Hop til indhold

R.I.P Eddie


Gæst linetand
 Share

Recommended Posts

Gæst linetand

Jeg mistede min dejlige Eddie i torsdags. :cry: Han var virkelig jordens gladeste og dejligste hund. Men han blev overfaldet af en kamphund. Amstaff-blanding.

Hvor er jeg træt af at der ikke er nogen konsekvens for en hunde-ejer med en hund der opfører sig sådan. Han har selvfølgelig fået besked på at den skal aflives, men er det overhovedet nok??? Han vidste udmærket godt at hans møg hund ikke kunne lide andre han-hunde, og alligevel havde den ikke mundkurv på. Og så lod han en ven uden kontrol over den gå tur med den... Synes helt ærligt ikke at en meget høj bøde eller fængselsstraf er for meget at forlange for den slags ansvarsløshed.

 

Eddie, jeg vil altid savne og elske dig. Du var min bedste ven og det bedste der nogensinde er sket for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linetand

Tak skal i have.

Han nåede ikke engang at blive 2 år. Han havde fødselsdag her d. 15. maj samtidig med mig, så jeg havde planlagt rigtig hygge for os begge to...

 

Jeg har også skrevet til alle jeg kan komme i tanke om, der er bare ikke nogen nem måde at bearbejde sådan en sorg på. Og jeg må indrømme at jeg vil have ham til at lide og bøde for det hans hund har gjort.

 

Jeg kommer hjem til en tom lejlighed når jeg ellers har været vant til min herlige super aktive hund der blev super glad for at se mig lige meget hvor længe jeg havde været væk.

 

Nå ja, og for at gøre det hele værre var det en kollegas hund. Så jeg skal se på idioten HVER dag. har dog gået sygemeldt de sidste 3 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Hvor er det dog en tragisk måde at midste sin hund. Hvor er jeg ked af det over at sådanne en situation endnu engang opstår, tiltros for den megen omtale af lige netop problemerne med kamphunde, og hvor er jeg ked af det på dine vegne over, at det skulle gå ud over dig og din hund :cry: Du har al min medfølelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linetand

Jeg har faktisk snakket med politiet... Og tro mig, I vil elske det her...

 

De siger det er min skyld. Så der sker intet med den anden ejer eller hans møg hund som nu går rundt og kan skade andre hunde og måske mennesker...

 

Det kan godt være at jeg kommer til at lyde hævngerrig, men jeg vil altså have at han lider som jeg har gjort...

 

Og nu var jeg ellers lige holdt op med at græde i hvert vågent øjeblik jeg havde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Sgu godt nok trist politiet siger sådan :-(

 

Ved ikke hvordan du har snakket med dem, men hvis det var mig, så var jeg troppet op på politistationen og anmeldt det, så burde du få en kopi af anmeldelsen.

 

Derefter kan man måske klage over det hele, hvis man orker kampen, men jeg kan godt forstå du ikke vil have den anden bare skal slippe, ville have det på nøjagtigt samme måde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk snakket med politiet... Og tro mig, I vil elske det her...

 

De siger det er min skyld. Så der sker intet med den anden ejer eller hans møg hund som nu går rundt og kan skade andre hunde og måske mennesker...

 

Det kan godt være at jeg kommer til at lyde hævngerrig, men jeg vil altså have at han lider som jeg har gjort...

 

Og nu var jeg ellers lige holdt op med at græde i hvert vågent øjeblik jeg havde...

 

What?

 

Hvordan kan det være din skyld?

 

Hvad har politiet antaget, for at nå frem til den konklusion?

 

Er ked af dit tab :cry: Sender min dybeste medfølelse :ae:, forstår godt dine føleser...at i sådan en situation må der virkelig føles som om der ingen retfærdighed er til. Uanset hvor meget man end elsker andre hunde, så tror det med et splitsekund vil ændre sig, i det sekund sådan noget sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

What?

 

Hvordan kan det være din skyld?

 

Hvad har politiet antaget, for at nå frem til den konklusion?

 

Er ked af dit tab :cry: Sender min dybeste medfølelse :ae:, forstår godt dine føleser...at i sådan en situation må der virkelig føles som om der ingen retfærdighed er til. Uanset hvor meget man end elsker andre hunde, så tror det med et splitsekund vil ændre sig, i det sekund sådan noget sker.

Helt enig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

:ae: ja det er sgu noget møg...trist måde at miste sin hund på...:megaked:

 

Men du beskriver ikke hvad der er sket, og indtil jeg ved det vil jeg selvfølgelig vente med at kaste eder og forbandelser over den anden hundeejer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linetand

Det var min kollegas hund, og jeg spurgte ham om den kunne lide andre hunde fordi han syntes de skulle mødes, det sagde han ja til, og da Eddie kom hen til hunden tog den bare fat i nakken på Eddie og knækkede den. Først bagefter fik jeg af vide at den ikke kunne lide andre han-hunde. Men da var det jo for sent.

 

Da jeg så anmeldte ham til politiet fik jeg af vide at fordi de begge var i snor kunne de ikke gøre noget ved kamphunden. Og Eddies tragiske skæbne er der jo desværre ikke nogen der kan lave om på...

Faktisk siger lovgivningen at kamphunde har frit lejde så længe de bare har snor på. For ifølge lovgivningen betyder det at de har snor på at man har fuld kontrol over sin hund. SÅ selv hvis det var mig der var blevet skambidt af hunden fordi jeg bare var gået forbi den var der INTET sket med den. Jeg spurgte nemlig betjenten jeg anmeldte det til.

 

Hvor langt ude er den lovgivning så ikke???

 

Jeg er stadig så mærket af det her at jeg panikkede da jeg var i byen for at handle i dag fordi der kom en stor hund hen imod mig. Min mor var nødt til at få mig over på den anden side før jeg overhovedet kunne tage mig sammen igen.

 

Og burde en hund, som man ved ikke kan lide han-hunde, ikke have mundkurv på når den er på offentlig grund? Og så burde man som ejer skulle stå til ansvar. Hvad end man har en bidsk (og muligvis knapt så dødbringende) chihuahua eller en glubsk og ondsindet amstaff!!!!

 

Min lille hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...