Hop til indhold

Pas på, hvad du skriver ;-) Udstilling i dag


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Hihi, er netop hjemvendt fra udstilling - og der er godt nok mange flere, der kender Møffe, end der kender mig :mrgreen: Nærmest lige som jeg kom ind ad døren til udstilling, mødte jeg én, som spurgte:

"Er det ikke Møffe?"

 

"Ehm, jo", svarer jeg så og tænker i mit stille sind, hvor fuck må jeg have mødt hende, siden hun genkender os?

 

"Åhhr, syntes nok! Jeg har set ham inde på et forum!"

 

"Nå, for søren, det er da lidt sjovt :mrgreen:"

 

Jeg brugte så ikke så meget tid sammen med Møffe her til udstillingen, da min søster og far var med og min søster kan ikke dy sig for at holde Møffes line og være sammen med ham - så la' da barnet :blink: Eller hov, storesøsteren :mrgreen: Jeg snakkede nemlig med Zaz-zaz og skulle jo se Simbassen og Lauritter (hans bror) i ringen :mrgreen:

 

Men da vi så skulle afsted, kunne min søster berette at ikke mindre end 4 personer havde været ovre og spurgt, jamen, er det da ikke Møffe fra hunde-forum? :shock: Hvordan satan kan de genkende ham :confused::shock: Og det tyder da vidst på, at her et et par lurepassere af nogle bernerejere herinde :slem: :mrgreen:

 

Nå, men så til det "kedelige" stof :blink: Vi stillede jo omsider op i en officiel klasse - nemlig Junior-klassen :banan: Wuhuu, endelig en RIGTIG berner dommer! Så jeg havde GLÆDET mig som et barn til juleaften :lol: Vi stillede op og skulle selvfølgelig stå forest, fordi den, som faktisk skulle være stået forrest, ikke var dukker op - og jeg HADER det! Så er det jo mig, der bestemmer farten, føj!

 

Møffe besluttede sig fra sekund ét, at idag var da fjantedag :engel: Så han galloperede ved min side med bagbenene i stedet for at trave, ligesom mig og hans forben :stupid: Og stååå? Hvad betyder det? Nå, det var d... Hey, en super sjov dommermand jeg kan vælte! :ivrig:

 

:lol: Dommeren fik vist sin sag for, med et styk sno sig vuf med kæmpe roterende hale :klap: Fik dog banket lidt fornuft ind i kræet og pludselig gad han stå nogenlunde :mrgreen: Men så skulle dommermanden se tænder og det brugte han så flere sekunder på - det har jeg da aldrig trænet med Møffe! Altså, så lang tid. Så da han havde løftet op/ned i Møffes læber i et par sekunder eller mere, så syntes Møffe, at det var nok og tog hovedet til sig - så sjovt er det jo heller ikke! Dommeren nåede heldigvis at se, hvad han se skulle! :mrgreen: Og Møffe stod pænt resten af tiden :klap: Da vi så fik uddelt bånd, skulle dommeren lige sige noget til mig om Møffe, hvilket Møffe åbenbart mente betød "Sæt dig mellem mine ben, så skal jeg nok klø dig bag ørene :mrgreen: Jeg tror liiiige, Møffe fik skruet charmen på her :lol:

Vi blev forresten "kun" good, men det er okay, vi er jo nybegyndere begge to og har absolut ikke trænet helt så meget som vi skulle! :mrgreen:

 

Så ud af ringen igen og så holdt jeg øje med resten. Møffes bror var jo blandt dem! Og han måtte jo vinde det hele, det gjorde han jo nærmest som hvalp - han var også lækker, mums! Men nej :confused: Han fik dælme gult bånd = sufficient/utilstrækkelig. Overrasket var jeg - især da én med diskvaliferende fejl blev bedømt som excellent og i sidste ende placeret :confused::???: Den var vildt skræmt ved situationen, da den skulle vise tænder, ejeren var nød til at holde fast i den, mens den kæmpede imod, for at dommeren kunne se dens tænder - og der står direkte i standarden, at udtalt skyhed eller ængstelighed er diskvalificerende fejl - og så er det jeg tænker, hvis ikke det den udviste var skyhed og ængstelighed, hvad sørens var det så :confused: Så må indrømme at jeg har skrevet ind til udstillingsudvalget for at høre, om dette vitterligt kan være rigtigt! :shock:

 

Men nok om min galde, måtte bare lige ud med det :genert:

 

Så var det jo nemmerlig tid til Zaz-zaz's Simbassen og brormand Lauritter! De klarede det begge ganske glimrende! Dommeren var ikke just imponeret over udvalget, kun 2 hunde fik excellent, Simbassen og Lauritter fik "kun" very good. Men det kvalifiserede dem jo så i denne omgang til en mulig placering! Simbassen og Lauritz stod tilsidst tilbage med en enkelt anden VG han - DESVÆRRE blev Simbassen her "disket" :blink:, men tilgengæld gjorde Lauritz familien ærer og blev 3.v. :klap:

 

Har film af Møffe, som jeg uploader senere, hvis det skulle have interesse for nogen :blink:

 

Møffe slapper af inden det går løs

[ATTACH]23345[/ATTACH]

 

Simbassen in action

[ATTACH]23346[/ATTACH]

 

Fik desværre ikke flere - jo et, men der kan man ikke se, hvad det forestiller :mrgreen: Belysningen var desværre ikke optimal til billeder :cry:

 

Indlagt senere:

 

Video (kommentar til den længere nede bedes læst inden kommentar ;-) )

[media]

[/media]

 

Møffes kritik! :mrgreen:

10mdr. stor noget højtstellet, velskåret hoved, ører ansat

noget tilbage, udmærket overlinie, er noget stejl i fronten

og kunne være bedre vinklet bag, gode mørke øjne, sakse

bid, noget ustabile bevægelser, behøver mere ringtræning

udmærket pels og farveaftegn, godt temp.

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

TILLYKKE :tillykke::klap2::ivrig::bigsmile::banan: Totalt good gået :mrgreen:

 

Taark! :mrgreen: Møffe er helt død nu, det lille pus :lun: Har sovet konstant siden vi kom hjem - bilen var desværre for varm, så han lå bare og gispede efter vejret, selvom vi havde åbnet et vindue - men solen skinnede også lige ind på ham :ae:

 

Jeg selv har haft nerver på for første gang til en udstilling :shock: Fatter det ikke, men tror, at det er fordi at min ringtræner gjorde mig forvirret i onsdags, da han vendte den stå, jeg troede vi kendte på hovedet :mrgreen: Kunne slet ikke sove i nat, lå bare og tænkte og tænkte, møg irriterende! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iih guder, hvor klarede Møffe egentlig stå-seancerne meget bedre end jeg husker! :lol: Men løb, hahahaha! Han er jo helt håbløs, hahaha :mrgreen:

 

[media]

[/media]

 

Og ja, det er Møffe der skriger - enten kan han ikke li', at fremmede rører ved de hellige eller også tog dommermanden unødvendigt hårdt på dem, det er svært at sige. Han er heller ikke helt 100% glad, når ringtræneren gør det, så det må jeg lige snakke med dem om :-D Men uf, jeg syntes ikke, at det var så voldsomt, da jeg var derinde! :cry: Der hørte jeg det bare som et lille piv :confused:

 

Nåja, og så er der også lige hans kritik!

 

10mdr. stor noget højtstellet, velskåret hoved, ører ansat

noget tilbage, udmærket overlinie, er noget stejl i fronten

og kunne være bedre vinklet bag, gode mørke øjne, sakse

bid, noget ustabile bevægelser, behøver mere ringtræning

udmærket pels og farveaftegn, godt temp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måtte lige se den et par gange :-D

Ej han er da totalt dygtig til at stå - hver gang du retter, så bliver han da i den position! Møffe Superstjerne!

 

Men oooonde dommer :shock: Det er godt nok også en lang pille sceance :shock:

Hold da fast..

 

Vi kan øve lidt på lørdag? Jeg piller ved din, du piller ved min :slem:

 

Kan godt forstå han synes det er mærkeligt. Haha og totalt sjovt at han lige er klar til at give dommeren en knuser, det virker lidt som om han tænker at dommeren ikke har set alle hans afstandssøgende signaler - så han griber til et menneske tegn i stedet for :mrgreen:

 

Er det fordi du løber for hurtigt at han begynder at løbe? Eller er det mere fordi han synes det er totalt sjovt og hyggeligt?

 

Jeg synes han klarede det rigtig flot! Du klarede det også totalt godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måtte lige se den et par gange :-D

Ej han er da totalt dygtig til at stå - hver gang du retter, så bliver han da i den position! Møffe Superstjerne!

 

Jaaaa, når bare der ikke dukker noget nyt op sådan alt for tæt på ham :lun:

 

Men oooonde dommer :shock: Det er godt nok også en lang pille sceance :shock:

Hold da fast..

 

Iiiyup - og undrer mig over, der hvor Møffe skriger - der har han både fat i de hellige + løfter op i den ene bagdelsside :confused: Nogle erfarne udstillingsfolk, der kan fortælle mig, hvad han havde gang i? Troede jeg havde forberedt mit kræ på snart sagt ALT, men man blive sq alligevel overrasket over dommernes opfindsomhed :mrgreen:

 

Vi kan øve lidt på lørdag? Jeg piller ved din, du piller ved min :slem:

 

Den er fin med mig! Kan vi gøre det med Møffe, inden han når at hilse på dig? :engel:

 

Kan godt forstå han synes det er mærkeligt. Haha og totalt sjovt at han lige er klar til at give dommeren en knuser, det virker lidt som om han tænker at dommeren ikke har set alle hans afstandssøgende signaler - så han griber til et menneske tegn i stedet for :mrgreen:

 

Ha, afstandssøgende signaler? Njah, det eneste afstandssøgende signal han har sendt var at tage hovedet til sig og at skrige :mrgreen: Ellers var det rent "I luuuv u, mr. Dommer!"

 

Er det fordi du løber for hurtigt at han begynder at løbe? Eller er det mere fordi han synes det er totalt sjovt og hyggeligt?

 

Jeg har overvejet det, men synes ikke det virker sådan - nærmere som om han bare synes, at det er sjovere at fjante :mrgreen: For det er ligesom også et meget klodset gallop, altså, det er meget langsomt, hvis man kan sige det sådan - håber du forstår :genert: Det er nemlig også sådan jeg løber herhjemme og til ringtræning og der har han løbet helt fint uden gallop.

 

Jeg synes han klarede det rigtig flot! Du klarede det også totalt godt :5up:

 

Taaark skal du have! Fra os begge! :kys:

 

 

PS. Er der slet ikke andre, der har nogle kommentarer? *indsæt selv bedende hundeøjne :engel:*

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er fin med mig! Kan vi gøre det med Møffe, inden han når at hilse på dig? :engel:

 

Ja klart, vi kan måske mødes før kl. 1, for så kan Anders lige holde Motor på afstand.

 

Jeg skal kigge hvad? Øjne, mund, boller? Ehmn, sidder bollerne ikke omme bagi? Forstår ikke helt hvad han mærker efter i lysken? Eller mærker han dem sådan fra under maven og bagud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

TILLYKKE med første gang i officiel klasse:mrgreen:...

 

Mht. til nerverne så slipper du nok aldrig af med dem... Men du kan lære at leve med dem.. tro mig, jeg har det på samme måde..

 

Jeg skal faktisk snart til at træne en berner op til udstilling.. det bliver noget af en opgave da damen er 10 mrd... Men jeg vil da tage udfordringen op..haha.. måske vi kommer til at ses på et tidspunkt så..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja klart, vi kan måske mødes før kl. 1, for så kan Anders lige holde Motor på afstand.

 

Jeg skal kigge hvad? Øjne, mund, boller? Ehmn, sidder bollerne ikke omme bagi? Forstår ikke helt hvad han mærker efter i lysken? Eller mærker han dem sådan fra under maven og bagud?

 

Hø, han havde stukket en arm ind både bagfra og forfra :mrgreen:

 

Du skal kigge tænder ved at hive op og ned i læberne. Derudover røre ham hist og her, så du kan mærker, om han har vinkler på albue og lign :mrgreen: Og så de hellige, ja - jeg plejer at tage dem bagfra :mrgreen:

 

Før kl. 1 burde kunne lade sig gøre, super :-D Hmmm, hvorhenne ad synes du passer bedst? Og så helst med noget man kan kalde en adresse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

TILLYKKE med første gang i officiel klasse:mrgreen:...

 

Taaark! :mrgreen:

 

Mht. til nerverne så slipper du nok aldrig af med dem... Men du kan lære at leve med dem.. tro mig, jeg har det på samme måde..

 

Bare sjovt, jeg har aldrig før haft nerver - heller ikke på Bøsøre, hvor jeg faktisk også troede at det var officielt :confused:

 

Jeg skal faktisk snart til at træne en berner op til udstilling.. det bliver noget af en opgave da damen er 10 mrd... Men jeg vil da tage udfordringen op..haha.. måske vi kommer til at ses på et tidspunkt så..:engel:

 

Uuuh ja, det ku' være sjovt! Møffe er også 10mdr. og ikke helt umulig endnu i hvert fald :engel: Og hvis hun er madglad, skal det nok gå - men tro mig, bernere har VIRKELIG svært ved at se meningen i "stå" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Taaark! :mrgreen:

 

 

 

Bare sjovt, jeg har aldrig før haft nerver - heller ikke på Bøsøre, hvor jeg faktisk også troede at det var officielt :confused:

 

 

 

Uuuh ja, det ku' være sjovt! Møffe er også 10mdr. og ikke helt umulig endnu i hvert fald :engel: Og hvis hun er madglad, skal det nok gå - men tro mig, bernere har VIRKELIG svært ved at se meningen i "stå" :mrgreen:

 

Måske det var fordi at det var en rigtig berner dommer og at du virkelig havde set frem til udstillingen??.. Det kan absolut have en indflydelse..

 

Jeg kender hende ikke så godt endnu.. Freya har leget med hende et par gange og sådan, og ejerne vil gerne have hende udstillet... så de har spurgt mig om jeg har lyst til at lave det hårde arbejde...haha

 

Sad og kiggede videoen og han står rigtig fint:5up:... og ja, et par spring hist og pist - han er jo stadig hvalp, og hvis ringtræning ikke er noget som i har trænet hver dag.. så synes jeg at i klarer der rigtig godt..:-D

 

Må jeg komme med et lille tip??

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det var fordi at det var en rigtig berner dommer og at du virkelig havde set frem til udstillingen??.. Det kan absolut have en indflydelse..

 

Ja, at det var en rigtig dommer? Måske, kan være :vedikke: Jeg nåede jo at blive advaret de andre gange om, at de ikke var autoriseret på racen :mrgreen:

 

Dunno, men håber at det er ovre næste gang :mrgreen:

 

Jeg kender hende ikke så godt endnu.. Freya har leget med hende et par gange og sådan, og ejerne vil gerne have hende udstillet... så de har spurgt mig om jeg har lyst til at lave det hårde arbejde...haha

 

Hehe, held og lykke! Du må lige finde ud af navnet - tænk hvis det er en af Møffes søskende! :klap: Næppe, men man har lov til at håbe :engel:

 

Sad og kiggede videoen og han står rigtig fint:5up:... og ja, et par spring hist og pist - han er jo stadig hvalp, og hvis ringtræning ikke er noget som i har trænet hver dag.. så synes jeg at i klarer der rigtig godt..:-D

 

Hehe, vi har faktisk trænet ringtræning ca. hveranden dag, dog med pauser, men nærmest hverdag. Dog ikke da han var 4mdr-6½måned ca.

 

Skøre hvapper :mrgreen:

 

Må jeg komme med et lille tip??

 

Altid! :-D

 

Forresten, du har ikke svar på det jeg spurgte om tidligere? Med at dommeren, da de hellige skulle tilses, ligesom også løftede op i den ene side bagtil? Du kan se det på videoen, det er ½sekund eller mindre før Møffe skriger :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Altid! :-D

 

Forresten, du har ikke svar på det jeg spurgte om tidligere? Med at dommeren, da de hellige skulle tilses, ligesom også løftede op i den ene side bagtil? Du kan se det på videoen, det er ½sekund eller mindre før Møffe skriger :ae:

 

Hmm har kigget videoen igennem endnu engang.. men synes ikke det giver så meget mening.. men ok, jeg er endnu ikke en garvet udstiller endnu (har udstillet ca. 2½ år nu) så jeg kender desværre ikke til alt hvad dommerne gør.. og ikke gør..:oops:

 

Mht. det lille tip, så var en af tingene som faldt mig i øjene, at man kan se at din bluse irriterer dig, og du derfor bruger tid på at rette på den inde i ringen... Det er vildt synd, for den tid kunne du nemlig have brugt på at stille Møffe op inden dommeren atter kigger klassen igennem... Man har SÅ lidt tid inde i ringen, så det gælder om at udnytte den mest muligt:5up:..

 

Håber ikke at du tager det som dårlig kritik eller noget.. eller at jeg vil prøve at på dutte dig et helt suit..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har kigget videoen igennem endnu engang.. men synes ikke det giver så meget mening.. men ok, jeg er endnu ikke en garvet udstiller endnu (har udstillet ca. 2½ år nu) så jeg kender desværre ikke til alt hvad dommerne gør.. og ikke gør..:oops:

 

Mht. det lille tip, så var en af tingene som faldt mig i øjene, at man kan se at din bluse irriterer dig, og du derfor bruger tid på at rette på den inde i ringen... Det er vildt synd, for den tid kunne du nemlig have brugt på at stille Møffe op inden dommeren atter kigger klassen igennem... Man har SÅ lidt tid inde i ringen, så det gælder om at udnytte den mest muligt:5up:..

 

Håber ikke at du tager det som dårlig kritik eller noget.. eller at jeg vil prøve at på dutte dig et helt suit..:oops:

 

Nejnej, overhovedet ikke! Den trøje har passet mig fint de sidste mange gange jeg har brugt den, ingen problemer har der været - men i dag blev den bare ved med at gå op :evil: Møgirriterende! Så den bliver ALDRIG brugt igen til træning, bare rolig :5up: Men det er bare så typisk mit tøj! :lol: Hihi, Zaz-zaz fik sig også en god griner over det bagefter - det er jo sådan, man får de mandlige dommere til at hive én op - først smider hun trøjen, ikk', og så? :slem: Den holdt bare ikke, vi kom ikke videre til placering :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nejnej, overhovedet ikke! Den trøje har passet mig fint de sidste mange gange jeg har brugt den, ingen problemer har der været - men i dag blev den bare ved med at gå op :evil: Møgirriterende! Så den bliver ALDRIG brugt igen til træning, bare rolig :5up: Men det er bare så typisk mit tøj! :lol:Hihi, Zaz-zaz fik sig også en god griner over det bagefter - det er jo sådan, man får de mandlige dommere til at hive én op - først smider hun trøjen, ikk', og så? :slem: Den holdt bare ikke, vi kom ikke videre til placering :mrgreen:

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

dyygtig Møffe og dyygtig Møffe-mor

 

Jeg er sku glad for at jeg ikke skal udstille eller noget med Bassil - det ville have set sådan her ud:

 

Stå på række: Bassil ville have roteret 200 gange, gøet som en tosse og villet lege med alle de der lækre hunde

 

Hilse på dommer: Bassil var gået baglæns ud af hallen.. og gøet som en tosse

 

Småløbe rundt i ring: Bassil ville have roteret 200 gange, gøet som en tosse, bidt mig i ærmerne og ville lege med de andre hunde

 

Blive tjekket af dommer: Nårrh nej.. Bassil er nu helt ude i bilen :confused:

 

Han kan bare ikke lide at fremmede mennesker går mod ham, vil kæle ham osv..

 

Nul putte! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

dyygtig Møffe og dyygtig Møffe-mor

 

Jeg er sku glad for at jeg ikke skal udstille eller noget med Bassil - det ville have set sådan her ud:

 

Stå på række: Bassil ville have roteret 200 gange, gøet som en tosse og villet lege med alle de der lækre hunde

 

Hilse på dommer: Bassil var gået baglæns ud af hallen.. og gøet som en tosse

 

Småløbe rundt i ring: Bassil ville have roteret 200 gange, gøet som en tosse, bidt mig i ærmerne og ville lege med de andre hunde

 

Blive tjekket af dommer: Nårrh nej.. Bassil er nu helt ude i bilen :confused:

 

Han kan bare ikke lide at fremmede mennesker går mod ham, vil kæle ham osv..

 

Nul putte! :damn:

 

Tark :kys:

 

Hihi, ja, Bassil ville nok ikke gøre det for godt i ringen, det har du vidst ret i - stakkels lillemand :ae:

 

Men altså, det med andre hunde: Træning, træning og atter træning! Møffe er heller ikke perfekt, han syntes da helt klart, at han skulle hilse på hundene bag ham (det var inden kameraet kom på) og da vi skulle ud af ringen, strakte han da også lige hals, fro at hilse på bagvedstående :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har rent faktisk fået svar på min klage - positivt overrasket, det havde jeg ikke regnet med! Og det har været hele vejen gennem bestyrelse og er sendt til DKK itself.

 

Dog må jeg indrømme, at jeg er skuffet over svaret :???:

 

Unghunde må åbenbart komme afsted med meget, selvom de kan avlsgodkendes, såfremt de får bedømmelserne til det - hvilket de så får...

 

Har svaret tilbage, må indrømme, at jeg fandt det mystisk... Dog er jeg allerede kommet i tanke om et par ting, jeg har glemt at skrive - nå, sådan er det, gider ikke rode mere i det for denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har rent faktisk fået svar på min klage - positivt overrasket, det havde jeg ikke regnet med! Og det har været hele vejen gennem bestyrelse og er sendt til DKK itself.

 

Dog må jeg indrømme, at jeg er skuffet over svaret :???:

 

Unghunde må åbenbart komme afsted med meget, selvom de kan avlsgodkendes, såfremt de får bedømmelserne til det - hvilket de så får...

 

Har svaret tilbage, må indrømme, at jeg fandt det mystisk... Dog er jeg allerede kommet i tanke om et par ting, jeg har glemt at skrive - nå, sådan er det, gider ikke rode mere i det for denne gang.

 

Betyder det, at DKK bifaldt det lilla bånd til hunden, der trak sig eller hvordan ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Betyder det, at DKK bifaldt det lilla bånd til hunden, der trak sig eller hvordan ?

 

Nej, det tror jeg ikke absolut. Så vidt jeg har forstået, blev det gennemgået på DBSK's bestyrelsesmøde og så blev konklusion så sendt til mig, en anden, som også har klaget og til DKK.

 

Har fået svar igen (dog ikke gennem bestyrelsen denne gang, havde jeg også skrevet, at ikke var en forventning på nogen måde) og de mener åbenbart, at der er så meget at tage hensyn til, så det er tildels ok, selvom temperamentet selvfølgelig er vigtigt - principielt er de bare ikke uenige med mig.

 

Ih guder, hvor er det godt, at udstillingerne i det mindste giver mulighed for at skille skidt fra kanel for den individuelle besøgende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...