Hop til indhold

Prale-tråd :-D


Recommended Posts

Jeg bliver altså lige nødt til at blære mig lidt... :mrgreen:

 

Noomi og jeg har været på skue i dag i DRK (Dansk Retriever Klub) og stillede op i baby-klassen og Noomi blev sgu BIM!!!! b020.gif Det var da godt nok noget af en start :mrgreen: Jeg er jo helt grøn mht. at udstille, så jeg fattede ikke helt hvad der foregik i begyndelsen (hvorfor fik de andre deres kritik når jeg ikke gjorde??? :lol:), men det gik da op for mig at det vist ikke var helt ringe, da Noomis fanskare gik agurk ude på sidelinien (opdrætterne, mormor og morfar og Dorthe og Mogens som er venner af familien) :-D

Det var super at Dorthe var der, for hun gav mig en del gode tips mht. hvordan jeg skulle gøre og kom med retningslinier i form af "godt, hun står flot nu" osv. som virkelig hjalp i forhold til om jeg var på rette vej.

Og så løb vi sgu tør for guffer!!! Noomi fik sat to frikadeller og to pølser til livs i løbet af ringtræningen og første "heat" så jeg var lidt på den i anden omgang. Det eneste jeg havde var frolic og det var altså ikke helt godt nok, så Noomi begyndte at fjolle :lol: Lidt ærgerligt og ret sjovt samtidig. Det bliver altså ikke nemmere at få styr på hende, når man griner samtidig... Men jeg tror at det var Dorthe som fik fremtryllet nogle pølsestykker et eller andet sted fra + nogle andre guffer og så fik vi klaret os igennem alligevel :-D

Det var godt at der ikke blev trukket fra for at være beskidt, for Noomi lagde ud med at sætte sig i en vandpyt da vi kom fordi hun skulle hilse på en lab. og så kørte den ellers derudaf med at rulle rundt i græsset osv. så helt ren var hun altså ikke :oops: Men som Dorthe sagde "det viser bare at du har en aktiv hund" :lol:

Desværre fik jeg ikke sagt pænt tillykke til hende med BIR-hvalpen, det var lidt pinligt (jeg kom faktisk først i tanke om at det skulle jeg da have gjort da jeg kom hjem), men jeg var som sagt lidt rundforvirret og har ikke prøvet det før :oops:

 

Nu er der da kommet lidt blod på tanden i forhold til at udstille, ikke at jeg ikke ville gøre det alligevel, men med sådan en start er man da nødt til at fortsætte :blink: Jeg synes selvfølgelig at Noomi er super skøn, men det er da dejligt når der også er andre der kan se det b020.gif

Så bær over med mig, jeg blev bare NØDT til at blære mig lidt :blink:

 

Kritik:

Udmærket type, tiltalende helhed og med gode propertioner. Feminin med udmærket pigment og udtryk i hovedet. Herlig hals velansat på en vellagt skulder. Bra forbryst, bra ører og underlinie, noget rake overarme, vel hvælvet brystkasse som kunne være noget dybere, stærkt lændeparti, gode vinkler bag, bra stammer, udmærket pels, rør sig med bra steglængde, lite trang bak, lite løse albuer, velvist, udmærket temperament.

 

(Det er sgu lige ved at det der det der med "velvist" jeg er mest stolt af :lol: så har det vel ikke skinnet voldsomt meget igennem at jeg ikke anede hvordan man skulle gøre... :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvor er det da bare dejlig. Kan godt forstå at du er stolt af lillepigen. Og du har også grund til at være stolt af dig selv. Komme som helt grøn og blive BIM. Det er flot.

 

Stort tillykke herfra. :-D

 

Tak, jeg er også vildt stolt af os begge to :mrgreen: (Noomi har nu den største del af æren, hun gjorde det nemt for mig. Hun løb rigtig pænt (mens der var gode guffer i hvert fald :lol: og var nem at få til at stå :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jenna

Super tillykke. Det er rigtig flot.

 

Jeg skal til udstilling med mine to golden-hvalpe-tøser d. 12 maj.

Jeg har ikke været på udstilling i mange år. Uha jeg både glæder mig og er nervøs

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, tillykke med den flotte titel :)

 

Kan du ikke lige sige hvad det står for (hehe, det er ikke til at finde rundt i). Mente det betød bedst i modsat køn, men så burde det da vel være det samme som BIR.. Eller... Hvad er forskellen? :blink:

 

Det er bedst i modsat køn, dvs. at det var han-hvalpen som vandt for hele klassen og Noomi der blev nr. 2.

Han-hvalpen skulle videre til bedst i racen og dyste med labber og flatter osv. Jeg ved nu ikke hvordan det gik, for vi tog hjem. Og det var vidst også på tide, for Noomi havde lige knoklet rundt og gjort sig til over for nogle voksne goldens, men da vi så kom ud på parkeringspladsen SÅ var der game over og hun lagde sig ned og krævede at blive båret det sidste stykke hen til bilen :lol: Det er åbenbart hårdt at være stjerne :lol:

 

Edit: Hov, jeg kan se at jeg har skrevet at han skulle videre til bedst i racen, det er selvfølgelig bedst i show, så han har chancen for at blive BIS (Ok, hvis jeg har fået noget galt i halsen her, så må I andre meget gerne byde ind, jeg er som sagt ikke ligefrem en trænet udstiller... *GG*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, du skulle have BIM for underholdende beskrivelse :lol:

 

Så skulle du bare have været der :lol: Jeg var ved at flække af grin da hun hoppede og dansede og bed i udstillingslinen. SÅ kan jeg lære at tage rigeligt med guffer med! :lol: (Det troede jeg nu også at jeg havde gjort, men så ved jeg det til en anden gang... ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Super tillykke. Det er rigtig flot.

 

Jeg skal til udstilling med mine to golden-hvalpe-tøser d. 12 maj.

Jeg har ikke været på udstilling i mange år. Uha jeg både glæder mig og er nervøs

 

Ej hvor spændende!!! :-D Hvor er den udstilling henne? Jeg forsøgte at melde Noomi til DKK's udstilling denne weekend, men hun var ikke gammel nok.

 

Husk at fortælle hvordan det går!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bedst i modsat køn, dvs. at det var han-hvalpen som vandt for hele klassen og Noomi der blev nr. 2.

Han-hvalpen skulle videre til bedst i racen og dyste med labber og flatter osv. Jeg ved nu ikke hvordan det gik, for vi tog hjem. Og det var vidst også på tide, for Noomi havde lige knoklet rundt og gjort sig til over for nogle voksne goldens, men da vi så kom ud på parkeringspladsen SÅ var der game over og hun lagde sig ned og krævede at blive båret det sidste stykke hen til bilen :lol: Det er åbenbart hårdt at være stjerne :lol:

 

Nåhr, hehe, det har da også været en hård dag for lille Noomi :lol:

 

Men det vil så sige at hun dystede om at blive bedst i racen mod den bedste han - men så "kun" fik en 2. plads? Hehe, forvirrende at det skal hedde bedst i modsat køn, hvis jeg har forstået det rigtigt :blink:

 

Stort tillykke igen, det er sq super flot!

Link til indlæg
Del på andre sites

23_32_7.gif Sådan skal det da bare takles. Tillykke med den fine titel :5up:

 

Taaark :mrgreen: Jeg er også bare pave-stolt (er en pave egentlig mere stolt end andre mennesker? :hmm:)

 

Det bliver sjovt at lære noget mere om at udstille, for jeg klokkede i den da der skulle bedømmes BIR/BIM. Jeg troede at vi skulle hele møllen igennem igen, så jeg var faktisk ikke klar over at vi BLEV bedømt mens vi stod ved siden af hinanden så jeg fik ikke stillet Noomi ordentligt :oops: Men det ved vi så hvis der kommer en næste gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr, hehe, det har da også været en hård dag for lille Noomi :lol:

 

Men det vil så sige at hun dystede om at blive bedst i racen mod den bedste han - men så "kun" fik en 2. plads? Hehe, forvirrende at det skal hedde bedst i modsat køn, hvis jeg har forstået det rigtigt :blink:

 

Stort tillykke igen, det er sq super flot!

 

Ja, bedst i racen i baby-klassen :-D Og ja, det er en 2. plads, det er den bedste han og den bedste tæve der bliver stillet mod hinanden, så egentlig er det jo en meget smart titel "bedst i modsat køn" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor spændende!!! :-D Hvor er den udstilling henne? Jeg forsøgte at melde Noomi til DKK's udstilling denne weekend, men hun var ikke gammel nok.

 

Husk at fortælle hvordan det går!!! :-D

 

Hvis nu du bliver helt vild med det der udstillingsnoget, så siger du lige til inden den 4/10, hvis du er frisk på lidt samkørsel til Herning, ik'?

 

Min lille tæve kan nemlig først debutere på DKK's internationale i Herning og der er lidt langt og dyrt at køre helt ensom ;-)

 

Og tillykke med resultatet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Taaark :mrgreen: Jeg er også bare pave-stolt (er en pave egentlig mere stolt end andre mennesker? :hmm:)

lol.gif Ha ha godt spørgsmål. Hvordan kan vi mon få svar på det?? :hmm:

 

Det bliver sjovt at lære noget mere om at udstille, for jeg klokkede i den da der skulle bedømmes BIR/BIM. Jeg troede at vi skulle hele møllen igennem igen, så jeg var faktisk ikke klar over at vi BLEV bedømt mens vi stod ved siden af hinanden så jeg fik ikke stillet Noomi ordentligt :oops: Men det ved vi så hvis der kommer en næste gang :-D

Hi hi, hvis det kan trøste dig, så har jeg heller ikke en rygende f.. forstand på udstillinger, så du er ikke alene ;-)

 

Altså der er jo faktisk noget jeg er pænt skuffet over, og det er, at der ikke engang er blevet sat et billed ind af prinsessen. Kan det have sin rigtighed? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu du bliver helt vild med det der udstillingsnoget, så siger du lige til inden den 4/10, hvis du er frisk på lidt samkørsel til Herning, ik'?

 

Min lille tæve kan nemlig først debutere på DKK's internationale i Herning og der er lidt langt og dyrt at køre helt ensom ;-)

 

Og tillykke med resultatet.

 

Altså lige nu synes jeg jo at det er helt vildt sjovt, men hvis vi bliver sparket ud i første runde de næste 3-4 gange, så kan det da godt være at entusiasmen daler en smule :lol:

Men ellers skal jeg nok sige til, der går jo også lidt før jeg kan udstille Noomi igen, DKK har ikke baby-klasser og hun er ikke gammel nok til hvalpeklassen :-D Lad os tales ved når vi når derhen af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...