Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst Marie Svane
Den skal neutraliseres(kastreres eller steriliseres), så racen uddør med den generation der er nu...så vidt jeg har forstået...de kan jo ikke forlange at folk afliver deres kæledyr, og jeg tror også at antallet af sager om vold mod politiet ville stige betragteligt...for mit eget vedkommende ville det ihvertfald ikke gå stille for sig, skulle den slags nogensinde komme på tale..

 

Men det gør det ikke, så det bliver neutralisering istedet for, hvilket jeg også er modstander af, for det bliver helt sikkert for egen regning...ikke at det ville rokke ved min holdning hvis de betalte, for det indebærer en risiko for hunden, og det kan jeg ikke forsvare overfor Pablo og Victoria...

 

Ja, det var det jeg tænkte.. Der er forhåbentlig ingen der vil opgive deres hunde, med fri vilje med hensigt på aflivning eller andet for den sags skyld :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Ja, det var det jeg tænkte.. Der er forhåbentlig ingen der vil opgive deres hunde, med fri vilje med hensigt på aflivning eller andet for den sags skyld :shock:

 

Altså jeg skulle nok bæres ud i en pose før de fik lov at tage mine hunde...

 

Men, det kan heldigvis ikke lade sig gøre, det ville give et ramaskrig, og det er vidst kun hos de meste ekstreme parter den slags nogensinde har været på tale...en smule fornuft er der da heldigvis tilstede...

 

Tanken er skræmmende, og jeg kan godt forstå at nogen har haft den frygt i en tid hvor alting er sådan lidt usikkert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er såvidt jeg kan se et lovforslag, som så først skal vedtages...

 

Hvilke 13 racer er der egentlig tale om? Sidst jeg læste var det 14, så der er en der er sluppet gennem nåleøjet...

 

  • - Dogo argentino
  • - Amerikansk staffordshire terrier
  • - Fila brasileiro
  • - Boerboel
  • - Kangal
  • - Centralasiatisk ovtcharka
  • - Kaukasisk ovtcharka
  • - Sydrussisk ovtcharka
  • - Tornjak
  • - Sarplaninac
  • - Staffordshire bull Terrier
  • - Amerikansk bulldog

 

Jeg tror, at det er tornjakken, der er røget af, uden at vide det..

 

Min opdrætter og racens oprindelsesland har sendt dokumenter i massevis ind, hvor racen karakteristik/sind bliver beskrevet - hvilket er langt fra hvad man kan kalde en kamphund.

 

Hvordan laver I link i jeres signatur??

 

Jeg får beskeden: BB code url is not allowed.

 

Og jeg kopierede bare.

 

Er det fordi du hverken er sponser eller redaktør/moderator? :hmm:

 

Mener der er krav til links i signaturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad jeg har hørt om regeringens hjerneblødning, så hvis lovforslaget bliver vedtaget. Så står den på mundkurv og line når hundene er ude (hvad med når de er på privat grund:confused:), men jeg har ikke læst eller hørt nogle steder at der også skulle kastreres og streilliseres:hmm: Avlsforbud/import giver jo sig selv...

 

Jeg tror ikke at det kommer til at hjælpe:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
der er også denne artikkel fra ude og hjemme. om tornjakken som denne familie mener ikke burde være på listen

 

Familiehund forbydes - Artikler - Artikler - Ude og Hjemme

 

 

Og mange af de samme ting vil jeg sige om en amstaff...det er muligt at de ikke er så gode til andre hunde, men ligesom tornjak(k?)en anvendes amstaffen mange fornuftige ting bl.a. førerhund og redningshund...det er intelligente hunde, som er nemme at have med at gøre og håndtere...lur mig om ikke Victoria ville elske at tumle med naboens unger...

 

Fra "american staffordshire terrier" af Joseph Janish

 

in competition the Amstaff excels in various sports including(but not limited to) tracking, herding, obedience, weightpulling, agility-trials, schutzhund work and, of course, confirmation

 

Citat:

On farms, Amstaffs are priced for cattle driving, herding, guarding and pulling. In society the breed is used by the police and other organizations to assist in apprehension, narcotics detection, search and rescue, riot control and many other things

 

Men fordi der er nogen der har fejlet i deres hundehold, skal vi alle pludselig rammes....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der skal jo lige stemmes for først...og SF og Liberal Alliance er i hvert fald imod et forbud. Syntes der var et tredje parti, vi også havde fået at vide, ville takke nej tak til forslaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der skal jo lige stemmes for først...og SF og Liberal Alliance er i hvert fald imod et forbud. Syntes der var et tredje parti, vi også havde fået at vide, ville takke nej tak til forslaget.

 

Det var Radikale Venstre.

Det ville være rart hvis der også kom en udmelding fra Socialdemokraterne.

 

Jeg har ikke helt matematikken på plads, men er det ikke noget med at hvis DFs løsgænger stemmer imod, så kan regeringen faktisk komme i mindretal? Altså forudsat at Soc også stemmer imod...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke styr på den slags, desværre.

 

Her er hvad socialdemokratiet har udtalt i forhold til forbud af 14 racer:

 

Socialdemokratiet er dog ikke vild med udvalgets forslag. De mener ikke, at det holder folk fra opdrage hunde til at være aggressive

"Det kan ikke afholde Brian Båtnak i Amager Strandpark der har en amstaff til at gå ud og anskaffe sig en rotweiler i stedet for, som at så kan gøre ligeså aggressiv," siger Benny Engelbrecht , dyrevelfærdsordfører i Socialdemokratiet, til Nyhedsbureauet Newspaq.

Udvalg vil forbyde 14 hunderacer - Avisen.dk

 

Ved dog ikke, hvordan den udmelding skal fortolkes, altså hvad de mon så vil gå efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke styr på den slags, desværre.

 

Her er hvad socialdemokratiet har udtalt i forhold til forbud af 14 racer:

 

Socialdemokratiet er dog ikke vild med udvalgets forslag. De mener ikke, at det holder folk fra opdrage hunde til at være aggressive

"Det kan ikke afholde Brian Båtnak i Amager Strandpark der har en amstaff til at gå ud og anskaffe sig en rotweiler i stedet for, som at så kan gøre ligeså aggressiv," siger Benny Engelbrecht , dyrevelfærdsordfører i Socialdemokratiet, til Nyhedsbureauet Newspaq.

Udvalg vil forbyde 14 hunderacer - Avisen.dk

 

Ved dog ikke, hvordan den udmelding skal fortolkes, altså hvad de mon så vil gå efter.

 

Benny Engelbrecht er en fornuftig fyr. Jeg har selv skrevet lidt med ham, og jeg tror bestemt ikke de stemmer for hvis det er ham, der skal bestemme.

Men så har de jo også haft hende Julie Skovsby som ordfører, og hun var da helt ekstremt ovre i den anden grøft. Jeg aner faktisk ikke hvad partiets officielle holdning er.

Link til indlæg
Del på andre sites

I en artikel i dag, der kunne man læse at DF og V allerede var for et forbud, men så mangler de jo de konservative, så spørgsmålet er vel, er der nogen der har forsøgt at påvirke dem i retning af et nej til forbuddet?

 

Lovforslaget bliver fremsat af Lars Barfod, som er konservativ, så det tror jeg vil være omsonst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det lyder til at der er meget forskellige holdninger i hvert enkelt parti. Det skulle ikke undre mig om de enkelte partier lader deres medlemmer stemme frit eller hvad det hedder, når de ikke følger "partiet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Lovforslaget bliver fremsat af Lars Barfod, som er konservativ, så det tror jeg vil være omsonst.

 

Så er det da bare underligt at artiklen ikke skrev at K bakkede op om forslaget :confused:

 

Men på den anden side, så er det ikke første gang at en artikel indeholder halve sandheder og hele løgne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Så blev der sat racer på forbudet :(

Her er de 13 hunderacer der forbydes - TV 2 Nyhederne

 

Jeg føler sq oprigtigt med jer der er ramt:cry::ae::ae::ae:

Dybt latterlig og uigennemtænkt lov:stupid:

 

Men i det mindste blev det ikke det hø fra Dahlgaard's Dyreklinik hvor både DdB og Rottweiler var indkluderet.

Men så er det nok vores tur næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
plus boxeren (som jeg frygter vil blive meget populær)

staffy'en.

 

Ja Vi er bare nogen der knuselsker de typer af hunde der ikke går i stykker eller vælter når man går ind i dem.

Hundetyper der er selvsikre og robuste i deres et og alt.

 

Jeg mødte en dame med 3 greyhounds i skoven her den anden dag. Jovist hundene var da søde, men de sagde mig ikke noget. Der var simpelthen for lidt hund i dem, sådan rent fysisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg tror desværre at staffy'en kommer til at stå for skud nu, alle dem der ikke kan få en amstaff vil gå ud og købe en staff...

 

Hvor stor er det egentligt at en staffy er?

altså højde og vægt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler virkeligt med jer, det må være forfærdeligt:megaked: Begyndte at græde om tanken om jeres smukke skønne hunde med mundkurv ! :megaked:

Men er der nogle som ved hvorfor Staffy'en går fri ? Jack's bedste veninde er en staffy, den bedste pige på jorden i hans øjne og hun er også bare dejlig.

Der findes kun dumme og onde ejer og ingen ondskabsfulde vapser uden grund ! Og jeg håber det forslag bliver nedstemt! De skal have fokus på ejer, ikke hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

En Shar Pei er jo oprindelig avlet til kamphund...Det er selvfølgelig mange, mange år siden, at den blev brugt til det formål, men det er egentlig sjovt at den ikke nævnes, når nu andre racer er på listen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at der er meget forskellige holdninger i hvert enkelt parti. Det skulle ikke undre mig om de enkelte partier lader deres medlemmer stemme frit eller hvad det hedder, når de ikke følger "partiet"

 

Det ville undre mig meget! Det plejer de kun at gøre i sager hvor der er dybt moralske eller religiøse problemstillinger indvolveret - f.eks. som forslaget om homosexuelles ret til at adoptere.

Nej, jeg tror desværre dette forslag er resultatet af en politisk studehandel, hvor udfaldet er givet på forhånd.

 

Men i det mindste blev det ikke det hø fra Dahlgaard's Dyreklinik hvor både DdB og Rottweiler var indkluderet.

Men så er det nok vores tur næste gang.

 

Ja man har i hvert fald ingen grund til at glæde sig selv om ens egen race ikke er på listen. Det ville jeg ønske at flere forstod...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...