Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

Jeg kan godt få dem i, og også ud. Men de her jeg havde, slørede hele tiden, så jeg ikke kunne læse. Det går ikke, når man sidder ved en pc hele dagen på job:genert: Og nu er min styrke så lav, at jeg sagtens kan se uden briller/linser, når jeg går eller sidder i toget osv. Forleden dag på job, var der en meeeeeeeget lækker flyttemand, der tog jeg brillerne af imens, det var godt nok liiidt hårdt for øjnene at sidde ved pc'en imens:lol:

 

Hvorfor startede du egentlig med månedslinser, når du tidligere har haft problemer med linser?

Jeg ville vælge nogle højkvalitetsdagslinser til at starte med. Dem er der rigtig meget væske i, så øjnene ikke tørrer så nemt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvorfor startede du egentlig med månedslinser, når du tidligere har haft problemer med linser?

Jeg ville vælge nogle højkvalitetsdagslinser til at starte med. Dem er der rigtig meget væske i, så øjnene ikke tørrer så nemt ud.

Fordi brillemanden sagde, at endagslinserne var meget dyrere. Men jeg tænker lidt på at gå ned i butikken igen og få en snak med dem. Det MÅ kunne lykkes! Hvor har du linser fra, Dorte?

 

Og tak Findus:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi brillemanden sagde, at endagslinserne var meget dyrere. Men jeg tænker lidt på at gå ned i butikken igen og få en snak med dem. Det MÅ kunne lykkes! Hvor har du linser fra, Dorte?

 

Og tak Findus:-D

 

Ja - de er dyrere, men også så meget bedre.

 

Jeg bruger Acuvue Moist, som jeg har fra Profil til 398 pr. måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt få dem i, og også ud. Men de her jeg havde, slørede hele tiden, så jeg ikke kunne læse. Det går ikke, når man sidder ved en pc hele dagen på job:genert: Og nu er min styrke så lav, at jeg sagtens kan se uden briller/linser, når jeg går eller sidder i toget osv. Forleden dag på job, var der en meeeeeeeget lækker flyttemand, der tog jeg brillerne af imens, det var godt nok liiidt hårdt for øjnene at sidde ved pc'en imens:lol:

Vi hr vidst samme styrke, synes jeg at kunne huske, så jeg kender alt til godt at kunne se uden. Det har jeg gjort de sidste på år :mrgreen:

øv med linserne, jeg er så ikke nået til at teste selve linserne, eftersom jeg ikke kan få dem i :lol: men jeg er sikker på, du kan få nogle, der fungerer for dig. Der er jo virkelig mange slags :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - de er dyrere, men også så meget bedre.

 

Jeg bruger Acuvue Moist, som jeg har fra Profil til 398 pr. måned.

Hmm jeg skulle måske få en snak med Profil Optik:hmm:Jeg har jo rent faktisk en tid på fredag, som jeg kunne høre om jeg kunne ændre fra brille-syn til linse-syn:hmm:

 

Vi hr vidst samme styrke, synes jeg at kunne huske, så jeg kender alt til godt at kunne se uden. Det har jeg gjort de sidste på år :mrgreen:

øv med linserne, jeg er så ikke nået til at teste selve linserne, eftersom jeg ikke kan få dem i :lol: men jeg er sikker på, du kan få nogle, der fungerer for dig. Der er jo virkelig mange slags :)

Ja -1,25 og -1,50:-D

 

Jeg VIL have linser. sgu så nå!!! Så må jeg bare ofre de ekstra penge, hvis det er det, der er løsningen!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi brillemanden sagde, at endagslinserne var meget dyrere. Men jeg tænker lidt på at gå ned i butikken igen og få en snak med dem. Det MÅ kunne lykkes! Hvor har du linser fra, Dorte?

 

Og tak Findus:-D

 

Jeg tror det kan skyldes at du skal bruge så lidt styrke, så når linserne måske drejer en smule når du blinker så bemærker du det ved at det slører. En der har dårligere syn opdager det ikke på samme måde.

 

Det var i hvert fald den forklaring jeg fik da jeg prøvede linser - det dur heller ikke til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser du bare godt ud J! Og det klæder dig virkeligt med et smil :5up:

Tusind tak:-D:lun: Jeg prøver ihærdigt at huske at smile :lol:

 

Jeg tror det kan skyldes at du skal bruge så lidt styrke, så når linserne måske drejer en smule når du blinker så bemærker du det ved at det slører. En der har dårligere syn opdager det ikke på samme måde.

 

Det var i hvert fald den forklaring jeg fik da jeg prøvede linser - det dur heller ikke til mig.

Ja det kan være. Jeg havde dog ingen problemer med sløring sidste gang jeg havde linser. Men jeg må lige prøve mig frem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

JeannetteH: jeg har engang brugt månedslinser hver dag men måtte stoppe, da det kløede sindssygt vildt i øjnene (kigger på en computer hele dagen på arbejde, så det gør det heller ikke bedre)

 

Nu bruger jeg kun linser når jeg løber på ski og det er endagslinser. Jeg har prøvet adskillige hos Louis Nielsen (hele familien er brilleaber så vi pjatter ikke med pengene og supergod service i svb), og der er forskel.

 

Hvis jeg var dig ville jeg bede optikeren om forskellige muligheder, for det er jo ikke ligefrem gratis....

Link til indlæg
Del på andre sites

Føtex har Essie på tilbud til 50 kr denne uge

 

Meget begrænset farveudvalg, men bestemt billigt og et kig værd :5up: Jeg købte to rimelig neutrale farver. :lun:

 

De nye briller

 

Hold kæft, hvor ser du godt ud! :5up:

 

Apropos neglelak.. Har man mon så for mange, når man begynder at "dobbelt købe"? Altså købe nogle man allerede har, men ved en fejl? :genert:

 

Jeg siger nej ... Casper siger ja... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er begyndt at tage p-piller (midlertidigt), og har fået noget uren hud. Nogle gode dulle-tips til fx en spot stick eller renseprodukter, der faktisk virker?

 

Får du p piller der virker mod uren hud? Jeg har ok erfaring med basiron, som fås på apoteket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar damer :-D Kom glad med flere erfaringer.

 

Så lige et andet spørgsmål: Hvilken fiskeolie er bedst? Kan ikke klare tanken om sure opstød med fiskesmag...

 

Eye Q, jeg tager det flydende og blander i lidt vand, det smager af citron :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fitness Pharmas 3-6-9:5up: Én pille om dagen, og ingen opstød!

 

Man skal bare være lidt opmærksom på at mange af pillerne er harske... Også selvom man ikke får opstød... Samt hvor stort indholdet er af de gode fedtsyrer...

 

Eye Q og Nordic natural skulle være noget af det reneste på markedet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal bare være lidt opmærksom på at mange af pillerne er harske... Også selvom man ikke får opstød... Samt hvor stort indholdet er af de gode fedtsyrer...

 

Eye Q og Nordic natural skulle være noget af det reneste på markedet :-D

 

Har flækket en, og de er ikke klamme. Ud over omega 3, er der omega 6 og 9 fra planteolier. Aner ikke en dyr om det, men alle siger det er så godt:engel:

 

Nægter EyeQ fordi det er det alle øko-tosserne i helsekosten anbefaler. Og så bliver jeg Rasmus Modsat:vedikke: De mener så også at dadler er Guds gave til bagværk, og at man dør af at spise gluten, med mindre det er fuldkorn:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har flækket en, og de er ikke klamme. Ud over omega 3, er der omega 6 og 9 fra planteolier. Aner ikke en dyr om det, men alle siger det er så godt:engel:

 

Nægter EyeQ fordi det er det alle øko-tosserne i helsekosten anbefaler. Og så bliver jeg Rasmus Modsat:vedikke: De mener så også at dadler er Guds gave til bagværk, og at man dør af at spise gluten, med mindre det er fuldkorn:stupid:

 

Hahahaha....det kunne jeg ikke har sagt bedre selv...fnis. :engel:

 

Vi bruger også Fitness Pharma 3-6-9, og får ingen fiskeopstød. Jeg giver dog mine unger 2 om dagen, og tager selv 3. Hvis jeg skulle give alle i familien Eye-Q eller Nordic Natural kunne jeg ligeså godt først som sidst købe hele Grønland. Det bliver vist nogenlunde samme pris :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...