Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

er bare så ambivalent.

 

min først tanke ved dit billed, var at man kan da ikke træne med sådan en på. hvor tit er det ikke lige man har godbidder med ud at gå og træner gå pænt, plads, sit, dæk mm...

 

men synes også det er så ulykkeligt, de tilfælde hvor det er gået så grueligt galt. hvor børn og voksne er blevet bidt og flået af en ellers sød og rar hund. ja, en kamphund af forskellig race. men af hund som når de bider holder ved. og bliver ved og ved med at bide. og ja min lille nuttede puddel burde vel også kunne bide? men han giver vel slip med det samme? har dog heldigvis aldrig prøvet det, udover når han rammer ved siden af en lille ruske ting...

Men forbuddet rammer jo rigtig mange racer...og der er også tale om blandingshunde kan ryge i puljen. Jeg har det sådan, at man er uskyldig til andet er bevist. Og jeg synes, at det er skrækkeligt at fordi nogle få hundejere skal ødelægge det for en masse. Ja, der er Brian (ehm, sorry) og Connie som ikke burde have hund, men lige nu tror jeg også, at mange af de uansvarlige hundeejere er ved at skille sig af med deres hunde, fordi det er gået op for dem, at man skal vide noget om sin race og at man skal bruge tid på træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså nu er min titel herinde "monster poster", så mon ikke jeg kan få den fremvist tit nok uden :blink:

 

Jo, hvis folk lægger mærke til din signatur. Jeg kom bare til at tænke på det, fordi jeg aldrig læser folks signaturer og egentlig først blev opmærksom på mailen, da I begyndte at snakke om den. Det ville være lidt ærgeligt, hvis der var andre end mig, der glippede chancen for at smide en mail afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hvis folk lægger mærke til din signatur. Jeg kom bare til at tænke på det, fordi jeg aldrig læser folks signaturer og egentlig først blev opmærksom på mailen, da I begyndte at snakke om den. Det ville være lidt ærgeligt, hvis der var andre end mig, der glippede chancen for at smide en mail afsted.

 

Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke har hæftet mig ved lonny's signatur, før den blev nævnt heri.... Lonny - lav en tråd :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hvis folk lægger mærke til din signatur. Jeg kom bare til at tænke på det, fordi jeg aldrig læser folks signaturer og egentlig først blev opmærksom på mailen, da I begyndte at snakke om den. Det ville være lidt ærgeligt, hvis der var andre end mig, der glippede chancen for at smide en mail afsted.

 

Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke har hæftet mig ved lonny's signatur, før den blev nævnt heri.... Lonny - lav en tråd :klap:

 

Det er hermed gjort :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo får sådan et sæt her, skal det være kan man lige så godt gå hele vejen..

 

[media]http://www.instablogsimages.com/images/2007/09/27/armour_6642.jpg[/media]

 

eller denne her, synes dem med "tremme" design ser "værst" ud så hellere et med net i.

 

302553019261.jpg

 

Petfoods.dk - Gravel

 

http://petfoods.dk/billeder/1607887.jpg?dum=7420

 

dog ikke denne

picture.aspx?id=27688570

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg også :confused:

Jeg kan se, at jeg ikke har rettigheder til at smide links ind i min signatur. Må være fordi jeg ikke har lavet så mange indlæg måske.

 

Øv, ville ellers gerne hjælpe med at have et link, men så må jeg bare holde gang i din nye tråd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg synes det er en fallit erklæring af format at man vælger at forbyde hunderacer og måske blandinger heraf.

 

Enkelte vil nok tænke at det var på tide. Men jeg ser ikke at det vil hjælpe en tødel på de problemer der er og har været.

Nu vælger de der vil have fejlopdragne hunde bare andre racer eller blandinger man slet ikke kender en skid til.

Problemet afhjælpes ikke.

Det flyttes bare.

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo får sådan et sæt her, skal det være kan man lige så godt gå hele vejen..

 

[media]http://www.instablogsimages.com/images/2007/09/27/armour_6642.jpg[/media]

 

eller denne her, synes dem med "tremme" design ser "værst" ud så hellere et med net i.

 

302553019261.jpg

 

Problemet med ovenstående er, at hunden ikke kan åbne munden særligt meget, og derfor er de andre mundkurve bedre, fordi at her kan hunden åbne munden helt imens den er på

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med ovenstående er, at hunden ikke kan åbne munden særligt meget, og derfor er de andre mundkurve bedre, fordi at her kan hunden åbne munden helt imens den er på

ja det skal være en hvor hunden kan få vand og hapser... snusefrihed...ellers ender vi jo ude i noget farligt noget... en hund uden vand i 1 time eller mere, en varm sommer dag på en gåtur ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en fallit erklæring af format at man vælger at forbyde hunderacer og måske blandinger heraf.

 

Enkelte vil nok tænke at det var på tide. Men jeg ser ikke at det vil hjælpe en tødel på de problemer der er og har været.

Nu vælger de der vil have fejlopdragne hunde bare andre racer eller blandinger man slet ikke kender en skid til.

Problemet afhjælpes ikke.

Det flyttes bare.

:stupid:

og det som vi ikke ser/høre meget til... hunde gemmes væk i kælder ect. og kommer kun ud for matriklen når de skal "bruges"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg synes det er en fallit erklæring af format at man vælger at forbyde hunderacer og måske blandinger heraf.

 

Enkelte vil nok tænke at det var på tide. Men jeg ser ikke at det vil hjælpe en tødel på de problemer der er og har været.

Nu vælger de der vil have fejlopdragne hunde bare andre racer eller blandinger man slet ikke kender en skid til.

Problemet afhjælpes ikke.

Det flyttes bare.

:stupid:

 

 

Var det ikke også med i deres betænkning at de ville forbyde hunderacer forebyggende, altså hunde som der endnu ikke har været problemer med? Synes jeg jeg læste et sted...

 

Det er det glade vanvid...

Link til indlæg
Del på andre sites

og det som vi ikke ser/høre meget til... hunde gemmes væk i kælder ect. og kommer kun ud for matriklen når de skal "bruges"

 

Hvor mange hunde tror du ikke det kommer til at ske med nu? For mit vedkommende er der da allerede steder jeg ikke tager Luna med hen til, så prøv at forestille dig hvor meget hendes færden nu vil blive begrænset?

 

Og jeg kan forestille mig at der er folk der har det endnu dårligere end jeg med dette her, hvor deres hunde fremover aldrig får lov at forlade huset/haven fordi at folk ikke vil aflive, men heller ikke magter at tage konfrontationerne hver evig eneste dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange hunde tror du ikke det kommer til at ske med nu? For mit vedkommende er der da allerede steder jeg ikke tager Luna med hen til, så prøv at forestille dig hvor meget hendes færden nu vil blive begrænset?

 

Og jeg kan forestille mig at der er folk der har det endnu dårligere end jeg med dette her, hvor deres hunde fremover aldrig får lov at forlade huset/haven fordi at folk ikke vil aflive, men heller ikke magter at tage konfrontationerne hver evig eneste dag...

mange flere, desværre. Både af dem der bruges til skræmme midler, men også "familiehunde" som kun får luft når familien kører væk til øde områder i weekenderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er såvidt jeg kan se et lovforslag, som så først skal vedtages...

 

Hvilke 13 racer er der egentlig tale om? Sidst jeg læste var det 14, så der er en der er sluppet gennem nåleøjet...

 

  • - Dogo argentino
  • - Amerikansk staffordshire terrier
  • - Fila brasileiro
  • - Boerboel
  • - Kangal
  • - Centralasiatisk ovtcharka
  • - Kaukasisk ovtcharka
  • - Sydrussisk ovtcharka
  • - Tornjak
  • - Sarplaninac
  • - Staffordshire bull Terrier
  • - Amerikansk bulldog

Der er faktisk kun 12 racer på den liste, så de må jo ikke helt vide hvilke racer de egentlig taler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er såvidt jeg kan se et lovforslag, som så først skal vedtages...

 

Hvilke 13 racer er der egentlig tale om? Sidst jeg læste var det 14, så der er en der er sluppet gennem nåleøjet...

 

  • - Dogo argentino
  • - Amerikansk staffordshire terrier
  • - Fila brasileiro
  • - Boerboel
  • - Kangal
  • - Centralasiatisk ovtcharka
  • - Kaukasisk ovtcharka
  • - Sydrussisk ovtcharka
  • - Tornjak
  • - Sarplaninac
  • - Staffordshire bull Terrier
  • - Amerikansk bulldog

 

Prosit :ae:

 

Har aldrig hørt om de racer før...ville sgu egentlig være rigtigt bitter hvis jeg ejede en hund der ALDRIG har været fokus på, og så der kom nogen og forbød den lige pludselig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Jeg tænker lidt..

 

Hvis man nu har en af de racer der bliver forbudt, skal man så aflive sin hund eller hvad :confused:??

 

Eller må der bare ikke komme flere til, af de hunde racer? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Ja det er godt nok en trist drejning det har taget alt det her. Jeg føler virkelig med alle jer der bliver berørte af forbudet hvis det bliver vedtaget.

Jeg har en sød kunde der kommer her jævnligt ( jeg har en hundepension) med sin Amstaff tæve og jeg føler virkelig med hende. For hunden er super sød og jeg nyder når hun er her, for hun er virkelig en af dem der er en fornøjelse at passe. Det er trist at tænke på at hun måske skal til at bære sådan en mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tænker lidt..

 

Hvis man nu har en af de racer der bliver forbudt, skal man så aflive sin hund eller hvad :confused:??

 

Eller må der bare ikke komme flere til, af de hunde racer? :vedikke:

 

 

Den skal neutraliseres(kastreres eller steriliseres), så racen uddør med den generation der er nu...så vidt jeg har forstået...de kan jo ikke forlange at folk afliver deres kæledyr, og jeg tror også at antallet af sager om vold mod politiet ville stige betragteligt...for mit eget vedkommende ville det ihvertfald ikke gå stille for sig, skulle den slags nogensinde komme på tale..

 

Men det gør det ikke, så det bliver neutralisering istedet for, hvilket jeg også er modstander af, for det bliver helt sikkert for egen regning...ikke at det ville rokke ved min holdning hvis de betalte, for det indebærer en risiko for hunden, og det kan jeg ikke forsvare overfor Pablo og Victoria...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...