Hop til indhold

Cavalier han tilbydes til avl


Gæst bufast
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har en bleinheim han som jeg tilbyder til avl der er stamtavle på ham som er fra DRU han er 2 år til maj rigtig flot hund kærlig og dejlig:-D prisen har jeg tænkt mig skal være 3000 kr for den tjeneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maggiesmor

Så er det også nået herind med de bedrevidende bemærkninger kan jeg se.

 

Det er jo forskelligt hvad klubberne kræver for at hanhunde kan blive avlsgodkendt, men jeg har aldrig stødt på at cavalier skal HD undersøges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke for at være nævenyttig, men mht HD - ja, så kender jeg da en .

Endda fra en af Tysklands bedre kenneler.

Og efter selv at have haft 2 cavalier med medfødt hjertefejl, så har jeg fået nok af arvelige sygdomme, som der kan checkes for. Ok- mine var født i 1984+ 1985 og dengang var vi her i DK ikke så kloge .

Dårlige knæ og flere andre arvelige ting hæfter jo også på denne skønne race.

Mener bare at det er ikke nok at avle på søde kønne hunde, hvis deres familiegener ikke er grundigt checkede. Både synd for hundene og deres nye ejerer.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre så er cavalieren ikke den sundeste race i verden. Den har en lang liste af sygdomme, hvoraf der er flere vi ikke kan undersøge for herhjemme. Derfor er det vigtigt at undersøge for de sygdomme som er påvist indenfor cavalierne, og man kan undersøge for, selvom det ikke er et krav fra klubben.

Jo der er påvist HD i cavalierne, desværre så er der ikke mange opdrættere der tager det alvorligt, og får undersøgt deres avlsdyr.

En sød og rar familiehund er ikke nødvendigvis en god avlshund, men det kan også vise sig at en sød og rar familiehund vil vise sig at være en super avlshund, men det kræver at den er undersøgt for diverse sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det også nået herind med de bedrevidende bemærkninger kan jeg se.

 

Det er jo forskelligt hvad klubberne kræver for at hanhunde kan blive avlsgodkendt, men jeg har aldrig stødt på at cavalier skal HD undersøges.

 

 

Det er da fair nok? Det kan jo være vedkommende der stiller hanhunden til rådighed simpelthen ikke ved at man skal tjekke den slags sygdomme?

 

Og hvorfor er det liiige man ikke vil tjekke for noget, bare fordi det ikke er et krav. Vi elsker jo alle racen, og vil gøre vores bedste for ikke at ødelægge den :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev ikke for at være nævenyttig, men som forhenværende ejer af 2 cavalierer med hjertefejl, så ved jeg, at for mange af disse vil blive aflivet uden behandling, hvis fejlen først opdages , når hunden er 6 år og ikke kan sygeforsikres.

Netop fordi disse undersøgelser med henblik på medicinering er meget dyre og i starten skal foregå tit.

Mine blev alligevel 12 1/2 og 14 1/2 år uden gener.

Dengang var medicinen også meget dyr. I sær det blodtryknedsættende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Han ser sød ud, men jeg finder det også komplet uansvarligt at avle på en hund, der hverken er hjertescannet, patellaundersøgt, øjenlyst, HD...

 

Det kan let blive en dyr oplevelse som hvalpekøber. Jeg har selv været lidt uheldig (Jeg skriver ''lidt'' fordi min hunde-pige jo lever i bedste velgående, er dejlig og kan bruges normalt osv. Men hun er også på livslang medicin 2 x daglig (med træls bivirkning) og i dyrelægeregninger har det kostet 15.000 kr det første år vi havde hende. Opdrætter har så betalt 5000 kr tilbage af købssummen (fordi hunden var opdrættet i DKK!). Da jeg ventede hvalp var jeg i en dyrebutik og ejeren havde selv haft 9 cavalierer, hvoraf de 8 havde været syge. Jeg har mødt masser af mennesker siden, der har været uheldige på den ene eller anden måde.

 

Hvis man bare er lidt fornuftig, så gør man vel hvad man kan for at undgå at ramle ind i alle disse sygdomme. Det er mest af alt synd for hvalpene. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...