Hop til indhold

Gratis lydighedstræning - hvad skal overvejes?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Hej alle :blink:

 

Jeg går til træning på begynderhold i DCH, og er yderst utilfreds med metoderne de bruger i DCH. Det vi "lærer" på holdet er jeg ikke i tvivl om at jeg kunne gøre bedre, altså lære andre.

 

Og så tænkte jeg what to do, what to do, jeg er jo ikke uddannet instruktør, og bliver det ikke lige foreløbig, men hvad med gratis hundetræning?? Jeg er så ked af at old-school metoder stadig er så udbredt, så jeg vil gerne bruge min tid på at få folk til at se hvad positiv træning kan gøre.

 

Jeg tænker at jeg vil hænge opslag op forskellige steder og så tilbyde gratis begynder-lydighed (sit, dæk, på plads, gå på plads og indkald). Jeg skal selvfølgelig have tilladelse til at træne et sted, men kan om ikke andet låne min mors have!

Men så kommer der jo noget med forsikringer... Er det nok at alle der kommer har forsikret deres hund, eller kan jeg også ende med at være ansvarlig for noget? Og er der andre ting der kan være problematiske?

 

Evt nogen der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg gik til træning med min gamle D/S var det ved u-uddannede instruktøre, et gift par faktisk. Hun havde hvalpeholdet og han havde fortsætterne.

Det kostede en tyver for 3mdrs træning.

og så krævede det hunden havde udvidet ansvarsforsikring og var vaccineret inden for det sidste år.

 

Jeg var meget tilfreds med træningen her. Metoderne var meget forud for sin tid og de var virkelig dygtige og søde.

 

De havde en lille rubrik i avisen med det, og vi trænede på et stort græsareal hvor der normalt måtte være løse hunde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej alle :blink:

 

Jeg går til træning på begynderhold i DCH, og er yderst utilfreds med metoderne de bruger i DCH. Det vi "lærer" på holdet er jeg ikke i tvivl om at jeg kunne gøre bedre, altså lære andre.