Hop til indhold

Må din hund lege med hunde, som du ser som 'muskel/kamphunde?


Gæst snevinter
 Share

Må din hund lege med m/k hunde?  

135 stemmer

  1. 1. Må din hund lege med m/k hunde?

    • Jeg har selv en m/k hund, og min hund må lege med ALLE m/k hunde
      10
    • Jeg har selv en m/k hund, og min hund må lege med m/k hunde jeg vurderer som ok
      20
    • Jeg har selv en m/k hund, og min hund må ikke lege med m/k hunde
      3
    • Jeg har ikke m/k hund, og min hund må lege med ALLE m/k hunde
      4
    • Jeg har ikke m/k hund, og min hund må lege med m/k hunde jeg vurderer som ok
      51
    • Jeg har ikke m/k hund, og min hund må ikke lege med m/k hunde
      47


Recommended Posts

Jeg har stemt at Bonnie (greyhound) gerne må lege med m/k hunde hvis jeg vurderer de er ok. Det gælder iøvrigt alle hunde.

 

Bonnie vil generelt rigtig gerne lege med alle hunde, men hun får ikke lov til alt, da hendes hundesprog ikke er så godt endnu. Jeg kan stadig bedre end hende vurdere om det bliver en god leg eller ej, hun er bare lalleglad og fokuserer udelukkende på at lege, lege, lege i situationen.

 

Vi kender et par m/k hunde og har ikke haft nogen problemer i leg med dem, men Bonnie er selvfølgelig heller ikke en lille hund. Faktisk har vi langt de fleste problemer med terrierer typen, og dem får hun næsten aldrig lov at lege med, da vi flere gange har oplevet at de simpelthen bliver så aggresive at hun bliver rigtigt bange. Jeg tænker lidt at de skal markerer sig selv fordi hun er så meget større end dem, men jeg ved det ikke.

 

Jeg vil lige tilføje at hun ikke generelt hat et problem med små hunde, hendes allerbedste ven er en beagle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 93
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Min hund må gerne lege med alle hunde når vi er i hundeskoven, vi har aldrig oplevet noget som skulle ændre på det, men samtidig vil jeg da sige, at når vi går tur, så vuder jeg hver enkel hund vi møder, ikke specielt om det er M/K hunde, har faktisk oplevet flere af de små raser, skabe sig og bide ud efter min hund, selv om han bare står og kikker på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cavastaff

Jeg har stemt nr 2- vuderer både den fremmed hund samt mine egne- Men generelt har vores faste legekammerater, et + at have en stor omgangskreds med hunde + de har hinanden, så det vi bruger mest og det mine hunde får mest ud af, er en dejlig gåtur med fremmed hunde og deres ejere, hvor hundene stille og roligt kan gå og slappe af i hinandens selvskab..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fuldstændig opgivet at finde ud af, hvad en kamphund / muskelhund egentlig er. En vovsen ok må min bette skid gerne lege med den.

 

Svaret er nej, nej og atter nej. Min hund må ikke lege med en m/k hund. Jeg må så gerne, for jeg synes, at dem jeg har mødt er søde, men sådan er der jo forskel på kong Karl og Jørgen Hattemager...

 

Så du har ændret holdning? Er det fordi Simba i mellemtiden er blevet kønsmoden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Tyson normalt ikke interesseret i at lege med store hunde. Og kamphunde leger også alt for voldsomt for en lille, spinkel hund på 6 kg.

 

Hunde, jeg betragter som kamphunde (amstaffer, staffier o.l.), får han ikke lov til at hilse på. Jeg tør simpelthen ikke risikere noget. Men andre store og/eller muskuløse hunde (f.eks. rottweilere) må han godt hilse på, hvis han vil, og hvis hunden virker fredelig.

 

Ligesom Umulia er jeg dog ikke tryg ved dobermanns, så dem prøver jeg at undgå, at han hilser på. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fuldstændig opgivet at finde ud af, hvad en kamphund / muskelhund egentlig er. En vovsen ok må min bette skid gerne lege med den.

 

Svaret er nej, nej og atter nej. Min hund må ikke lege med en m/k hund. Jeg må så gerne, for jeg synes, at dem jeg har mødt er søde, men sådan er der jo forskel på kong Karl og Jørgen Hattemager...

 

Hvad er grunden til din holdnings ændring :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du har ændret holdning? Er det fordi Simba i mellemtiden er blevet kønsmoden?

 

 

Lige præcis. Ikke at han farer i flint for et godt ord, men han bakker heller ikke af mere. Skal der absolut være fest, så bliver der det også. Og jeg tror ærligt talt, at hvis det gik løs er en Berner-basse lige så idiotisk stædig som en m/k-hund og så køre rouletten.

 

De kloge siger, at det er ungdommens vovemod og at det går over, når han engang bliver voksen. Er det tilfældet kan han lege med, hvem han vil igen. Lige nu er der bare lidt for meget "franskbrød under armene" :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis. Ikke at han farer i flint for et godt ord, men han bakker heller ikke af mere. Skal der absolut være fest, så bliver der det også. Og jeg tror ærligt talt, at hvis det gik løs er en Berner-basse lige så idiotisk stædig som en m/k-hund og så køre rouletten.

 

De kloge siger, at det er ungdommens vovemod og at det går over, når han engang bliver voksen. Er det tilfældet kan han lege med, hvem han vil igen. Lige nu er der bare lidt for meget "franskbrød under armene" :roll:

:lol: 2 off a kind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er grunden til din holdnings ændring :-)

 

Min hunds ungdoms-vanvid. Han er nemlig pt i den alder, hvor han bare kan klare hvad som helst og hvem som helst...altså de kan bare komme :roll: og så længe hans hjerne fungere på den måde, så tager vi det lige helt roligt med leg med hunde-typer, der - i hvert fald på rygteniveau - er lige så uvillige til at trække sig fra et godt gammeldags slagsmål som han åbenbart er.

 

Men jeg sætter min lid til dem, der påstår, at det går over, når han engang bliver voksen. Indtil da har vi lige et extra øje på den lille mand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du det på skrift? for tror ikke det er en garanti mange vil stille :mrgreen:

 

Tys !!! Jeg satser virkelig på at det er sandt og at bæstet pludselig en dag vågner op og er kommet til sig selv og gør alt hvad mor og far siger til træning, kommer hver gang vi kalder og bare ææælsger alle andre hunde osv...bitte, tag nu ikke mine forhåbninger fra mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svaret er nej, nej og atter nej. Min hund må ikke lege med en m/k hund. Jeg må så gerne, for jeg synes, at dem jeg har mødt er søde, men sådan er der jo forskel på kong Karl og Jørgen Hattemager...

 

 

Hi hi hi sådan har jeg det også.

 

 

Men nu er VI vel lidt dobbelt moralske????, for Simba og aslan må jo gerne lege sammen, og de ville måske blive kategoriseret som muskelhunde :roll:

 

Vi burde jo forøvrigt også finde en dag hvor de kan ødelægge jeres græsplæne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg må indrømme at jeg altid har haft det sådan at ALLE hunde skal have en chance.. kamphunde/muskelhunde eller ej!!!...

 

Men, det var så FØR at Freya blev overfaldet af en Pittbull. Hun lagde sig underdanig ned, men kamphunden forstod slet ikke de signaler og blev ved med at bide... Freya pev og pev..højlydt... min mor var heldigvis så hurtig at hun fik trukket kamphunden væk.. tror at hun fik nogle kræfter udefra!.. Men Freya var blevet bidt i halsen og under den højre albue... Det sidste sted blev hun syet med 6 sting og var på pincelin i jeg ved ikke hvor lang tid!.. det blev en dyr affære på næsten 5000 kr.

 

Jeg må indrømme at jeg i dag dømmer alle kamp/muskelhunde over én kamp... og det UDEN undtalelse.. Freya får IKKE lov til at lege med nogle muskel/kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg kigger på hunden og det er helt afhængig af dens kropssprog og faktisk også lidt af det indtryk jeg får af ejeren.. Den eneste hund der nogensinde har bidt Nura var en Collie og hun har faktisk leget/sagt dav til mange muskelhunde...

 

Om det lige bliver til leg kommer an på hvor voldsomme de er - for de ER jo kraftfulde... Men jeg dømmer ikke decideret baseret på racen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Nej det må de ikke, jeg vil bestemt hellere være "better safe than sorry" :roll:

 

Er da ked af at det er sådan, men jeg må indrømme at jeg ikke stoler på disse hunde, og desværre er det ikke altid de mest hundekyndige ejere der ejer disse racer... NEJ TAK fra Mette og hydebamserne! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...