Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er Petrine absolut ikke tilfreds med, hun bruger ellers Bodyshop....hvor skal man så købe shampoo, hvis man ikke skal have noget der er helt hysterisk holistisk biodynamisk (og helst dufter godt)?

Altså jeg har lige købt en shampoo fra urtekram og der stå på forsiden et mærke som betyder ingen dyreforsøg (som jeg har forstået det), altså til mig selv, ikke hunden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Make-up-mærker ... jeg har ikke råd til alt det der kun er ægte guld ... jeg har noget i fine mærker - og kan også rigtig godt li mit mærkevare make-up (og kan f.eks. aldrig nogensinde igen bruge en billig mascara) ... Men nogen der har fif til de billigere mærker, hvem laver noget "ok-til-prisen" i de billige mærker ... jeg kan godt selv forlige mig med gosh's øjenskygger og effektpowder ...

Nu er jeg jo øko-hippie, så kan kun bruge øjenskygge fra dyre øko-mærker, hvor øjenskyggen forsvinder igen efter 10 min, og dem er du nok ikke interesseret i. MEN, i de gode gamle dage, hvor jeg ikke var så fanatisk, så brugte jeg bourjois og rimmel som øjenskygge. Dem kan jeg klart anbefale. Og mht. mascara (her har jeg opgivet at være økologisk, da de ligesom øjenskyggen også er væk 10 min. efter, hvilket er no-go med lyse øjenvipper), så kan jeg klart anbefale Maybeline. Den pink med grøn hætte. Jeg har formået at cykle igennem en vanvittig regnskyl, hvor jeg var drivvåd fra inderste til yderste...men mascaraen, den sad som var den lige lagt på :5up:

 

Max Factor 2000 Calorie er altså også virkelig god. Den er ikke vandtæt, men er super til en tur i byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et tip

 

Hvis man er til øko.mærker inden for hudpleje, så skal man bruge Dr.Hauschka.

 

Deres produkter er lavet på biodynamiske planter.

 

Jeg har ikke prøvet så mange af deres produkter, men dem jeg har prøvet er udemærket.

 

Men de laver vist ikke makeup.

Jo, de laver masser af makeup. Har en del fra dem. Og det er lige så dårligt som alt det andet - deres eyeliner er dog god nok! Men hvis man blander deres øjenskygge op med bivoks, har jeg fundet ud af, at det holder et par timer...men man skal vist virkelig gå op i det for at man holder det bras ud :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er for nærrig til at købe dyre makeupmærker, så jeg køber tit bare noget billigt over Trendsales eller Ebay.

 

Og så findes der Elf Cosmetics og NYX Cosmetics som begge er billige alternativer :5up: Elf skriver på deres hjemmeside at de ikke tester på dyr, mens NYX ikke skriver noget om det.

Elf kan købes her: ELF Cosmetics UK - Eyes Lips Face

NYX har endnu ikke nogen webshop, men deres officielle link er: http://www.nyxcosmetics.se og kan købes på diverse webshops :blink:

 

 

Forresten - Fandt lige denne side: Caring Consumer // Search for Cruelty-Free Companies and Products her kan man se hvilke firmaer der tester på dyr og hvilke der ikke gør - Og det er ikke kun når det gælder makeup :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er for nærrig til at købe dyre makeupmærker, så jeg køber tit bare noget billigt over Trendsales eller Ebay.

 

Og så findes der Elf Cosmetics og NYX Cosmetics som begge er billige alternativer :5up: Elf skriver på deres hjemmeside at de ikke tester på dyr, mens NYX ikke skriver noget om det.

Elf kan købes her: ELF Cosmetics UK - Eyes Lips Face

NYX har endnu ikke nogen webshop, men deres officielle link er: http://www.nyxcosmetics.se og kan købes på diverse webshops :blink:

 

Vil også gerne anbefale ELF. Har flere ting der fra, og jeg synes, det er ok produkter til billige penge.

 

/Mette *dulle*

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Petrine absolut ikke tilfreds med, hun bruger ellers Bodyshop....hvor skal man så købe shampoo, hvis man ikke skal have noget der er helt hysterisk holistisk biodynamisk (og helst dufter godt)?

 

Hundeshampoo eller menneskeshampoo?

 

Jeg køber begge dele her www.lookfantastic.com

 

John Paul Pet til Vic, og Kerastase til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et rigtig godt dulle trick hvis du skal i byen og gerne vil have lidt Farrah Fawcet hår :blink: så køb en rundbørste med langt "tænder" og form det våde hår mens du føntørre det og bagefter bruger du en masse hårlak :mrsgreen: SÅ er du dullet op og super duper lækker :slem:

 

Med hensyn til neglelak :engel: så brug 2 stykker vat. Ét til at tage det meste og bagefter så sid og nulre neglene med et nyt rent stykke. Så får du det hele :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille fif:

 

Køb Kerastase shampoo 1000 ml, hos smukkere.dk, det koster kun 359 kr. og så for en HEL liter :banan:

MEN husk at købe en pumpe (20 kr.), første gang du bestiller.

 

Tak det er billigt..:-)

 

Men man får en liter for 307 inkl. pumpe her : Suchergebnisse für: 'kerastase'

 

Jeg køber pt. kun styling til mig selv, og shampoo til Vic, så derfor bruger jeg lookfantastic, fordi det rækker så længe, og jeg har overshoppet hos hairshop.24 :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et godt tip til dem, der farver hår.

 

Put kokosolie i håret aftenen forinden (ikke så det er vådt, men bare godt smurt ind) og lad det sidde til om morgenen, når der skal farves hår. Vask det ikke ud, men put farven ovenpå. Kokosolien modvirker oxideringen af håret, som er det der ødelægger hårets struktur, hvis du f.eks lysner det. Hvis man bare farver "almindeligt" og ikke bleger eller lysner, så kan man nøjes med at lade olien sidde i 1 time inden farvningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang om ugen :shock:

 

Ok - projekt ordn-pensler er vist way overdue ...

 

Nu fik jeg i øvrigt selv en ide til neglelakken ved siden af neglene ... fandt en pensel ude i mit malegrej - en flad kunsthår-een fra søsterne grene til 3.74 penge ... dyppede den i neglelak-fjerner - og malede forsigtigt på huden, der hvor der var malet uden for ... det ser ud til at have virket - for det var jo for sent at smøre efter jeg havde lakeret ... når lakken er helt-helt tør - så smører jeg - for lakfjerneren er nok ikke det fedeste for hænderne ...

 

Jeg er klar med endnu et dullespørgsmål:

 

Make-up-mærker ... jeg har ikke råd til alt det der kun er ægte guld ... jeg har noget i fine mærker - og kan også rigtig godt li mit mærkevare make-up (og kan f.eks. aldrig nogensinde igen bruge en billig mascara) ... Men nogen der har fif til de billigere mærker, hvem laver noget "ok-til-prisen" i de billige mærker ... jeg kan godt selv forlige mig med gosh's øjenskygger og effektpowder ...

 

Jeg kan godt erkende, at jeg er en dulle:genert:

 

men af alle de mærker, jeg har brugt så er Body Shop det bedste.

Standard hos mig hver dag:

Ansigtscreme

øjencreme

Foundation

solskinspudder

eyeliner

øjenskygge

:banan:

mascara

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg ser så unaturlig ud med pudder på :genert: så det er sjældent det blir brugt :engel: men bruger hver dag rosen-dagcreme, sort streg og mascara og for tiden hårspray til at få det til at sidde :blink:

 

Jeg kan godt lide at blive totalt dullet op engang imellem, men til hverdag er det jo lige meget. Der er jo ingen der forventer at du kommer i skole/ på arbejde og ligner en Hollywood stjerne :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg ser så unaturlig ud med pudder på :genert: så det er sjældent det blir brugt :engel: men bruger hver dag rosen-dagcreme, sort streg og mascara og for tiden hårspray til at få det til at sidde :blink:

 

Jeg kan godt lide at blive totalt dullet op engang imellem, men til hverdag er det jo lige meget. Der er jo ingen der forventer at du kommer i skole/ på arbejde og ligner en Hollywood stjerne :blink: :lol:

Så skulle du tage og prøve en mineralpudder, det ser meget mere naturligt ud. (Jeg bruger tromborgs) :5up:

 

Bruger også makeup hver dag. Men mest af alt bruger jeg tid på at få mit hår til at se ud som om jeg har dobbelt så meget som jeg har. :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du tage og prøve en mineralpudder, det ser meget mere naturligt ud. (Jeg bruger tromborgs) :5up:

 

Bruger også makeup hver dag. Men mest af alt bruger jeg tid på at få mit hår til at se ud som om jeg har dobbelt så meget som jeg har. :rolleyes::lol:

 

ogaå hvis man har fregner? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du tage og prøve en mineralpudder, det ser meget mere naturligt ud. (Jeg bruger tromborgs) :5up:

 

Bruger også makeup hver dag. Men mest af alt bruger jeg tid på at få mit hår til at se ud som om jeg har dobbelt så meget som jeg har. :rolleyes::lol:

 

Jeg gør omvendt - mit hår skal helst se tyndere ud:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ogaå hvis man har fregner? :hmm:

 

Dem må du da ikke dække. :hjerte: Men altså, der står at det også fungerer som en concealer, så måske... :hmm:

 

Du er jo ret ung , :-D så måske synes du bedst om youngbloods. Tromborgs kan godt give lidt rigeligt shine vil nogen mene. Men jeg har tør hud og er over de 30 :rolleyes: så jeg foretrækker den. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem må du da ikke dække. :hjerte: Men altså, der står at det også fungerer som en concealer, så måske... :hmm:

 

Du er jo ret ung , :-D så måske synes du bedst om youngbloods. Tromborgs kan godt give lidt rigeligt shine vil nogen mene. Men jeg har tør hud og er over de 30 :rolleyes: så jeg foretrækker den. :-)

 

:hmm: hmm...lyder jo som en hel videnskab :genert: tror bare jeg tager mine fregner under armen og lader min hud være naturel :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...