Hop til indhold

Jeg har kigget lidt i tråde


doris
 Share

Recommended Posts

Og har ikke kunne finde svaret nogen steder:hmm:

 

Hvornår er en DSG udvokset, jeg spørger, fordi til træning i dag, fortalte ejeren til lucas bror, at hendes dyrlæge havde fortal de var udvokset når de var 6 mdr

Er der nogen der ved hvornår de er udvokset- ikke blir større:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg kender ikke svaret på, hvornår en DSG er udvokset, da jeg ikke selv ejer en, men generelt er mindre hunde udvokset ved 8-10 måneders alderen :hmm: De kan selvfølgelig godt få lidt "fylde" senere hen, men de fleste hunde af små racer er oftest færdigudvoksede i højden ved 8-måneders alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er en dsg blanding på 38cm - hun er ikke vokset i højden siden hun var omkring 8 måneder (første løbetid), hun dog lagt sig ud i bredden af brystet - og lagt et halvt kilo på vægten i løbet af de sidste par måneder.... hun vejer 9 kg. hun nærmer sig de 2 år nu :-D

 

billede indsat med hende der trækker tov med en yorkie-blanding - for at få en fornemmelse af størrelse :-D

4408_102551498376_38821563376_1821686_964372_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Nu er tråden jo lidt gammel:-D men han bliver 1 år d 17 okt,

han er ikke vokset i højde længe, men er blevet tungere:shock: ja optrætter har også fortalt de først er færdig udviklet som 3 årig, så mon ikke han kun får bredde.

 

Men næste udfordring i mange år er jo, at holde den slank, for det er jo en meget klog hund, jeg ser rigtig mange dsg, det er overvægtige, DE kan selv åbne køleskabet:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er tråden jo lidt gammel:-D men han bliver 1 år d 17 okt,

han er ikke vokset i højde længe, men er blevet tungere:shock: ja optrætter har også fortalt de først er færdig udviklet som 3 årig, så mon ikke han kun får bredde.

 

Men næste udfordring i mange år er jo, at holde den slank, for det er jo en meget klog hund, jeg ser rigtig mange dsg, det er overvægtige, DE kan selv åbne køleskabet:lol::lol::lol:

 

Hvor stor er han så nu? Sys det er så spændende når de er små hvordan de kommer til at se ud som store :mrgreen:

 

Ja, sys godt nok også jeg ser mange lidt for fede dsg'er :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stor er han så nu? Sys det er så spændende når de er små hvordan de kommer til at se ud som store :mrgreen:

 

Ja, sys godt nok også jeg ser mange lidt for fede dsg'er :shock:

Har ikke målt ham, men har er stor. Der er dog mange større end ham, han er den langbenet race.

 

:roll:Ja fede dsg hunde florer alle steder, mødte en med en dgs, hun er mega bred også hunden. hun fortalte den var fed fordi den var kastret,,,, ok

 

Og jeg kommer da til at sige, så skal min sgu aldrig af med bollerne, når den bliver så klog at den selv kan åbne køleskabet.

Hun hilser ikke på mig mere:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke målt ham, men har er stor. Der er dog mange større end ham, han er den langbenet race.

 

:roll:Ja fede dsg hunde florer alle steder, mødte en med en dgs, hun er mega bred også hunden. hun fortalte den var fed fordi den var kastret,,,, ok

 

Og jeg kommer da til at sige, så skal min sgu aldrig af med bollerne, når den bliver så klog at den selv kan åbne køleskabet.

Hun hilser ikke på mig mere:hmm:

 

Haha :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Gæst Kattiie

Der står også i racebeskrivelsen at de vejer mellem 7 og 11 kg.. Men de kan også sagtens veje mere...

Der er tit folk der ikke tror Pluto er DSG fordi han er kortbenet, men tror jeg målte ham til en 35 cm (ca :vedikke:) og han vejer 7,5 kg og er 2 år... Hvorimod min mors DSG på 5 mdr vejer 10 kg han er også en del højere end Pluto...

Nu er det ikke et billede hvor de står ved siden af hinanden, men man kan godt se det lidt alligevel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...