Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

Nu opgir jeg snart det der dullenoget.

 

Først bruger jeg ca. 100 år på at lægge fiin lak - med både bund og top og alt ... venter en heeel halv time, hvor jeg bare sidder helt stille ... og så skulle jeg lige tage et glas ud af opvaskeren .. og slam - så var der ridse i både pege- og langefingerlakken på højre hånd ...

 

Måske er der bare ikke dulle nok i mig, til fine lakerede fingernegle ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu opgir jeg snart det der dullenoget.

 

Først bruger jeg ca. 100 år på at lægge fiin lak - med både bund og top og alt ... venter en heeel halv time, hvor jeg bare sidder helt stille ... og så skulle jeg lige tage et glas ud af opvaskeren .. og slam - så var der ridse i både pege- og langefingerlakken på højre hånd ...

 

Måske er der bare ikke dulle nok i mig, til fine lakerede fingernegle ...

 

Jo flere gange lak du bruger - jo længere tid skal der bruges til at hærde ordentligt igennem. Hvis jeg har brugt både underlak, lak, og overlak venter jeg ihvertfald 1 time med noget som helst - jeg plejer at gøre det aftenen før, sådan ca. 1-2 timer før jeg går i seng, så er det ordentligt hærdet næste dag. Når man tager sig tiden til det kan det holde ca. 6-7 dage, før der kommer hakker og ridser i :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo flere gange lak du bruger - jo længere tid skal der bruges til at hærde ordentligt igennem. Hvis jeg har brugt både underlak, lak, og overlak venter jeg ihvertfald 1 time med noget som helst - jeg plejer at gøre det aftenen før, sådan ca. 1-2 timer før jeg går i seng, så er det ordentligt hærdet næste dag. Når man tager sig tiden til det kan det holde ca. 6-7 dage, før der kommer hakker og ridser i :5up:

 

Ja det er derfor jeg jeg kke har tålmodighed til ordne negle selv :stupid:

 

Jeg bruger en time hos min søde negledame hver tredie uge - og har så flotte lange negle der holder til alt. :engel::mrgreen:

 

 

....bortset fra et styrt i et hul i græsplænen - det gør avs og kan koste en knækket negl og en forstuvet fod - har jeg hørt...:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er derfor jeg jeg kke har tålmodighed til ordne negle selv :stupid:

 

Jeg bruger en time hos min søde negledame hver tredie uge - og har så flotte lange negle der holder til alt. :engel::mrgreen:

 

 

....bortset fra et styrt i et hul i græsplænen - det gør avs og kan koste en knækket negl og en forstuvet fod - har jeg hørt...:damn:

 

Men hvordan sørger hun for at lakken er hærdet når du går fra hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har sådan nogle tørre-lamper :hmm: Det er noget ultra-violet lys tror jeg - i løbet af ca 15 min er under lak, lak og overlak tør og hærdet.

 

Desuden laver hun de sejeste mønstre på mine negle - nyt hver gang :-D

 

 

Jeg så dem godt da vi besøgte løvebabyer ... de er superflotte ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi Freudika - det har jeg også prøvet. Har et par gange brugt en mio år på at lave 'franske negle' og vupti er det hele ødelagt. :stupid:

 

Synes det er bedst at lægge lige inden man går i seng og så sove (eller i hvert fald falde i søvn med hænderne over dynen). :genert:

 

Men jeg dur heller ikke til lakerede negle. *suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har sådan nogle tørre-lamper :hmm: Det er noget ultra-violet lys tror jeg - i løbet af ca 15 min er under lak, lak og overlak tør og hærdet.

 

Desuden laver hun de sejeste mønstre på mine negle - nyt hver gang :-D

 

 

Men ... ??? hærder lyset ik kun geleen eller acrylen eller hvad det nu er sådan nogle negledamer bruger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har noget "lak" der hedder "Top speed" fra Revlon, som tørrer lakken på 60 sek. og det virker.

Jeg ved ikke om det stadig findes, for det er 100 år gammelt - men spørg i Matas e.l.

 

Ellers kan du prøve at stikke neglene ind under den KOLDE hane, når lakken er blevet lidt tør - det hærder også.

 

Hvis du vil være helt sikker på om lakken er hærdet, så prøv at lade 2 negle ramme hinanden forsigtigt - hvis de klistre, så er lakken ikke hærdet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

JEG er sådan en der har fået ELF ting ind af døren.. og nu har leget med lip liner, guld eyeliner og ballade.. Har endda købt smokey eyes kit.. Nu skal det fandme læres

:lol: glæder mig allerede til at se dig på bane næste gang. Er sikker på at lip-liner og smokey eyes vil passe perfekt til DKK vesten :mrgreen:

 

Pokkers, så må jeg vist videregive titlen som "Mest pyntet til hundetræning" videre :megaked:

 

 

 

:mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: glæder mig allerede til at se dig på bane næste gang. Er sikker på at lip-liner og smokey eyes vil passe perfekt til DKK vesten :mrgreen:

 

Pokkers, så må jeg vist videregive titlen som "Mest pyntet til hundetræning" videre :megaked:

 

 

 

:mrsgreen:

 

 

Hahah - Jeg klasker lidt guldeyeliner på i aften, sådan bare fordi jeg kan :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ELF har i øvrigt fri levering igen - resten af dagen ved køb for mere end 10 £

code: 41GR8EU

 

 

Og kunne nogen evt forklare mig, hvordan faen man gør det der med neglelak - inden for stregerne så at sige ... men helt ud til kanten ... når man nu er motorisk udfordret på alle niveauer....

Link til indlæg
Del på andre sites

ELF har i øvrigt fri levering igen - resten af dagen ved køb for mere end 10 £

code: 41GR8EU

 

 

Og kunne nogen evt forklare mig, hvordan faen man gør det der med neglelak - inden for stregerne så at sige ... men helt ud til kanten ... når man nu er motorisk udfordret på alle niveauer....

 

Øvelse, øvelse, øvelse. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ELF har i øvrigt fri levering igen - resten af dagen ved køb for mere end 10 £

code: 41GR8EU

 

 

Og kunne nogen evt forklare mig, hvordan faen man gør det der med neglelak - inden for stregerne så at sige ... men helt ud til kanten ... når man nu er motorisk udfordret på alle niveauer....

 

Man maler da heller ikke helt ud til kanten, jeg lader altid en lille bitte stribe være på hver side.. Ellers ser ens fingre så fede ud xD Smalle negle, works!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu har jeg lige været ude i solen og kigge på den ELFlak der hedder dark navy <3

 

Jeg ved det, den er jo fantastisk! Jeg hentede min pakke i dag :klap:

Og den er ret god kvalitet - jeg synes i hvert fald den var meget lettere at lægge på end de andre 5 jeg fik.

 

Er også vild med den lilla, Royal Purple, og Coral :hjerte:

 

Derudover købte jeg Nude (fin almindelig halvgennemsigtig), Mod Mauve (sjov blanding af brun og lilla jeg lige skal vænne mig til) og Chocolate (som er meget mørkebrun. Jeg synes den er lidt grim).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nu har jeg et nyt dulle-neglelaksspørgsmål:

 

 

Neglelakfortynder ... på en masse engelske sider læser jeg, at jeg kan putte lakfjerner eller acetone i lakken - og på en masse andre sider læser jeg, at det må jeg absolut ikke gøre - det ødelægger lakken. Men hvad er det rigtige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg et nyt dulle-neglelaksspørgsmål:

 

 

Neglelakfortynder ... på en masse engelske sider læser jeg, at jeg kan putte lakfjerner eller acetone i lakken - og på en masse andre sider læser jeg, at det må jeg absolut ikke gøre - det ødelægger lakken. Men hvad er det rigtige?

 

I "gamle" dage, der gjorde jeg det også, men tror noget af holdbarheden forsvinder, men idag ville jeg nok bare købe en ny :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...