Hop til indhold

Er der andre der har prøvet


Gæst jenna
 Share

Recommended Posts

Selv om mange fraråede os at få to hvalpe, valgte vi at få to golden søskende for 3 uger siden.

De var stort set renlige fra første dag, hvis vi var der til at lukke dem ud.

Siden de fik deres hundelem, har der ikke været uheld inde.

De er rigtig gode til at aktivere hinanden. Vi gør selvfølgelig et stort stykke arbejde med at skille dem ad hver dag, så de ikke bliver for afhængie af hinanden.

Når de spiser, har de (næsten) lært at den der er først færdig skal sætte sig ned og vente

 

Det er skønt at se så meget glæde de har af hinanden når de leger

 

P1010095-2.jpg

 

De kan nu også være rene og bare slappe af :mrgreen:

 

P1010101-1.jpg

 

Er der andre herinde der har vovet sig ud i at have to hvalpe på en gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, de er rigtigt søde a044.gif

 

Når mange fraråder at få to hvalpe på engang, så er det ikke pga det du oplever nu, men pga det der kommer :)

 

Men nu er du sprunget ud i det, så må i forberede og forebygge så godt i kan :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for alle jeres søde ord. Jeg lover der nok skal komme flere billeder.

 

Hvad mener du med det der kommer , anne-marie? Hvad er det du mener jeg skal forberede mig på?

 

Jeg mener at det folk har advaret imod kommer senere, de problemer to hvalpe på samme alder kan give :)

 

Du kan sørge for at de dagligt får tid hver for sig fx, oplever på egen hånd osv..

 

Og gøre det til en vane, senere i de andre faser bliver dit arbejde mere end dobbelt så stort som de fleste oplever det, men du kan som sagt begynde at arbejde på det nu, de skal have egne oplevelser uden den anden at støtte sig til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen tak for alle jeres søde ord :mrgreen:

 

 

Jeg mener at det folk har advaret imod kommer senere, de problemer to hvalpe på samme alder kan give :)

 

Du kan sørge for at de dagligt får tid hver for sig fx, oplever på egen hånd osv..

 

Og gøre det til en vane, senere i de andre faser bliver dit arbejde mere end dobbelt så stort som de fleste oplever det, men du kan som sagt begynde at arbejde på det nu, de skal have egne oplevelser uden den anden at støtte sig til :)

 

Jeg ved stadig ikke hvad slags problemer det er det kan give senere med to hunde på samme alder???????

 

Allerede nu bruger vi tid på at skille dem ad så de kan få "deres egne oplevelser"

Her i starten er det godt nok kun ca et kvater af gangen. Om det er et arbejde at have hunde eller om man tager opgaven som en fornøjelse, er vel forskelligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jenna, har du ikke også en Kleiner Münster??

 

De ser søde ud!!

 

Jo det er rigtigt at jeg fik en dejlig kleiner fra et internat. Hun var en rigtig god hund, der var fuld af krudt. For mig var hun en stor mundfuld.

Da jeg så kom i kontakt med en rigtig sød pige der manglede en glad og aktiv kleiner til jagt og træning, traf jeg valget, at hunden ville få det bedst hos den anden pige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen tak for alle jeres søde ord :mrgreen:

 

 

 

 

Jeg ved stadig ikke hvad slags problemer det er det kan give senere med to hunde på samme alder???????

 

Allerede nu bruger vi tid på at skille dem ad så de kan få "deres egne oplevelser"

Her i starten er det godt nok kun ca et kvater af gangen. Om det er et arbejde at have hunde eller om man tager opgaven som en fornøjelse, er vel forskelligt :lol:

 

hvilket køn er hundene? Det er nemlig oftest der der kan opstå problmer, hvis de er af samme køn og er nogenlunde lige stærke mentalt. Så KAN der opstå nogle kampe om hvor skabet skal stå.

Men nu er goldens jo ikke de største slagsbrødre, så jeg vil næsten tro at det vil gå godt.

Men det kan i jo begynde at studere lidt nærmere, så i er forberedte til når kønsmodningen kommer og indtil omkring 3 års alderen;-)

 

Nu skal i jo bare sørge for, som i gør, at de kommer ud at opleve uden hinanden, møder andre hunde og mennesker både sammen og hver for sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er to tæver :mrgreen:

 

Vi veksler lidt i troen om hvem der bliver førehunden.

Golden har en utrolig ro. Når de slås gider hun ikke rigtig forsvare sig, men finder sig bare i at være nederst.

Phoebe er mere livlig men også meget mere bange for nye ting. Hvis hun er i vante omgivelser kan hun det hele.

 

Hvem der bliver førehund, kan jeg vist først se når de bliver lidt ældre :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved stadig ikke hvad slags problemer det er det kan give senere med to hunde på samme alder???????

 

Tillykke med dine hvalpe, de ser vel nok nuser ud!

 

Problemet kan blive konkurrence om ressourcer - hvem som har mest "ret" til ressourcer som mad, ben, ligge i sengen, legetøj, først ind/ud, adgang til dig osv osv.

 

Jo større aldersforskel der er mellerm hunde des færre problemer med disse ting.

 

Allerede nu bruger vi tid på at skille dem ad så de kan få "deres egne oplevelser"

Her i starten er det godt nok kun ca et kvater af gangen.

 

Hvordan tager tøserne det?

 

Om det er et arbejde at have hunde eller om man tager opgaven som en fornøjelse, er vel forskelligt :lol:

 

Selvom det er en fornøjelse kan dobbelt tid hurtigt blive lidt af et "arbejde". Tiden skal jo være der til at behandle to hunde efter dere individuelle behov :) og da det ofte er tiden som er i underskud, kan det føles som et "arbejde"... Jeg vælger at læse anne-marie sådan.

 

Har du meldt tøserne til træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede til træning for en uge siden. Det er lidt af en udfordring at vi begge to er det samme sted. Men heldigvis er marken stor :rolleyes:

 

I starten var vi altid sammen med dem når de blev skilt ad. Det rørte dem overhovedet ikke at være væk fra den anden.

I går var jeg desværre nød til at lade den ene blive alene hjemme i mens jeg var alene til træning. Hun virkede noget trykket da jeg kom hjem. Så det skal der lige arbejdes på.

 

Selvfølgelig kommer der lidt kampe i mellem dem når de bliver lidt ældre. Men det gør der da også i mellem børn :lol:

 

Jeg går hjemme til daglig, og har derfor masser af tid til dem begge to

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi startede til træning for en uge siden. Det er lidt af en udfordring at vi begge to er det samme sted. Men heldigvis er marken stor :rolleyes:

 

I starten var vi altid sammen med dem når de blev skilt ad. Det rørte dem overhovedet ikke at være væk fra den anden.

I går var jeg desværre nød til at lade den ene blive alene hjemme i mens jeg var alene til træning. Hun virkede noget trykket da jeg kom hjem. Så det skal der lige arbejdes på.

 

Selvfølgelig kommer der lidt kampe i mellem dem når de bliver lidt ældre. Men det gør der da også i mellem børn :lol:

 

Jeg går hjemme til daglig, og har derfor masser af tid til dem begge to

 

Det lyder godt du har masser af tid til dem :)

 

Vi kan ikke sætte lighedstegn mellem børnenes kampe og hundenes. HVIS hundene vil slås, så kan det blive rigtig grimt med dybe flænger og sår, så slemt går det normalt ikke med børnene :)

Link til indlæg
Del på andre sites

...To berner-hvalpe... for mange år siden...

Uuuh, hvor var de lækre.

Men bernere har et andet aktivitetsniveau end goldens.

 

Vi havde hvalpene med på campingferie i en kludevilla... DE vakte altså opsigt...

 

---Nå, men når bare I er to til at træne dem, så skal det da nok gå. Og hvis de ellers har det godt med hinanden... Det er jo ikke alle søskende, der enes lige godt. Men de fleste har da stor glæde af hinanden.

 

Der var altså ingen kampe mellem Ronja og Claire. Men det var nok fordi der ikke var noget at kæmpe om.. Ronja var meget mild og føjelig. Claire var den intelligente spilopmager. Det var Claire, der hev mad ned fra køkkenbordet, så de kunne deles om rovet. Og Claire, der kunne lukke døre op... så de begge kunne stikke af.. :lol: Ronja var altid med på den værste.. :P De var ikke søskende, men der var kun 14 dage imellem dem.

Claire havde alene hjemme problemer. Men Ronja var knusende rolig. Så de var altid sammen. Vi var fuldtidsarbejdende, og vi havde netop fået to for at undgå at en hvalp skulle være alene for meget. OG både min ex. og jeg selv var interesserede i hundetræning og LP prøver... Så vi ville have en hund hver til at gå til træning med.

 

--Undskyld billedernes kvalitet... de er fra 1986..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...