Hop til indhold

Bamse og Kaia - En hverdag....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Så har vi været til første træning efter Bamse blev kastreret....

 

Undre mig altså.

 

Troede ikke at vi ville kunne mærke nogen forskel i temperamentet allerede, men et eller andet er der vist sket.

 

Vores hjælpe træner har Bamse aldrig brudt sig om, på trods af godbidder og alverdens forsøg på at få Bamse omvendt.

Men i dag tog det lige præcis 1 godbid, og så havde Bamse fundet sig en ny ven :klap:

 

Han gøede et par gange af de andre hunde, men lavede overhovedet ingen udfald, og han knurrede ikke én eneste gang.

 

Han gøen var mere a'la:

Jeg plejer jo at gø, men jeg ved egentlig ikke helt hvorfor, men jeg må hellere gøre det, når nu jeg plejer at gø' - Så vuf, vuf!

 

Og ikke som det plejer:

Skrid ad helvede til eller jeg æder dig - gøen :5up:

 

Og hov... Mor siger jeg ikke må gø' og hendes godbidder er sgu' da egentlig sjovere end, den der hund derovre, som jeg alligevel ikke er interesseret i, når nu jeg tænker over det :klap:

 

Han var fuldstændig lykkelig, da han kom ud på banen - Han VILLE arbejde, og han var slet ikke til at stoppe, på trods af at han var lidt tung i røven, efter ikke at have været aktiv i snart 14 dage.

 

Er godt nok spændt på hvad der sker over de næste par måneder, når testosteron niveauet for alvor falder.

Fortsætter den her udvikling, så er vi sgu' godt på vej mod konkurrencerne, vi ellers havde afskrevet :banan:

 

Så har en plan om, at hans grænser på ingen måde må blive overskredet, der skal i den grad arbejdes med positive oplevelser og fokus på, at alle oplevelser han får de næste par måneder KUN er gode og glade.

Hellere komme lidt bagud med træningen, og så forstærke den positive udvikling han er i nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Så har vi været til første træning efter Bamse blev kastreret....

 

Undre mig altså.

 

Troede ikke at vi ville kunne mærke nogen forskel i temperamentet allerede, men et eller andet er der vist sket.

 

Vores hjælpe træner har Bamse aldrig brudt sig om, på trods af godbidder og alverdens forsøg på at få Bamse omvendt.

Men i dag tog det lige præcis 1 godbid, og så havde Bamse fundet sig en ny ven :klap:

 

Han gøede et par gange af de andre hunde, men lavede overhovedet ingen udfald, og han knurrede ikke én eneste gang.

 

Han gøen var mere a'la:

Jeg plejer jo at gø, men jeg ved egentlig ikke helt hvorfor, men jeg må hellere gøre det, når nu jeg plejer at gø' - Så vuf, vuf!

 

Og ikke som det plejer:

Skrid ad helvede til eller jeg æder dig - gøen :5up:

 

Og hov... Mor siger jeg ikke må gø' og hendes godbidder er sgu' da egentlig sjovere end, den der hund derovre, som jeg alligevel ikke er interesseret i, når nu jeg tænker over det :klap:

 

Han var fuldstændig lykkelig, da han kom ud på banen - Han VILLE arbejde, og han var slet ikke til at stoppe, på trods af at han var lidt tung i røven, efter ikke at have været aktiv i snart 14 dage.

 

Er godt nok spændt på hvad der sker over de næste par måneder, når testosteron niveauet for alvor falder.

Fortsætter den her udvikling, så er vi sgu' godt på vej mod konkurrencerne, vi ellers havde afskrevet :banan:

 

Så har en plan om, at hans grænser på ingen måde må blive overskredet, der skal i den grad arbejdes med positive oplevelser og fokus på, at alle oplevelser han får de næste par måneder KUN er gode og glade.

Hellere komme lidt bagud med træningen, og så forstærke den positive udvikling han er i nu!

 

Fantastisk at læse:banan::banan::banan:

 

Han lyder som en alletiders hund ham Bamse der.. Ham ville jeg godt møde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Fantastisk at læse:banan::banan::banan:

 

Han lyder som en alletiders hund ham Bamse der.. Ham ville jeg godt møde :engel:

 

Takker!

 

Han er bare dejlig!

Men en rigtig bisse på nogle punkter ;-)

Men for dælen hvor jeg savner at have ham med på træningsbanen - Nu må det sår altså godt snart hele ordentligt, så vi kan komme i gang igen.

 

Skal ellers lige love for, at Kaia får rosende ord med på træningsbanen - Og det endda til trods for, at hun har en "alt andet end mor er interessant" periode :oops:

 

Jeg kan sagtens få kontakt til hende - bare ikke så lang tid ad gangen.

Tilgengæld går hun faktisk en hel perfekt lineføring nu, selvom man ikke bare kan traske rundt så længe som jeg er vant til fra Bamse.

Men for en 6 mdr. gammel hvalp er det sgu' flot!

 

Hun følger mit venstre ben uanset tempo og retningsskift har vi også fået styr på - Så det er temmelig sejt!

 

Vi er så småt begyndt at starte op på apport.... Og skal love for hun er glad for apporten. Så glad, at det er lidt en kamp at få hende til at geare ned, når hun ser den :lol:

Og når hun så finder ud af, at man ikke må lege med den, så skal man igen arbejde med at genfinde interessen!

 

Ih, hvor er det altså bare sjovt at have hvalp/unghund :klap:

Jeg bliver udfordret på en anden måde, end med Bamse, som synes at øjenkontakt med mor, er en belønning i sig selv :lun:

 

Meeen... Nu må Bamse altså snart blive klar.... Vil have min vidunderhund med på træningsbanen igen.

Og lade ham strække ud og gå lange ture igen... Er dybt imponeret over, hvor pænt han tager at være selskabshund i en periode.

Men den dårlige samvittighed over at han slet ikke får den motion han har brug for, den nager altså godt nok meget :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kaia sparker røv - Så er den bare ikke længere!!

 

Vi skal jo holde Bamse i ro, så det var nok ikke så smart at tage ham med til træning i dag.

 

Men så er det jo godt man har lille hund nr. 2, som kan være stand-in, for en ellers "erfaren" herre :mrgreen:

 

Så Kaia kom da med på Bamses hold igen i dag... Og for pokker hvor er hun sej.

Lineføringen har hun fattet til fulde - Der mangler lidt med kontakten og koncentrationen, men det komme jo.

Men hun har på en eller anden måde fået ind i hendes lille hoved, at venstre ben, er der man høre til. Og det uanset hvad tempo mor bevæger sig i, og selvom jeg skifter retning, jamen så følger Kaia bare med.

Hun er simpelthen så skarp! :klap:

 

Har heller ikke trænet at blive siddende eller blive i dæk, selvom mor bevæger sig væk. Men to forsøg, så fandt hun ud af det og blev hvor hun var - Sejt :5up:

 

Har heller ikke trænet fremadsendelse eller rundering med hende....

Men sørme om hun ikke bare tøffede fremad i samme retning som min arm pegede - Lige ud mod manden med godbidderne :banan:

 

Helt ærligt.... Hvordan fanden lære hun det så hurtigt, og hvordan fanden kan hun rent faktisk kapere at LÆRE og HUSKE hvad hun har lært, ude på banen, hvor der er så mange ting der distrahere?

 

Jeg fatter det ikke... Synes jo ikke hun er specielt fokuseret på mig, godbids fikseret, eller har et specielt højt drive... Intet af det jeg normalt forbinder med en lærenem/træningsvillig hund - Men hun fanger det bare så hurtigt og det bliver sgu' siddende :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Whaaat... :confused:

 

Min lille pige er ved at være stor!

 

Hun har taget 1½ kg. på inden for den sidste måned og er vokset 3-4 cm over skulderen :scared:

 

Og så ser det endda ud til at hun kan vokse lidt mere, for bagdelen er stadig en del højere end fordelen :lol:

 

Hold da op det går stærkt... Hun vejer 7,3 kg. nu!

 

Var lige forbi dyrlægen og få godbidder, for Bamse er skrækslagen for dyrlægen. Så vi tager derop en gang imellem for at blive vejet, og få gode oplevelser.

Bagefter tog vi forbi min gamle arbejdsplads og sagde hej - Nøøøøj, Kaia nød opmærksomheden fra de 7 mennesker der alle ville nusse med hende :5up:

Det var lige noget der passede pigebarnet!

 

Og Bamse holder vægten, han vejer stadig 16,5kg, så det er jo fantastisk, at vi ikke skal bøvle med det!

Det endda på trods af, at han ikke rigtig har lavet noget på det sidste pga. kastrationen.

 

Dejlig, dejlig start på dagen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er det vist tid til dagens positive oplevelse :mrgreen:

 

På aftenturen i dag, mødte vi en løs hund, der ingen intentioner havde om at komme da ejeren kaldte.

Det viste sig heldigvis at Bamse synes at den her islandske fårehund, var super dejlig og enormt skøn.

 

Det er den første nye hund, han har mødt, i evigheder, som han har været sød overfor - Uanset størrelse og køn.

Men hende her, var lige noget for ham.

 

Da hun blev lidt usikker, smed han sig bare på maven og lå der mens hun kunne snuse lidt til ham.

Han lagde endda op til leg, og ville vist gerne have tilbragt timer sammen med hende :klap:

 

Tror altså ikke den kastration var en hel dum ide, set fra et adfærdsmæssigt synspunkt.

Synes han viser nogle rigtig, rigtig gode tendenser og ejeren af den anden hund, skulle da også lige nusse ham, inden vi gik videre :5up:

 

Bamse virker i det hele taget, til at være blevet mere afslappet og hviler mere i sig selv. Det skal ikke forstås, som at han er blevet doven eller dvask på nogen måde.

Han går bare til nye ting, med et meget mere afslappet kropssprog end tidligere, og virker generelt mere tillidsfuld end nogensinde før.

 

Så det er bare skønt... :banan:

 

Og Kaia.... Hun er stadig bare Kaia, med alt det indebære.

Den mest kærlige og skønne lille hund, der er helt sikker på, at alt og alle kun vil hende det godt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Hold da op....

 

Lille Kaia har taget ½ kg. mere på, indenfor de sidste 3 uger :shock:

 

Og hun vejer ikke et gram for meget og har endda været småt-spisende inden hun var ved dyrlægen pga. avs i maven.

 

Er godt nok spændt på at se hvad vægt hun ender på.

 

Synes jo hun er lige så lille, som da vi fik hende... Men ja, kan da godt mærke hun ikke helt så godt kan være på min mave om natten længere og der går ikke så lang tid inden jeg får vejrtrækningsbesvær :mrgreen:

 

Men det går godt nok helt vildt stærkt.

 

Hendes løbetid har også lige lagt en dæmper på hvalpe-tosserne.

Hun sover rigtig meget og er slet, slet ikke så hyperaktiv længere.

Hun er også stoppet helt med at bide i vores fingre - Det er sket så gradvist at vi slet ikke har opdaget det før nu.

 

Jeg kan slet ikke følge med... Min lille pige er ved at være en stor pige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

ARGHH... Lever i et hore-hus lige nu :slem:

 

Kaia er højløbsk og kan slet ikke styre sig.

Hun gnider bagdelen op ad alt og alle - Især stakkels Bamse får hendes røv i hovedet, lige så snart jeg ikke er over hende.

 

Heldigvis er han en god storebror og det er sjældent han prøver at hoppe på hende og han stopper bare jeg kikker på ham :5up:

 

Men hold da op, hvor det flyver rundt med hormoner i huset for tiden.... :shock:

 

Kaia er simpelthen ustyrlig... Min lille bitte pige, er i den grad en horny teenager lige nu, og det kræver altså lidt tilvænning fra min side :engel:

 

Glææææder mig til det går over!

 

Heldigvis er Bamse ikke vildt påvirket af det, men synes bare hun er meget sjovere, at lege med nu, end hun var før - For hun dufter jo deeeeejligt - og så leger hun lidt mere blidt end tidligere, for man skal jo ikke skræmme ham væk, så der ikke er nogen at gnubbe bagdel opad :mrgreen:

 

Håber de snart har brugt en god slat energi, så jeg kan få fred til at gøre rent og ikke skal lege anstandsdame hele tiden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...