Hop til indhold

Velkommen til terrier foraet, lidt om os selv :-D


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Dette er et forum for terriere og deres ejere samt andre der kan lide denne type/gruppe af hunde, her er ikke adgangsforbud for andre :-D

 

Jeg hedder Anne-marie og jeg er redaktør her :)

 

Dvs at jeg vil sørge for at alle får svar og at det er et rart sted at være :-D

 

Selv har jeg to skønne cairn terriere, Susi og Mika :-D

 

Susi er 8 år gammel, hun er en dejlig selvstændig dame med egne sikre holdninger til stort set alt, hun er mild, social, kærlig og hun har været en fantastisk hundemor for det kuld hun har haft, hun har lært mig rigtigt meget, både om hunde og om mig selv :-D

 

Mika er 4 år gammel, hun er datter af Susi og flyttede ind hos os da hendes familie ikke kunne have hende mere :-D

Mika er skøn, hun er en mild og følsom hund, hun er social, en rigtigt puttegris, og hun elsker alle både voksne og børn :-D

 

Mine hunde har det godt med andre hunde, jeg har aldrig set nogen tegn på aggressiv adfærd hos dem, de forsvarer kun egne grænser og ressourcer, det er så dejligt at have så venlige hunde, det er jeg meget glad for!

 

De er gode til hunde der ikke er helt trygge ved andre hunde eller generelt er utrygge, de har hjulpet nogle stykker efterhånden :)

 

Susi og Mikas hoved interesse er fangst af mus, mosegrise, muldvarp m.m., de elsker det, og det passer jo meget godt med deres ''arbejdsbeskrivelse'' :lol:

 

For lidt mere end et år siden begyndte hundene i behandling hos den alternative dyrlæge Gudrun Frantsen, som nu har klinik i Beder ved Århus :)

 

Det har været helt fantastisk for både hundene og jeg, og siden de startede hos Gudrun har de levet af hjemmelavet mad, de har kun fået mad uden tilsætninger af kemi og salt m.m..

Foderet er der en tråd om i foder foraet :)

 

Tilsidst skal i lige se et par billeder af pigerne :-D

Redigeret af Lykkeliv
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Så vil jeg da også lige præsentere Kency og mig selv :blink:

 

Jeg hedder Nicole, er en pige på snart 15 år og så er jeg så heldig at have to skønne hunde! Kency, det er min bette terrierpige. Min anden hund er en dansk svensk gårdhund, hun hedder Sitto. Men eftersom det her er terrier-forum, vil jeg holde mig til at præsentere mig og Kency. Så her kommer det:

 

Kency er en westie på 17 mdr (hun bliver 17 mdr i morgen :-D), jeg fik hende i sommerferien '07, da var hun lidt over 7 mdr gammel, men hendes familie kunne ikke have hende længere, Kency og familiens anden westie fungerede vidst ikke så godt sammen.

 

Kency er en skøn lille hund, hun er ved at blive en bestemt lille dame med egne meninger! Det er kun dejligt at se at terrieren er ved at træde lidt mere i kraft, som hvalp var der ikke så frygtelig meget terrier over hende.

 

Hun elsker andre hunde og mennesker, generelt elsker hun det meste der gider lege/snakke med hende. Hun er meget social, tager sig gerne tid til at hilse på folk vi møder og hunde. Hun er en selvsikker hund, der er ikke ret meget der kan skræmme hende.

 

Jeg træner Kency i DcH, vi er lige startet til agility. Men da jeg har trænet agility med min anden hund, Sitto, havde jeg allerede smugtrænet de mest almindelige agility ting (fremadsendelse, back, slalom, 2-3 spring efter hinanden osv.) herhjemme i haven med Kency, inden vi startede. Vi har kun været til agility i klubben 2 gange nu, for efter 2. gang skulle hun selvfølgelig komme i løbetid :roll: men nu genoptager vi træningen på AG-holdet, på tirsdag.

 

Jeg håber på at Kency kan blive dygtig til agility og vigtigst af alt at hun synes det er sjovt. Jeg håber hun kan blive en hund som jeg kan starte agility stævner med, men nu må vi se hvordan hun udvikler sig på agility banen. Jeg deltager ikke til agility stævner for kun at vinde og bliver IKKE sur på min hund hvis hun laver fejl (rettere sagt hvis FØREN laver fejl!), jeg kan godt lide at være til stævner fordi det er så hyggeligt, at bruge en dag sammen med andre agility intresseret mennesker/hunde, løbe agility og se hvordan man klare sig, se de andre løbe osv. Så jeg håber Kency vil synes det er sjovt at være til stævne også :lol:

 

Kency er allergihund, men allergien er under kontrol fordi hun bliver fodret med hjemmelavet hundemad!

 

Kort om mig; jeg hedder som sagt Nicole og er en pige på snart 15 år. Fritiden bliver brugt på hundene, arbejde, træning i klubben (DcH), familie, venner og lektier. Jeg har haft dyr hele livet, men fik min allerførste hund (Sitto) i juli '04 :-D udover mine to skønne hunde, har jeg to marsvin; Freia og Molly. Af dyr har jeg ellers haft; kaniner, hamster, fire andre marsvin, skilpadder, jordegern, halvpart på en pony og en kat. Så vi kan roligt sige at jeg er en dyreglad pige. ;)

 

I skal da lige have et par billeder af skønne Kency.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Lexi Kyed

Jamen

Jeg hedder Henrik og er ejer af en Terrier af bull type.

 

Min kærlighed faldt med det samme på denne skønne race som har en personlighed og et glimt i øjet som skal opleves.

Lexi er kærlig, glad og legesyg. elsker alle 2 og 4 ben.

Vi går til ringtræning, og unghunde træning.

 

Jeg prøver at deltage i debatten om hunde så aktivt som muligt, da jeg mener at alt for mange, har anskaffet sig en hund uden at vide hvad hunde kræver.

Hunde skal ha go mad(rigtig indhold) kærlighed, trykhed og venskab(fra mennesker og hunde) . motion samt arbejdsopgaver

 

Jeg er altid glad for spørgsmål og kommentar! også selvom vi måske ikke er enige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jamen

Jeg hedder Henrik og er ejer af en Terrier af bull type.

 

Min kærlighed faldt med det samme på denne skønne race som har en personlighed og et glimt i øjet som skal opleves.

Lexi er kærlig, glad og legesyg. elsker alle 2 og 4 ben.

Vi går til ringtræning, og unghunde træning.

 

Jeg prøver at deltage i debatten om hunde så aktivt som muligt, da jeg mener at alt for mange, har anskaffet sig en hund uden at vide hvad hunde kræver.

Hunde skal ha go mad(rigtig indhold) kærlighed, trykhed og venskab(fra mennesker og hunde) . motion samt arbejdsopgaver

 

Jeg er altid glad for spørgsmål og kommentar! også selvom vi måske ikke er enige!

 

Hej og velkommen :-D

 

Har du billeder af ham?

 

Hvor gammel er han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen

Jeg hedder Henrik og er ejer af en Terrier af bull type.

 

Min kærlighed faldt med det samme på denne skønne race som har en personlighed og et glimt i øjet som skal opleves.

Lexi er kærlig, glad og legesyg. elsker alle 2 og 4 ben.

Vi går til ringtræning, og unghunde træning.

 

Jeg prøver at deltage i debatten om hunde så aktivt som muligt, da jeg mener at alt for mange, har anskaffet sig en hund uden at vide hvad hunde kræver.

Hunde skal ha go mad(rigtig indhold) kærlighed, trykhed og venskab(fra mennesker og hunde) . motion samt arbejdsopgaver

 

Jeg er altid glad for spørgsmål og kommentar! også selvom vi måske ikke er enige!

 

Velkommen til Lexi :-)

 

Håber du falder til her på forum, og får mange nye bekendtskaber :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa :)

 

ja jeg er også den lykkelige ejer af en lille Terrier-blanding (foxterrier og noget ukendt)

sjovt nok minder han allermest om en Rat-terrier (den som roosevelt havde)

 

Han er lige blevet 1 år, jeg fik ham fordi hans tidligere ejere ikke magtede ham mere, jeg ville egentligt viderformidle ham, men vi fandt hurtigt ud af at vi passede rigtigt godt sammen, så han blev boende hos mig :hjerte:

Han er en lille munter starut som jeg bare er blevet knusende glad for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hejsa :)

 

ja jeg er også den lykkelige ejer af en lille Terrier-blanding (foxterrier og noget ukendt)

sjovt nok minder han allermest om en Rat-terrier (den som roosevelt havde)

 

Han er lige blevet 1 år, jeg fik ham fordi hans tidligere ejere ikke magtede ham mere, jeg ville egentligt viderformidle ham, men vi fandt hurtigt ud af at vi passede rigtigt godt sammen, så han blev boende hos mig :hjerte:

Han er en lille munter starut som jeg bare er blevet knusende glad for!

 

Han er smuk :lun:

 

Er han så glad for musejagt som mine to tøsser er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :lun:

 

ja, han laver en masse snublefælder når vi er ude og gå.. men han er nu også glad for alt flyvende ligefra sommerfugle til fasaner... hihi...

 

Han fik også lejlighed til at snuse op i en hests næsebor for nogle måneder siden, så nu er han helt sikker på at han alle hestes aller bedste ven!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak :lun:

 

ja, han laver en masse snublefælder når vi er ude og gå.. men han er nu også glad for alt flyvende ligefra sommerfugle til fasaner... hihi...

 

Han fik også lejlighed til at snuse op i en hests næsebor for nogle måneder siden, så nu er han helt sikker på at han alle hestes aller bedste ven!:klap:

 

Ja, snublefælder kan man osse kalde dem :lol:

 

Jeg har ''flyttet'' mine fra andre dyr til mus og den slags (virker næsten altid ;-)).

 

Alle hestes bedste ven :mrgreen:

 

Det er hyggeligt med sådan en nysgerrig terrier :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg er vokset op med Labrador og troede egentlig at min første hund skulle være en labrador, men jeg elsker Terrier-sindet nu - og Herr Flick er rigtigt meget Terrier :ivrig:

Han er overbevist om at han er en Mastiff (mindst i hvertfald, muligvis større.. haha... )

Men ligeså anmasende og tykhudet han kan være (specielt overfor andre hunde), ligeså putte-og morsyg er han om aftenen når vi putter os ind til tv'et :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ja, jeg er vokset op med Labrador og troede egentlig at min første hund skulle være en labrador, men jeg elsker Terrier-sindet nu - og Herr Flick er rigtigt meget Terrier :ivrig:

Han er overbevist om at han er en Mastiff (mindst i hvertfald, muligvis større.. haha... )

Men ligeså anmasende og tykhudet han kan være (specielt overfor andre hunde), ligeså putte-og morsyg er han om aftenen når vi putter os ind til tv'et :kys:

 

Jeg elsker også det selvstændige og det ekstremt sociale sind mine hunde har, ingen af dem har nogensinde startet et slagsmål, det eneste de gør er at forsvare deres grænser og det er jeg lykkelig for :lun:

 

Din Herr Flick lyder til at have det samme :-D

 

Mika elsker også at putte sig med moar, og moar elsker det osse :lun:

 

Susi elsker det nogengange :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, de er ikke typerne der vil slås, men lidt provokerende kan man vel altid være.. hehe!

der er mange hunde vi hilste på da han var hvalp, som vi går langt udenom nu fordi han er en lille provokatør og jeg tør simpelthen at han hilser på dem nu for jeg tror de bliver lidt sure på ham. Men mine forældre har en gudsbenådet tålmodig og sød Formel1'er som synes at han er lidt sød, og han synes at hun er den dejligste pige på jorden og de leger forbavsende rigtigt godt sammen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte

Jeg hedder Louise og får i denne weekend min aller første hund nogensinde.

 

Vi var omkring en masse andre racer i vores år-lange overvejelsesproces. Men valget faldt på en Jack Russell terrier, da min mand er vokset op med den race. Vi fandt frem til en kennel, der havde den sødeste lille hvalp, Harry, som bare var perfekt til os.

 

Vi har desuden en søn på knap to år, så der bliver rigtig gang i det lille hjem, når vi også får en hvalp - men det glæder vi os til.

Harry_3.jpg

Harry_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg hedder Louise og får i denne weekend min aller første hund nogensinde.

 

Vi var omkring en masse andre racer i vores år-lange overvejelsesproces. Men valget faldt på en Jack Russell terrier, da min mand er vokset op med den race. Vi fandt frem til en kennel, der havde den sødeste lille hvalp, Harry, som bare var perfekt til os.

 

Vi har desuden en søn på knap to år, så der bliver rigtig gang i det lille hjem, når vi også får en hvalp - men det glæder vi os til.

 

Velkommen til, håber du bliver glad for at være her :-D

 

Hvor er han lækker :lun:

 

Spørg endeligt hvis der er noget du vil vide :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Harry

Det her er min herlige lille carinterrier som også hedder Harry:

 

img0234tb7.jpg

 

Han er vores første hund og vi har nu haft ham i tre uger :-)

 

Jeg hedder forresten Nanna og er 28 år. Min mand og jeg bor i Malmö. Harry er dog også dansker og er importeret til Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det her er min herlige lille carinterrier som også hedder Harry:

 

img0234tb7.jpg

 

Han er vores første hund og vi har nu haft ham i tre uger :-)

 

Jeg hedder forresten Nanna og er 28 år. Min mand og jeg bor i Malmö. Harry er dog også dansker og er importeret til Sverige.

 

Hvor er han dejlig, elsker cairnhvalpe :lun:

 

Fortæl endeligt mere om ham og velkommen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Harry

Jamen hvor skal jeg begynde..... Han er jo så helt fantastisk at jeg kunne blive ved i flere dage :-) Mine venner og kollegaer er ved at være trætte af at høre om hans fortræffeligheder, så det er dejligt at have fundet et sted hvor der er andre hundenørder.

 

Jeg har længe drømt om at få en cairn og nu har jeg endelig fået en. Vi er tilmeldt hvalpetræning og skal begynde om 14 dage, hvilket vi glæder os meget til.

 

De første tre unger har selvfølgelig været hårdt arbejde, men det synes jeg meget hurtigt man glemmer - tiden flyver bare. Vi kan se at han er faldet godt til og han bliver frækkere og frækkere for hver dag der går

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jamen hvor skal jeg begynde..... Han er jo så helt fantastisk at jeg kunne blive ved i flere dage :-) Mine venner og kollegaer er ved at være trætte af at høre om hans fortræffeligheder, så det er dejligt at have fundet et sted hvor der er andre hundenørder.

 

Jeg har længe drømt om at få en cairn og nu har jeg endelig fået en. Vi er tilmeldt hvalpetræning og skal begynde om 14 dage, hvilket vi glæder os meget til.

 

De første tre unger har selvfølgelig været hårdt arbejde, men det synes jeg meget hurtigt man glemmer - tiden flyver bare. Vi kan se at han er faldet godt til og han bliver frækkere og frækkere for hver dag der går

 

Ja, her kan du bare fortælle løs :lol:

 

Er han ved at kunne være alene osv.?

 

Dejligt med træning, er udbuddet godt i sverige?

 

Det der med at blive frækkere og frækkere bliver ved et stykke tid inden kurven knækker :mrgreen:

 

Men det er jo dejligt med hunde der tør være frække og frejdige :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Det her er min herlige lille carinterrier som også hedder Harry:

 

Han er vores første hund og vi har nu haft ham i tre uger :-)

 

Jeg hedder forresten Nanna og er 28 år. Min mand og jeg bor i Malmö. Harry er dog også dansker og er importeret til Sverige.

Hej til dig og din Harry :5up:. Sjovt, at rende på endnu en lille Harry-vuf herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst daytime

Jeg ser nok tråden er "gammel".. men vi der elsker racen, er jo vant til lidt af hvert :mrgreen: Så et forsinket indlæg vælter vel ingen af pinden. Derry på 7½ måned vil hilse på her i forum :vinken:

 

MjEzNTc1NA==1206518391.JPG

 

Hun er en rar og yderst legesyg hund, og mere tålmodig end jeg har oplevet airedale terrier før. Vi havde tre styks i alt hjemme, før jeg flyttede, så har lidt at sammenligne med. Man kan simpelthen ikke bruge ordet doven i sammen sætning som airedale, men vi nærmer os nu :-D

Hun var kun 7 måneder, knap og nap, da hun gik i løbetid, og det er lidt tidligt synes jeg nok, men udover at sove meget og spise ganske lidt, har det ikke påvirket hende synderligt. Indlæring er hurtig og uproblematisk, vi har aldrig problemer med ødelagte ting, alene hjemme eller sove eller... så jeg mangler snart nogle udfordringer... dur da ikke at have så nem en hund :mrgreen:

Kunne nu godt tænke mig der var andre airedale terrier ejere herinde... måske de vil frit frem af buskene ;-)

venligst Derrys glade mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg ser nok tråden er "gammel".. men vi der elsker racen, er jo vant til lidt af hvert :mrgreen: Så et forsinket indlæg vælter vel ingen af pinden. Derry på 7½ måned vil hilse på her i forum :vinken:

 

MjEzNTc1NA==1206518391.JPG

 

Hun er en rar og yderst legesyg hund, og mere tålmodig end jeg har oplevet airedale terrier før. Vi havde tre styks i alt hjemme, før jeg flyttede, så har lidt at sammenligne med. Man kan simpelthen ikke bruge ordet doven i sammen sætning som airedale, men vi nærmer os nu :-D

Hun var kun 7 måneder, knap og nap, da hun gik i løbetid, og det er lidt tidligt synes jeg nok, men udover at sove meget og spise ganske lidt, har det ikke påvirket hende synderligt. Indlæring er hurtig og uproblematisk, vi har aldrig problemer med ødelagte ting, alene hjemme eller sove eller... så jeg mangler snart nogle udfordringer... dur da ikke at have så nem en hund :mrgreen:

Kunne nu godt tænke mig der var andre airedale terrier ejere herinde... måske de vil frit frem af buskene ;-)

venligst Derrys glade mor.

 

Velkommen :-D

 

Det gør ikke noget, tråden er til at skrive om os selv, så den er hele tiden ''ny'' :lol:

 

Velkommen :-D

 

Hvor ser hun skøn ud :lun: og hvor er det dejligt at høre at du synes hun er nem :lol:

 

Det skal du da bare nyde!

 

Flere billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst BongoJungle

Jamen dog, havde slet ikke set denen tråd...

 

Mig: kvinde (hvis man kan kalde mig det), 26 år, bor i Esbjerg med mine to hunde.

Uddannet landmand, speciale er kvæg, udvidet med heste.

 

Terrier'en: Labell, Jack russell, meget snart 4 år.

En meget speciel dame, også kaldet Bitch!

Der ud over er hun bare det skønneste i verden, utrolig menneske glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jamen, så vil jeg da også gerne have lov til at præsentere dig for min hund og jeg. Sally er ved at være en gammel dame på 8 år. Hun har en hjerteklaplidelse, som kræver daglig tabletbehandling, men derudover har hun det godt.

Hun er ikke så meget for at gå lange ture længere, men foretrækker at snue den det meste af dagen.

 

Når jeg kommer op på 15 indlæg må jeg sætte link til min hjemmeside ind, og så skal I nok få lov til at se med! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Hej Terrierfolk!

 

Jeg vil præsentere Chili, som er min 2. Borderterrier.

 

Hun er to år.

 

Da hun kom i sin første løbetid, viste det sig desværre at hun havde generel dermodex eller hårsækmider.

 

Det tog noget tid og rigtig mange penge at få bugt med. Men med hjælp fra dermatolog Lene Boysen er Chili igen fit for fight.

 

Er der andre Borderterrier herinde?

 

vandhunde1009.jpg

 

vandhunde1014.jpg

 

vandhunde1004.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kasper-9400

hej terrier venner:vinken:

 

Balther på 9 måneder nu:lun:

 

[ATTACH]12370[/ATTACH]

 

[ATTACH]12371[/ATTACH]

 

[ATTACH]12372[/ATTACH]

 

han har det beste sind.

 

han er så rolig:-D så må det da kun være når der er gæster:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...