Hop til indhold

Lille problem!


Gæst sarahnorupnielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst sarahnorupnielsen

Hej (;

 

Min Berner sennen pige på 6 måneder har et lille problem.

Vi går meget langt om morgen inden arbejde, for selvfølgelig at hun bliver luftet ordenligt. Men alligevel efter 5 timer tisser hun når jeg træder ind ad døren. I starten troede jeg klart at det var fordi hun bare var glad. Men nu står hun ikke ved døren længere, er i stedet væk fra døren inde i stuen.. når jeg så kalder på hende kommer hund frem og der tisser hun så mens hun bukker hovedet nedad ??? Er hun mon bange for at hun har lavet noget rod og at jeg vil skælde hende ud og så tisser?? .. Hmmm.

 

Nogen der kender til det eller ved noget?

 

Venlig hilsen

Akeela .. og sarah

Link til indlæg
Del på andre sites

er hun vant til i skælder ud når i kommer hjem? for lyder som om hun er vant til at det er en "dårlig" ting at i kommer hjem.

 

Men hunde tænker ikke på den måde du beskriver, de er mere vanedyr, så hvis hun er vant til at få skældud når i komemr hjem forbinder hun det med det, hunde kan ikke sammenkæde noget de har gjort på et givent tidspunkt med de skælder ud.

Når en hund laver unoder hjemme er det ikek fordi den vil være fræk, det er enten kedsomhed eller separations angst.

 

I er nød til at prøve at vende jeres "tilsyneladende" negativ "opførsel" når i kommer hjem og ignorer alt hvad hun evt. har gjort og bare hilse roligt og kærligt og bagefter tør op eller hvad i gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil kan også godt glædes strinte når vi kommer hjem - han er jo så alene i 9 timer hver dag og så kan det altså godt være svært at være hoppebold, slangehund, hente en pind eller noget andet til munden, og bare være glad-glad.. og så samtidig skulle huske den der lukkemuskel også.. :slem:

 

En morgen skulle han lige tjekke noget legetøj i stuen og da han sænkede hovedet for at samle det op, begyndte tissefyren sørme at tisse. Han blev helt forskrækket selv og spurtede ud til døren :lol:

 

Men da havde han heller ikke været ude endnu, så nattens tank var jo stadig indenbords.

 

Jeg løser så glædes tisseriet ved bare at lukke døren op og lade ham hilse på os udenfor - så er problemet jo ikke noget problem. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være alderen.

 

Liva havde også en periode, hvor hun bare blev så glad for at se mig, når jeg kom hjem fra arbejde, at der kom en lille tissetår. I den perioden foregik velkomst"seancen" på terrassen.

 

Hun voksede fra det. Dog kan min søster ind i mellem blive mødt af en lille glædestissetår.

Link til indlæg
Del på andre sites

I den alder er det meget muligt at årsagen skal findes i det autonome (sympatiske og parasympatiske) nervesystem, hvor hunden i ren glæde ikke længere kan styre de kropslige funktioner, og derfor kommer til at tisse i hjemkomstsituationen.

 

At der pludselig er sket en ændring i hjemkomstritualet fra hundens side, får en som læser til at tænke, at der har været nogle uheldige reaktioner fra de tobenedes side, der gør at hunden oplever hjemkomsten som noget konfliktfyldt. Men det ved du naturligvis bedst selv, om det er tilfældet. Husk dog, at det ikke kun er verbal utilfredshed hunden registrerer, så hvis du har den mindste irritation over episoden, vil hunden kunne aflæse det. Og nogle hunde endda bedre end andre.

 

Helt personligt syntes jeg for mange hvalpe/unghundeejeres vedkommende, at der er for meget fokus på renlighed. I den alder som den har nu, er det ikke forventeligt, at den er 100% renlig. Vær i stedet glad for, at I har en hund der kan være alene hjemme. Renlighed kræver tid og modenhed, og kommer stort set automatisk - og de uheld der sker, kan ryddes op. Det er en piece of cake situation i forhold til alene-hjemme-problematikker og så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarahnorupnielsen

Jeg må da indrømme at hun et par gange har gjort mig lidt irritabel , når jeg har opdaget toiletpapir over det hele eller noget værere som hun har haft i munden. Men jeg skælder ikke ud, hun kan så bare mærke at jeg er irriteret??:???:

 

Hun er meget dygtig til at være alene hjemme, og her de sidste par dage jeg har været på arbejde, er jeg kommet hjem og har været positiv og glad, og det har virkelig gjort en forskel.

Så det er løst (:

 

Tak for svar :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jeg må da indrømme at hun et par gange har gjort mig lidt irritabel , når jeg har opdaget toiletpapir over det hele eller noget værere som hun har haft i munden. Men jeg skælder ikke ud, hun kan så bare mærke at jeg er irriteret??:???:

 

Hun er meget dygtig til at være alene hjemme, og her de sidste par dage jeg har været på arbejde, er jeg kommet hjem og har været positiv og glad, og det har virkelig gjort en forskel.

Så det er løst (:

 

Tak for svar :engel:

 

Hunde er rigtig gode til at læse menneskers sindsstemning. :stupid:

 

Jeg slår mig til koret af mennesker, der foreslår at du flytter gensynet udenfor - og gør det til "noget godt". Altså lige bruger et par minutter på glæde udenfor....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...