Hop til indhold

At friste over evne


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna skulle have taget billeder i dag, så vi tog hende med ned til fakse kalkbrud :5up:

 

Da vi kom derned, så spurgte fotografen om hun var lydig, og vi måtte med skam indrømme, at det var hun nok ikke :oops:

 

Herefter tog vi vores 1 år gamle unghund, som har måtte gå max 3 x 10 minutter om dagen i de sidste 14 dage, og tog snoren af hende et helt fremmed sted :shock:

 

Bortser fra at hun slet ikke havde tid til at sidde stille, og vi nok må nøjes med action billeder i stedet for potræt fotos, så gik det egentlig meget godt. Hun kom når vi kaldte og hun huskede at vi var der :5up:

 

Lige indtil at det viste sig at det lokale motionshold åbenbart havde lagt deres rute forbi kalkbruddet...

 

Ved de første par løbere begyndte Luna at udvise stor interesse for dem, men hun kom dog tilbage når vi kaldte, og fotografen nåede lige at sige "hun er da meget lydig, hun kommer jo hver gang I kalder...", så kom der en flok på 10-15 løbere, og det var altså mere end Luna kunne stå for, og væk var hun :shock:

 

Vi var nede i bunden af en dal, så først spænede Luna op på toppen af bakken for at komme hen til løberne, og da vi måtter erkende at hun altså ikke længere kunne (ville) høre os, så måtte vi jo løbe efter hende så godt vi kunne...

 

Da det endelig lykkedes os at komme op på toppen af bakken, så fandt vi en glad Luna der løb fra løber til løber for at se hvad de var for nogle sjove nogen, men hun hverken hoppede op eller generede dem på anden måde, og løberne tog det heldigvis pænt :5up:

 

Jeg tror vi fik taget nogle fantastiske billeder, og hvad angår Luna's lille afstikker, så er det vel bare hvad man kan forvente af en totalt understimuleret unghund der bliver sluppet fri et helt nyt sted :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Haha... Ja, man må jo tage chancen når den byder sig :lol:

 

Men det er sgu' da flot hun ikke bare tog på tur, så snart i tog snoren af hende :5up:

Altså... Min ikke spor understimulerede unghund, der er forholdsvis lydig, ville altså også være rendt efter løberne - Det kunne jo være de ville nusse med hende, ik?!:engel:

 

Så hatten af for, at Luna faktisk slet ikke er så uregerligt, som mor Lonny påstår :mrgreen:

 

Glæder mig helt vildt til at se billederne!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha... Ja, man må jo tage chancen når den byder sig :lol:

 

Men det er sgu' da flot hun ikke bare tog på tur, så snart i tog snoren af hende :5up:

Altså... Min ikke spor understimulerede unghund, der er forholdsvis lydig, ville altså også være rendt efter løberne - Det kunne jo være de ville nusse med hende, ik?!:engel:

 

Så hatten af for, at Luna faktisk slet ikke er så uregerligt, som mor Lonny påstår :mrgreen:

 

Glæder mig helt vildt til at se billederne!!

 

Jeg var rent faktisk ret nervøs da vi blev bedt om at tage snoren af hende, jeg forventede nærmest at det ville ende med at jeg skulle bruge resten af dagen med at rende rundt og lede efter hende nede i kalkbruddet :oops:

 

Men hun var slet ikke så slem, selvfølgelig skulle hun snuse og undersøge da vi tog snoren af hende, men hun holdt sig inden for en radius af 10-15 meter, og forsøgte ikke at stikke af før hun så løberne, så jeg syntes egentlig at hun gjorde det rigtig godt :5up:

 

Men sitte havde hun altså ikke tid til, det var det første fotografen bad os om at få hende til, men der var hun jo lige landet og havde absolut ikke lyst til at sidde, så hun sænkede lige bagen et par cm, hvorefter hun rejste sig igen, der var jo ting der skulle nås og ting der skulle undersøges, så kunne man jo ikke bare sidde der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

... og man kan jo egentlig godt forstå tøsepigen ikke :mrgreen:

 

Glæder mig meget til at se billederne. Tosa er fantastisk til at fange hundens personlighed :5up:

 

Synes du ikke der var smukt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Glæder mig til at se billederne.

 

Da vi var der, gik nervøsiteten ikke på om hunden løb efter andre, men mere om de ville tage en tur i bølgen blå :lol:

Heldigvis kunne de med lidt 'hårde' ord overtales til at blive på land - på nær Bravo, der på det tidspunkt stadig var lidt en lømmel :lol:

 

Våde hunde er bare ikke altid lige fotogene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

... og man kan jo egentlig godt forstå tøsepigen ikke :mrgreen:

 

Glæder mig meget til at se billederne. Tosa er fantastisk til at fange hundens personlighed :5up:

 

Synes du ikke der var smukt?

 

Der var fantastisk smukt, jeg har aldrig været der før, men vandet er jo rent faktisk lige så blåt som på billederne, og klitterne er lige så hvide, det var så flot.

 

Og jo, jeg havde fuld forståelse for hendes reaktion, og ville også have kunnet finde forståelse for hvis hun var løbet hele kalkbruddet rundt, og det var nok også derfor jeg frygtede at det var det hun ville gøre...

 

Havde været meget sjovere, hvis det havde været et sprint-hold med hundeskræk :lol: glæder mig til at se billederne!

 

HA HA, er du klar over i hvor dårlig form jeg er, jeg syntes det var rigeligt slemt uden også at skulle løbe flere km efter jeg endelig var komme op ad bakken :lol:

 

Glæder mig til at se billederne.

 

Da vi var der, gik nervøsiteten ikke på om hunden løb efter andre, men mere om de ville tage en tur i bølgen blå :lol:

Heldigvis kunne de med lidt 'hårde' ord overtales til at blive på land - på nær Bravo, der på det tidspunkt stadig var lidt en lømmel :lol:

 

Våde hunde er bare ikke altid lige fotogene :mrgreen:

 

Her havde vi det så omvendt, fotografen ville gerne have en billede af Luna ude i vandet (først til sidst), og da hun så ville lokke Luna ud hvor vandet var rigtig blåt, så kastede hun en sten ud hvor Luna ikke kunne bunde, Luna fløj efter stenen og blev ret overrasket over at hun ikke kunne bunde. Og derefter nægtede hun pure at gå i vandet :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Der var fantastisk smukt, jeg har aldrig været der før, men vandet er jo rent faktisk lige så blåt som på billederne, og klitterne er lige så hvide, det var så flot.

 

Og jo, jeg havde fuld forståelse for hendes reaktion, og ville også have kunnet finde forståelse for hvis hun var løbet hele kalkbruddet rundt, og det var nok også derfor jeg frygtede at det var det hun ville gøre...

 

 

 

HA HA, er du klar over i hvor dårlig form jeg er, jeg syntes det var rigeligt slemt uden også at skulle løbe flere km efter jeg endelig var komme op ad bakken :lol:

 

 

 

Her havde vi det så omvendt, fotografen ville gerne have en billede af Luna ude i vandet (først til sidst), og da hun så ville lokke Luna ud hvor vandet var rigtig blåt, så kastede hun en sten ud hvor Luna ikke kunne bunde, Luna fløj efter stenen og blev ret overrasket over at hun ikke kunne bunde. Og derefter nægtede hun pure at gå i vandet :fornaermet:

 

Ok, synd for Luna, at blive snydt på den måde :fornaermet:

 

Jeg ville helst ikke have dem i vandet pga det høje indhold af kalk - det kan godt virke ret så udtørrende på huden + at vandet er vanvittig koldt :oops:

 

Hvornår får du billederne? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, synd for Luna, at blive snydt på den måde :fornaermet:

 

Jeg ville helst ikke have dem i vandet pga det høje indhold af kalk - det kan godt virke ret så udtørrende på huden + at vandet er vanvittig koldt :oops:

 

Hvornår får du billederne? :-D

 

Jeg kan også tydeligt se på hende at kalket ikke har været godt for huden på hendes poter, hun har lige skåret lidt af den ene trædepote, og hun har ridser diverse steder, og jeg tror at det delvist skyldes at hendes hud er porøs pga. af udtørringen :cry:

 

Vi får billeder i løbet af næste uge, så skal jeg nok lægge dem herind, jeg glæder mig helt vildt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg kan også tydeligt se på hende at kalket ikke har været godt for huden på hendes poter, hun har lige skåret lidt af den ene trædepote, og hun har ridser diverse steder, og jeg tror at det delvist skyldes at hendes hud er porøs pga. af udtørringen :cry:

 

Vi får billeder i løbet af næste uge, så skal jeg nok lægge dem herind, jeg glæder mig helt vildt :klap:

 

Ja det kunne jeg godt forestille mig - øv :(

 

Vi havde også taget med, så vi kunne skylle poterne, men der var altså ikke nok til at skylle en hel hund også, men det klarede en tur ved stranden efterfølgende... snydes for svømmetur skulle de jo ikke :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...