Hop til indhold

Hjælp...vores yngste hund sørger:(


Gæst stenholt
 Share

Recommended Posts

Gæst stenholt

Hej allesammen... Jeg er ny her.

 

Vi har måttet aflive vores ældste hund pga. nogle forskellige ting den

efterhånden led under, og det er virkelig virkelig hårdt. Vi mennesker kan

trøste hinanden, men hvad med vores yngste hund freja på 6 som har

rigtig svært ved at undvære ham?:

 

Hvad gør vi når hun skal være alene hjemme?

 

Hvad gør vi med alle de tilbageværende lugte som der er fra ham... Dem kan hun jo lugte i lang tid... Skal man vaske hans tæpper mm. eller er det godt for hende at lugten er der i starten?

 

Vi har heldigvis en sød nabohund som hun leger meget med, men vi er stadig meget i tvivl om hvad hun føler indeni.

 

Håber I har nogle gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jeres hund vil savne den der ikke er mere længe for den har jo aldrig prøvet at være alene hjemme. Lugtene kan i ikke fjerne, men i kan give den en ny legekammerat, og det vil hjælpe den hurtigt over savnet. Den vil også hurtigt finde ud af, at nu er det den der er førerhund og skal lære den ny hund reglerne. I skal ikke købe en hund der er for gammel , men en hvalp det vil være det nemmeste og helst inden den gamle går helt til i sorg over at være alene.

MVH. Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Det er meget sandsynligt at det måske vil kunne hjælpe den tilbageværende hund, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke syntes at det er et super godt grundlag at anskaffe sig en ny hvalp på, hvis ikke TS virkelig ønsker en hund mere.. Det lugter sådan lidt a la at købe en hund fordi børnene plager og vi kan vel godt blive enige om at det aldrig er nogen god ide... :roll:

 

Tråden er altså 2 år, nærmer sig 3 år gammel, så tror næppe trådstarter ser dit svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har nok ret - men det er ikke første gang jeg har hørt om problemet, måske er det noget, andre kan have gavn af?

For mange år siden døede en hund vi havde, Rene, og kort efter døede den anden, meget yngre, selvom den ikke fejlede noget. det var dog meget tydelig at hun sørgede....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...