Hop til indhold

Årh hvad, min hund er sej


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nu har Asla naldrig været god til indkald - altså, vi giver bare hunden skylden ikk :mrgreen::mrgreen::mrgreen::rolleyes:

 

Nå, men det er jo blevet en smule bedre, nu vil han hellere komme til os, frem for at jagte et blad :banan:

 

 

Men nu er vi på påskeferie på mors, hvor de har mange katte, heldigvis er der indhegnet have :5up:

 

Med et buskads, og der var en kat, og så stak aslan ind i buskadset, katten væsede og aslan indtog lege stilling :stupid:

 

Og godt nok kom han ikke første gang, men jeg syntes det er en sejre at han 5 gang kom, frem for at "lege" med katten :klap:

 

 

Så jeg ser håb forude, for et år siden måtte jeg hente ham inde i buskadset :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal fejre de små succes'er der er :klap:

 

Jeg tror desværre at Luna havde fuldendt legebukket med at hoppe op i luften og lande på den stakkels kat, som garanteret ikke fandt Luna's måde at lege på lige så sjov som Luna gør :oops:

 

Luna diskuterer stadig lidt med vores egne katte om dette emne, Luna mener det er den fedeste form for leg, og kattene mener at et passende svar er et par rifter på næsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tæller helt sikkert som en sejr!!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Og jeg kender det godt: min egen Bassehund har et virkelig skidt indkald.. Derfor er hun sjældent fri. Men af og til får hun lov at lege med hundevennerne i en stor hundeskov, hvor der stort set aldrig er andre mennesker eller hunde..

For et par legeture siden var der en ny hund med. Han er et kæmpe drog, og da ham og Basse løb efter hinanden blev hun en af gangene en anelse presset. Det fik hende til at løbe LANGT væk!.. Begge hunde var helt og aldeles ude af syne..

 

Jeg begyndte at larme som en stukken gris, og pludselig kom de fra siden af skoven i kæmpe fart og min hund endt sq med at stå henne ved mig!! I min verden tæller det som et indkald!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tæller helt sikkert som en sejr!!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Og jeg kender det godt: min egen Bassehund har et virkelig skidt indkald.. Derfor er hun sjældent fri. Men af og til får hun lov at lege med hundevennerne i en stor hundeskov, hvor der stort set aldrig er andre mennesker eller hunde..

For et par legeture siden var der en ny hund med. Han er et kæmpe drog, og da ham og Basse løb efter hinanden blev hun en af gangene en anelse presset. Det fik hende til at løbe LANGT væk!.. Begge hunde var helt og aldeles ude af syne..

 

Jeg begyndte at larme som en stukken gris, og pludselig kom de fra siden af skoven i kæmpe fart og min hund endt sq med at stå henne ved mig!! I min verden tæller det som et indkald!!!

 

Så længe det virker :klap:

 

Dog skal du måske passe på at dit grise skrig ikke bliver det eneste der virker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny,

hvis bare det virkede..

 

Sagen er den at jeg har helt og aldeles saboteret det for mig selv!! Alt det der med indkald..

 

Da hun var mindre gik vi ofte ture i flok med andre løse hunde, på områder hvor det var i orden.. Der sørgede jeg for ofte at kalde hende til, og belønne hende..

 

Men så har vi droppet de hundevenner lidt, da jeg ikke følte det var helt forsvarligt med lige de bestemte hunde på steder hvor vi mødte mange andre løse hunde.. Og jeg har også sørget for at holde Basse helt og aldeles i snor på alle tider og steder.

Endvidere er vi begyndt at komme til hundeleg hos veninde i lukkede haver.

Altså har jeg lært hende at man altid er i snor, så hun ikke lærer at forholde sig til hvor jeg er og at følge med, OG jeg har lært hende at når man endelig er løs er det vild ukontrolleret leg, hvor indkald ikke er nødvendigt da der ikke er noget "væk" :vedikke:

 

Så nu gør vi det heeeele forfra.. Går ture uden snor på lukkede områder, når der ikke er andre eller kun få hunde, så hun lærer at forholde sig til friheden. På de legeture sørger jeg for at få kontakt når hun er KLAR til det, og selv på nippet til at søge den. Jeg belønne altid.

 

Endvidere har jeg købt en fløjte som jeg er ved at betinge, men vil så nødig gå for hurtigt frem.. :S Men iihhhh, hvor er det altså ærgerligt at jeg sådan har spoleret det indkald for mig selv :damn:

 

og sry for det lange indlæg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny,

hvis bare det virkede..

 

Sagen er den at jeg har helt og aldeles saboteret det for mig selv!! Alt det der med indkald..

 

Da hun var mindre gik vi ofte ture i flok med andre løse hunde, på områder hvor det var i orden.. Der sørgede jeg for ofte at kalde hende til, og belønne hende..

 

Men så har vi droppet de hundevenner lidt, da jeg ikke følte det var helt forsvarligt med lige de bestemte hunde på steder hvor vi mødte mange andre løse hunde.. Og jeg har også sørget for at holde Basse helt og aldeles i snor på alle tider og steder.

Endvidere er vi begyndt at komme til hundeleg hos veninde i lukkede haver.

Altså har jeg lært hende at man altid er i snor, så hun ikke lærer at forholde sig til hvor jeg er og at følge med, OG jeg har lært hende at når man endelig er løs er det vild ukontrolleret leg, hvor indkald ikke er nødvendigt da der ikke er noget "væk" :vedikke:

 

Så nu gør vi det heeeele forfra.. Går ture uden snor på lukkede områder, når der ikke er andre eller kun få hunde, så hun lærer at forholde sig til friheden. På de legeture sørger jeg for at få kontakt når hun er KLAR til det, og selv på nippet til at søge den. Jeg belønne altid.

 

Endvidere har jeg købt en fløjte som jeg er ved at betinge, men vil så nødig gå for hurtigt frem.. :S Men iihhhh, hvor er det altså ærgerligt at jeg sådan har spoleret det indkald for mig selv :damn:

 

og sry for det lange indlæg..

 

Du beskriver stort set Luna i ovenstående :oops:

 

Luna går aldrig i snor udenfor vores egen have, og dermed har vi aldrig haft brug for at træne indkald, andet end når hun skal ind fra haven. Så på sin vis har vi ikke spoleret noget, vi har bare aldrig trænet det :blink:

 

Den ene gang hvor vi så rent faktisk har haft brug for det, der virkede hendes indkald, men jeg har bare ikke modet til at forsøge om det vil virke i andre situationer :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...