Hop til indhold

At have en kræsen hund...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Her for et stykke tid siden var der nogen der foreslog mig at blande Luna's leverguffer sammen med noget af hendes tørfoder, så der ville være flere stykker at belønne med til træning, og hun ikke fik for meget lever.

 

Jeg fortalte så at det ville Luna aldrig hoppe på, og bare for at illustrere hvor kræsen en hund jeg har, så skal I lige have dagens lille historie :mrgreen:

 

På vej hjem fra arbejde kørte jeg op i vores lokale brugs, da de tit har brandudsalgpåkød der har sidste udløbsdag enten i dag eller i morgen, og ganske rigtigt, jeg fandt nogle billige røde pølser og nogle skinketern.

 

Skinketernene smed jeg ud på græsplænen så Luna kunne lave noget fodersøg mens jeg ordnede nogle andre ting derude, og Luna spænede lykkeligt rundt og ledte efter skinketern, troede jeg, fordi da hun endelig stoppede var det bare fordi hun havde fundet det perfekte sted at sk*de, og ikke én eneste skinketern blev spist :damn:

 

Nå men fuglene blev da glade :lol:

 

Så tog jeg 2 røde pølser og skar i skiver, dem gemte jeg rundt omkring i huset og så kunne Luna passende bruge lidt tid på at lede efter dem. Men efter at have fundet 5-6 stykker, så kom hun med den syvende og forsøgte at grave den ned i sofaen, og nu kan jeg så rende rundt og samle alle dem op hun ikke gad spise :damn:

 

Det er altså ikke let at have en hund der er så kræsen og kun gider spise levergodbidder og engelske bøffer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender alt til det :damn:

 

Hvis det så bare var sådanne "forbudte ting". Victor elsker elsker elsker røde pølser, men det må han jo ikke få.

 

Men jeg kan skrive side op og side nede om mislykkede fodersøg, hvor det bare er endt med mig selv, der kom til at søge efter skramlet med en affaldspose (manden har en idé om at hundefoder tiltrækker rotter) :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for, at jeg har en ALTædende hund :mrgreen:

 

Hold da ferie! Hun ved godt, hvad hun vil ha' :slem:

 

Næste gang vil jeg altså også have en altædende hund i stedet for :-D

 

Jeg kender alt til det :damn:

 

Hvis det så bare var sådanne "forbudte ting". Victor elsker elsker elsker røde pølser, men det må han jo ikke få.

 

Men jeg kan skrive side op og side nede om mislykkede fodersøg, hvor det bare er endt med mig selv, der kom til at søge efter skramlet med en affaldspose (manden har en idé om at hundefoder tiltrækker rotter) :damn:

 

Udenfor lader jeg det bare ligge, så nyder både pindsvinet og fuglene godt af det, det er mere alle pølsestykkerne jeg har spredt inde i vores stue, dem kan jeg jo ikke så godt lade ligge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang vil jeg altså også have en altædende hund i stedet for :-D

 

 

 

 

Udenfor lader jeg det bare ligge, så nyder både pindsvinet og fuglene godt af det, det er mere alle pølsestykkerne jeg har spredt inde i vores stue, dem kan jeg jo ikke så godt lade ligge...

 

Jeg er med på den altædende hund, men hvordan spotter man den? :vedikke:

 

Fuglene kan ikke nå at æde det, før vi kommer ud dagen efter, og så vil han pludselig gerne æde det:???:. Opblødt foder der har ligget og suget dug og regn :syg:, men den går ikke, synes jeg...

 

Nej det kan jeg godt se, overraskelser i stuen rundt omkring...yum yum...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det kan trøste dig, så er du ikke alene - med Karla ved man aldrig hvad der glider ned på denne dag :evil:

 

noget der var en fest igår er på ingen måder interessant idag og så fremdeles.... Vores fugle spiser også masser af kød :lol:

 

Ahh.. en Victor-snack-buddy (her mangler jeg en stoned-smiley), jeg har lige smidt en hel masse Nature-diet vådfoder ud idag, med kanin og kalkun ud. Det smagte tallerken-renser-godt i sidste uge, men ak og ve...idag kunne man lige akkurat snegle sig hen til tallerkenen, og spise 2 bidder, kigger forarget op, ryste sig af væmmelse, og vandre hen og lægge sig, og ignorere :roll:

 

Jeg kan ikke knække koden :vedikke:

 

Nogle siger "så lad ham sulte, ingen hund er død af sult" men jo, Vic lader bare madskålen stå, hvis ikke der er noget deri han kan lide. Har han så anoreksi? :???:

 

Når jeg så åbner noget andet, så skal man ellers se det lille bæst æde som var han betalt for det :evil:

 

Han er lissom prinsessen i Klodshans ved fodringstid "væk, dur ikke" :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det kan trøste dig, så er du ikke alene - med Karla ved man aldrig hvad der glider ned på denne dag :evil:

 

noget der var en fest igår er på ingen måder interessant idag og så fremdeles.... Vores fugle spiser også masser af kød :lol:

 

Det lyder præcist som Luna

 

Ahh.. en Victor-snack-buddy (her mangler jeg en stoned-smiley), jeg har lige smidt en hel masse Nature-diet vådfoder ud idag, med kanin og kalkun ud. Det smagte tallerken-renser-godt i sidste uge, men ak og ve...idag kunne man lige akkurat snegle sig hen til tallerkenen, og spise 2 bidder, kigger forarget op, ryste sig af væmmelse, og vandre hen og lægge sig, og ignorere :roll:

 

Jeg kan ikke knække koden :vedikke:

 

Nogle siger "så lad ham sulte, ingen hund er død af sult" men jo, Vic lader bare madskålen stå, hvis ikke der er noget deri han kan lide. Har han så anoreksi? :???:

 

Når jeg så åbner noget andet, så skal man ellers se det lille bæst æde som var han betalt for det :evil:

 

Han er lissom prinsessen i Klodshans ved fodringstid "væk, dur ikke" :fornaermet:

 

Sådan er Luna også, jeg har ikke styr på hvor mange penge jeg har brugt på foder fordi at hun syntes det var vildt godt da hun smagte prøveposen, men 3 dage senere syntes hun så lige pludselig bare at det her vil hun da bare ikke spise...

 

Æih, sådan er Smilla også. :rolleyes::lol: Troede kun det var sådan nogle små hunde som min, der var så kræsne. :lol:

 

Nej, de mellemstore kan åbenbart også være sådan :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh.. en Victor-snack-buddy (her mangler jeg en stoned-smiley), jeg har lige smidt en hel masse Nature-diet vådfoder ud idag, med kanin og kalkun ud. Det smagte tallerken-renser-godt i sidste uge, men ak og ve...idag kunne man lige akkurat snegle sig hen til tallerkenen, og spise 2 bidder, kigger forarget op, ryste sig af væmmelse, og vandre hen og lægge sig, og ignorere :roll:

 

Jeg kan ikke knække koden :vedikke:

 

Nogle siger "så lad ham sulte, ingen hund er død af sult" men jo, Vic lader bare madskålen stå, hvis ikke der er noget deri han kan lide. Har han så anoreksi? :???:

 

Når jeg så åbner noget andet, så skal man ellers se det lille bæst æde som var han betalt for det :evil:

 

Han er lissom prinsessen i Klodshans ved fodringstid "væk, dur ikke" :fornaermet:

Altså nu ved jeg jo intet om hvad og hvordan med ham Viktor, men Zacko har altså også før været meget småt spisende, jeg spurgte engang ved dyrlægen, altså en i skranken som selv opdrætter Goldens, nå men hun sagde så at jeg ikke skulle putte lækkerier i og skifte hvergang han forkastede noget, for som hun sagde så ville det være en skrue uden ende, for som hun sagde så ville det nye jeg gav ham også blive træls, og ja leverpostej og andet ville han også blive træt så jeg ville bare hele tiden skulle finde på nyt, så her i huset får han hans foder og så må han æde eller lade være og ja nogle gange springer han et måltid over, men spiser så næste, dog skal det siges at med det han får nu spiser han hvergang

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh.. en Victor-snack-buddy (her mangler jeg en stoned-smiley), jeg har lige smidt en hel masse Nature-diet vådfoder ud idag, med kanin og kalkun ud. Det smagte tallerken-renser-godt i sidste uge, men ak og ve...idag kunne man lige akkurat snegle sig hen til tallerkenen, og spise 2 bidder, kigger forarget op, ryste sig af væmmelse, og vandre hen og lægge sig, og ignorere :roll:

 

Jeg kan ikke knække koden :vedikke:

 

Nogle siger "så lad ham sulte, ingen hund er død af sult" men jo, Vic lader bare madskålen stå, hvis ikke der er noget deri han kan lide. Har han så anoreksi? :???:

 

Når jeg så åbner noget andet, så skal man ellers se det lille bæst æde som var han betalt for det :evil:

 

Han er lissom prinsessen i Klodshans ved fodringstid "væk, dur ikke" :fornaermet:

 

bruger i det som foder? :shock: bliver det ikke voldsomt dyrt? Jeg køber det af og til som Kong fyld...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu ved jeg jo intet om hvad og hvordan med ham Viktor, men Zacko har altså også før været meget småt spisende, jeg spurgte engang ved dyrlægen, altså en i skranken som selv opdrætter Goldens, nå men hun sagde så at jeg ikke skulle putte lækkerier i og skifte hvergang han forkastede noget, for som hun sagde så ville det være en skrue uden ende, for som hun sagde så ville det nye jeg gav ham også blive træls, og ja leverpostej og andet ville han også blive træt så jeg ville bare hele tiden skulle finde på nyt, så her i huset får han hans foder og så må han æde eller lade være og ja nogle gange springer han et måltid over, men spiser så næste, dog skal det siges at med det han får nu spiser han hvergang

 

jeg aner ikke hvordan Victor er - Karla kan dog sagtens faste i en uge hvis menuen ikke passer damen... jeg er blevet mere standhaftig end jeg har været - men 6-7 dage er smertegrænsen for mig :lol: så bryder jeg sammen og giver hende noget andet....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg aner ikke hvordan Victor er - Karla kan dog sagtens faste i en uge hvis menuen ikke passer damen... jeg er blevet mere standhaftig end jeg har været - men 6-7 dage er smertegrænsen for mig :lol: så bryder jeg sammen og giver hende noget andet....

Ok det ville jeg heller ikke lade han sulte så længe, derfor jeg også skrev det med at jeg ikke vidste hvor stædig han er :genert: men jeg mener nok stadig at der er noget sandt i det hun fortalte mig hende veterinær sygeplejesken, men nej man kan jo ikke sulte sin hund i mange dage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu ved jeg jo intet om hvad og hvordan med ham Viktor, men Zacko har altså også før været meget småt spisende, jeg spurgte engang ved dyrlægen, altså en i skranken som selv opdrætter Goldens, nå men hun sagde så at jeg ikke skulle putte lækkerier i og skifte hvergang han forkastede noget, for som hun sagde så ville det være en skrue uden ende, for som hun sagde så ville det nye jeg gav ham også blive træls, og ja leverpostej og andet ville han også blive træt så jeg ville bare hele tiden skulle finde på nyt, så her i huset får han hans foder og så må han æde eller lade være og ja nogle gange springer han et måltid over, men spiser så næste, dog skal det siges at med det han får nu spiser han hvergang

 

Det er der også mange der har sagt til mig, men så har jeg en slap hund der bare ligger og snorker, fordi han ingen energi får ind, og som prøver at æde lorte på gå-turene, fordi han jo er sulten, (jeg skal sige nej 20 gange mere). Så efter vi rigtig længe prøvede med den taktik, at han skulle spise sit tørfoder, og havde en sulten tiggende hund om benene, ved alle måltiderne. Det var intet hit (han var en pestilens :lol:) og det var rætti træls at køre den stil.

 

Nu får han bare det han vil have. Så køber vi små portioner af både tørfoder og dåsemad/breve (nature harvest, lukkulus, ziwipeak) fordi vi kender hans luner, og han får forskelligt hver dag. Det eneste der er ens hver dag, er at han får et af hans måltider, som er Marcus Mühle tørfoder hver dag, det er han ikke blevet træt af. Der ryger da noget i skraldespanden af og til, når han vrænger (eller vi efter hans mening serverer noget møg :mrgreen:), men det virker bedre at give efter for hans nykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok det ville jeg heller ikke lade han sulte så længe, derfor jeg også skrev det med at jeg ikke vidste hvor stædig han er :genert: men jeg mener nok stadig at der er noget sandt i det hun fortalte mig hende veterinær sygeplejesken, men nej man kan jo ikke sulte sin hund i mange dage :blink:

 

jeg tror absolut på, at der er noget sandt i det... og jeg tror også på, at ingen hund sulter sig selv ihjel, hvis der er føde til rådighed... derfor tager jeg det (relativt) roligt når hun nægter at spise...

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsen er altædende... han er min egen lille nuttede skraldespand :rolleyes::mrgreen::lun:

 

Han spiser alt jeg giver ham, lige bortset fra en skive citron jeg gav ham en dag for nogle uger siden, det var hans værste dag nogensinde!! :slem::fornaermet::mrgreen:

 

Men I har helt sikkert prøvet alt, også at putte lækkerier i fodret, men hvis I ikke har så prøv at putte noget lækkert med tørfoderet... Flipsen får jævnligt torskerogn, leverpostej eller pølser og altid revet gulerod sammen med tørfoderet :blink:

 

Der er så nogle få virkeligt lækre ting som han vil hoppe på tungen for, blandt andet levergodbidderne og hele gulerødder :blink::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

bruger i det som foder? :shock: bliver det ikke voldsomt dyrt? Jeg køber det af og til som Kong fyld...

 

Ja det gør vi af og til, det er jo fuldfoder :-)

 

Vic kan bare kun få 2 slags derfra, så det er ikke så tit vi bruger det, og han skal op på ca. 150 g dagligt for at få sit behov opfyldt af det. Der er jo knap 400 g i en pakke, og det kan holde sig i 48 timer i en boks på køl, hvilket vil sige, at han skal spise det i 2 dage. Det gider han nogle gange, men ikke altid.

 

Jeg køber det fra Zooplus. Så synes jeg ikke det er så slemt igen.

 

 

Natural Dog Food | Naturediet

Link til indlæg
Del på andre sites

Marco er også superkræsen :shock: Jeg er af det samme princip som andre her, at en hund da ikke sulter ihjel hvis den har mad til rådighed. Men jeg blev klogere med Marco da, han kan snildt gå 4-5 dage uden at spise ordentligt, fordi maden ikke passer herren :fornaermet: Så er det altså at mor her bliver bekymret, og han får da også lidt andet tilbudt ved siden af; fyldte marvben, hele rå ben osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Marco er også superkræsen :shock: Jeg er af det samme princip som andre her, at en hund da ikke sulter ihjel hvis den har mad til rådighed. Men jeg blev klogere med Marco da, han kan snildt gå 4-5 dage uden at spise ordentligt, fordi maden ikke passer herren :fornaermet: Så er det altså at mor her bliver bekymret, og han får da også lidt andet tilbudt ved siden af; fyldte marvben, hele rå ben osv.

 

Sig mig! tror du ikke han skal hjem og bo hos mig og Victor, med de nykker der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heh det synes jeg er ret sjovt... Lonny gemmer pølse i hele huset - Lonny laver selv søge efter pølse i hele huset :lol:

 

Motor spiser lige nu intet som på nogen måde kan virke hårdt, nogle gange - hvis han er sulten nok - gider han hvis det er klippet i små bidder, men han har så også smidt ualmindelig mange mælketænder, så det har vel gjort ondt, og lige nu har han kun 2 store tænder i undermunden + de små foran... så han har jo ikke rigtigt noget at tygge med :ae:

 

Dog ser det ud som om at saksen der godt kunne blive en dårlig vane..

Anders fortalte at Motor pev og kiggede meget frustreret på ham da han serverede nyre for ham i morges, indtil han lige klippede et hak i den ene, så spiste Motor hele skålen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle siger "så lad ham sulte, ingen hund er død af sult" men jo, Vic lader bare madskålen stå, hvis ikke der er noget deri han kan lide. Har han så anoreksi? :???:

 

Da jeg fik Petrine havde hun klart anoreksi, hun fik lov at sulte + fik noget ordentligt mad og så var det kureret, senere blev hun så steriliseret, det gav kun endnu mere madglæde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Heh det synes jeg er ret sjovt... Lonny gemmer pølse i hele huset - Lonny laver selv søge efter pølse i hele huset :lol:

 

Motor spiser lige nu intet som på nogen måde kan virke hårdt, nogle gange - hvis han er sulten nok - gider han hvis det er klippet i små bidder, men han har så også smidt ualmindelig mange mælketænder, så det har vel gjort ondt, og lige nu har han kun 2 store tænder i undermunden + de små foran... så han har jo ikke rigtigt noget at tygge med :ae:

 

Dog ser det ud som om at saksen der godt kunne blive en dårlig vane..

Anders fortalte at Motor pev og kiggede meget frustreret på ham da han serverede nyre for ham i morges, indtil han lige klippede et hak i den ene, så spiste Motor hele skålen :rolleyes:

 

Jeg kan godt se at det kan være sjovt, når man ikke selv er den der om en uge opdager at man har glemt et stykke muggen pølse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...