Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Punkt 1. Min hund er rent faktisk begyndt at være interesseret i mad!

 

Punkt 2. Min hund er rent faktisk begyndt at synes det er fedt at komme når jeg kalder! Næsten hver gang! Jeg kunne rent faktisk kalde ham til mig i en fremmed skov, den anden dag :-D Normalt er han døv så snart han kommer uden for de vante omgivelser.

 

Og en lille sejrsdans :banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bamse :lun:

 

Min skønne hund blev jo den heldige vinder og skulle på begynder lydigheds holdet for første gang i dag.

 

Var noget spændt, for det er længe siden han har været præsenteret for så mange voksne hunde, så tæt på, på én gang.

 

Men ikke én gang reagere han på de andre hunde og det på trods af at flere af de andre gav gevaldig lyd fra sig og var knap så gode venner - Han opførte sig helt eksemplarisk og havde fuld fokus på mig hele timen!! :5up:

 

Hvis man vil se et eksempel på fuld førefokus, så skulle man have set Bamse i dag - Han var simpelthen en drøm at arbejde med :klap:

 

Og endnu mere fantastisk var det, at han total ignorerede en noget overgearet schæfer (haderacen over alle haderacer) der gøede og skabte sig en del gennem det meste af timen :banan:

 

Kæft hvor er jeg stolt af min hund!! Han var simpelthen gennemført eksemplarisk og fantastisk - Endda også set med lidt objektive øjne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamse :lun:

 

Min skønne hund blev jo den heldige vinder og skulle på begynder lydigheds holdet for første gang i dag.

 

Var noget spændt, for det er længe siden han har været præsenteret for så mange voksne hunde, så tæt på, på én gang.

 

Men ikke én gang reagere han på de andre hunde og det på trods af at flere af de andre gav gevaldig lyd fra sig og var knap så gode venner - Han opførte sig helt eksemplarisk og havde fuld fokus på mig hele timen!! :5up:

 

Hvis man vil se et eksempel på fuld førefokus, så skulle man have set Bamse i dag - Han var simpelthen en drøm at arbejde med :klap:

 

Og endnu mere fantastisk var det, at han total ignorerede en noget overgearet schæfer (haderacen over alle haderacer) der gøede og skabte sig en del gennem det meste af timen :banan:

 

Kæft hvor er jeg stolt af min hund!! Han var simpelthen gennemført eksemplarisk og fantastisk - Endda også set med lidt objektive øjne :engel:

 

Hvor er det altså bare vildt at tænke på hvor langt han er nået, I er et fantastisk team :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er det altså bare vildt at tænke på hvor langt han er nået, I er et fantastisk team :5up:

 

Ja, jeg har svært ved at forstå det nogen gange.

Bliver ved med at undervurdere hvor langt han er kommet - Men trods alt hellere det, end at sætte ham i situationer han ikke kan overskue.

 

Er bare SÅ glad for min skønne, skønne Bamsemand :lun:

 

Han er verdens bedste argument, for at det virkelig er det værd, at tage en omplaceringshund med bagage til sig :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har netop været i sommerhus ved Rødby og der valgte vi så at tage en smuttur til Reventlow-marked (det kunne jeg huske fra min tid på efterskole i Nakskov).

 

Da tøserne jo ikke er så vilde med at være alene i sommerhuset, så kom de naturligvis med, men tanken var, at de skulle blive i bilen, da Mollie jo ikke er så god til det der med mange mennesker og andre hunde og Martin bryder sig ikke om at have hende med ud nogen steder.

 

Meeeen da vi ankom til p-pladsen, så var det på en mark og solen stod ned fra en skyfri himmel og jeg nægtede at efterlade hundene i bilen, så de måtte en tur med ind på pladsen.

 

Martin tog Jessie, da hun jo er vant til andre hunde og mange mennesker og jeg tog så Mollie med.

Mollie fik sin snudesele på og jeg tog godbidder med.....

 

Mollie klarede det bare så godt :banan: Hun hilste på alle mennesker, der ville snakke og der var mange - de var alle imponerede over, at jeg brugte godbidder tistedet for at "rive hende rundt" og en del var nysgerrige efter at høre hvorfor hun havde en snudesele på, når nu hun ikke bed efter dem, da de stak hele femøren og klør fem ned i hovedet på hende uden at spørge om lov :???:

 

Men det allerbedste: Mollie ignorerede fuldstændigt alle de hunde, der var til stede :klap:

 

Tilgengæld var Jessie ved at få et panikanfald, da jeg jo havde efterladt hende hos Martin og Martin kunne ikke slappe af overhovedet, fordi Mollie var med :megaked: Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad Mollie så end gør, så har han bare en negativ indstilling til hende :cry:

 

Vi var der kun i et kvarter, da der jo ikke var nogen grund til at presse citronen, men jeg var simpelthen så stolt af Mollie :banan: og så skuffet over den bedre halvdel :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har netop været i sommerhus ved Rødby og der valgte vi så at tage en smuttur til Reventlow-marked (det kunne jeg huske fra min tid på efterskole i Nakskov).

 

Da tøserne jo ikke er så vilde med at være alene i sommerhuset, så kom de naturligvis med, men tanken var, at de skulle blive i bilen, da Mollie jo ikke er så god til det der med mange mennesker og andre hunde og Martin bryder sig ikke om at have hende med ud nogen steder.

 

Meeeen da vi ankom til p-pladsen, så var det på en mark og solen stod ned fra en skyfri himmel og jeg nægtede at efterlade hundene i bilen, så de måtte en tur med ind på pladsen.

 

Martin tog Jessie, da hun jo er vant til andre hunde og mange mennesker og jeg tog så Mollie med.

Mollie fik sin snudesele på og jeg tog godbidder med.....

 

Mollie klarede det bare så godt :banan: Hun hilste på alle mennesker, der ville snakke og der var mange - de var alle imponerede over, at jeg brugte godbidder tistedet for at "rive hende rundt" og en del var nysgerrige efter at høre hvorfor hun havde en snudesele på, når nu hun ikke bed efter dem, da de stak hele femøren og klør fem ned i hovedet på hende uden at spørge om lov :???:

 

Men det allerbedste: Mollie ignorerede fuldstændigt alle de hunde, der var til stede :klap:

 

Tilgengæld var Jessie ved at få et panikanfald, da jeg jo havde efterladt hende hos Martin og Martin kunne ikke slappe af overhovedet, fordi Mollie var med :megaked: Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad Mollie så end gør, så har han bare en negativ indstilling til hende :cry:

 

Vi var der kun i et kvarter, da der jo ikke var nogen grund til at presse citronen, men jeg var simpelthen så stolt af Mollie :banan: og så skuffet over den bedre halvdel :damn:

 

Glem alt om manden, og så giv dig selv lov til at nyde denne kæmpe succes, for hold da op hvor var Mollie dygtig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også snart denne tråd skulle være en månedens positive tråd.. :-D

 

 

Her er der også optur, vi er skiftet til Frolics og nu også nogle vanvittig dyre levergodbidder, og de virker :banan:

 

Lige før var vi på morgentur, langt foran gik en anden hund (og tænk hvis nu det var en hunhund :shock:), Motor begyndte at gø sin glædes gø, jeg sagde neej og vendte rundt, ok fair nok - han stoppede med at gø.

 

Men så kunne han jo trække lidt i stedet, men det må man heller ikke, så jeg sagde nej og trak ham lidt tilbage - så løb han selv hen og rundede mig, fik en godbid (se, fik en godbid er STORE sager her, normalt kunne den godbid i lige præcis den situation være det mest ligegyldige i verden), og de næste 3 gange han trak lidt, kunne jeg bare sige nej og han vendte selv rundt og kom hen og fik godbid :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde Elvis løs på marken i går, da der pludselig lød en fløjte! Det viste sig så at helt henne for enden af marken, hvor jeg knap nok kunne se det, stod der en af naboerne m/sin jagthund - og de hundetræner m/fløjte.

 

Elvis var meeget interesseret i den fløjtelyd og vidste ikke helt om mor her var mere spændende end at løbe hen til fløjten og den anden hund. Jeg kaldte på ham uden at han kom helt tæt på mig - han reagerede, men var alligevel splittet, men til sidst løb jeg den anden vej og kaldte meget "legende" på ham, og SÅ kom han hen til mig :banan:

 

Så fik han sporlinen på og vi gik hjemad. På turen hjem fik vi så øvet lidt plads, sit mm. med fløjten som distraktion i baggrunden, og det gik faktisk ok :-D Det var meget interessant at lytte efter fløjten, men derfor kan man stadig godt finde ud af at sitte, når mor siger det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har netop været i sommerhus ved Rødby og der valgte vi så at tage en smuttur til Reventlow-marked (det kunne jeg huske fra min tid på efterskole i Nakskov).

 

Da tøserne jo ikke er så vilde med at være alene i sommerhuset, så kom de naturligvis med, men tanken var, at de skulle blive i bilen, da Mollie jo ikke er så god til det der med mange mennesker og andre hunde og Martin bryder sig ikke om at have hende med ud nogen steder.

 

Meeeen da vi ankom til p-pladsen, så var det på en mark og solen stod ned fra en skyfri himmel og jeg nægtede at efterlade hundene i bilen, så de måtte en tur med ind på pladsen.

 

Martin tog Jessie, da hun jo er vant til andre hunde og mange mennesker og jeg tog så Mollie med.

Mollie fik sin snudesele på og jeg tog godbidder med.....

 

Mollie klarede det bare så godt :banan: Hun hilste på alle mennesker, der ville snakke og der var mange - de var alle imponerede over, at jeg brugte godbidder tistedet for at "rive hende rundt" og en del var nysgerrige efter at høre hvorfor hun havde en snudesele på, når nu hun ikke bed efter dem, da de stak hele femøren og klør fem ned i hovedet på hende uden at spørge om lov :???:

 

Men det allerbedste: Mollie ignorerede fuldstændigt alle de hunde, der var til stede :klap:

 

Tilgengæld var Jessie ved at få et panikanfald, da jeg jo havde efterladt hende hos Martin og Martin kunne ikke slappe af overhovedet, fordi Mollie var med :megaked: Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad Mollie så end gør, så har han bare en negativ indstilling til hende :cry:

 

Vi var der kun i et kvarter, da der jo ikke var nogen grund til at presse citronen, men jeg var simpelthen så stolt af Mollie :banan: og så skuffet over den bedre halvdel :damn:

 

Surt at manden er så negativ og jeg giver Lonny ret - nyd at hun opførte sig så pænt :5up:

 

Jeg har Bamse, som er magen til Mollie, hvad angår at møde andre hunde.

Han farer frem i linen og gør og gør af andre hunde, men kun når han er i snor.

Jeg har opdaget at han opfører sig helt normalt, når der er mange forstyrrelser ( hunde) på een gang. Så har han simpelthen for mange ting at forholde sig til, til at gøre noget ved det og det resulterer i at han opfører sig pænt :roll::vedikke:.

 

Det er måske også sådan for Mollie??

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt at manden er så negativ og jeg giver Lonny ret - nyd at hun opførte sig så pænt :5up:

 

Jeg har Bamse, som er magen til Mollie, hvad angår at møde andre hunde.

Han farer frem i linen og gør og gør af andre hunde, men kun når han er i snor.

Jeg har opdaget at han opfører sig helt normalt, når der er mange forstyrrelser ( hunde) på een gang. Så har han simpelthen for mange ting at forholde sig til, til at gøre noget ved det og det resulterer i at han opfører sig pænt :roll::vedikke:.

 

Det er måske også sådan for Mollie??

 

Ja, det tror jeg :-)

 

Jeg tror måske, at det er flooding eller hvordan det nu staves og det er jo ikke nødvendigvis positivt at bruge den.... Men Mollie blev ikke stresset af at være der og hun virkede helt rolig og så har det forhåbentligt ikke være negativt for hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det tror jeg :-)

 

Jeg tror måske, at det er flooding eller hvordan det nu staves og det er jo ikke nødvendigvis positivt at bruge den.... Men Mollie blev ikke stresset af at være der og hun virkede helt rolig og så har det forhåbentligt ikke være negativt for hende....

 

 

Bamse ser heller ikke ud til at blive stresset - snarer tvært imod :-D

 

Jeg synes at han stresser mere i de situationer hvor, han piber og gør af andre hunde.

Han trækker også mere efter et sådan møde og jeg er nødt til at lave et fodersøg med ham, for at få ham ned igen.

 

Edit: Jeg har skiftet min gåtur om morgenen ud, fra at gå i skoven til at gå på stranden.

I skoven møder vi næsten aldrig andre hunde, men på stranden møder vi mindst 3-4 fremmede hunde hver dag.

Jeg ved ikke om det er de større vidder ( han har større overblik) eller om det er fordi han rent faktisk møder andre hunde, der har gjort en klar forbedring i hans adfærd, for han har rent faktisk fået to nye hundevenner, som han "snakker" med hver dag - helt uden piben og gøen.

 

Man gør måske sig selv og hunden en bjørne tjeneste ved at undgå hundemøder, når den nu opfører sig så dårligt.

 

Det jeg mener er, at JEG har gået steder hvor der ikke kom andre hunde, for at undgå ubehagelige og pinlige optrin.

Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle er jordens dejligste, skønneste, lækreste og sødeste hund :lun::hjerte::lun:

 

Vi har fået vores gode gamle dejlige Dumle tilbage... måske endda lidt bedre. Hans pels er helt blevet hans lækre pels igen og hans temperament ligeså.

Vi har været ude at hjælpe til i klubben i dag. Imorgen er der konkurrence og i dag var vi ude at sætte felter op med klikkerinstruktørene. På vejen tog vi hundene med.

Den ene har en tæve Psycho og hendes hvalp Schizo, den anden unghunde labben Basso. Dumle er ikke for god med andre hanhunde stadig jo, men hundetræffene i år har virkelig hjulpet på at han er blevet bedre til at slappe af i samvær med andre hunde. Vi lod hundene rende løse på vej til stederne. Man skulle jo tro når der var sådan en lækker tæve, en sød hvalp og en ung hanhund at det var hvalpen og tæven der fangede interesse... men næh nej... Dumle og Basso var bare buddies og havde kun hinanden i hovedet. Der blev leget til den helt store guldmedalje. Dumle humpede nogle gange, men fik så timeout og sluppet igen når han slappede af, hvilket han utrolig hurtig gjorde.

Min hanhund har leget total flot med en anden hanhund i dag! Helt uden problemer! :klap::klap::klap::klap::klap:

Når de stod bundet af og vi lavede felter gøede både Psycho og Basso, men ikke min Dumle :lun:

og tilbage på pladsen igen lå han bare fint i sin shyggeplads og kiggede og slappede af :5up:

 

Lige et billede af de to. Godt nok bagfra, men illustrerer meget godt deres "dig og mig... dig og mig":

[ATTACH]32183[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Dumle er jordens dejligste, skønneste, lækreste og sødeste hund :lun::hjerte::lun:

 

Vi har fået vores gode gamle dejlige Dumle tilbage... måske endda lidt bedre. Hans pels er helt blevet hans lækre pels igen og hans temperament ligeså.

Vi har været ude at hjælpe til i klubben i dag. Imorgen er der konkurrence og i dag var vi ude at sætte felter op med klikkerinstruktørene. På vejen tog vi hundene med.

Den ene har en tæve Psycho og hendes hvalp Schizo, den anden unghunde labben Basso. Dumle er ikke for god med andre hanhunde stadig jo, men hundetræffene i år har virkelig hjulpet på at han er blevet bedre til at slappe af i samvær med andre hunde. Vi lod hundene rende løse på vej til stederne. Man skulle jo tro når der var sådan en lækker tæve, en sød hvalp og en ung hanhund at det var hvalpen og tæven der fangede interesse... men næh nej... Dumle og Basso var bare buddies og havde kun hinanden i hovedet. Der blev leget til den helt store guldmedalje. Dumle humpede nogle gange, men fik så timeout og sluppet igen når han slappede af, hvilket han utrolig hurtig gjorde.

Min hanhund har leget total flot med en anden hanhund i dag! Helt uden problemer! :klap::klap::klap::klap::klap:

Når de stod bundet af og vi lavede felter gøede både Psycho og Basso, men ikke min Dumle :lun:

og tilbage på pladsen igen lå han bare fint i sin shyggeplads og kiggede og slappede af :5up:

 

Lige et billede af de to. Godt nok bagfra, men illustrerer meget godt deres "dig og mig... dig og mig":

[ATTACH]32183[/ATTACH]

 

Hvor er DUMLE sej, ja han er så:klap:

 

Forstår godt at du er meget meget meget glad:engel: Han lyder til at have klaret det rigtig flot! Super godt gået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle er jordens dejligste, skønneste, lækreste og sødeste hund :lun::hjerte::lun:

 

Vi har fået vores gode gamle dejlige Dumle tilbage... måske endda lidt bedre. Hans pels er helt blevet hans lækre pels igen og hans temperament ligeså.

Vi har været ude at hjælpe til i klubben i dag. Imorgen er der konkurrence og i dag var vi ude at sætte felter op med klikkerinstruktørene. På vejen tog vi hundene med.

Den ene har en tæve Psycho og hendes hvalp Schizo, den anden unghunde labben Basso. Dumle er ikke for god med andre hanhunde stadig jo, men hundetræffene i år har virkelig hjulpet på at han er blevet bedre til at slappe af i samvær med andre hunde. Vi lod hundene rende løse på vej til stederne. Man skulle jo tro når der var sådan en lækker tæve, en sød hvalp og en ung hanhund at det var hvalpen og tæven der fangede interesse... men næh nej... Dumle og Basso var bare buddies og havde kun hinanden i hovedet. Der blev leget til den helt store guldmedalje. Dumle humpede nogle gange, men fik så timeout og sluppet igen når han slappede af, hvilket han utrolig hurtig gjorde.

Min hanhund har leget total flot med en anden hanhund i dag! Helt uden problemer! :klap::klap::klap::klap::klap:

Når de stod bundet af og vi lavede felter gøede både Psycho og Basso, men ikke min Dumle :lun:

og tilbage på pladsen igen lå han bare fint i sin shyggeplads og kiggede og slappede af :5up:

 

Lige et billede af de to. Godt nok bagfra, men illustrerer meget godt deres "dig og mig... dig og mig":

[ATTACH]32183[/ATTACH]

 

 

 

STORT tillykke, dygtig Dumle :klap:

 

Det er bare så fedt at se når ens "umulige" hanhund, begynder at kunne finde ud af det :5up:

Jeg ved hvad du taler om og det er sgu bare så frustrerende, når de tèr sig så mærkeligt.

 

Keep up the good work, Dumle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puddelpower

Vores kongepuddel Molly er en hund man altid glæder sig til at komme hjem til. Når man står i indkørslen, og siger hendes navn, står hun straks i vindueskarmen, med en så logrende hale, at man kan se det på lang afstand! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så skal vi snart i gang med 3. hold af klikker-træning og Misja og jeg er vist ved at fatte det, efter sååå mange år hvor jeg har ignoreret alt andet end hvad jeg har bedt om er hun ved at blive helt god til at tilbyde ting og sager, når jeg spørger hende "Hvad kan du?" :banan:

 

Her i dag er jeg godt i gang med 3 øvelser som jeg er ved at koble sammen, jeg indøver både hjemme i stuen og nede på engen for at generalisere øvelsen fra start af.

 

Øvelsen i dens helhed er, Put bold op i en spand og aflevere spanden som KUN må bæres i hanken.

 

Først øvede jeg længe at Misja kun måtte bære spanden i hanken, så har vi øvet put bold op i spand og i dag begyndte vi så at koble put bold i spand og aflever til min hånd.

 

Det giiik faktisk okay 9 ud af 10 gange, den 10. blev hun så forhippet på det hele, at hun puttede bold hen til spand, spytter ud ved siden af spand, vælter spand og bære den hen uden at bruge hanken :stupid:

 

Men vi skal nok komme helt derhen og så skal der puttes afstand på til sidst, joo, i dag føler jeg mig som en der kan "det der med klikker og hund" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi snart i gang med 3. hold af klikker-træning og Misja og jeg er vist ved at fatte det, efter sååå mange år hvor jeg har ignoreret alt andet end hvad jeg har bedt om er hun ved at blive helt god til at tilbyde ting og sager, når jeg spørger hende "Hvad kan du?" :banan:

 

Her i dag er jeg godt i gang med 3 øvelser som jeg er ved at koble sammen, jeg indøver både hjemme i stuen og nede på engen for at generalisere øvelsen fra start af.

 

Øvelsen i dens helhed er, Put bold op i en spand og aflevere spanden som KUN må bæres i hanken.

 

Først øvede jeg længe at Misja kun måtte bære spanden i hanken, så har vi øvet put bold op i spand og i dag begyndte vi så at koble put bold i spand og aflever til min hånd.

 

Det giiik faktisk okay 9 ud af 10 gange, den 10. blev hun så forhippet på det hele, at hun puttede bold hen til spand, spytter ud ved siden af spand, vælter spand og bære den hen uden at bruge hanken :stupid:

 

Men vi skal nok komme helt derhen og så skal der puttes afstand på til sidst, joo, i dag føler jeg mig som en der kan "det der med klikker og hund" :klap:

 

Hvor er det bare godt, det er sådan en dejlig følelse :klap:

 

Og tro mig, vi andre der har trænet i længere tid med klikkeren kan bestemt også nogen gange have følelsen af at vi ikke har fattet en bjælde, for der sker jo ingenting :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...