Hop til indhold

Bamse og Kaia - En hverdag....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Ihhh.... Det bedste ved at have en stor hvalp......

 

Hun gnaver alt muligt i stykker, når vi ikke lige kikker.

Med det resultat, at jeg endelig fik en undskyldning for at købe nyt udstyr til hundene:engel::

 

2 nye halsbånd til Bamse - 1 halvkvæl og et alm. rundsyet læder. (hun kunne dog ikke komme igennem hans kæde, selvom jeg også synes det kunne skiftes :oops:)

1 sele til Kaia

1 rundsyet læderline til træning og "pænt" besøg

 

+ alt det løse der selvfølgelig liiige frister.

 

Nå, har ikke købt det hele endnu, men skal på shopping om 5 minutter.

 

Hvor er det fedt at have en destruktiv unghund (når man vel og mærket lige har fået 4.000 udbetalt i ekstra feriepenge og har betalt ferie):klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

hvor er min lille trunte dog fantastisk!

 

Vi var nede og se kæresten spille fodbold kamp, og hun hilste som sædvanligt venligt på alt og alle.

 

Da vi var på vej hjem, mødte vi en bedstemor med hende 1½ år gamle barnebarn i en barnevogn.

Kaia ville selvfølgelig gerne hilse, men stoppede hende, da det jo ikke var sikkert at bedstemor og barn havde lyst til det.

 

Men jojo - først var bedstemor nede på knæ og nusse Kaia, hvorefter Kaia blev løftet op, og fik lov at hilse på den lille.

Hun var SÅ glad og var så forsigtig - Er slet ikke i tvivl om hun kunne mærke hun skulle passe lidt på.

 

Barnet fik så lov at komme ned og hilse på Kaia.

Kai satte sig pænt, og barnet hilste rigtig forsigtigt, med hjælp og vejledning fra bedstemor, men jeg sad med Kaia tæt ved mig, så hun ikke overrumplede den lille.

 

Barnet skvatter så og sætter sig på bagdelen. Han griner og Kaia får lov at komme lidt nærmere - Hun sætter sig på skødet af ham, og sidder musse stille mens han stille aer hende på ryggen :lun:

 

Hvor var det bare et skønt scenarie og både barn og hund fik virkelig noget ud af det!

Synes det er fantastisk at man kan samarbejde, med en fremmed, og ens hund om at få sådan en dejlig oplevelse.

Bedstemoderen havde selv haft hund indtil for nogle år siden, og var stor tilhænger af, at børn i en tidlig alder, godt kan lære at omgås hunde.

Så længe man udvælger hunden med omhu, selvfølgelig.

 

Men vi tog det bare skridt for skridt og stille og roligt, og var meget enige om hvad hver af vore "børn" måtte og ikke måtte.

 

Så skønt at møde mennesker der er sådan, og er til at snakke med - havde sagt at Kai jo kun er en hvalp, så jeg skulle være lidt forsigtig, så hun ikke synes at barnet var en legeven, der skulle kanøfles.

Men det tog hun fuldstændig koldt, og sagde, at vi bare stoppede, hvis nogen af dem var for voldsomme for den anden.

 

Har SÅ meget respekt for den dame - Hun var godt nok fantastisk - Ville ønske der var flere af den slags mennesker! :5up:

Magen til respekt for begge parter og magen til kommunikation om hvordan mødet skulle foregå, oplever jeg godt nok sjældent!

 

Skøøøønt!! Verden er ikke gået helt af lave endnu - Der findes stadig skønne, skønne mennesker på vores vej :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tossede hunde....

 

De er fuldstændig vilde med hinanden - Selv Bamse bryder sig ikke om når lillesøster er væk.

Han har slet ikke gidet putte med Thomas, mens jeg har været til træning med Kaia.

 

I stedet har han lagt og ventet ved døren, på at vi skulle komme hjem :lun:

 

Og lillesøster fik en masse nysser og gensynsglæden var stor, da vi så endelig kom hjem!

 

Han gad knap med mig ud på tur bagefter, og træne gad han da slet ikke - Så ville han godt nok hellere hjem til Kaia!

 

Synes godt nok det er vildt, at han er så glad for hende. Må indrømme at jeg ikke havde forventet, at han ville blive så forelsket i hende, så hurtigt.

Det bliver hårdt ved ham, at hun skal passes de første 2 dage efter han bliver kastreret så han kan få lidt ro til at hele og komme ovenpå.

Kaia kan jo nok ikke styre sin leg, bare fordi han skal holdes i ro - Og hun kan lokke ham med på alt!

 

Men hvor er det altså dejligt at have de to tosser :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Arghhh... Nogle gange kan jeg godt have lyst til at kyle begge hunde ud af vinduet, med sådan en fart at de aldrig kommer tilbage.

Og lige nu er en af de gange.

 

Her til aften ville jeg lige have en lille aftentur med begge hunde - Så pakkede sagerne og afsted med os.

 

Kaia skider så lige ved siden af stien, hvilket jo skal samles op. I samme øjeblik kommer en løber forbi, og dem kan hun åbenbart ikke lide, når det er mørkt.

Så hun begynder at gø, mens jeg står med en lort i en pose, der ikke er lukket endnu, i den ene hånd og to hunde i den anden.

Bamse hopper så med på, at den her løber er farlig og skal gø'es af :damn:

 

Så får med besvær lidt styr på hundene - Ikke særlig diplomatisk og pædagogisk korrekt, men med hiven i snorene og sure ord. Men det virker da..... Lige længe nok til at jeg kan få bundet knude på posen.

 

Så kommer den der møgkøter, med en møgejer der ikke kan holde den i snor, gående ud fra en af side gaderne - Hvilket udløser endnu et hysterisk anfald hos hundene.:evil:

Meget forståeligt, da vi efterhånden har haft så meget bøvl med den hund, og hverken den eller dens ejer, har ret mange brikker at rykke med.

 

Igen må jeg bruge før nævnte metode til at få styr på hundene, men jeg kan ikke forstå, at de bare ikke vil hidse sig ned.

Indtil jeg ser tumpen og møgkøteren har stillet sig til at glo, 10 meter fra os :evil:

 

Nå, fik da styr på hundene og fik belønnet rigtig meget for ro - Men tumpen flytter sig bare ikke, og det er utopi at tro vi kan komme den vej forbi.

Så tilbage og tage en omvej - Heldigvis for lidt efter kan jeg se, at han har sluppet hunden løs og den kommer IKKE når han kalder og den tromler bare hen over mine hunde, hvis den kan slippe afsted med det. :damn: Men vi undgik den da, den her gang :5up:

 

Endelig kommer vi så ud på markerne hvor hundene bliver sluppet fri.

Og så er det indkaldet der svigter total hos dem begge. :stupid:

Ikke én af dem høre noget som helst, så jeg gemmer mig for dem, med det resultat de panikker fuldstændig og drøner rundt og leder efter mig :lol:

Derefter fungerede indkaldet pludselig igen ;-)

 

Nå, hjemad igen.

Sådan da - Bamse var fuldstændig forgabt i løbetidstæve-tis, og skulle næsten slæbes hele vejen. Kaia var fuldstændig benovet over alle frøerne, og skulle lege med dem ALLE sammen - Så det tog lidt tid, men var ganske morsomt, selvom jeg synes min tålmodighed var ved at være noget brugt.

 

Indtil vi kommer forbi haven, hvor den hund der overfaldt Bamse, høre til.

Selvfølgelig er den ude - Det kunne jeg havde sagt mig selv :stupid:

Men her må jeg alligevel rose mine hunde, for på trods af, at Bamse lige skulle markere sig med et enkelt udfald, så fik jeg lynhurtigt kontakt til ham, og vi kunne gå stille og roligt forbi. :klap:

 

Da vi så kommer hjem, vil ingen af hundene have deres sele af, men skynder sig ind i sengen og overfalder min kæreste der er gået i seng.

Så ind og indfange hundene, og få udstyret af dem - Og straks suser de ind i hovedet på ham igen.

Knap så populære vovser :stupid:

 

Godt vi skal i seng nu, så vi kan hygge og de måske kan gære sig selv lidt mere populære med noget rå-putning igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arghhh... Nogle gange kan jeg godt have lyst til at kyle begge hunde ud af vinduet, med sådan en fart at de aldrig kommer tilbage.

Og lige nu er en af de gange.

 

Her til aften ville jeg lige have en lille aftentur med begge hunde - Så pakkede sagerne og afsted med os.

 

Kaia skider så lige ved siden af stien, hvilket jo skal samles op. I samme øjeblik kommer en løber forbi, og dem kan hun åbenbart ikke lide, når det er mørkt.

Så hun begynder at gø, mens jeg står med en lort i en pose, der ikke er lukket endnu, i den ene hånd og to hunde i den anden.

Bamse hopper så med på, at den her løber er farlig og skal gø'es af :damn:

 

Så får med besvær lidt styr på hundene - Ikke særlig diplomatisk og pædagogisk korrekt, men med hiven i snorene og sure ord. Men det virker da..... Lige længe nok til at jeg kan få bundet knude på posen.

 

Så kommer den der møgkøter, med en møgejer der ikke kan holde den i snor, gående ud fra en af side gaderne - Hvilket udløser endnu et hysterisk anfald hos hundene.:evil:

Meget forståeligt, da vi efterhånden har haft så meget bøvl med den hund, og hverken den eller dens ejer, har ret mange brikker at rykke med.

 

Igen må jeg bruge før nævnte metode til at få styr på hundene, men jeg kan ikke forstå, at de bare ikke vil hidse sig ned.

Indtil jeg ser tumpen og møgkøteren har stillet sig til at glo, 10 meter fra os :evil:

 

Nå, fik da styr på hundene og fik belønnet rigtig meget for ro - Men tumpen flytter sig bare ikke, og det er utopi at tro vi kan komme den vej forbi.

Så tilbage og tage en omvej - Heldigvis for lidt efter kan jeg se, at han har sluppet hunden løs og den kommer IKKE når han kalder og den tromler bare hen over mine hunde, hvis den kan slippe afsted med det. :damn: Men vi undgik den da, den her gang :5up:

 

Endelig kommer vi så ud på markerne hvor hundene bliver sluppet fri.

Og så er det indkaldet der svigter total hos dem begge. :stupid:

Ikke én af dem høre noget som helst, så jeg gemmer mig for dem, med det resultat de panikker fuldstændig og drøner rundt og leder efter mig :lol:

Derefter fungerede indkaldet pludselig igen ;-)

 

Nå, hjemad igen.

Sådan da - Bamse var fuldstændig forgabt i løbetidstæve-tis, og skulle næsten slæbes hele vejen. Kaia var fuldstændig benovet over alle frøerne, og skulle lege med dem ALLE sammen - Så det tog lidt tid, men var ganske morsomt, selvom jeg synes min tålmodighed var ved at være noget brugt.

 

Indtil vi kommer forbi haven, hvor den hund der overfaldt Bamse, høre til.

Selvfølgelig er den ude - Det kunne jeg havde sagt mig selv :stupid:

Men her må jeg alligevel rose mine hunde, for på trods af, at Bamse lige skulle markere sig med et enkelt udfald, så fik jeg lynhurtigt kontakt til ham, og vi kunne gå stille og roligt forbi. :klap:

 

Da vi så kommer hjem, vil ingen af hundene have deres sele af, men skynder sig ind i sengen og overfalder min kæreste der er gået i seng.

Så ind og indfange hundene, og få udstyret af dem - Og straks suser de ind i hovedet på ham igen.

Knap så populære vovser :stupid:

 

Godt vi skal i seng nu, så vi kan hygge og de måske kan gære sig selv lidt mere populære med noget rå-putning igen :lun:

Hehe tossede hunde :mrgreen:

Du kan altid sende en herop til mig - så skal jeg nok passe ham/hende mens du får styr på den anden :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arghhh... Nogle gange kan jeg godt have lyst til at kyle begge hunde ud af vinduet, med sådan en fart at de aldrig kommer tilbage.

Og lige nu er en af de gange.

 

Her til aften ville jeg lige have en lille aftentur med begge hunde - Så pakkede sagerne og afsted med os.

 

Kaia skider så lige ved siden af stien, hvilket jo skal samles op. I samme øjeblik kommer en løber forbi, og dem kan hun åbenbart ikke lide, når det er mørkt.

Så hun begynder at gø, mens jeg står med en lort i en pose, der ikke er lukket endnu, i den ene hånd og to hunde i den anden.

Bamse hopper så med på, at den her løber er farlig og skal gø'es af :damn:

 

Så får med besvær lidt styr på hundene - Ikke særlig diplomatisk og pædagogisk korrekt, men med hiven i snorene og sure ord. Men det virker da..... Lige længe nok til at jeg kan få bundet knude på posen.

 

Hvorfor lyder det scenarium så bekendt? :confused: :hmm::pift: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hehe - Det gode ved de to umulige hundehoveder, er at de er så røv charmerende begge to.

Så der går sjældent ret lang tid inden, at jeg har tilgivet dem alt :lun:

 

Tror også de kan slippe afsted med næsten alt :engel:

 

Men der er godt nok tidspunkter, hvor deres venskab er en belastning - Når man lige er stået op og har lidt små-travlt med at komme på arbejde, så er hundeleg og to hunde der vælter hele huset, graver huller i haven, og bare vil have opmærksomhed, altså ikke det fedeste :mrgreen:

 

Hov forresten - Lillepigen har gjort stort indtryk på samtlige trænere i klubben :5up:

Vi er blevet spurgt om vi ikke har lyst til at være med til opvisning til byfesten - For Kaia er jo så utrolig nervefast og har så god kontakt til mig, at hun vil være perfekt, til at demonstrere hvad hvalpetræning går ud på :klap:

Det har vi sagt ja til, for tror hun vil få en god oplevelse ved det. Og så er der jo garantere masser af mennesker der vil nusse hende, og så kan det i hendes verden ikke blive bedre ;-)

 

Og Bamse gjorde det bare super godt til træning i går - Han lavede den suverænt bedste lineføring nogensinde, og alt hvad vi trænede gik bare fantastisk - Han blæste folk bagover med hans slalom mellem mine ben, som bare sad lige i skabet :mrgreen:

Han fik lov at prøve et par A-spring og han fangede lige med det samme, hvad det gik ud på og synes det var overdrevet sjovt.:klap:

 

Så har bare slet, slet ikke lyst til at aflevere ham hos dyrlægen om 25 minutter, for at få ham kastreret :megaked:

Men beslutningen er truffet, og det bliver ikke nemmere af at udskyde det - Og så er han jo helt frisk, til når lydighedsholdet starter op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Det gode ved de to umulige hundehoveder, er at de er så røv charmerende begge to.

Så der går sjældent ret lang tid inden, at jeg har tilgivet dem alt :lun:

 

Tror også de kan slippe afsted med næsten alt :engel:

 

Bare vent til den dag de beslutter sig for at lege trækkeleg med din yndlingsbluse, jeg kan hilse og fortælle at der altså lige går et par timer før man tilgiver at de har revet den i en million stykker :lol:

 

Men der er godt nok tidspunkter, hvor deres venskab er en belastning - Når man lige er stået op og har lidt små-travlt med at komme på arbejde, så er hundeleg og to hunde der vælter hele huset, graver huller i haven, og bare vil have opmærksomhed, altså ikke det fedeste :mrgreen:

 

Hov forresten - Lillepigen har gjort stort indtryk på samtlige trænere i klubben :5up:

Vi er blevet spurgt om vi ikke har lyst til at være med til opvisning til byfesten - For Kaia er jo så utrolig nervefast og har så god kontakt til mig, at hun vil være perfekt, til at demonstrere hvad hvalpetræning går ud på :klap:

Det har vi sagt ja til, for tror hun vil få en god oplevelse ved det. Og så er der jo garantere masser af mennesker der vil nusse hende, og så kan det i hendes verden ikke blive bedre ;-)

 

Og Bamse gjorde det bare super godt til træning i går - Han lavede den suverænt bedste lineføring nogensinde, og alt hvad vi trænede gik bare fantastisk - Han blæste folk bagover med hans slalom mellem mine ben, som bare sad lige i skabet :mrgreen:

Han fik lov at prøve et par A-spring og han fangede lige med det samme, hvad det gik ud på og synes det var overdrevet sjovt.:klap:

 

Så har bare slet, slet ikke lyst til at aflevere ham hos dyrlægen om 25 minutter, for at få ham kastreret :megaked:

Men beslutningen er truffet, og det bliver ikke nemmere af at udskyde det - Og så er han jo helt frisk, til når lydighedsholdet starter op!

 

Held og lykke med operationen i dag, det skal nok gå godt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hov forresten - Lillepigen har gjort stort indtryk på samtlige trænere i klubben :5up:

Vi er blevet spurgt om vi ikke har lyst til at være med til opvisning til byfesten - For Kaia er jo så utrolig nervefast og har så god kontakt til mig, at hun vil være perfekt, til at demonstrere hvad hvalpetræning går ud på :klap:

Det har vi sagt ja til, for tror hun vil få en god oplevelse ved det. Og så er der jo garantere masser af mennesker der vil nusse hende, og så kan det i hendes verden ikke blive bedre ;-)

 

Vi var også med til opvisning til byfesten i 2008 - det er altså en sjov oplevelse :banan:

Jeg var på daværende tidspunkt hjælpetræner for klubbens ungdomshold, så jeg var med at til træne dem op til opvisningen - men vi var en hund og føre i underskud, så endte med at Kency og jeg trådte til. Selvom der var "mange" mennesker (ja, er jo begrænset HVOR mange der kan være i så lille en by ;)) så havde hun super fokus og syntes det var rigtig sjovt.

 

Må se om jeg ikke kan komme derned den dag og se jer så :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Bare vent til den dag de beslutter sig for at lege trækkeleg med din yndlingsbluse, jeg kan hilse og fortælle at der altså lige går et par timer før man tilgiver at de har revet den i en million stykker :lol:

 

Mine yndlingshjemmesko og Bamses sprit nye rundsyede halvkvæl har lige måtte lade livet - Så ja, godt Bamse blev kastreret i dag, så jeg er lidt ekstra overbærende, fordi jeg har dårlig samvittighed overfor begge vovser - Ellers var de godt nok blevet upopulære :evil:

 

Held og lykke med operationen i dag, det skal nok gå godt :x:

 

Det gik heldigvis fint.

Men for dælen han har det skidt.

Han sidder bare og piver lige så stille nu, og har gjort det siden jeg fik ham hjem :megaked:

Det skære godt nok i hjertet - Men han har jo fået smertestillende, så det er nok mere narkosen, end smerter - Men hvor er det bare ikke sjovt at høre og se på :cry:

 

Vi var også med til opvisning til byfesten i 2008 - det er altså en sjov oplevelse :banan:

Jeg var på daværende tidspunkt hjælpetræner for klubbens ungdomshold, så jeg var med at til træne dem op til opvisningen - men vi var en hund og føre i underskud, så endte med at Kency og jeg trådte til. Selvom der var "mange" mennesker (ja, er jo begrænset HVOR mange der kan være i så lille en by ;)) så havde hun super fokus og syntes det var rigtig sjovt.

 

Må se om jeg ikke kan komme derned den dag og se jer så :klap:

 

Glæder mig også rigtig meget - Det bliver en super oplevelse for os begge :banan:

Men nu må vi så se hvad vi skal lave - Og selvfølgelig skal du da komme og kikke og nusse med vovser :5up:

Så må vi se om vi kan gøre det lige så godt som dig og Kency gjorde det!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Glæder mig også rigtig meget - Det bliver en super oplevelse for os begge :banan:

Men nu må vi så se hvad vi skal lave - Og selvfølgelig skal du da komme og kikke og nusse med vovser :5up:

Så må vi se om vi kan gøre det lige så godt som dig og Kency gjorde det!

Hvad dato er det nu at det er? :blink:

Puha, jeg havde også noget at leve op til da jeg lavede opvisning sammen med Kency - det var i den periode hvor jeg havde fundet en ny familie til hende, men der gik 1½ måned før hun kunne flytte hjem til dem pga. arbejde/ferie til udlandet, så indtil da var hun bare weekendvovse ude hos dem. Så de var jo selvfølgelig for at se hende til opvisningen - så måtte jo lige vise dem hvor dygtig hun var! :lun: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvad dato er det nu at det er? :blink:

Puha, jeg havde også noget at leve op til da jeg lavede opvisning sammen med Kency - det var i den periode hvor jeg havde fundet en ny familie til hende, men der gik 1½ måned før hun kunne flytte hjem til dem pga. arbejde/ferie til udlandet, så indtil da var hun bare weekendvovse ude hos dem. Så de var jo selvfølgelig for at se hende til opvisningen - så måtte jo lige vise dem hvor dygtig hun var! :lun: :klap:

 

Aner det faktisk ikke... Men giver lige lyd fra mig når jeg ved det!

 

Vi får også en masse tilskuer, så der er lidt pres på, heldigvis ikke nogen der hverken har ejet, eller skal overtage Kaia ;-)- Men hvad fanden, vi skal bare have det sjovt, og hygge os, så må det gå som det går.

 

Puha.... Savner min lille pige.

Hun bliver passet hos mine forældre indtil Søndag, for at bamse kan få noget ro. Kaia forstå jo ikke, at Bamse ikke kan og vil lege som han plejer.

 

Men for dælen det er træls at undvære hende, og der er så stille i huset.

Hun hygger sig helt vildt med dem, og har været ude ved åen og på heden hele dagen, så tror bestemt ikke hun savner os... Men altså... Ville jo helst selv have hende herhjemme, hvis det kunne lade sig gøre.

 

Bamse har det heldigvis bedre end jeg havde forventet. Han er noget groggy af det smertestillende, og sover meget, men det virker ikke til at han har egentlige smerter.

Han slikker sig meget, på sin bodystocking, så jeg tror det klør, men jeg kan godt få lov at tjekke såret og flytte hans bodystocking, så jeg tror ikke det gør ondt.

 

Han bevæger sig også fint rundet, og jeg skal stoppe ham i, at hoppe op og ned fra sofaen og sengen hele tiden. Er måske lidt pylret - Men hellere det, end at såret springer op!

 

Han har heldigvis heller intet imod at have sine fine grønne bodystocking på, og opføre sig pænt når jeg putter den på ham - Tror faktisk han kan lide den en lille smule :vedikke:

 

Han er også helt vildt morsyg og vil helst putte og nusse hele tiden.

Det får han så lov til :lun:

 

Men glæder mig godt nok til om 9 dage, og vi kan få en rimelig normal hverdag igen, og han er ved at være frisk. Hader at se min skønne hund have det lidt småskidt. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh.. Trunten kom endelig hjem i går.

 

Hun har heldigvis været rigtig god til at forstå, at Bamse har det skidt og ikke vil lege.

Så hun har bare tumlet med os i stedet, hvilket passer mig fint efter så mange dages adskillelse.

 

Bamse er stadig noget skidt, og vi tog til dyrlæge med ham i dag, for at tjekke at det helede som det skulle. Det så fint nok ud, men han fik for en sikkerhedsskyld en sprøjte antibiotika, for at sikre at den smule væsken der var, ikke udvikler sig til betændelse.

 

Hundene er blevet passet herhjemme af min søster i formiddag, for at Kaia ikke skulle komme hjem i går, og så bare blive efterladt alene allerede i dag - Men hun har sovet det meste af dagen, fordi hun har været så træt efter alle de oplevelser hos mine forældre :lun:

 

Er spændt på at få hende med til træning på onsdag, på det hold jeg normalt går på, med Bamse - De er jo ret store de hunde jeg træner med, og vi holder legestue først, så hun får lov at opleve noget nyt der også!

 

Og så lige de billeder der vist ligger rundt omkring, men bør være her i tråden også:

 

Nøøøj det er dejligt at have hende hjemme - Vil træne lidt med hende i aften og se om hun har lidt energi til det - Synes mine træningsbehov mangler at blive dækket :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Uhh... Kaia skræmte lige livet af os alle sammen.

 

Hun sprang i fuld fart ned fra sofaen og landede lidt forkert på det ene forben - Så hun skreg, og skreg og skreg :megaked:

 

Hendes forben lignede virkelig at det var brækket, fordi hun holdte det så mærkeligt ind til sig -og manden løb straks ind efter telefon, for at ringe til dyrlægen mens jeg sad med trunten, og en meget skræmt Bamse, der slet, slet ikke kunne lide hans lillesøster skreg sådan.

 

Pludselig, uden at have rørt sig, stopper trunten sit skrigen og logre med halen - 2 sekunder efter sidder hun i hovedet på Bamse og får nysser :lun:

 

Nu, et par minutter senere, fejler hun absolut intet og går ganske fint på alle fire ben, og der er ikke noget som helst der tyder på at det var andet end et mindre slag der gjorde ondt kort tid.

Meeeen... Holder nu alligevel øje med hende - Man ved sgu' aldrig med de hvalpe :stupid:

 

I dette øjeblik tumler hun rundt ovenpå sin far, mens en meget beskyttende Bamse sidder og overvåger at hun ikke laver ulykker igen :hjerte:

 

Øhjj.... Fik godt nok det ondeste chok! Godt der ikke skete min lille pige noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Taaark :kys:

 

Synes også selv jeg har været ret heldig med, at de sådan lidt tilfældigt kom dumpende til mig :mrgreen:

 

Udseendet redder dem fra ret mange ting lige nu - Kaia havde været i kærestens skraldespand i dag - Med det resultat at der lå alverdens ting i småtykker og flød i gangen :stupid:

 

Men når man så kommer hjem til de to charmetrolde, så kan man ikke andet end at grine af det, og be' kæresten om at lukke døren til hans kontor en anden gang!

 

Og nøj, hvor er hun bare en fornøjelse at træne med!!

 

Hun er jo klikker trænet fra starten, og hun er sindssygt kreativ - Hun tilbyder alverdens mærkelig adfærd.

Rulle, bakke, plads, slalom, neje/bukke, stå på bagben, dæk, flade ud osv. og intet er lokket ud af hende, eller indlært på anden måde.... Eller joo... En gang for et par uger siden arbejdede vi lidt med rulle, og det sidder åbenbart fast :5up:

 

Det er helt vildt sjovt at se hvordan hun bare prøver sig frem - Og lige pt. fremelsker jeg bare kreativitet, så hun bliver klikket for alt, vi kan komme til at bruge senere, og der ikke kan blive belastende i længden.

 

Har lært en ting eller to, fra Bamse og visse ting skal man altså bare ikke lære en intelligent hund :oops:

 

Ihh... Glæder mig til at komme til træning med hende i morgen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Der er simpelthn bare så mange skønne billeder :lun:

 

Glæder mig også til weekenden - Så har kæresten lovet at tage billeder af vores træning.

Bamse skal bare gå lidt fri ved fod, pga. kastrationen, men Kaia skal arbejde lidt :mrgreen:

 

Havde hende med til træning i går, på Bamses hold.

 

Og de ting hun kan, kan hun faktisk næsten lige så godt som nogle af de andre hunde på hans hold.

 

Tilgengæld skal jeg til at kæmpe lidt om opmærksomheden - Og omvendt så er hun frygtelig populær hos de andre hunde, så vi havde vores bøvl med at holde dem fra hinanden :engel:

Tror ikke hendes første løbetid er ret langt væk, med den interesse de andre hanhunde viser hende!

 

Pt. kan vi træne ca. et kvarter, og så begynder det at blive for svært at koncentrere sig, og godbidder er ikke nok til at lokke opmærksomheden over på mig.

Så nu skal vi have prøvet at belønne med legetøj i stedet!

 

Tilgengæld, så fungere træningen herhjemme helt vildt godt, og hun vil frygtelig gerne arbejde - Så mon ikke det kommer :blink:

 

Og så fandt hun simpelthen verdens bedste legekammerat.

En cavalier pige på hendes egen alder - hold da op, de fandt lige tonen med det samme!

De tumlede simpelthen rundt og legede som hunde leger allerbedst, og havde fuldstændig samme legestil - Og den anden hun havde aldrig rigtig leget med andre før, så det var en fornøjelse at se :5up:

 

Og så har jeg to fuldstændig sorte hunde lige nu :stupid:

De har lige gravet et kæmpe hul i haven, uden jeg opdagede det - Så nu ligner huset noget der er løgn, og jeg skal afsted på arbejde :evil:

Ihh.... Dumme, dumme hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt. kan vi træne ca. et kvarter, og så begynder det at blive for svært at koncentrere sig, og godbidder er ikke nok til at lokke opmærksomheden over på mig.

 

Hun er jo også bare stadig en hvalp med lidt fluer i hovedet, så faktisk synes jeg da, at et kvarters koncentration på en spændende træningsplads med andre spændende hunde er flot. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Der skete noget i går, jeg aldrig havde troet skulle ske!

 

Jeg havde besøg af et par veninder i går aftes.

Den ene kender Bamse lidt i forvejen, men den anden har han aldrig mødt før, så jeg var lidt spændt på, om han ville tage pænt imod hende.

 

Han er jo meget reserveret overfor fremmede og er meget oppe at køre når folk kommer ind ad døren.

 

Men stillede nogle godbidder udenfor døren, som de kunne tage med ind til hundene - Kæmpe succes.

Begge hunde faldt rigtig hurtigt til ro (sådan da) og gøede slet, slet ikke så voldsomt som de plejer.

 

Og sørme om Bamse ikke i løbet af aftenen, selv søgte opmærksomhed hos begge mine veninder :5up:

Er ikke sikker på de synes det var særlig fedt med en hund stående op ad sig, der prøvede at komme op på skødet af dem - Men det har jeg aldrig oplevet Bamse gøre overfor fremmede før :klap:

 

Han opførte sig fuldstændig som en ganske alm. familiehund, der synes at alle mennesker er dejlige og skabt for ham :banan:

 

Og sørme om den ene af veninderne ikke havde gaver med til dem :klap:

En kong med snor i og det fedeste halsbånd til Bamse:

 

2008100414045250.w240.h240.jpg

 

Det er godt nok fedt til ham - Nøøøøjjj.... Hvor skal jeg bare vise min hund frem med det på, ved enhver tænkelig lejlighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så skal der trænes...

 

Vi skal lave opvisning d. 13 Juni allerede... Havde ikke lige tænkt over at det var så tæt på!

 

Så for dælen vi skal øve os :mrgreen:

 

Men Kaia er bare vildt god for tiden, og viser en super interesse for træning! Hun gør det også sindssygt godt og der er store forbedringer fra gang til gang.

 

Hun imponere mig altså, når man kan fri-shape plads, med alle de forstyrrelser der er på en træningsbane - Og at øvelsen så faktisk er flydende når vi tager hjem.

 

Den der har påstået at hunde ikke "lære" på træningsbanen, men primært i hjemmet, har altså ikke set Kaia "in action" :klap:

Hun er da bedøvende ligeglad med hvor i alverden vi træner og hvad der ellers foregår, hvis bare hendes mor gør træningen spændende nok!

 

Bamse er også klar til træning igen - Tror godt han kan holde til, en halv times tid på Onsdag.

Nøj hvor bliver det godt, at komme til at træne med ham igen, efter 2 ugers pause.

Savner at arbejde med en hund, der kan kommandoerne og det er perfektion af øvelserne vi primært arbejder med.

 

Og så håber vi han snart er stabil nok ifht. andre hunde, til at vi kan begynde på rundering, apportering og fremsendelse på banen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...