Hop til indhold

R.I.P Eddie


Gæst linetand
 Share

Recommended Posts

umiddelbart kender jeg lovgivning godt nok til at vide at selvom de begge er i snor kan ejeren af hunden sagtens stilles til regnskab, hvis politiet har sagt anderledes vover jeg at påstå at de var dovne eller ligeglade..

For der står intet i loven om at hvis en hund forvolder skade med halsbånd at det er "ok".

 

Jeg ville klage, hvis overskudet var til det.

 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2050

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er klart at det kræver overskud at lave en klagesag, og det er nok ikke det du har mest af lige nu :cry:

 

Men ellers så gå direkte til politiet igen, og sig at der må foreligge en misforståelse. Brug Guanamo´s udsagn, om at der intet står i hundeloven om at hunden skal være uden line for at være skyldig i overfald.

 

Eller få din Mor til at ringe til politiet og sige det. Det er knap så omfattende som at lave en hel klagesag, og det KUNNE jo være de så lige gad tjekke hundeloven igen.

 

Er der nogen af jer herinde der kender hundeloven nok til at vide hvilket afsnit der evt. kan henvises til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber

§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade eller der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politimesteren, i København politidirektøren,

1) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i snor eller være forsynet med forsvarlig mundkurv eller begge dele, eller

2) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.

 

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også ejer af en ustabil hund, der ikke har mundkurv på.

Men hun hilser kun på hunde - hun kan lide og kender.

Desværre møder vi så en del løse hunde, der vil hilse , ofte på den lidt hurtige måde uden især godt hundesprog. Så jeg råber for at få dem væk.

I din situation, har du desværre selv godtkendt kontakten, så jeg tvivler noget på at politiet vil gøre særligt meget.

De politifolk , der har hundekendskab ved jo godt, at en del hunde er kønsaggresive over for især hunde de ikke kender eller har leget med som hvalpe og unge.

Men dit tab og måden føler jeg meget med.

Og desværre er mange af disse racer eller typer meget uberegnelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg mener så ikke at en hund nødvendigvis skal have mundkurv på, bare fordi den ikke kan med andre af f.eks. dens eget køn...der må andre hundeejere også være deres ansvar bevidst og holde deres dyr i snor eller som minimum kalde den til sig, så længe vedkommende hund er i snor...

 

Men det skal jeg selvfølgelig ikke ødelægge din mindetråd med, så den kan vi tage en anden gang i forum...

Link til indlæg
Del på andre sites

I din situation, har du desværre selv godtkendt kontakten, så jeg tvivler noget på at politiet vil gøre særligt meget.

Det synes jeg da er fuldstændig ligemeget, for det var jo på baggrund af falske forudsætninger og tilbageholdt information. Hvis man selv er ude om sådan noget, som trådstarter har oplevet, hvis man lader sin hund hilse på andre hunde, kan man jo aldrig lade hunden møde fremmede. Og kan man ikke møde fremmede, kan man jo heller ikke finde hundevenner til sin hund. :vedikke:

 

 

 

 

......Men min dybeste medfølelse til trådstarter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst linetand
Jeg mener så ikke at en hund nødvendigvis skal have mundkurv på, bare fordi den ikke kan med andre af f.eks. dens eget køn...der må andre hundeejere også være deres ansvar bevidst og holde deres dyr i snor eller som minimum kalde den til sig, så længe vedkommende hund er i snor...

 

Jeg havde jo heller ALDRIG ladet Eddie hilse på hunden hvis jeg vidste at han reagerede sådan. Det er jo derfor jeg ALTID spørger. Han sagde jo at hunden godt kunne lide andre hunde. Havde han sagt at den kun kunne lide hun-hunde havde jeg jo lukket ham ind i bilen igen.

 

Men Eddie blev overglad når han fik lov til at møde andre hunde, så jeg gjorde jo kun hvad jeg troede var godt for ham.

 

Men tak fordi du giver mig lidt mere skyldfølelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde jo heller ALDRIG ladet Eddie hilse på hunden hvis jeg vidste at han reagerede sådan. Det er jo derfor jeg ALTID spørger. Han sagde jo at hunden godt kunne lide andre hunde. Havde han sagt at den kun kunne lide hun-hunde havde jeg jo lukket ham ind i bilen igen.

 

Men Eddie blev overglad når han fik lov til at møde andre hunde, så jeg gjorde jo kun hvad jeg troede var godt for ham.

 

Men tak fordi du giver mig lidt mere skyldfølelse...

 

Jeg tror ærlig talt du giver dig selv skyldfølelse.

 

Når man overvejer om ens hund skal hilse på en anden hund, er det ikke den anden hunde-ejer man skal spørge, man skal først og fremmest spørge sig selv.

 

Vi træffer hver dag nogle valg når vi er i den anden ende af hundesnoren, de kan ikke gøres om, det må man leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man overvejer om ens hund skal hilse på en anden hund, er det ikke den anden hunde-ejer man skal spørge, man skal først og fremmest spørge sig selv.

 

Jamen helt ærligt, hvem kender hunden bedst?. Det er altså ikke altid til at se hvad der foregår i en fremmed hunds hjerne (desuden kan de reagere/ vende lynhurtigt) og man regner da ikke med at folk siger okay til at lade hundene hilse, hvis deres ikke kan lide andre hunde. :stupid:

 

Vi træffer hver dag nogle valg når vi er i den anden ende af hundesnoren, de kan ikke gøres om, det må man leve med.

 

Så du synes det er trådstarters egen skyld?, for du gør da ihvertfald ikke noget for at gøre skyldfølelsen mindre.

 

Jeg synes det er lidt underligt når man tænker på hvordan folk herinde ville have reageret, hvis trådstarter havde skrevet at hun havde sagt nej til at møde en kamphund, når ejeren havde forsikret hende om at den var okay med andre hunde. :hmm: Mon ikke ord som hysteri, fordomme osv. var dukket op?. Nu gik det så galt og så er det trådstarters egen skyld at hun var uansvarlig nok til at sætte sin hund i den situation og noget hun bare må leve med..... :roll: Jeg synes det er tarveligt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen helt ærligt, hvem kender hunden bedst?. Det er altså ikke altid til at se hvad der foregår i en fremmed hunds hjerne (desuden kan de reagere/ vende lynhurtigt) og man regner da ikke med at folk siger okay til at lade hundene hilse, hvis deres ikke kan lide andre hunde. :stupid:

 

 

 

Så du synes det er trådstarters egen skyld?, for du gør da ihvertfald ikke noget for at gøre skyldfølelsen mindre.

 

Jeg synes det er lidt underligt når man tænker på hvordan folk herinde ville have reageret, hvis trådstarter havde skrevet at hun havde sagt nej til at møde en kamphund, når ejeren havde forsikret hende om at den var okay med andre hunde. :hmm: Mon ikke ord som hysteri, fordomme osv. var dukket op?. Nu gik det så galt og så er det trådstarters egen skyld at hun var uansvarlig nok til at sætte sin hund i den situation og noget hun bare må leve med..... :roll: Jeg synes det er tarveligt.

 

Jamen det er da fuldstændigt rigtigt at det er et tarveligt indlæg.

 

Jeg kender så min egen hund bedst, og ved hvilke hunde-typer der tænder ham af, og hvilke hunde der "imponerer ham", når jeg har vurderet den anden hund, og godkendt den som et mødematch for Vic, så kan jeg høre om den kan med andre hunde. Sådan fungerer det i min verden. Jeg kan fint sortere hunde fra, når jeg har set dem an, også selvom den anden spørger om "de skal hilse", hvis jeg har set tegn på at det en hund Vic ikke kan med.

 

Men jeg går ikke ind for at folk skal "beat around the bush" men at sige tingene som de er.

 

Min egen Vic kender flere muskelhunde(tæver) og andre store racer, der bor her på vejen som han hilser på, og hvis en af dem vender på en tallerken og æder ham som en snack, jamen så må folk da gerne sige til mig at det var min beslutning at lade ham møde dem. Det ville det da osse være, vis skyld skulle det ellers være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg havde jo heller ALDRIG ladet Eddie hilse på hunden hvis jeg vidste at han reagerede sådan. Det er jo derfor jeg ALTID spørger. Han sagde jo at hunden godt kunne lide andre hunde. Havde han sagt at den kun kunne lide hun-hunde havde jeg jo lukket ham ind i bilen igen.

 

Men Eddie blev overglad når han fik lov til at møde andre hunde, så jeg gjorde jo kun hvad jeg troede var godt for ham.

 

Men tak fordi du giver mig lidt mere skyldfølelse...

 

Det handler ikke om at give dig skyldfølelse, er ked af hvis det er det indtryk du har fået...det var generelt ment, og derfor afsluttede jeg også med kommentaren om at vi kunne tage den i en anden tråd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Jeg mistede min dejlige Eddie i torsdags. :cry: Han var virkelig jordens gladeste og dejligste hund. Men han blev overfaldet af en kamphund. Amstaff-blanding.

Hvor er jeg træt af at der ikke er nogen konsekvens for en hunde-ejer med en hund der opfører sig sådan. Han har selvfølgelig fået besked på at den skal aflives, men er det overhovedet nok??? Han vidste udmærket godt at hans møg hund ikke kunne lide andre han-hunde, og alligevel havde den ikke mundkurv på. Og så lod han en ven uden kontrol over den gå tur med den... Synes helt ærligt ikke at en meget høj bøde eller fængselsstraf er for meget at forlange for den slags ansvarsløshed.

 

Eddie, jeg vil altid savne og elske dig. Du var min bedste ven og det bedste der nogensinde er sket for mig.

 

Stakkels dig og Eddie :cry: Ved virkelig ikke hvad jeg vil sige, andet end at jeg håber du kommer dig over det hele hurtigt:ae:

 

..og du må for guds skyld ikke tro at det er din skyld, for hvor skulle du vide fra at ejeren løj? Det er absolut IKKE din skyld, og du får de bedste tanker herfra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 gange oplevet at en hanhund har snerret ud efter Guincho da han var teenager, og ejer bagefter sagde: Det skal du ikke tage dig af, sådan gør han tit.

 

Øhh, det havde lissom været rart at vide i forvejen ikk?

 

Efter at Guincho selv er blevet voksen og hanhunde-selektiv kunne jeg da ikke drømme om at lade ham hilse på andre hanhunde uden at fortælle ejer først at han ofte ikke kan li andre hanhunde.

 

Så selvfølgelig har Line handlet i god tro, jeg kan ikke se at det på nogen måde kan være hendes skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener hellerikke at det er din skyld, når ejeren siger, at den kan med andre hunde.

Men, at politiet tolker det anderledes , fordi mødet var aftalt og begge hunde i snor.

Så er det jo ikke et simpel overfaldlsangreb fra en ukontrolleret hund. Men det gør jo ikke pågældende hund mindre farlig i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var min kollegas hund, og jeg spurgte ham om den kunne lide andre hunde fordi han syntes de skulle mødes, det sagde han ja til, og da Eddie kom hen til hunden tog den bare fat i nakken på Eddie og knækkede den. Først bagefter fik jeg af vide at den ikke kunne lide andre han-hunde. Men da var det jo for sent.

 

Da jeg så anmeldte ham til politiet fik jeg af vide at fordi de begge var i snor kunne de ikke gøre noget ved kamphunden. Og Eddies tragiske skæbne er der jo desværre ikke nogen der kan lave om på...

Faktisk siger lovgivningen at kamphunde har frit lejde så længe de bare har snor på. For ifølge lovgivningen betyder det at de har snor på at man har fuld kontrol over sin hund. SÅ selv hvis det var mig der var blevet skambidt af hunden fordi jeg bare var gået forbi den var der INTET sket med den. Jeg spurgte nemlig betjenten jeg anmeldte det til.

 

Hvor langt ude er den lovgivning så ikke???

 

Jeg er stadig så mærket af det her at jeg panikkede da jeg var i byen for at handle i dag fordi der kom en stor hund hen imod mig. Min mor var nødt til at få mig over på den anden side før jeg overhovedet kunne tage mig sammen igen.

 

Og burde en hund, som man ved ikke kan lide han-hunde, ikke have mundkurv på når den er på offentlig grund? Og så burde man som ejer skulle stå til ansvar. Hvad end man har en bidsk (og muligvis knapt så dødbringende) chihuahua eller en glubsk og ondsindet amstaff!!!!

 

Min lille hund :cry:

 

Line... det var synd, du skulle miste Eddie på den måde.....:ae:

Og hvis den nye hundelov bliver vedtaget, så VILLE det sandsynligvis have betydet aflivning af den anden hund, -uanset race.

 

Nu.. er der først og fremmest tale om et økonomisk ansvar. Alle hunde i Danmark skal være ansvarsforsikrede. Og din kollegas forsikring dækker udgiften til en ny hund til dig. Og eventuel dyrlægeregning, hvis der er tale om sådan en også. Du skal bede din kollega om at sende en skadesanmeldelse til sit forsikringsselskab. Han vil have brug for oplysninger om Eddie, evt. stambogsnummer og alder.

 

--Det er noget vrøvl at det skulle være din egen skyld. Det er noget, som netop kun kan afgøres i en eventuel retssag.

Men DET er en retssag, som forsikringsselskabet skal føre. Det er ikke noget du selv skal føre. DU skal bare få din kollega til at indsende papirerne og en skadesanmeldelse til HANS forsikringsselskab.

 

Sandsynligvis betaler forsikringen bare pengene uden retssag. Det er langt det billigste for dem.

---Samtidig opnår du, at hunden får "en plet i sine papirer". Hvis der opstår flere tilfælde, så er det ikke sandsynligt at hunden slipper godt fra det igen.

 

 

Du må se at komme tilbage på jobbet.

Hvis du synes det er for svært at snakke med din kollega om det, der er sket, så vil jeg foreslå, at du skriver til ham. Forklarer hvad der er sket og vedlæg en regning på hvad en hund som Eddie koster, og hvad der har været af udgifter til dyrlæge eller sådan noget. Kopi af en evt. stambog er osse godt. Og bed ham om at sende det sammen med hans skadesanmeldelse til hans forsikringsselskab.

Hvis en dyrlæge har undersøgt Eddie efter overfaldet, så skal en kopi af dyrlægens redegørelse også vedlægges. OG et telefonnummer, så forsikringsselskabet kan kontakte dig ang. udbetaling af pengene.

 

Det er IKKE en ny Eddie, du får.... Men du får mulighed for at komme videre med en ny hvalp. OG du får "plettet" den anden hunds forsikringspolice.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mistede min dejlige Eddie i torsdags. :cry: Han var virkelig jordens gladeste og dejligste hund. Men han blev overfaldet af en kamphund. Amstaff-blanding.

Hvor er jeg træt af at der ikke er nogen konsekvens for en hunde-ejer med en hund der opfører sig sådan. Han har selvfølgelig fået besked på at den skal aflives, men er det overhovedet nok??? Han vidste udmærket godt at hans møg hund ikke kunne lide andre han-hunde, og alligevel havde den ikke mundkurv på. Og så lod han en ven uden kontrol over den gå tur med den... Synes helt ærligt ikke at en meget høj bøde eller fængselsstraf er for meget at forlange for den slags ansvarsløshed.

 

Eddie, jeg vil altid savne og elske dig. Du var min bedste ven og det bedste der nogensinde er sket for mig.

Hvor er det altså bare trist :( Jeg synes også der burde være straf for den slags...

 

Hvil i fred Eddie :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...