Hop til indhold

Gratis lydighedstræning - hvad skal overvejes?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Hej alle :blink:

 

Jeg går til træning på begynderhold i DCH, og er yderst utilfreds med metoderne de bruger i DCH. Det vi "lærer" på holdet er jeg ikke i tvivl om at jeg kunne gøre bedre, altså lære andre.

 

Og så tænkte jeg what to do, what to do, jeg er jo ikke uddannet instruktør, og bliver det ikke lige foreløbig, men hvad med gratis hundetræning?? Jeg er så ked af at old-school metoder stadig er så udbredt, så jeg vil gerne bruge min tid på at få folk til at se hvad positiv træning kan gøre.

 

Jeg tænker at jeg vil hænge opslag op forskellige steder og så tilbyde gratis begynder-lydighed (sit, dæk, på plads, gå på plads og indkald). Jeg skal selvfølgelig have tilladelse til at træne et sted, men kan om ikke andet låne min mors have!

Men så kommer der jo noget med forsikringer... Er det nok at alle der kommer har forsikret deres hund, eller kan jeg også ende med at være ansvarlig for noget? Og er der andre ting der kan være problematiske?

 

Evt nogen der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg gik til træning med min gamle D/S var det ved u-uddannede instruktøre, et gift par faktisk. Hun havde hvalpeholdet og han havde fortsætterne.

Det kostede en tyver for 3mdrs træning.

og så krævede det hunden havde udvidet ansvarsforsikring og var vaccineret inden for det sidste år.

 

Jeg var meget tilfreds med træningen her. Metoderne var meget forud for sin tid og de var virkelig dygtige og søde.

 

De havde en lille rubrik i avisen med det, og vi trænede på et stort græsareal hvor der normalt måtte være løse hunde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej alle :blink:

 

Jeg går til træning på begynderhold i DCH, og er yderst utilfreds med metoderne de bruger i DCH. Det vi "lærer" på holdet er jeg ikke i tvivl om at jeg kunne gøre bedre, altså lære andre.

 

Og så tænkte jeg what to do, what to do, jeg er jo ikke uddannet instruktør, og bliver det ikke lige foreløbig, men hvad med gratis hundetræning?? Jeg er så ked af at old-school metoder stadig er så udbredt, så jeg vil gerne bruge min tid på at få folk til at se hvad positiv træning kan gøre.

 

Jeg tænker at jeg vil hænge opslag op forskellige steder og så tilbyde gratis begynder-lydighed (sit, dæk, på plads, gå på plads og indkald). Jeg skal selvfølgelig have tilladelse til at træne et sted, men kan om ikke andet låne min mors have!

Men så kommer der jo noget med forsikringer... Er det nok at alle der kommer har forsikret deres hund, eller kan jeg også ende med at være ansvarlig for noget? Og er der andre ting der kan være problematiske?

 

Evt nogen der har prøvet det?

 

Jeg synes det lyder som en god ide.

 

Forklar hundeejerne at du vil stå for træningen, men at denne foregår på deres eget ansvar.

 

Se vaccinationsattester, forsikrings- samt registreringsbevis så skulle du være på den sikre side.

 

I princippet er det samme situation, som hvis I er nogle stykker som aftaler at mødes og skiftes til at stå for et arrangement.

Du kan ikke drages til ansvar for andet end det normale for privatpersoner. Er jeg sikker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er en god idé du har fået.. Du skal blot være opmærksom på, at der er noget lovgivning vedr. afholdelse af hundetræning o.a., både i forhold til offentlige pladser og skove men også i bebyggede områder :)

 

.. Jeg kender den ikke, men vil da gerne oplyses hvis der er nogen der gør :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes også det er en god idé du har fået.. Du skal blot være opmærksom på, at der er noget lovgivning vedr. afholdelse af hundetræning o.a., både i forhold til offentlige pladser og skove men også i bebyggede områder :)

 

.. Jeg kender den ikke, men vil da gerne oplyses hvis der er nogen der gør :mrgreen:

 

Jeg tror ikke der er nogen lov om hundetræning på offentlige pladser.

Når der ikke er penge blandet ind i det, må vi hundeejere samles som og hvor vil vil.

Vi har jo lov til at mødes ti stykker eller flere dagligt og øve sammen. Eler gå ture sammen.

 

Vi skal bare overholde de almindelige regler for hunde/hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
HOV! Har slet ikke set jeres svar :confused: - Men tak for dem - det var nogle opløftende indlæg der giver lyst til at prøve :blink:

 

Hvis du kommer igang med det, så kunne Karla og jeg da nok godt være interesserede på et tidspunkt :mrgreen:

 

Vi er dog indtil videre tilmeldt hvalpelegestue og senere hvalpemotivation i DKK i Horsens...

 

Men om ikke andet, så lyder det da hyggeligt at mødes med andre hundeejere og deres hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal I gå hos Marete, dét kan I godt glæde Jer til! Hun er dygtig!

 

Det er jeg sandelig glad for at høre :-D Jeg kender nemlig ikke nogen der har gået der, så ved slet ikke noget om stedet. Men det jeg har snakket med Merete (kredslederen / kontaktperson) så synes jeg det lyder som et dejligt sted...

 

Men er da rigtigt glad for at høre fra en der kender det at det er et godt sted :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg sandelig glad for at høre :-D Jeg kender nemlig ikke nogen der har gået der, så ved slet ikke noget om stedet. Men det jeg har snakket med Merete (kredslederen / kontaktperson) så synes jeg det lyder som et dejligt sted...

 

Men er da rigtigt glad for at høre fra en der kender det at det er et godt sted :blink:

 

Jeg har været på en del kurser med Marete som en af underviserne - via min uddannelse igennem DKK. Hun har en masse viden og erfaring, og viser altid hensyn til hundene - før noget andet.

 

Desuden har jeg kun hørt positive ting fra hendes kursister. En enkelt brød sig ikke om hendes meget direkte facon, men det er jo en smagssag.

Jeg kan godt lide at hun ikke pakker tingene ind, hvis hun ser uhensigtsmæssig adfærd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...