Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hva har du brugt? Hva kan du anbefale? Og hvad skal man holde sig helt fra?

 

Jeg skal gerne ende ud med at have en transulent pudder, eyeliner (blyant), concealer og øjenskygge :hmm:

 

Jeg synes deres pudre (kan man sige det?) er fine, men ikke så god dække-evne som Clinique (jeg plejer at bruge Clinique's løse blended face powder transparency 3, og stay matte compact pudderen).

 

Jeg har en compact pudder fra Dr.Hauscka, som jeg købte i et anfald af helse-flip :blink:, den synes jeg faktisk er okay, også den løse. Jeg kan gode lide, især duften af den løse pudder, den er sådan lidt kanel/ingefær, meget svag.

 

Concealeren har jeg fine erfaringer med, jeg bruger kun concealer under øjnene og ved næsefløjene, eftersom jeg er allergiker, så kan jeg godt have lidt rødme der skal dækkes. Det kunne den fint klare. Den blev i hvert fald brugt op. Den er ikke lissom Touche Eclât, den er sådan stift agtig, der skal jævnes ud med fingrene, men resultatet bliver fint.

 

Så har jeg haft et par blushere derfra, dem var jeg ikke glad for, jeg syntes de var svære at tone ud, så den har jeg ikke brugt ret meget. Lissom Bronzing pudderen derfra er for gul i tonen og for mørk til min hudtone (jeg er ret lys) og bruger f.eks med Dior's foundation light beige, hvis det siger noget ;-)

 

Eyelinerne var okay, men når man er vant til at bruge Lancôme og Clinique, så er det altså ikke det samme. De kan bruges. Jeg synes Dennis Knudsen's Ink-serie's eyelinere er bedre, hvis det skal være paraben og parfume-frit.

 

Øjenskyggen har jeg ikke prøvet, men efter kvaliteten på blusher og bronzer så tror jeg det måske er i samme stil.

 

Derimod, så synes jeg deres renseprodukter fungerede fint, den periode jeg brugte dem, og rosencremen, og den flydende dagcreme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mac pudder kan klart anbefales. Bruger den ikke selv, men den vinder hver gang i tests, har jeg bemærket.

 

Din festmakeup forstyrrer hormonerne - Tjek.dk

 

Kender en der har skiftet Jane Iredale ud med den, og hun er meget begejstret.

 

Og så kan jeg forresten klart anbefale Jane Iredales blush stick!

Du er jo en slags kæmpe beholder af viden som jeg står og mangler :klap:

 

MAC, er det generelt at de er fri for div. eller er det bare pudderet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mac pudder kan klart anbefales. Bruger den ikke selv, men den vinder hver gang i tests, har jeg bemærket.

 

Din festmakeup forstyrrer hormonerne - Tjek.dk

 

Kender en der har skiftet Jane Iredale ud med den, og hun er meget begejstret.

 

Og så kan jeg forresten klart anbefale Jane Iredales blush stick!

 

Det er mit yndlings øjenskygge-mærke til fest make-up :lun: . Jeg forbander bare at jeg ikke kan købe det her i Aalborg, at det enten er netshopping eller kun når vi er på ferie :evil: Det og så Smashbox :lun:

 

Yndlings blush til rosenkinder :

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg har forstået er det kun deres pudder.

 

Jeg har lavet en alfabetisk liste med alle stoffer, der er problematiske i skønhedsprodukter, som jeg mere eller mindre kan udenad. For mig er paraberne ikke de værste.

 

Tjek listen her Miljø & sundhed | DIT VALG | Dig og Kemien | Problematiske stoffer i kosmetik | Printvenlig version

 

Det smarte er når du shopper online, at du kan sidde med dette vindue åbent samtidig med webshoppen og så med en hurtig søgning på de enkelte ingredienser hurtigt vurdere det. Det tager 5 sekunder så :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også et af yndlings-produkterne her :lun:

 

Krøllerne på mit profilbillede er faktisk "gamle", når jeg lige er blevet permanentet ser jeg sådan ud: http://dittetved.dk/billeder/blogbilleder/110310-1.jpg billedet er fra i torsdags :-)

 

Hvor ser du sød ud. Det klæder dig. :hjerte:

Min hverdagsmakeup består af Clinique produkter, kombineret med et styks Touche Eclat fra YSL... ÆLSKER DEN :lun: Jeg skal til at skifte alt ud med dr. hauschka og er meget ked af at høre at tingene ikke holder :megaked:

 

 

Synes desværre ikke touche eclait dækker sorte render særlig godt. Har ledt efter noget bedre, der heller ikke 'kager'. :???:

 

Pas på med Dr Hauschka - nogle mennesker kan bare slet ikke tåle det mærke. Jeg selv slog voldsomt ud og apoteker damen sagde, at det havde hun desværre ofte hørt før.

 

Det er mit yndlings øjenskygge-mærke til fest make-up :lun: . Jeg forbander bare at jeg ikke kan købe det her i Aalborg, at det enten er netshopping eller kun når vi er på ferie :evil: Det og så Smashbox :lun:

 

Yndlings blush til rosenkinder :

Årh, jeg vil også have naturlige røde kinder. :lun: Afgiver den farve nok? (Fås den ikke kun i én farve?) Jeg købte den fra Benefit for år tilbage (du kender den sikkert også). Den kan slet ikke ses på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVORFOR har jeg ikke set denne tråd noget før??? :shock::vedikke:

 

Et styks dulle melder sig under fanerne :mrsgreen: Jeg er en af dem, der ikke går udenfor en dør uden at have lagt make-up og sat håret, og som bruger 5-15 minutter hver aften på at vælge hvilket tøj jeg skal have på dagen efter.

 

Min hverdagsmakeup består af Clinique produkter, kombineret med et styks Touche Eclat fra YSL... ÆLSKER DEN :lun: Herudover elsker jeg øjenskygger fra Chanel og Dior til fest og farver.

Jeg skal til at skifte alt ud med dr. hauschka og er meget ked af at høre at tingene ikke holder :megaked:

 

Tips til en holdbar neglelak: brug en buffer henoverneglen, så overfleden bliver en smule rud, tør efter med neglelakfjerner og lakér. Lak binder bedre på ru og ikke fedtede overflader :-)

 

Total yndlingsmakeup i hele verden!

 

Ville se om jeg kunne spare lidt penge og købte cliniques model - og er overhovedet ikke lige så glad for den som for YSL'en ... Det var nogle dumme penge at spare.

 

Tweesa har ret - man skal altid gå efter det med mest guld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt: hold dig langt væk fra den type øjenskygge...medmindre du altså er okay med, at den er væk igen efter meget kort tid.

 

Jane Iredale kan dog til en vis grad anbefales - deres øjenskygge er faktisk lidt bedre end Dr. Hauschka, men den skal stadig blandes op med bivoks for at kunne holde. Deres brune nuancer holder dog faktisk godt af sig selv.

 

Har du prøvet at bruge en primer først?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser du sød ud. Det klæder dig. :hjerte:

 

 

Synes desværre ikke touche eclait dækker sorte render særlig godt. Har ledt efter noget bedre, der heller ikke 'kager'. :???:

 

Pas på med Dr Hauschka - nogle mennesker kan bare slet ikke tåle det mærke. Jeg selv slog voldsomt ud og apoteker damen sagde, at det havde hun desværre ofte hørt før.

 

 

Årh, jeg vil også have naturlige røde kinder. :lun: Afgiver den farve nok? (Fås den ikke kun i én farve?) Jeg købte den fra Benefit for år tilbage (du kender den sikkert også). Den kan slet ikke ses på mig.

 

O-Glow giver godt med farve afhængigt af doseringen. Den har en bronzefarvet søster:

media.nl?id=17908&c=665937&h=66fe83fae466cdd5c5c2

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af mine yndlings sommer produkter, er Nuxe huile prodigieuse golden shimmer. Jeg bruger det både på benene, på skuldrene, i udskæringen, og i håret. Det er rigtigt fint hvis håret lige har fået en tur med fladjern, og skal have lidt ekstra shine, så kan man bruge det som man ellers bruger hår-serum.

 

Jeg er også glad for den alm. Nuxe uden glimmer, når ben og hår bare skal have lidt pleje.

 

Det er en tørolie, så den absorberes hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at bruge en primer først?

Det spørger du kun om fordi du ikke ved hvad JI koster :mrgreen: Nej, men jeg har også flere gange overvejet om jeg burde...synes du da at primere er gode? For det ville da være rart at ligne en med makeup på igen!

 

Jeg har altid foundation, blush, eyeliner, øjenskygge og mascara på. Every single day. Og forleden var jeg hos frisøren og fortæller hende, at nu gider jeg ikke være henna-farvet mere, men vil være platinblond...og så kigger hun på mig og siger "Men går du nogle gange med makeup? For det skal du til at gøre, hvis du vil være platinblond!"...:megaked:Men jeg har jo hele farveladen på, goddammit!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det spørger du kun om fordi du ikke ved hvad JI koster :mrgreen: Nej, men jeg har også flere gange overvejet om jeg burde...synes du da at primere er gode? For det ville da være rart at ligne en med makeup på igen!

 

Jeg har altid foundation, blush, eyeliner, øjenskygge og mascara på. Every single day. Og forleden var jeg hos frisøren og fortæller hende, at nu gider jeg ikke være henna-farvet mere, men vil være platinblond...og så kigger hun på mig og siger "Men går du nogle gange med makeup? For det skal du til at gøre, hvis du vil være platinblond!"...:megaked:Men jeg har jo hele farveladen på, goddammit!

 

Typisk frisører :lol: Altså fordi man nu bruger make-up, behøves man jo ikke ligne en forsøger at få brugt alle produkterne op på én dags påføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Typisk frisører :lol: Altså fordi man nu bruger make-up, behøves man jo ikke ligne en forsøger at få brugt alle produkterne op på én dags påføring.

Ej, der fik du lige vendt det til noget positivt :-D Jeg har kun valgt at se det som "Hallo, du ligner lort. Se dog at bruge noget bedre makeup" Jeg vælger din udlægning :blink:

 

Er du forresten glad for din olie som bodylotion? Jeg gav den til min svigerinde i julegave. Ved du hvilken type olie, der er i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af mine yndlings sommer produkter, er Nuxe huile prodigieuse golden shimmer. Jeg bruger det både på benene, på skuldrene, i udskæringen, og i håret. Det er rigtigt fint hvis håret lige har fået en tur med fladjern, og skal have lidt ekstra shine, så kan man bruge det som man ellers bruger hår-serum.

 

Jeg er også glad for den alm. Nuxe uden glimmer, når ben og hår bare skal have lidt pleje.

 

Det er en tørolie, så den absorberes hurtigt.

 

Uh det skal jeg da have kigget på :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, der fik du lige vendt det til noget positivt :-D Jeg har kun valgt at se det som "Hallo, du ligner lort. Se dog at bruge noget bedre makeup" Jeg vælger din udlægning :blink:

 

Er du forresten glad for din olie som bodylotion? Jeg gav den til min svigerinde i julegave. Ved du hvilken type olie, der er i?

 

Ja ikke? :-D

 

Nu synes jeg selv jeg er sådan neutralt make-uppet, men da heller ikke farve-forskrækket, men jeg synes altså godt man kan komme ind til en frisør, og så ligner det at de har været i alle farverne i paletten, både på håret og på øjnene, plus der er fuld skrue på læberne - og er der ikke en gylden regel om enten fokus på læber eller øjne?

 

Så hvad var det hun lige ville? forvandle dig til Melissa fra DUM? :vedikke: (solly Melissa, jeg ved du har et make-up addiction-problem :ae:)

 

Ja rigtigt meget, den er super lækker som bodylotion. Jeg vil ellers nødig bruge andre end diverse Biotherm :genert:, men jeg elsker den.

 

Badum badum...det er bla. borago-olie, st.johns worts olie (johannes brød kerne-olie), sød mandel olie og vitamin e.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det spørger du kun om fordi du ikke ved hvad JI koster :mrgreen: Nej, men jeg har også flere gange overvejet om jeg burde...synes du da at primere er gode? For det ville da være rart at ligne en med makeup på igen!

 

Jeg har altid foundation, blush, eyeliner, øjenskygge og mascara på. Every single day. Og forleden var jeg hos frisøren og fortæller hende, at nu gider jeg ikke være henna-farvet mere, men vil være platinblond...og så kigger hun på mig og siger "Men går du nogle gange med makeup? For det skal du til at gøre, hvis du vil være platinblond!"...:megaked:Men jeg har jo hele farveladen på, goddammit!

 

Jo, jeg ved godt, at det er dyrt - men der er mange, der har problemer med, at øjenskyggen "forsvinder". Jeg synes, at det holder meget bedre med en primer. Eneste ulempe er så, at farverne er svære at blende, når der er en primer under. Men det klarer jeg ved at lægge en smule pudder eller hudfarvet øjenskygge over primeren. Jeg har primer fra Too Faced og Smashbox, og de er begge gode :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Breton-Jet

Nu er jeg jo bare Elendig! (Med STORT E!!) til at lægge neglelak, en i år er mit mål at blive bedre til at lægge neglelak også med mønstre..

Jeg to' til en "kvinde" messe og der fandt jeg løsningen

konaddenmark/ Wow det er bare genialt! prøv at se disse video'er

 

 

 

 

Jeg skulle jo self prøve der i standen og det blev faktisk pænt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm må også hellere melde mig på dulletråden :blink: Skal til konfirmation imorgen - og neglene skal altså passe til de nye fine sandaler - med høj hæl :shock:. Ergo har jeg lige siddet og smurt sort neglelak på - både negle på tær og fingre fik en omgang (og vist også lidt på min trøje, da jeg tabte penslen :stupid::oops:) Det er vist rigtig længe siden jeg har haft lak på .......

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm må også hellere melde mig på dulletråden :blink: Skal til konfirmation imorgen - og neglene skal altså passe til de nye fine sandaler - med høj hæl :shock:. Ergo har jeg lige siddet og smurt sort neglelak på - både negle på tær og fingre fik en omgang (og vist også lidt på min trøje, da jeg tabte penslen :stupid::oops:) Det er vist rigtig længe siden jeg har haft lak på .......

Årh det kender jeg godt :roll:

 

Jeg fik for en uge siden mine første ting fra Cosmetics and Makeup – ELF Cosmetics UK – Eyes Lips Face og købte fire fiiiine neglelakker til kun 13kr pr stk :banan: Da jeg så liiige skulle prøve dem, så kunne jeg i hvert fald godt se, at jeg ikke evner at lægge neglelak på :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine
Årh det kender jeg godt :roll:

 

Jeg fik for en uge siden mine første ting fra Cosmetics and Makeup – ELF Cosmetics UK – Eyes Lips Face og købte fire fiiiine neglelakker til kun 13kr pr stk :banan: Da jeg så liiige skulle prøve dem, så kunne jeg i hvert fald godt se, at jeg ikke evner at lægge neglelak på :stupid:

 

Har også lige bestilt noget makeup fra ELF, det er bare super godt til de lave priser :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...