Hop til indhold

GPS - men hvilken?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg skal have købt en GPS til bilen, men hvilken?

Den skal kunne guide mig rundt i Nordeb og vesteuropa... Har før kørt med garmin, men det er ikke et krav, det er sådan en... Prisen skal helst ikke være i den dyreste ende...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Magda.. Hun er en TomTom One 3. edition.. Bortset fra at hun er en hysterisk kælling:mrgreen:, så har hun altså ledt mig reddi mange gode steder hen, og jeg ville ikke være foruden:-D Hun har været med i Sverige 2 gange nu:-D Og vi fandt alle stederne uden problemer:-D

 

Jeg ved ikke, hvad den koster nu, men jeg gav vist 2000 kr for den for 2-2½ år siden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mener du?

 

Magda siger "til venstre i rundkørsel, 3. afkørsel".. Er det det, du mener? For det er vel korrekt nok??

 

Er det :hmm:

 

Så tolker jeg forkert :genert: for jeg forstår det som "kør til venstre i rundkørslen og tag den 3. afkørsel" - hvilket i min tolkning faktisk svarer til 1. afkørsel fra højre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det :hmm:

 

Så tolker jeg forkert :genert: for jeg forstår det som "kør til venstre i rundkørslen og tag den 3. afkørsel" - hvilket i min tolkning faktisk svarer til 1. afkørsel fra højre :hmm:

 

 

Så kan man virkelig ende et forkert sted :mrgreen:

 

 

Vores garmiin siger "kør ind i rundkøsel og ta 3. afkørsel"

 

 

Derimod mener hun at vi skal holde til venstre når vi skal mod århus (fyn siden) men holder man for meget til venstre ender man i koldning :mrgreen:

 

det samme gør hun også over tæt på jyllansgade (eller hvad den nu lige heder der over i kbh området)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere haft Garmin, hun var ikke noget stort hit. Hun var længe om at finde signal, sendte mig ofte på omveje og kunne pludseligt finde på at bede mig om at lave u-vendinger når jeg kørte på motorvejen :shock:

 

Det værste hun har udsat mig for var på motorvej in the middle of no where i Sverige. Var på vej op for at besøge Asta for første gang og havde ikke set andet end bjerge i et par timer.

Pludseligt gik hun totalt i hak og blev ved med at sige at jeg skulle lave en u-vending. Jeg kunne ikke få hende op og køre igen og endte med at sidde på en sten på en rasteplads-ish ting og tude af raseri imens jeg kæderøg :lol:

 

Nu har jeg Tom installeret på min iPhone :hjerte: Tom er kvik, pålidelig og sød. Han beder mig aldrig om at begå selvmord på motorvejen og foreslår alternative ruter hvis han ved der er meget trafik et sted.

 

Jeg skal aldrig have andre :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hverken bil eller GPS, men har lånt begge dele.

 

Foretrækker klart TOMTOM, nem at betjene, har nyttige ekstrating (fandt nærmeste dyrlæge på et splitsekund), finder hurtigt signal / rute og laver ikke de store numre (kun en enkelt gang, hvor den troede en nedlagt markvej stadig var god at køre på).

 

Garminerne har været fuld af numre, sjove omveje (advarede om færge når man skulle fra Roskide til Korsør).

 

Ingen har en venlig stemme :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Så kan man virkelig ende et forkert sted :mrgreen:

 

 

Vores garmiin siger "kør ind i rundkøsel og ta 3. afkørsel"

 

 

Derimod mener hun at vi skal holde til venstre når vi skal mod århus (fyn siden) men holder man for meget til venstre ender man i koldning :mrgreen:

 

det samme gør hun også over tæt på jyllansgade (eller hvad den nu lige heder der over i kbh området)

 

 

Priceman har en Garmin og den siger tag anden til højre i rundkørsler, vi har bare aldrig fundet den skide and:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Garminerne har været fuld af numre, sjove omveje (advarede om færge når man skulle fra Roskide til Korsør).

 

Hehe kom lige i tanke om noget, da du skrev det her...

 

Da min mor og jeg skulle køre over til min tandlæge i Lund lige før påske, skulle vi jo have Magda med. Iflg Google Maps ville det tage 1 time herfra Køge og til Lund i Sverige.. Magda sagde 2 timer:mrgreen:

 

Det var fordi Magda ville have os op til Helsingør og med færgen over:lol::lol:

 

Så vi valgte at overhøre hende hele vejen til broen, hvorefter hun opførte sig pænt igen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 navigon..Solvej, købte jeg sidste år.. Den billigste model.Og hun har været ganske udmærket.. Hun har fundet vej (dør til dør) i hele Europa og Norden..Selv igennem Tjekkiet og Slovakiet fandt hun vej..Og spisesteder, messehaller, tankstationer osv.. Det eneste problem med hende har været at hun er skide morgensur. hun starter sætningen med søs stemme og snerrer sidste halvdel ud :mrgreen:

Så købte jeg en til navigon til kør-på-hundeudstilling-bilen.. Jeg købte den lidt større model..Større skærm, og så har den en finesse den anden ikke har..Hun ved når der er sket noget længere fremme..i weekenden fortalte hun at der var tabt gods på motorvejen ved Ringsted. Og i Fredags vidste hun der var væltet en hestetrailer ved Skanderborg.. Der var kø, og vi holdt som 5 bil..Så det vidste hun hurtigt.. Hun giver en alternativ rute hvis man kan nå at komme af motorvejen..

Når man starter hende får man 3 veje at vælge imellem - korteste, hurtigste eller smukkeste...

Den eneste ulempe ved hende er at det er rødvinsdrikkende rig dame fra whiskeybæltet der har lagt stemme til :mrgreen:

Den første gav jeg 700 kr for..Den nye kostede 1295..

 

Vi har haft både Garmin og Tomtom..Garmin var elendig..Tomtom var bedre, men i forhold til prisen så synes jeg Navigon er meget bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en TomTom Go 910, den er omkring 3 år gammel efterhånden og meget pålidelig.

I søndags skulle vi finde en kirke vi ikke havde adressen på, men det klarede den snildt ved at taste by og kirkens navn ind og så ledte den os lige til døren. Vi har også sust rundt i Belgien og Holland med den et par gange, det har også hver gang været totalt problem frit :-D Det eneste sted jeg nogensinde kan komme på at den har haft lidt problemer, var i Ålborg C, med en hulens masse ensrettede gader, men ellers funker den upåklageligt og når vi en gang skal have en ny GPS, så bliver det helt afgjort også en TomTom :5up:

 

Jeg har været ude og køre med andre der har haft forskellige mærker af GPS; Garmin, Nauman og diverse (for mig) ukendte mærker, og har endnu ikke oplevet at nogle af dem har fungeret så godt og været så nem at have med at gøre som vores egen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har bestemt mig, og det endte med en tomtom xl2. Den kostede 1400, og har allerede ført mig til Hillerød og Slagelse uden kvaler. Meget dejligt apperat.

 

/Mette

 

Lyder som det rigtige valg - Har heller aldrig haft problemer med tomtom - Garmin derimod... :evil:

 

Skulle til Italien for et par somre siden - Fik at vide det var motorvej det meste af vejen. Lækkert, for hvor galt kunne det så gå?

 

Meeeen.. Vi skulle blive klogere.

Vi var pludselig på vej over de Østrigske alper, pga. den ledte os af en forkert motorvej afkørsel - Og vores GPS valgte at dø.... Det eneste der virkede var kompasset :stupid:

 

Så vi måtte vente i 4 timer, på "butikkerne" (i midten af ingenting, er det ikke butikker, men gårdbutikker) åbnede for at købe et kort, vi havde hverken vådt eller tørt i bilen og vi havde absolut ingen anelse om hvor vi var.

Så bare det at finde ud af hvor vi var, gav problemer - Og jeg er bestemt ikke den bedste navigatør.

 

Vi var dog så heldige at kompasset som sagt virkede på GPS'en, så jeg havde en ærlig chance for at finde ud af hvilken vej vi skulle.

 

Først da vi var på vej ind i byen, vi skulle bo i, levede GPS'en op til dåd - Og ledte os ud til stranden i stedet for til vores hotel :damn:

 

Og ja... Den var opdateret og opladet osv. Den valgte bare at svigte os på det groveste :evil:

Men vi havde en flot tur, og fandt ud af vi undgik 5 timers kø pga. et motorvejsuheld, og vi faktisk nåede frem en time, før vi ellers ville have gjort :mrgreen:

 

Det gør tomtom altså ikke mod en!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...