Hop til indhold

Hvor mange måltider og hvad får jeres hunde?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Inspireret af et spørgsmål i en anden tråd laver jeg lige denne tråd, synes emnet er interessant og jeg vil gerne høre hvad i gør :-D

 

Mine hunde lever af hjemmelavet hundemad (der er en tråd om det i Foder foraet).

De får hjemmelavet mad, godbidder af kød/indmad/fisk, de er kogt og/eller tørrede, herunder tørfisk :-D

Derudover får de kødben, tørrede kødtyggeting og indimellem lidt tørfoder af mærket eaglepack :)

 

De får mange små måltider, og har aldrig haft en fastedag, det tror jeg ikke på gavner noget som helst, min dyrlæge tror heller ikke på at det skulle gavne noget, kun hvis de er meget syge af opkast m.m., ville det ske :)

 

De får morgenmad når vi står op, det får de i en skål, her tilsættes de olier de skal have denne dag, vitaminpulver og Susi får de C-vitaminer som hun har brug for :)

 

I løbet af dagen får de søg, godbidder på gåture, og hvis jeg skal på arbejde (eftermiddag/aften), så får de en kong inden :)

Hver anden dag ca får de et råt kødben :)

 

Om aftenen får de (hvis jeg ikke er på arbejde) et måltid i skål, senere på aftenen får de konger med mad og godbidder (godbidder er en del af deres kødration), de får ofte noget tørret kødtyggeting, og de får senere et udendørs søg af godbidder :)

Inden sengetid træner vi lidt, og de får oftest en leo med godbidder, de elsker det :-D

 

Det lyder af meget, men de er begge pæne, er ikke overvægtige, de har en glimrende afføring og trives rigtigt godt :-D

Og ikke mindst bliver de meget glade for hvert måltid/søg/godbid jeg serverer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor mange gram vil du skyde på, at de får hver?

 

Det står i tråden om hjemmelavet mad, i det første indlæg med opskrifterne :)

 

Det er ikke slemt, jeg lavet pt ca mad en gang om ugen til de to, det tager ca 2-3 timer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Peller får 2 - 3 måltider hjemmelavet mad efter en individuelt tilpasset opskrift.

Han skal have ca 1/3 tøfoder af dagens samlede fodermængde mængde, dette er han pt ikke helt enig i, så pt er det det hjemmelavede der er på menuen.

 

Om morgenen får han noget at søge efter i haven og efter morgenturen 1. måltid hjemmelavet foder i skål iblandet nogle af hans kinesiske urtemediciner samt kalk/vitaminblanding.

Eftermiddag får han et til måltid iblandet resten af de urter han skal have.

 

Aften får han sidste måltid - hvis han beder om det, det er ikke altid.

 

I det hele taget bliver han fodret udenfor de faste tidspunkter når han beder om det.

Det er så som søg eller i aktiveringslegetøj - altså tørfoder eller godbidder.

I går var det kogt kalvehjerte, men det kan være stort set hvad som helst.

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus får mad to gange dagligt, morgen og aften. Mandag får han dog ikke aftensmad før vi kommer hjem fra sportræning. Han får 2 x 350g Olivers Large breed start + En gang om ugen får han enten en rå kyllig eller en rå fisk og en råt okseben

Link til indlæg
Del på andre sites

Her forsøger vi os frem, vi har ikke fundet de vises sten endnu, men er efterhånden godt på vej.

 

Toffi skal have flere, små måltider dagligt, siger dyrlægen. Men hendes appetit er absolut størst når vi er gået i seng.

 

En ting der ligger fast er de kinesiske urter om morgenen, blandet i hjemmelavet leverpostej uden tilsætningsstoffer. Det ryger altid ned :-D

 

Og så forsøger jeg mig ellers frem, stiller mad frem i ny og næ, for at pejle mig frem til hvornår sulten er der, og stiller det så retur igen i køleskabet, når hun ikke vil have det :rolleyes:

 

P.T. får hun stort set ikke tørfoder, hun må dog gerne få en smule dagligt. Men jeg forsøger at få hende vænnet til hjemmelavet, og hvis jeg undlader at putte ris i, går det nogenlunde. For det meste. Men kun hvis jeg putter ekstra kød ovenpå :rolleyes:

 

Hun får også søgning dagligt med lidt kogt kyllinghjerte ude i stenene i forhaven. Og så lidt håndfodring/træning med kogt hjerte. Men p.t. bliver der holdt igen, fordi der kommer ekstra kød i maden.

Ca. hver 2.-3. dag får hun lidt opblødt økologisk speltbrød. Jeg kan af og til snyde lidt kartoffel med i brødet :-D

 

Hun må helst ikke få tilsætningsstoffer, da hun har haft en kraftig leverubalance. Den er nu omsider næsten væk, så vi vil fortsætte med at undgå tilsætningsstoffer.

 

Men når hun er hos dyrlæge Gudrun, får hun en medbragt yndlingshundekiks eller 2. Det er "det rene mariekiks", og det er fedterøvstillæg fra Gudrun :lol:

 

Men som sagt, vi er stadig på det eksperimentelle stadie hvad angår mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer 2 gange dagligt, morgen og aften. Den primære foderkilde er tørfoder fra Olivers. Dette serveres såvidt muligt som søg eller alternativt i en "aktivitetsting" - madskålen prøver jeg at undgå.

 

Hver aften står der "lidt godt" på menuen, det kan være en frossen Kong/rørknogle eller et okseben. Derudover giver jeg rigeligt med godbidder, specielt i forbindelse med alm. træning + spor træning. Ligesom forskellige tørrede tyggeting, kylligelår og grisehaler uddeles med rund hånd.

 

Pudsigt nok var Bondo ikke overvægtig, og Cille har ligefrem tabt sig - meget - på de 2½ uge hun var været på kost i casa a9 :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa får hjemmelavet mad 3 gange om dagen. Hun vil helst spise om aftenen, så om morgenen hun en frossen kong, til middag en lille portion og så en stor om aftenen. Jeg kommer ikke så meget kød i maden, så får hun ved siden af som godbider.

Mange synes hun er for tynd, men det er nok fordi folk er vant til tykke Pudler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlúa får søg om morgenen. Enten med eaglepack eller kogt kød.

 

Om eftermiddagen får hun endnu et søg.

 

Og om aftenen får hun så sin hjemmelavet mad eller råt.

 

Såå hun får hun et måltid om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi laver selv vores mad, en blanding af 40 % ris/pasta/kartofler 30% grønsager og 30% af alt muligt forskelving hakket kød. Han faar 2 gange dagligt. Men han spiser som regel først om aftenen efter gaa turen.

 

Jeg burde nok lade ham søge noget mere hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo får en eller anden tyggeting om morgenen (det kan være tørret kallun, nakkesene, oksehale mm). Så får han godbidder når vi går tur, evt. et madsøg, men kun 1 måltid og det er om aftenen. Sommetider springer vi måltidet over og så får han ikke ret meget den dag. Thailo får hjemmelavet mad, supleret med tørfoder som jeg varierer (Jeg skifter mellem 4-5 forskellige mærker). Ca. 1 gang om ugen køber jeg osso buko (staves det sådan) eller rå oksehaler og så får han kun det.

 

Han ved at det kan betale sig at komme hen foran tv'et og glo på mig med sit Funbone i munden, for så hælder jeg lidt tørfoder i. Det gør han tit sent om aftenen.

 

Er sikker på at det er vigtigt at give hunden forskellige ting fra start af. Min erfaring er, at de ejere der har problemer med at deres hunde tit får dårlig mave, ofte udelukkende fodrer på tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været for hurtig til at svare (for en gangs skyld :-s)

 

Oscar får Royal Canin sensible... Vi har været omkring mange mærker, som flere herinde også kender til. Men det ser ud til at vi nu har fundet et foder, som opfylder de krav vi har til et foder.

 

Derudover får han jo snacks. Dem er der skrevet om i en anden tråd. En del af det nye guf er fra mghund.dk (kan varmt anbefales :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Zacho og Joey får ikke mad på bestemte tidspunkter og fodermængderne/hvilke ting de får varierer også fra gang til gang. De får begge foder/guf/en snack 5 - 10 gange om dagen, alt efter hvad der skal ske og hvordan det passer ind i aktiviteterne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimba får morgen, middag og aften. Hun får Arion Large puppy. Morgen og aften får hun foderet som fodersøg. Og til middag enten som fodersøg... eller én foderpille af gangen - ellers så sluger hun det bare!

Og så får hun fiskeolie 3 gange om ugen...

 

Caisar får morgen, middag og aften. Han får Olivers Lamb. Han får som regel mad i sin skål, og nogle gange som fodersøg... Han får også fiskeolie 3 gange ugentligt

 

Ling får morgen og aften. Han får Olivers Adult. Han får kun i skål, og med enten hytteost eller andet godt blandet i.

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde bliver fodret med hjemmelavet hundemad, de får mad morgen og aften :blink: ca 200 g pr dag til hver hund. De får mad morgen og aften. Om morgenen får de vitaminer + olie i maden. Og nu da jeg har fundet deres Kong'er igen, skal de til at have deres mad serveret i dem igen.

 

Udover maden får de også godbidder i løbet af dagen. Både herhjemme (det sker - lidt ofte - at min mor "taber" noget mad på gulvet, når hun laver mad ;)), så får de på gåture, når vi træner, i foderbolde (dog ikke hver dag de får foderbolde, men ihvertfald 3-4 dage om ugen min.), hvis jeg spiser æble deler de æbleskroget, de får grøntsags-guffere når jeg spiser grøntsager, når de skal være alene får de guffere og så får de hver dag et stort fodersøg i haven sammen, de søger 25-30 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...