som han havde fundet og er det noget, som han ikke må have, så bytter vi bare med en godbid eller et stykke legetøj.

 

Det har også bevirket, at han ikke har bidt noget i stykker, da han jo skal hen og vise os sin fangst.:-D

 

Det er da et råd du skal give videre til nye hvalpeejere, ikke nok med at det er virkningsfuldt, så er det også utroligt sødt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi vil også være med.

 

Bamse har lært endnu en ny ting - Kommandoen "hent far", hvilket er temmelig praktisk, når jeg synes at vi skal i seng nu, eller jeg ikke lige gider råde efter manden :engel:

 

Så Bamse futter ind og tager fat om mandens hånd og guider ham ind til mig - Det eneste minus er at han også godt forstår hvad "hent mor" betyder :klap:

 

Så det giver nogle helt vildt hyggelige familiestunder, når man sådan bliver hentet af vovsen, og slæbt med ind på sofaen til familiehygge :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil også være med.

 

Bamse har lært endnu en ny ting - Kommandoen "hent far", hvilket er temmelig praktisk, når jeg synes at vi skal i seng nu, eller jeg ikke lige gider råde efter manden :engel:

 

Så Bamse futter ind og tager fat om mandens hånd og guider ham ind til mig - Det eneste minus er at han også godt forstår hvad "hent mor" betyder :klap:

 

Så det giver nogle helt vildt hyggelige familiestunder, når man sådan bliver hentet af vovsen, og slæbt med ind på sofaen til familiehygge :lun:

 

Hvor sejt :5up:

 

Hvordan har I lært ham det, for det skal Luna da også lære. Det kunne bare være så godt når jeg mener at Bo skal slukke fjernsynet og komme i seng :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at meget af hans lyst til at finde ting, kommer af at vi altid har rost ham, lige fra han var helt lille, når han havde taget noget. Det gjorde, at han ret hurtig stolt kom hen og vidste os, det som han havde fundet og er det noget, som han ikke må have, så bytter vi bare med en godbid eller et stykke legetøj.

 

Det har også bevirket, at han ikke har bidt noget i stykker, da han jo skal hen og vise os sin fangst.:-D

 

Mon det er for sent at skifte til den taktik :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...jeg var vildt stolt tidligere...men ingen opdagede mig...:fornaermet:

 

skrev i alt og intet, om at Victoria havde været med mig på en laaang gåtur...vi tog ned til skolen hvor jeg arbejder og lavede lidt forhindringsbane...først turen over nogen træplader der er sat fast med kæder, så de kan bevæge sig i alle retninger, derefter lidt slalom og en tur gennem et rør...synes hun er lidt sej...røret kender hun i forvejen, men at bevæge sig så sikkert på usikker grund, som hun gjorde, det er sejt...:-D...

 

Hun blev også møsset af en labrador, på trods af min modstand mod at hilse på fremmede hunde, samt hendes flotte rød/sorte halsbånd med store nitter der ser rigtigt kært ud, men for manges vedkommende nok siger "bliv væk"...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...