Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

Jeg gik ind i en butik i dag for at købe bukser fordi jeg seriøst mangler. Kom ud med en kjole. :stupid: Story of my life!

(Men da jeg jo skal til barnedåb på søndag var jeg jo nærmest nød til at føje endnu en kjole til samlingen:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uh jeg har godt nok kigget på de der bb cremer ofte. Nogen der har styr på om der findes en øko-kusse udgave? :mrgreen:

 

Jeg kan og vil ikke smøre parfume ud i ansigtet, får hovedpine, så alt med duft er ude. Og så helst uden for meget krads stads ala clinique typisk har - selvom man nok ikke helt kan undgå det når der er solfilter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh jeg har godt nok kigget på de der bb cremer ofte. Nogen der har styr på om der findes en øko-kusse udgave? :mrgreen:

 

Jeg kan og vil ikke smøre parfume ud i ansigtet, får hovedpine, så alt med duft er ude. Og så helst uden for meget krads stads ala clinique typisk har - selvom man nok ikke helt kan undgå det når der er solfilter.

 

Jeg har kig på La Roche posay fra apoteket. Ved dog ikke om den er god, men det er i forvejen det eneste mærke jeg bruger i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kig på La Roche posay fra apoteket. Ved dog ikke om den er god, men det er i forvejen det eneste mærke jeg bruger i hovedet.

Ved du om den lugter? :)

 

Vent, googler lige og ser hvad jeg kan finde

 

Nej, det ved jeg ikke. Men du burde kunne finde det online eller prøve at dufte til den på apoteket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nilens jord skulle være uden noget?

 

http://renskonhed.blogspot.dk/2013/05/2-bb-creams.html?m=1

Yay, det var da et godt link. TAK :kys: Nilen og Lavera der blicer omtalt derinde er begge et udemærket bud. Tak igen.

 

Vito er i Jylland så jeg er rastløs. Så kan jeg Google :mrgreen:

 

Fandt i øvrigt en to år gammel tråd fra slyngebarn hvor de konstaterede at det var umuligt at finde bb uden parfume så det er nok et begrænset udvalg.

 

De produkter jeg har fra la Roche posay er jeg sikker på er uden parfume, men det er også pleje og ikke makeup. Måske deri forskellen er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vito er i Jylland så jeg er rastløs. Så kan jeg Google :mrgreen:

 

Fandt i øvrigt en to år gammel tråd fra slyngebarn hvor de konstaterede at det var umuligt at finde bb uden parfume så det er nok et begrænset udvalg.

 

De produkter jeg har fra la Roche posay er jeg sikker på er uden parfume, men det er også pleje og ikke makeup. Måske deri forskellen er?

Nilens er uden kan jeg se. Lavera plejer at være med noget æterisk stads, også allergifremkaldende, men noget mildere for min næse synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vito er i Jylland så jeg er rastløs. Så kan jeg Google :mrgreen:

 

Fandt i øvrigt en to år gammel tråd fra slyngebarn hvor de konstaterede at det var umuligt at finde bb uden parfume så det er nok et begrænset udvalg.

 

De produkter jeg har fra la Roche posay er jeg sikker på er uden parfume, men det er også pleje og ikke makeup. Måske deri forskellen er?

Nilens er uden kan jeg se. Lavera plejer at være med noget æterisk stads, også allergifremkaldende, men noget mildere for min næse synes jeg

 

Ved nærmere læsning kan jeg også se at der ER parfume i den rensegel jeg bruger.

Det har jeg aldrig bemærket og jeg forsøger ellers at undgå parfume så vidt muligt og har gjort siden jeg fik Vito..

Vil dog ikke skifte grundet parfumen, for er vildt glad for produkterne! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved nærmere læsning kan jeg også se at der ER parfume i den rensegel jeg bruger.

Det har jeg aldrig bemærket og jeg forsøger ellers at undgå parfume så vidt muligt og har gjort siden jeg fik Vito..

Vil dog ikke skifte grundet parfumen, for er vildt glad for produkterne! :mrgreen:

Jeg synes godt nok det er anstrengende at man skal lege "den lille kemiker" hver gang man skal ud og finde et nyt produkt, hvis man gerne vil undgå produkter der indeholder hormonforstyrrende, kræftfremkaldende, miljøbelastende eller allergene stoffer. Det burde for pokker da være reglen snarere end undtagelsen, men sådan er det bare ikke.

 

Hvem kan lige overskue sådan en fætter her? Jeg er i hvert fald udfordret, og jeg har ellers gloet på min del af den slags.

 

Det er SÅ meget lettere med olier. Der er en ingrediens. 1. Det kan jeg lige overskue :lol:

 

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: td3]AQUA / WATER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]C12-15 ALKYL BENZOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]GLYCERIN[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ISOHEXADECANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]OCTOCRYLENE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ISODECYL NEOPENTANOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ALCOHOL DENAT.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER / SHEA BUTTER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TEREPHTHALYLIDENE DICAMPHOR SULFONIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]DROMETRIZOLE TRISILOXANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]POTASSIUM CETYL PHOSPHATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PEG-100 STEARATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]GLYCERYL STEARATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TRIETHANOLAMINE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ZEA MAYS OIL / CORN OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PRUNUS ARMENIACA KERNEL OIL / APRICOT KERNEL OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PASSIFLORA EDULIS OIL / PASSIFLORA EDULIS SEED OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TOCOPHERYL ACETATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SODIUM HYDROXIDE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SODIUM HYALURONATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PHENOXYETHANOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]STEARIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ARGILLA / MAGNESIUM ALUMINUM SILICATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PALMITIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SILICA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BENZYL BENZOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]CAPRYLYL GLYCOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PARFUM / FRAGRANCE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ACRYLATES COPOLYMER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]DISODIUM EDTA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]CETYL ALCOHOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BHT[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ORYZA SATIVA BRAN OIL / RICE BRAN OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77492[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77499 / IRON OXIDES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77491[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77491, CI 77492, CI 77499 / IRON OXIDES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]MICA[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved nærmere læsning kan jeg også se at der ER parfume i den rensegel jeg bruger.

Det har jeg aldrig bemærket og jeg forsøger ellers at undgå parfume så vidt muligt og har gjort siden jeg fik Vito..

Vil dog ikke skifte grundet parfumen, for er vildt glad for produkterne! :mrgreen:

Jeg synes godt nok det er anstrengende at man skal lege "den lille kemiker" hver gang man skal ud og finde et nyt produkt, hvis man gerne vil undgå produkter der indeholder hormonforstyrrende, kræftfremkaldende, miljøbelastende eller allergene stoffer. Det burde for pokker da være reglen snarere end undtagelsen, men sådan er det bare ikke.

 

Hvem kan lige overskue sådan en fætter her? Jeg er i hvert fald udfordret, og jeg har ellers gloet på min del af den slags.

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: td3]AQUA / WATER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]C12-15 ALKYL BENZOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]GLYCERIN[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ISOHEXADECANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]OCTOCRYLENE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ISODECYL NEOPENTANOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ALCOHOL DENAT.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER / SHEA BUTTER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TEREPHTHALYLIDENE DICAMPHOR SULFONIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]DROMETRIZOLE TRISILOXANE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]POTASSIUM CETYL PHOSPHATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PEG-100 STEARATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]GLYCERYL STEARATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TRIETHANOLAMINE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ZEA MAYS OIL / CORN OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PRUNUS ARMENIACA KERNEL OIL / APRICOT KERNEL OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PASSIFLORA EDULIS OIL / PASSIFLORA EDULIS SEED OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]TOCOPHERYL ACETATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SODIUM HYDROXIDE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SODIUM HYALURONATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PHENOXYETHANOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]STEARIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ARGILLA / MAGNESIUM ALUMINUM SILICATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PALMITIC ACID[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]SILICA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BENZYL BENZOATE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]CAPRYLYL GLYCOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]PARFUM / FRAGRANCE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ACRYLATES COPOLYMER[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]DISODIUM EDTA[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]CETYL ALCOHOL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]BHT[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td3]ORYZA SATIVA BRAN OIL / RICE BRAN OIL[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77492[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77499 / IRON OXIDES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77491[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]CI 77491, CI 77492, CI 77499 / IRON OXIDES[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: td5]MICA

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Enig. Meget enig!! Jeg kan godt tåle lidt kemi (det kan jo nærmest ikke undgås!!) men jeg vil rigtig gerne undgå der som fremkalder kræft og er hormonforstyrrende. Og det troede jeg egentlig man kunne forvente nogenlunde ved at handle på apoteket, men det kan man jo naturligvis ikke. Det er altså virkelig utroligt at man skal være kemiker og virkelig engageret speltkusse for at kunne finde nogenlunde ud af det :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Meget enig!! Jeg kan godt tåle lidt kemi (det kan jo nærmest ikke undgås!!) men jeg vil rigtig gerne undgå der som fremkalder kræft og er hormonforstyrrende. Og det troede jeg egentlig man kunne forvente nogenlunde ved at handle på apoteket, men det kan man jo naturligvis ikke. Det er altså virkelig utroligt at man skal være kemiker og virkelig engageret speltkusse for at kunne finde nogenlunde ud af det :-/

Sådan tænkte jeg engang om "min" helsekost, men nix, heller ikke der går man fri :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Meget enig!! Jeg kan godt tåle lidt kemi (det kan jo nærmest ikke undgås!!) men jeg vil rigtig gerne undgå der som fremkalder kræft og er hormonforstyrrende. Og det troede jeg egentlig man kunne forvente nogenlunde ved at handle på apoteket, men det kan man jo naturligvis ikke. Det er altså virkelig utroligt at man skal være kemiker og virkelig engageret speltkusse for at kunne finde nogenlunde ud af det :-/

Sådan tænkte jeg engang om "min" helsekost, men nix, heller ikke der går man fri :rolleyes:

 

Det gør man nemlig ikke. Man skal hele tiden være på vagt. Det er sgu utroligt at der bare er kemi og især parfume i alt. Man kan jo nærmest ikke få hverken opvasketabs eller mascara uden parfume. Produkter hvor det slet ikke er nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør man nemlig ikke. Man skal hele tiden være på vagt. Det er sgu utroligt at der bare er kemi og især parfume i alt. Man kan jo nærmest ikke få hverken opvasketabs eller mascara uden parfume. Produkter hvor det slet ikke er nødvendigt.

Min (godt nok meget milde, men stadig) parfumeallergi startede faktisk med en mascara tror jeg. Dior så vidt jeg husker. Mine øjne gik totalt amok første gang jeg havde den på og siden da har jeg reageret lidt på parfumerede produkter. Ikke sådan noget vildt, men rødmen eller let kløe, og så hovedpine hvis det er kraftigt lugtende.

 

Hvorfor skal ens øjenvipper egentlig dufte godt? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør man nemlig ikke. Man skal hele tiden være på vagt. Det er sgu utroligt at der bare er kemi og især parfume i alt. Man kan jo nærmest ikke få hverken opvasketabs eller mascara uden parfume. Produkter hvor det slet ikke er nødvendigt.

Min (godt nok meget milde, men stadig) parfumeallergi startede faktisk med en mascara tror jeg. Dior så vidt jeg husker. Mine øjne gik totalt amok første gang jeg havde den på og siden da har jeg reageret lidt på parfumerede produkter. Ikke sådan noget vildt, men rødmen eller let kløe, og så hovedpine hvis det er kraftigt lugtende.

 

Hvorfor skal ens øjenvipper egentlig dufte godt? :lol:

 

Det er jo sådan det starter.

 

Og ja, vildt underligt koncept med parfume i mascara. Især fordi de alligevel lugter grimt?? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo sådan det starter.

Jep. Og jeg kender til flere hvor det også kom ud af den blå luft som ved mig, men bare har udviklet sig virkeligt skidt ret hurtigt. Derfor tænker jeg ret meget over det, selvom det er så minimalt pt.

 

Det er jo rart nok at kunne bruge parfume ved festlige lejligheder, vaske hænder i parfumeret sæbe hvis vi er ude, kunne opholde mig i nyrengjorte rum osv. uden at det behøver at have de helt store konsekvenser. Det vil jeg gerne fortsætte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm. Har lige vokset ben med den der rulle fra veet. Er lidt spændt.

 

Har bestemt ikke fået alt med, men en del. Jeg tænker at det skyldes at jeg ikke aner hvad jeg laver :lol: har aldrig prøvet det før.

 

Den var nu ret nem at bruge så hvis jeg kan få ALT med næste gang er det klart vejen frem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her til morgen hvor rødmen og alt muligt er væk, kan jeg se at der kun er et lille område hvor jeg har overset lidt hår. Derudover er alle de lange væk, og der er kun de helt korte som er nye i deres vækstfase. Og de skal jo lissom blive længere før de kan vokses. Jeg er ret tilfreds!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...