Hop til indhold

Får hvalpe en "pjevse-periode"?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Nu kender jeg ikke Noomi, sådan er det med debatter Misty, der laves en tråd, og der svares på det der læses af besvareren, jeg har svært ved at få andet ud af det skrevne end det jeg har tolket.

 

Joeh, jeg har efterhånden fundet ud af hvordan det fungerer, Anne-Marie. 18.gifMen ellers tak fordi du gider at informere mig.

 

Ninjamor er jo enig i at fremgangsmåden ikke er rigtig :)

Enig i hvad?. Jeg har åbenbart misset dit forslag, eller skal jeg sige: jeg ved ikke rigtig hvad dit forslag gik ud på. Holde pause eller træne de sidste trin?. :???:

 

Hvis du kender Noomi så godt hvorfor løser i så ikke problemet?

 

Den er så lavmålt at jeg knap gider svare på den. Jeg kendte ikke til problemets omfang før igår, da jeg læste denne tråd. Jeg bor jo ikke sammen med Nollike.

Og hvorfor lave en tråd når svar ikke er velkomne?

 

Måske blander du tingene lidt sammen. Det var ikke mig der startede tråden og i det jeg kan læse, er Nollike ikke afvisende overfor nogens svar.

 

At jeg synes det lyder bedre med de sidste trin er fordi at det så er overskueligt for hunden (Nollike har tavlt fremgår det), men jeg synes det er bedst at holde en pause og gå langsomt frem, som at skynde sig langsomt betyder, det går oftest hurtigst :)

 

Jeg har ikke anden information om situationen end du har, men det jeg læser er jo netop at Nollike har trænet med de sidste trin og ikke en hel trappe.

 

Ja og jeg skrev da osse at hun skulle spørge Ninjamor, det er jo ret oplagt når hun træner hos hende :)

 

Ja, det er da meget oplagt. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det er meget normalt de får sådan en pjævse periode, hvor ting, som de aldrig har været nervøse for, lige pludselig bliver meeeeget farlige ;)

 

Buddy har også været igennem den periode, og hvad jeg ikke efterhånden har hilst på og snakket med af mærkelige ting, for at vise, at det ikke er farligt, er ikke småting :blink:

Ting som plastposer, skraldespande, kegler, papir der fare hen over jorden, tønder og lignende har jeg siddet/stået som en anden jubelidiot og snakket med, så Buddy kunne blive fortrolig med det. :lol:

 

Jeg har til tider følt mig noget dum, men det har dog den dag i dag båret frugt. Så tålmodighed og en masse træning, så skal Noomi nok komme over den nervøsitet. Der er ingen grund til at skrive, hvordan jeg ville gribe det an, for jeg kan se, du allerede har fået gode råd, men held og lykke med det. Det skal nok komme. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hvis du kender Noomi så godt hvorfor løser i så ikke problemet?

Og hvorfor lave en tråd når svar ikke er velkomne?

Sådan som jeg ser det, så er det Nollike der har oprettet tråden, og ikke Nollike og Misty ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Sådan som jeg ser det, så er det Nollike der har oprettet tråden, og ikke Nollike og Misty ;-)

 

Nej, det ved jeg skam godt, men jeg forstår ikke Misty her og svarer ikke på mere :)

 

Jeg har åbenbart været helt urimeligt og fræk ;)

 

Så må jeg jo hellere pakke sammen og skride!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nej, det ved jeg skam godt, men jeg forstår ikke Misty her og svarer ikke på mere :)

Det skal jo også stå dig frit for, men hvis alle skrev det samme som dig, eller havde samme mening, så ville vi jo ikke have nogen debat ;-)

 

Jeg har åbenbart været helt urimeligt og fræk ;)
Fy fy skamme :twisted:

 

Så må jeg jo hellere pakke sammen og skride!
Det er dine ord, og dit valg.

Vi har jo alle ret til at være her, og man behøver jo ikke stikke halen imellem benene, bare fordi alle ikke er 100% enige med en, eller man render ind i lidt misforståelser, så det er da lidt voldsomt at reagere sådan :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden kl 17 helst på fastnet 69 100 138. Kunne du deltage i træningen i aften?

 

Pelle kommer med i aften som demohund iøvrigt :)

 

Æv og det ser jeg så først nu :cry: Jeg var på arbejde i går (igen :cry:)

Har du et nyt bud? :-D Eller skal jeg bare forsøge at ringe og så må vi se om du har tid? (Inden kl. 17.00 ved jeg ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, der har da ellers været gang i denne tråd mens jeg har været væk (i ca. et døgn ;-)).

 

Anne-Marie, jeg mener ikke at jeg har sagt eller skrevet noget som antyder at jeg ikke ville have svar på mit spørgsmål?!?!

Og jeg synes egentlig ikke at du er helt fair i forhold til Misty, for faktisk vidste hun ikke noget om det. Misty har kun set mig slæbe Noomi op og ned af trapper, jeg har ikke trappetrænet når hun har været her (igen fordi jeg er lidt bange for at Noomi bliver FOR begejstret for at se Thailo og Misty, så hun glemmer at gå forsigtigt) og jeg har heller ikke nævnt det for hende. Faktisk var jeg ikke selv helt klar over at det specielt var trapper/opgange hun var bange for før forleden. Det er også derfor at tråden hedder "pjevseperiode" og ikke "bange for trapper og opgange". Det var først efter at jeg havde været ude hos Jan og hun klarede stangen med dåserne, trillebøren osv. i stiv arm at jeg fandt ud af, at det nok ikke var en generel usikkerhed vi var ude i, men kun usikkerhed overfor trapper og opgange. Dagen inden jeg oprettede tråden var hun nemlig blevet usikker overfor en kost som stod i opgangen + et par andre ting i umiddelbar forlængelse af ophold i opgangen og derfor troede jeg at det var generelt. Men det er det så ikke.

 

Grunden til at jeg ikke har spurgt Misty og Irene til råds først er (ud over at jeg bare ville høre om de fik en pjevse-periode) at Misty først og fremmest er en veninde og sådan skal det blive ved med at være. Hun er ikke ansat som "adfærdsterapeut". Jeg har trukket store veksler på Mistys viden og tålmodighed i forhold til at lære at omgås andre hunde (læs: Det var mest mig der skulle lære at de var ok ;-)) og omkring det at have hvalp generelt, så nogle gange må jeg også trække i bremsen og spørge herinde i stedet, så kan Misty byde ind, hvis hun har lyst og lade være hvis hun ikke har.

Det samme gør sig faktisk gældende for Irene. Ja, jeg går i legestue hos Irene og kan da også sagtens spørge om alt mellem himmel og jord når vi er til træning, men jeg kommer kun hver 2. gang fordi jeg arbejder om aftenen hver 2. tirsdag, og lige i tirsdags var det altså en "arbejdstirsdag" så jeg kunne ikke spørge der. Og jeg synes ikke, at fordi jeg går i hvalpelegestue, så skal Irene stå til rådighed 24 timer i døgnet. Derfor er jeg meget tilbageholdende med at ringe og spørge Irene om ting og sager, det skal kun være hvis der VIRKELIG er panik på. Tilgengæld er det jo så skønt, at Irene er på debatten, så hun selv kan sige, at jeg skal ringe, hvis hun mener at der er grund til det (som denne gang).

 

Jeg er meget glad for alle de svar jeg har fået, det skal der ikke herske nogen tvivl om! :-D Og jeg slæber videre indtil jeg har fået en plan af Irene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Æv og det ser jeg så først nu :cry: Jeg var på arbejde i går (igen :cry:)

Har du et nyt bud? :-D Eller skal jeg bare forsøge at ringe og så må vi se om du har tid? (Inden kl. 17.00 ved jeg ;-))

 

I morgen eftermiddag inden kl 17 kune være godt. Jeg har for meget kriller i halsen til at tale længe lige nu

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen eftermiddag inden kl 17 kune være godt. Jeg har for meget kriller i halsen til at tale længe lige nu

 

Uh, det kommer nok til at knibe for jeg skal i dagvagt i morgen til kl. 15.30 og har lavet en lege-aftale med Oswald (bror) efter arbejde fordi jeg skal til en veninde i morgen aften som har kat. Og så er det en fordel hvis Noomi er træt ;-):lol: Så det er et lidt stramt program i morgen... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...