Hop til indhold

Hvor sove dine hund(e)?


Gæst anne-marie
 Share

Hvor sover din hund?  

42 stemmer

  1. 1. Hvor sover din hund?

    • I sengen, eller hvor de har lyst, de bestemmer selv :)
    • I soveværelset, men ikke i sengen :)
    • I resten af huset, de bestemmer selv :)
    • I et aflukket rum :)
    • Andet, uddyb i tråden :)
    • I soveværelset eller hvor de har lyst, men ikke i sengen :)


Recommended Posts

Mine hunde sover lige hvor de vil, bare ikke i sengen.

Og når klokken er 6:30 sitter Bailey sig og stirrer på hendes far ellers et lille bitte bjæf, så han vågner og lukker hende ud..

Klog hund. Groa har også lært det er far hun skal vække.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det får da mig til at tænke over hvor min fremtidige hvalp/hund skal sove. At den får en af sine sovepladser i soveværelset er et must men om det inkluderer min seng ved jeg ikke.

 

Det får også mig til at tænke over hvordan og hvorledes, hvis jeg skal have hund igen. Da jeg fik Thailo var der ikke nær så mange flåter som der er nu og det kan altså godt afskrække mig fra at skulle have hund i sengen, hvis der bliver en anden gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det får også mig til at tænke over hvordan og hvorledes, hvis jeg skal have hund igen. Da jeg fik Thailo var der ikke nær så mange flåter som der er nu og det kan altså godt afskrække mig fra at skulle have hund i sengen, hvis der bliver en anden gang.

 

Efter at jeg er begyndt at bruge bayvantic har mine ikke haft en eneste flåt med hjem levende :)

 

Så det kan altså forebygges, tidligere havde de altid nogen på sig, det var dagligt jeg kiggede efter og fandt nogen :)

 

Det har også resulteret i at vi nu går i en masse højt græs, jeg har selvfølgelig altid bukserne nede i gummestøvler :lol:

 

Så faktisk har vi ingen nu, men vi udsætter os for at få flere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at jeg er begyndt at bruge bayvantic har mine ikke haft en eneste flåt med hjem levende :)

 

Så det kan altså forebygges, tidligere havde de altid nogen på sig, det var dagligt jeg kiggede efter og fandt nogen :)

 

Det har også resulteret i at vi nu går i en masse højt græs, jeg har selvfølgelig altid bukserne nede i gummestøvler :lol:

 

Så faktisk har vi ingen nu, men vi udsætter os for at få flere :hmm:

 

Jeg bruger Frontline Combo og det reducerer da problemet lidt. Fik anbefalet Bayvantic af min dyrlæge (fordi Thailo nærmest reagerer allergisk på flåter) men da jeg havde købt produktet og læst på pakken mistede jeg lysten til at bruge det. Det er ret giftigt.:shock:

 

Jeg synes at der skulle udsættes ulve til at holde rådyrene i skak, for her er denundelynemig kommet mange til. Ellers skulle der drives mere jagt, for her omkring er folk så venlige at fodre dyrene om vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg bruger Frontline Combo og det reducerer da problemet lidt. Fik anbefalet Bayvantic af min dyrlæge (fordi Thailo nærmest reagerer allergisk på flåter) men da jeg havde købt produktet og læst på pakken mistede jeg lysten til at bruge det. Det er ret giftigt.:shock:

 

Jeg synes at der skulle udsættes ulve til at holde rådyrene i skak, for her er denundelynemig kommet mange til. Ellers skulle der drives mere jagt, for her omkring er folk så venlige at fodre dyrene om vinteren.

Jeg er kemioverfølsom, men kan godt give bayvantic, jeg skal bare gøre om morgenen, og huske ikke at røre hundene i nakken i løbet af dagen :)

De er meget ude og så dunster det af :)

 

Pigerne har ikke problemer med det, og de spares for en masse flåter og dermed for fare, det er både mere effektiv ved lopper og flåter, det er Gudrun, min alternative dyrlæge der har rådet til det, Susi er allergisk overfor lopper, og et bid kan genere voldsomt i 14 dage efter, så det skal hun beskyttes imod!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er kemioverfølsom, men kan godt give bayvantic, jeg skal bare gøre om morgenen, og huske ikke at røre hundene i nakken i løbet af dagen :)

De er meget ude og så dunster det af :)

 

Pigerne har ikke problemer med det, og de spares for en masse flåter og dermed for fare, det er både mere effektiv ved lopper og flåter, det er Gudrun, min alternative dyrlæge der har rådet til det, Susi er allergisk overfor lopper, og et bid kan genere voldsomt i 14 dage efter, så det skal hun beskyttes imod!

 

Ascha var også allergisk overfor lopper og det virkede Frontline udmærket mod. Jeg synes at det er ubehageligt at give hunden noget på huden som slår vandorganismer ihjel i det vand hunden kommer i kontakt med. Men jeg var da gerne fri for flåter i min seng. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Findes der ikke noget naturligt alternativ til Frontline og Baywantic? Jeg synes ikke, at nogen af dem virker så godt på Stasia.

 

Jo, der er noget der hedder Ekholms hundedeo , mærkeligt navn, med det er til det formål :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly hun sover på gulvet på sin store dejlige pude i lige neden for sengen ellers er det i gangen.. men hun prøver lystigt og komme op i sengen:-D hun er jo kun 14uger - 1dag:mrgreen: så hos os er sofa og seng et no go:blink:

da jeg har allergi..

 

Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har I prøvet den?

Nej, det lugter ret kraftigt, og det kan være jeg ikke kan tåle det, ved det ikke rigtigt :hmm:

 

Og Susi har loppeallergi, og det tager jeg ikke chancer med for det er kraftigt generende for hende, det klør slemt og varer ca 14 dage hvis hun bliver bidt :neutral:

 

Men jeg har det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det lugter ret kraftigt, og det kan være jeg ikke kan tåle det, ved det ikke rigtigt :hmm:

 

Og Susi har loppeallergi, og det tager jeg ikke chancer med for det er kraftigt generende for hende, det klør slemt og varer ca 14 dage hvis hun bliver bidt :neutral:

 

Men jeg har det :lol:

 

Hvad lugter det af? Det lyder lidt suspekt :lol:

Jeg var interesseret i det, fordi jeg selv ikke kan lide lugten af de kemiske ting, og jeg har også en idé om, at de er lidt giftige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvad lugter det af? Det lyder lidt suspekt :lol:

Jeg var interesseret i det, fordi jeg selv ikke kan lide lugten af de kemiske ting, og jeg har også en idé om, at de er lidt giftige...

 

Tja, Gudrun anbefalder mig at bruge bayvantic og hun er meget rpsktfuld vedr natur og hunde (og mig iøvrigt, til nye: hun en dygtige alternativ dyrlæge).

 

Det lugter lidt henad tjære, men ikke helt, det er meget tyndt, og man skal kun dryppe meget lidt i nakken, så det er ikke sikkert det lugter ret meget, man skal dryppe ca hver anden dag, det er drøjt og billigt i brug :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, Gudrun anbefalder mig at bruge bayvantic og hun er meget rpsktfuld vedr natur og hunde (og mig iøvrigt, til nye: hun en dygtige alternativ dyrlæge).

 

Det lugter lidt henad tjære, men ikke helt, det er meget tyndt, og man skal kun dryppe meget lidt i nakken, så det er ikke sikkert det lugter ret meget, man skal dryppe ca hver anden dag, det er drøjt og billigt i brug :)

 

Tak for tippet - det må jeg tjekke ud :-D

(og godt at se, at jeg ikke er den eneste natteravn herinde :lol:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for tippet - det må jeg tjekke ud :-D

(og godt at se, at jeg ikke er den eneste natteravn herinde :lol:).

 

Jeg er jo næsten lige kommet hjem fra arbejde, og pigerne har sovet medens jeg har været væk, lige nu er de ude og søge, og før det fik de deres aftemsmad i konger, 3-4 stk hver :-D

 

Når de kommer ind skal de have leoer med kalkun og lever, og så kan vi gå i seng derefter ;)

 

Aj, før det tigger Susi sig til noget lækkert til dem :lol:

 

Herefter er de så mætte at de ikke kan rokke med ørerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo næsten lige kommet hjem fra arbejde, og pigerne har sovet medens jeg har været væk, lige nu er de ude og søge, og før det fik de deres aftemsmad i konger, 3-4 stk hver :-D

 

Når de kommer ind skal de have leoer med kalkun og lever, og så kan vi gå i seng derefter ;)

 

Aj, før det tigger Susi sig til noget lækkert til dem :lol:

 

Herefter er de så mætte at de ikke kan rokke med ørerne :-D

 

Det lyder da som et enormt stort måltid! :lol: Hvor meget giver du dem egentlig om dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det lyder da som et enormt stort måltid! :lol: Hvor meget giver du dem egentlig om dagen?

 

Det er ikke så slemt, nu er det godt nok en hvor sover din hund tråd (de sover godt efterfølgende :lol:).

 

De får mange små måltider, det passer godt til dem :)

 

Jeg laver sku lige en tråd om måltider :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så slemt, nu er det godt nok en hvor sover din hund tråd (de sover godt efterfølgende :lol:).

 

De får mange små måltider, det passer godt til dem :)

 

Jeg laver sku lige en tråd om måltider :lol:

 

Maden har vel også indflydelse på søvnen :lol:.

Jeg ville bare gerne have, at Stasia tabte sig 500 g, og det er bare så svært :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Maden har vel også indflydelse på søvnen :lol:.

Jeg ville bare gerne have, at Stasia tabte sig 500 g, og det er bare så svært :(

 

Ok, det kan hjælpe med hjemmelavet mad som det jeg laver, fx på kotelet og fisk, eller hakket kylling :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi sover i soveværelset eller hvor hun nu har lyst til at være (hun har adgang til hele lejligheden), dog ikke i sengen af flere årsager: Jeg er bange for at hun falder ned, hun er ikke altid lige hyggelig at ligge med (læs: Hun tramper rundt og leger "dræberhund") og så synes jeg på sigt ikke at jeg har lyst til at få en drivvåd/beskidt hund op i sengen, så hun får nogle gange lov til at komme op om morgenen, men hun sover der ikke om natten. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...