Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

hehe...jeg var vildt stolt tidligere...men ingen opdagede mig...:fornaermet:

 

skrev i alt og intet, om at Victoria havde været med mig på en laaang gåtur...vi tog ned til skolen hvor jeg arbejder og lavede lidt forhindringsbane...først turen over nogen træplader der er sat fast med kæder, så de kan bevæge sig i alle retninger, derefter lidt slalom og en tur gennem et rør...synes hun er lidt sej...røret kender hun i forvejen, men at bevæge sig så sikkert på usikker grund, som hun gjorde, det er sejt...:-D...

 

Hun blev også møsset af en labrador, på trods af min modstand mod at hilse på fremmede hunde, samt hendes flotte rød/sorte halsbånd med store nitter der ser rigtigt kært ud, men for manges vedkommende nok siger "bliv væk"...:mrgreen:

 

Det der med træpladerne der hænger i kæder, det syntes jeg er rigtig sejt gjort af hende, mange hunde kan ikke lide når grunden ikke er sikker, så giv Victoria et kys fra mig, og sig at jeg syntes hun er sej :-D

 

Og så mangler vi lige et billede af prinsessen med prinsesse halsbåndet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil gerne praaaale af hvor dygtig Izzie er blevet når vi går tur på stierne herude i Jelling :mrsgreen: mors lille pige løber kun foran indtil der blir sagt "vent!" så venter hun og får så lov til at løbe videre igen.

 

Møder vi andre mennesker på stien kan hun kaldes ind uden problemer og er simpelthen bare en glæde at gå tur med for tiden :lun:

 

Hun får bare SÅ meget mere ud af turene når hun kan løbe frit :klap: for så kan man jo rende ind i hække og ud på marker og undersøge alt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor sejt :5up:

 

Hvordan har I lært ham det, for det skal Luna da også lære. Det kunne bare være så godt når jeg mener at Bo skal slukke fjernsynet og komme i seng :-D

 

Aner det faktisk ikke :oops:

 

Det er overhovedet ikke systematisk indlært - Vi har bare rost ham når han kom slæbende med den anden, og synes det var helt vildt kært med det der selvtilfredse udtryk han havde, når han nu havde samlet familien.

 

Og så er der til sidst kommet kommando på, og nu gør han det kun når vi beder ham om det.

 

Han er pænt skarp til at lære mærkelige ting på den måde, så vi skal passe lidt på med nogle af de ubevidste ting vi gør.

 

Men kan godt love dig, at man ikke kan blive siddende når vovsen kommer og siger, at man skal med ind og hygge NU :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det der med træpladerne der hænger i kæder, det syntes jeg er rigtig sejt gjort af hende, mange hunde kan ikke lide når grunden ikke er sikker, så giv Victoria et kys fra mig, og sig at jeg syntes hun er sej :-D

 

Og så mangler vi lige et billede af prinsessen med prinsesse halsbåndet :blink:

 

 

Kysset er sendt videre, lige på snuden...:lun:....synes også hun var lidt hardcore på de plader...:-D

 

Har ikke nogen billeder hvor hun har det på...men må lige få taget engang..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner det faktisk ikke :oops:

 

Det er overhovedet ikke systematisk indlært - Vi har bare rost ham når han kom slæbende med den anden, og synes det var helt vildt kært med det der selvtilfredse udtryk han havde, når han nu havde samlet familien.

 

Og så er der til sidst kommet kommando på, og nu gør han det kun når vi beder ham om det.

 

Han er pænt skarp til at lære mærkelige ting på den måde, så vi skal passe lidt på med nogle af de ubevidste ting vi gør.

 

Men kan godt love dig, at man ikke kan blive siddende når vovsen kommer og siger, at man skal med ind og hygge NU :lun:

 

Æv, jeg ville ellers gerne have lært Luna det, men jeg tror ikke at det er sådan noget hun lige finder på af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da et råd du skal give videre til nye hvalpeejere, ikke nok med at det er virkningsfuldt, så er det også utroligt sødt :lun:

 

Jeg ved at der er flere retrieverfolk, som bruger det, da retrieveren jo netop skal bevare glæden ved, at bære.

 

Ja han er utrolig sød, når han nærmest logre med hele kroppen af stolthed, kommer hen til os med noget i munden. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så har vi igen lidt positivt at dele ud af :mrgreen:

 

Den kære Bamse, kan nu træne side om side med de andre hunde til træning.

Vi holder os bag de andre, så han ikke har hunde på alle sider, når vi samles i rundkredsen, men han har intet problem med at være tæt på dem.

 

Og det bedste er, at han kan gå ret tæt forbi de andre hunde, når vi har lidt mere aktive øvelser.

I starten var det når vi var i bevægelse, der opstod problemer, for så var han lidt mere usikker på, hvor de andre hunde bevægede sig hen, og så skulle han nok sørge for, at det i hvertfald ikke blev i retning af ham.

 

Men det var ikke noget problem i dag, hverken til træning, eller da vi mødte andre hunde på morgen turen - SÅÅÅÅ SKØNT :klap:

 

Må indrømme at jeg for nogle måneder siden ikke havde troet, at det ville lykkes at komme så tæt på.

Nu er jeg bare så optimistisk, og tror faktisk, at han en dag vil kunne starte i en konkurrence, hvor der er frygtelig mange hunde samlet på et sted :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi igen lidt positivt at dele ud af :mrgreen:

 

Den kære Bamse, kan nu træne side om side med de andre hunde til træning.

Vi holder os bag de andre, så han ikke har hunde på alle sider, når vi samles i rundkredsen, men han har intet problem med at være tæt på dem.

 

Og det bedste er, at han kan gå ret tæt forbi de andre hunde, når vi har lidt mere aktive øvelser.

I starten var det når vi var i bevægelse, der opstod problemer, for så var han lidt mere usikker på, hvor de andre hunde bevægede sig hen, og så skulle han nok sørge for, at det i hvertfald ikke blev i retning af ham.

 

Men det var ikke noget problem i dag, hverken til træning, eller da vi mødte andre hunde på morgen turen - SÅÅÅÅ SKØNT :klap:

 

Må indrømme at jeg for nogle måneder siden ikke havde troet, at det ville lykkes at komme så tæt på.

Nu er jeg bare så optimistisk, og tror faktisk, at han en dag vil kunne starte i en konkurrence, hvor der er frygtelig mange hunde samlet på et sted :mrgreen:

 

I har jo fået en helt ny hund, hvor er det altså bare godt :klap:

 

Jeg kan også forestille mig at I er lidt lettede, når man har trænet det i så lang tid, og der ikke rigtig sker noget, så begynder man mange gange og tro at man gør noget galt, men her har I beviset for at I ikke gjorde noget galt, det var bare ikke muligt for Bamse at lære fordi han var syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sherlock har bare rykket sig SÅ meget til hundetræning!

 

Første træningsgang fik der omtrent tyve minutter før jeg kunne få hans kontakt, og han ville have godbider. Anden træningsgang ca. 7 minutter. I dag var han på lige fra starten! :klap:

 

Vi øvede "bliv siddende". Sherlock kunne være i have med en anden hund, blive siddende når jeg gik fra ham og lod snoren ligge. Han kiggede over på den anden hund et par gang, men blev siddende!

 

Vi trænede indkald. Sherlock blev holdt af træneren, jeg løb væk, den anden hund sad tre meter fra ham. Den første gang kom Sherlock hen til mig, da han blev sluppet fri, løb kort over til en anden hund, men kun for at vende tilbage til mig! Og de andre gange fik jeg fat på ham første gang!

 

Jeg er SÅ stolt af Sherlock. Det er helt ufatteligt hvad han har lært på så kort tid :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sherlock har bare rykket sig SÅ meget til hundetræning!

 

Første træningsgang fik der omtrent tyve minutter før jeg kunne få hans kontakt, og han ville have godbider. Anden træningsgang ca. 7 minutter. I dag var han på lige fra starten! :klap:

 

Vi øvede "bliv siddende". Sherlock kunne være i have med en anden hund, blive siddende når jeg gik fra ham og lod snoren ligge. Han kiggede over på den anden hund et par gang, men blev siddende!

 

Vi trænede indkald. Sherlock blev holdt af træneren, jeg løb væk, den anden hund sad tre meter fra ham. Den første gang kom Sherlock hen til mig, da han blev sluppet fri, løb kort over til en anden hund, men kun for at vende tilbage til mig! Og de andre gange fik jeg fat på ham første gang!

 

Jeg er SÅ stolt af Sherlock. Det er helt ufatteligt hvad han har lært på så kort tid :lun:

 

Hvad I har lært, hvor er det bare godt gået.

 

Og i forhold til de problemer du har haft med at få hans opmærksomhed når der er andre hunde, så er det her jo bare en supersejr :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad I har lært, hvor er det bare godt gået.

 

Og i forhold til de problemer du har haft med at få hans opmærksomhed når der er andre hunde, så er det her jo bare en supersejr :klap:

 

Ja, det er super dejligt!

Når vi går tur er han stadig oppe at ringe over andre hunde, men jeg er sikker på at det nok skal komme, hvis vi fortsætter med at træne :-D Jeg har planlagt at komme i hundeskov så mange gange som muligt her i ferien, så jeg forhåbentligt kan få trænet endnu mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det er nu et godt stykke tid siden at Stella flyttede ind i hendes nye flok her hos os.

 

Hun var til at starte med noget fremme i skoene hvilket gav sig til udtryk i at han simpelthen gik til angreb på Mille.

Det er dog en rigtig dårlig ide at angribe en der er 5 gange større og ligeså kællinge agtig som een selv.

 

Jeg springer lige alt det lidt kedelige over.

 

Nu efter at Stella og Mille har være i Løb samtidigt er der kommet en saglig ro over hele flokken. De går ikke og holder øje med hinanden og hvis man kom her ville man ikke kunne se at Stella var tilløber.

 

Jeg har oplevet Stella som en lidt bange hund og begrunder hendes reaktioner udfra dette. Hun er nu ikke længere bange for "sin egen skygge" og selv i haven er der blevet stille. Da hun så småt har accepteret at "man" ikke gør i haven.

Selvfølgeligt sker det engang imellem. Men slet ikke som i starten hvor alle skulle have besked.

 

Så en omplacering af en "arrig terrier:lun:" til et hus med Rotter kan sagtens lade sig gøre når rotterne er så forholdvis rolige og især mor Freja er så rolig og hviler i sig selv og stopper uro i flokken på en stille men bestemt måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu et godt stykke tid siden at Stella flyttede ind i hendes nye flok her hos os.

 

Hun var til at starte med noget fremme i skoene hvilket gav sig til udtryk i at han simpelthen gik til angreb på Mille.

Det er dog en rigtig dårlig ide at angribe en der er 5 gange større og ligeså kællinge agtig som een selv.

 

Jeg springer lige alt det lidt kedelige over.

 

Nu efter at Stella og Mille har være i Løb samtidigt er der kommet en saglig ro over hele flokken. De går ikke og holder øje med hinanden og hvis man kom her ville man ikke kunne se at Stella var tilløber.

 

Jeg har oplevet Stella som en lidt bange hund og begrunder hendes reaktioner udfra dette. Hun er nu ikke længere bange for "sin egen skygge" og selv i haven er der blevet stille. Da hun så småt har accepteret at "man" ikke gør i haven.

Selvfølgeligt sker det engang imellem. Men slet ikke som i starten hvor alle skulle have besked.

 

Så en omplacering af en "arrig terrier:lun:" til et hus med Rotter kan sagtens lade sig gøre når rotterne er så forholdvis rolige og især mor Freja er så rolig og hviler i sig selv og stopper uro i flokken på en stille men bestemt måde.

 

Hvor er det godt at høre at hun er faldet så godt til, og at de efterhånden har lært hinanden så godt at kende, at konflikterne er blevet overflødige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da også lidt positivt at dele med jer :-).

 

 

Max er blevet god til at gå hinter, og er har fundet ud af det er højre side det foregår på. Han har lært det både i snor, og uden snor.

Lært det er nok så meget sagt. Der ikke er kommando på, og han er jo kun en lille hvalp som glemmer det mange gange endnu :-)

 

Der var dog en undtagelse da vi i sidste weekend var på stranden og i skoven. Der var der ikke noget gå pænt i snor over hovedet. - Men det havde jeg heller ikke forventet. Med alle de nye forhold, der skulle igennem næsen.

Det var en super lækker dag! Selvom det med at gå pænt i snor mislykkes de 15 minutter ialt han havde snor på, så var indkaldet der. - LÆKKERT!

 

En lille side historie til skov/stranden turen..

Der sker jo mange ting, når man lige slår 'tænkeren' fra. Nogle sjove, andre knap så sjove - andre ting bare dumme. :-).

 

Der er forholdsvis store isflager, der flyder på vandoverfladen. Jeg hopper ud på dem, og hopper fra den ene til den anden. (Nu skulle man tro det går galt? - nææh nej, man skal lige lave et stunt mere!) Der er en stor isflage, den skubber, så den 'sejler/flyder' (Hvad kalder man det lige? :-D) Jeg tænker "Den bevæger sig langsomt, så kan jeg da godt hoppe op på den og 'surfe' på den imens den bevæger sig." Hvad der er tænkt, bliver strakt til handling. Kommer helt op på den.... Det siger lidt sig selv jeg mistede balancen, ikke?

Jeg bliver nød til at træde ned fra den, inden jeg falder på r*ven! Det plasker, vandkanten er 5 cm fra støvlekanten.. Der kommer en smule vand (utrolig nok ikke mere) i støvlerne, og våde bukser. :lol:

 

Min far griner højlydt! Han vender sig lige om en gang, og vupti så lander han på r*ven! :lol:

 

Gad vide hvad Max har tænkt? :hmm:

 

Det kunne/burde været gået mere galt, hvis man tænker over hvor dumt det er! :-)

Men det blev til et godt grin!

 

 

Anden gang lykkes det! :blink:

 

 

 

Back to topic.

 

Det går meget bedre med at Max er alenehjemme. Uden der mangler lidt af hjørnerne her og der. Han får en bold, med godbider i plus, et viskestykke med lidt godbider i, og så binde en knude på det. (Han har også sit alm.

legetøj. Et reb, og et pivedyr.)

Når vi så er kommet hjem, kan vi finde en tom bold, og et viskestykke (uden huller) men bundet op.. Og så en træt hund der ligger i kurven :-).

 

Der er heller ikke så meget med at gå at finde hans legetøj, når man skal lege med ham eller når man skal ud af døren. Det ligger 7/10 gange i hans kurv. Når han så vil lege med det, kommer han med det i munden.

I nogle tilfælde (høre dog de sjælende til) kan man give ham legetøjet i munden, når man ikke vil lege længere, så går han selv over i kurven :-)

 

 

 

Man bliver sku lidt, eller rettere sagt meget stolt over sin lille hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far griner højlydt! Han vender sig lige om en gang, og vupti så lander han på r*ven! :lol:

 

Gad vide hvad Max har tænkt? :hmm:

 

Han har moret sig højlydt og tænkt, godt jeg ikke er så dum at hoppe ud i det kolde vand :lol:

 

 

Back to topic.

 

Det går meget bedre med at Max er alenehjemme. Uden der mangler lidt af hjørnerne her og der. Han får en bold, med godbider i plus, et viskestykke med lidt godbider i, og så binde en knude på det. (Han har også sit alm.

legetøj. Et reb, og et pivedyr.)

Når vi så er kommet hjem, kan vi finde en tom bold, og et viskestykke (uden huller) men bundet op.. Og så en træt hund der ligger i kurven :-).

 

Der er heller ikke så meget med at gå at finde hans legetøj, når man skal lege med ham eller når man skal ud af døren. Det ligger 7/10 gange i hans kurv. Når han så vil lege med det, kommer han med det i munden.

I nogle tilfælde (høre dog de sjælende til) kan man give ham legetøjet i munden, når man ikke vil lege længere, så går han selv over i kurven :-)

 

Man bliver sku lidt, eller rettere sagt meget stolt over sin lille hund!

 

Jeg kan da godt forstå at du er stolt, og hvor er det dejligt at høre at alene hjemme problemerne er ved at være fortid, som du jo kan høre på nogen af dem der stadig har problemerne, så er det virkeligt hårdt arbejde, og kan stå på rigtig længe. Så det er bare så skønt at det er lykkedes for jer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig tråd!

 

Udover en dejlig dag idag sammen med Enzo, så havde vi et rigtig dejligt hundemøde igår, hvor en løs hund med ejer står et stykke fra os (Ozz var også løs og stod henne ved mig) og den anden ejer spørger pænt, om Ozzie vil hilse, og det vil hun gerne, så hun får lov at løbe hen og hilse på den anden hund, som er en ældre herre på 10 år.

 

Ozzie hilser glad og han står bare og ser sej ud, også da Ozzie hopper lidt rundt omkring ham i playbow, hihi.

 

Lidt efter går vi videre sammen, imens begge begge hunde bare tulrer rundt sammen og snuser og markerer lidt hist og pist. Den anden ejer komplimenterer så hvor velopdragen Ozzie er, på trods af at hun er så ung. - Jeg har ikke oplyst hvor gammel Ozz er, så undrer mig lidt over den udtalelse, og så viser det sig at den anden ejer tror at Ozz er 1 år, hihi (hun er 5 år) fordi hun - og jeg citerer glædeligt "er så livlig og så flot i pelsen", ih, så blev jeg lige et par centimeter højere. :mrgreen:

 

Ved ikke helt om jeg er mest glad for det gode hundemøde eller den dejlige udtalelse. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig tråd!

 

Udover en dejlig dag idag sammen med Enzo, så havde vi et rigtig dejligt hundemøde igår, hvor en løs hund med ejer står et stykke fra os (Ozz var også løs og stod henne ved mig) og den anden ejer spørger pænt, om Ozzie vil hilse, og det vil hun gerne, så hun får lov at løbe hen og hilse på den anden hund, som er en ældre herre på 10 år.

 

Ozzie hilser glad og han står bare og ser sej ud, også da Ozzie hopper lidt rundt omkring ham i playbow, hihi.

 

Lidt efter går vi videre sammen, imens begge begge hunde bare tulrer rundt sammen og snuser og markerer lidt hist og pist. Den anden ejer komplimenterer så hvor velopdragen Ozzie er, på trods af at hun er så ung. - Jeg har ikke oplyst hvor gammel Ozz er, så undrer mig lidt over den udtalelse, og så viser det sig at den anden ejer tror at Ozz er 1 år, hihi (hun er 5 år) fordi hun - og jeg citerer glædeligt "er så livlig og så flot i pelsen", ih, så blev jeg lige et par centimeter højere. :mrgreen:

 

Ved ikke helt om jeg er mest glad for det gode hundemøde eller den dejlige udtalelse. :klap:

 

Der er da ikke noget bedre end at få at vide at man har en smuk og dejlig hund :mrgreen:

 

Sådan noget kan jeg leve højt på længe, så jeg kan søreme da godt forstå at du er glad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er da ikke noget bedre end at få at vide at man har en smuk og dejlig hund :mrgreen:

 

Sådan noget kan jeg leve højt på længe, så jeg kan søreme da godt forstå at du er glad :-D

 

Amen! :klap:

 

Du kan også tro at jeg lever højt på den slags og det bedste er at der ofte er nogle, der komplimenterer hende. Det er jo skønt, når andre også kan se hvor dejlige vores hunde er. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amen! :klap:

 

Du kan også tro at jeg lever højt på den slags og det bedste er at der ofte er nogle, der komplimenterer hende. Det er jo skønt, når andre også kan se hvor dejlige vores hunde er. :mrgreen:

 

Ja, det er sjovt så stolt man bliver, men det er vel fordi at folk roser nogen vi elsker så højt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider også lige et positivt indlæg

Vi har bare haft en fantastisk morgentur, som godt nok gjorde at jeg kom 20 minutter senere afsted end forventet - men skid hul i det grin.gif

 

Siden de første dage med sne har Karla nægtet at sætte sine ben i parken, grundet de skrigende kælkende møgunger, som pludselig dukker op ud af det blå og er ved at ramme alt og alle sur.gif (de kælker på stierne de lorte børn - kunne de ikke i det mindste nøjes med græsbakkerne?)

 

Jeg har forsøgt et par gange i de sidste 2 måneder at lokke hende derop, men ligesåsnart der ikke er fuld fokus på at motivere hende til at gå fremad, så spurter hun tilbage mod hjem sad.gif og eftersom hjem kræver at man krydser en meget stor vej, så har jeg ikke turdet slippe hende løs... tænk - det troede jeg aldrig jeg skulle opleve med mit lille klisterkræ, at jeg ikke turde slippe hende huh.gif

 

Nå, men her til morgen gik vi lige ud i hovedet på Balou, som er en stor bamse af en golden retriever han og en af de første hunde Karla nogensinde mødte da vi fik hende hjem, ergo er hun rigtig glad og tryg ved ham lun.gif Så ved at følge i hælene på Balou fik jeg hende lokket med op af stien ind i parken - selvom hun godt nok krævede nooooooget overtalelse, både af mig og Balou drengen... Men det lykkedes :5up:

 

Og da vi først var kommet godt op på plænerne og der ikke var en kælkende møgunge i miles omkreds, så slappede hun af og jeg slap hende løs... og så skal jeg ellers love for, at hun gik bananas lol.gif hun spænede rundt og lavede skinangreb på den store bamse - han kan jo overhovedet ikke følge med når hun vender så hurtigt - men nøøøøj hvor de hyggede sig lun.gif Det var bare fantastisk dejligt...

 

Åh, der faldt en stor sten fra mit hjerte - jeg har simpelthen været så ked af det hver gang jeg har skullet efterlade hende i de sidste par måneder, fordi hun er vant til en morgentur på 30-40 minutter, med frit løb, fodersøg og ofte hundeselskab... og i hele slutningen af december, hele januar og starten af februar har hendes morgentur bestået af ca 15 minutters gåtur i flexline på fortov, ind over et lille stykke græs ved missionshuset og så hjem igen... Fodersøg indenfor er bare ikke lige så interessant i hendes hoved....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jo da.

Groa er begyndt at rydde op selv om vi ikke har lært hende det. Når jeg begynder at samle hende legtøj sammen hjælper hun til.

 

Hvor sejt, kan du så ikke også få hende til at hjælpe med resten af oprydningen, når hun ligefrem syntes det er så sjovt, at hun selv finder på det :blink:

 

Jeg smider også lige et positivt indlæg

Vi har bare haft en fantastisk morgentur, som godt nok gjorde at jeg kom 20 minutter senere afsted end forventet - men skid hul i det grin.gif

 

Siden de første dage med sne har Karla nægtet at sætte sine ben i parken, grundet de skrigende kælkende møgunger, som pludselig dukker op ud af det blå og er ved at ramme alt og alle sur.gif (de kælker på stierne de lorte børn - kunne de ikke i det mindste nøjes med græsbakkerne?)

 

Jeg har forsøgt et par gange i de sidste 2 måneder at lokke hende derop, men ligesåsnart der ikke er fuld fokus på at motivere hende til at gå fremad, så spurter hun tilbage mod hjem sad.gif og eftersom hjem kræver at man krydser en meget stor vej, så har jeg ikke turdet slippe hende løs... tænk - det troede jeg aldrig jeg skulle opleve med mit lille klisterkræ, at jeg ikke turde slippe hende huh.gif

 

Nå, men her til morgen gik vi lige ud i hovedet på Balou, som er en stor bamse af en golden retriever han og en af de første hunde Karla nogensinde mødte da vi fik hende hjem, ergo er hun rigtig glad og tryg ved ham lun.gif Så ved at følge i hælene på Balou fik jeg hende lokket med op af stien ind i parken - selvom hun godt nok krævede nooooooget overtalelse, både af mig og Balou drengen... Men det lykkedes :5up:

 

Og da vi først var kommet godt op på plænerne og der ikke var en kælkende møgunge i miles omkreds, så slappede hun af og jeg slap hende løs... og så skal jeg ellers love for, at hun gik bananas lol.gif hun spænede rundt og lavede skinangreb på den store bamse - han kan jo overhovedet ikke følge med når hun vender så hurtigt - men nøøøøj hvor de hyggede sig lun.gif Det var bare fantastisk dejligt...

 

Åh, der faldt en stor sten fra mit hjerte - jeg har simpelthen været så ked af det hver gang jeg har skullet efterlade hende i de sidste par måneder, fordi hun er vant til en morgentur på 30-40 minutter, med frit løb, fodersøg og ofte hundeselskab... og i hele slutningen af december, hele januar og starten af februar har hendes morgentur bestået af ca 15 minutters gåtur i flexline på fortov, ind over et lille stykke græs ved missionshuset og så hjem igen... Fodersøg indenfor er bare ikke lige så interessant i hendes hoved....

 

Åh hvor godt, tror du så ikke bare at I skal have ham Balou med endnu engang eller to, og så har hun lært at det slet ikke er så farligt? Det kunne jo være så godt hvis I kunne få genindført jeres morgenture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...