Hop til indhold

portræt med sløret baggrund


Linda
 Share

Recommended Posts

Hej ....

 

Nu er i jo nogle rigtig dygtige fotografer herinde så prøver lige med et spørgsmål her... Jeg vil gerne lave portrætter af kiki og koda hvor der bliver stillet skarpt på dem og bagrunden bliver sløret...

 

Hvad er det jeg skal indstille ?????

 

har et spejlrefleks olympus og tja når jeg tager billeder har jeg den bare altid på auto da jeg har svært ved at forstår brugsforirringen og alle de tal man kan indstille ved jeg ikke en bjælde om...

 

Eller er det de forskellige objektiver som kan lae de flotte portrætter???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Nå jeg tager potrætter, kører jeg altid på blændepriotet (det gør jeg så også til actionbilleder)

 

Plejer gerne at bruge blænde 5,6 eller 8.

 

Du skal holde øje med din lukketid, den må ikke blive for langsom, for så får du uskarpe/rystede billeder.

 

Jeg har kun et fokuspunkt aktivt og ligger fokus på øjet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Blænde 8 giver nu ikke meget baggrundssløring hvis det er en 50mm man har på :hmm:

 

Kommer vist lidt an på hvor langt hunden sidder fra baggrunden ;-)

 

Her er blænde 7,1 og "springet" til 8 ville ikke ændre noget særligt på det

 

_MG_6963.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg vil gerne have en til mit kamera, men er på bar bund med hvad jeg skal kigge efter...

 

Hvis det er canon, så har jeg både 430 og 530 ex II, skal jeg kun bruge en, så er det bare den nærmeste jeg tager, 430 er rigeligt som enkelt flash, til mit brug

 

Nå, det var en sidespring :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Wouw hvor er i dygtige :mrgreen:

Vil prøve ud at lege med kameraet i morgen, har dog ikke noget objektiv det bare som da jeg købte det helt originalt men drømmer om end ag at købe et så jeg kan få bedre zoom nu er zoomen ikke så god og hvis jeg forstørre billeder i picasa bliver de sløret :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Szuper

@linda: hvad er det helt præcis for et Olympus kamera du har, og hvilket objektiv er det du har, står der noget om brændvidde, kan stå forrest på objektivet, f. eks. 28-80 mm.

Uden at vide dette kan jeg dog sige, zoom så kraftigt du nu kan, jo længere brændvidde, jo mindre dybdeskarphed (=sløret baggrund). En anden faktor er blænden, jo lavere talværdi (=større "hul") giver også/samtidig en mindre dybdeskarphed. Hvis dit kamera har en "portræt" indstilling, så brug den og kameraet vælger den optimale indstilling efter lysforholdende. Til sidst, som andre ganske rigtigt har skrevet, jo større afstand til baggrunden, jo bedre.

Mvh John

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...