Hop til indhold

Første hund - er en hvid scæfer det rigtige valg?


Gæst vettefromm
 Share

Recommended Posts

Ser først denne her tråd nu men ih, hvor spændende! :klap: Det lyder som om I sætter jer godt ind i tingene inden I får hunden hjem, dejligt. :5up:

 

Glæder mig til at følge med når I finder et lille hvidt vidunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

De ser flotte ud. Det er fint at i tager hen for at besøge dem og få en hvid snak. :5up:

 

Og fint at i har tid til at se det hele an, så i kan flytte i ro og mag og er kommet i orden til hvalpen flytter ind.

 

Godt gået. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vettefromm

Tak, cv2002 - vi prøver at forberede os så godt vi kan, ligemeget om vi får hvalp til september eller først næste år, er det jo rart at have styr på fodervalg osv. :)

 

I forgårs var vi ude i en dyrehandel, for at kigge på de ting vi får brug for inden hvalpen kommer hjem, og få en idé om hvad det hele koster. Så nu er der sat penge af til tilbehør, også ;) Ih hvor jeg glæder mig! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002

Det er flot i laver sådan et forarbejde. Gid der var flere der gjorde det. :???:

 

Ja det kan koste en del, at få alt til vovsen. Dog kan man nøjes med lidt og se hvad hunden har brug for hen ad vejen. Måske får man købt noget hunden overhovedet ikke kan bruge osv. Men priser kan man da tjeke og få et chok over. :roll:

 

Jeg har en helt ny hundeseng. en af plast med pude i, som aldrig er brugt. Min kan ikke lide at være i den. Jeg havde købt den inden hun flyttede ind. Så meget for at være forberedt! :blink:

 

Den passer jo til schæfer, så den kan i få får 200 kr. Nu ved jeg ikke hvor i bor i landet. Så hvis i er interesseret, kan i sige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vettefromm

Så var vi ude og besøge de 3 vuffere og deres mor - og vi var så imponeret! Og selvfølgelig viste det sig at hundene overgik vores forventninger, både af sind og udseende :lun: Så vi er nu blevet skrevet op til en hvalp!! :-D Det bliver omkring 7.juli de bliver født, og vi flytter 1. Juli, så vi har lige 2½ måned at få flyttet og komme på plads i, før vi skal hente hvalpen. Vi har dog allerede planlagt at besøge den MANGE gange før det, vi kan jo slet ikke lade være når først hun sender billeder af de små snebolde :hjerte: En dejlig fordel ved ikke at bo så langt væk!

 

Jeg har også fået de første ting bestilt hjem - heldigvis er der penge at spare på bøger og nogen praktiske ting, når man bestiller over Ebay, for ja, det render jo op :) Men helt sikkert dét værd. Og vi vil hellere være for forberedte, tror jeg :genert: Kan man overhovedet blive det?

 

Tak for tilbuddet om kurven - bor i Holstebro, og vi er uden bil, så medmindre du bor tæt på må jeg desværre afslå. Det er ellers en kurv af plastik, vi håber at lokke den lille ny til at ville sove i ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ude og besøge de 3 vuffere og deres mor - og vi var så imponeret! Og selvfølgelig viste det sig at hundene overgik vores forventninger, både af sind og udseende :lun: Så vi er nu blevet skrevet op til en hvalp!! :-D Det bliver omkring 7.juli de bliver født, og vi flytter 1. Juli, så vi har lige 2½ måned at få flyttet og komme på plads i, før vi skal hente hvalpen. Vi har dog allerede planlagt at besøge den MANGE gange før det, vi kan jo slet ikke lade være når først hun sender billeder af de små snebolde :hjerte: En dejlig fordel ved ikke at bo så langt væk!

 

Jeg har også fået de første ting bestilt hjem - heldigvis er der penge at spare på bøger og nogen praktiske ting, når man bestiller over Ebay, for ja, det render jo op :) Men helt sikkert dét værd. Og vi vil hellere være for forberedte, tror jeg :genert: Kan man overhovedet blive det?

 

Tak for tilbuddet om kurven - bor i Holstebro, og vi er uden bil, så medmindre du bor tæt på må jeg desværre afslå. Det er ellers en kurv af plastik, vi håber at lokke den lille ny til at ville sove i ;-)

 

Dejligt at høre! :-D

 

Er spændt på at høre, når den lille bandit bliver født - og endnu bedre, når den flytter ind og driver jer til vanvid, så I får grå hår :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Så var vi ude og besøge de 3 vuffere og deres mor - og vi var så imponeret! Og selvfølgelig viste det sig at hundene overgik vores forventninger, både af sind og udseende :lun: Så vi er nu blevet skrevet op til en hvalp!! :-D Det bliver omkring 7.juli de bliver født, og vi flytter 1. Juli, så vi har lige 2½ måned at få flyttet og komme på plads i, før vi skal hente hvalpen. Vi har dog allerede planlagt at besøge den MANGE gange før det, vi kan jo slet ikke lade være når først hun sender billeder af de små snebolde :hjerte: En dejlig fordel ved ikke at bo så langt væk!

 

Jeg har også fået de første ting bestilt hjem - heldigvis er der penge at spare på bøger og nogen praktiske ting, når man bestiller over Ebay, for ja, det render jo op :) Men helt sikkert dét værd. Og vi vil hellere være for forberedte, tror jeg :genert: Kan man overhovedet blive det?

 

Tak for tilbuddet om kurven - bor i Holstebro, og vi er uden bil, så medmindre du bor tæt på må jeg desværre afslå. Det er ellers en kurv af plastik, vi håber at lokke den lille ny til at ville sove i ;-)

 

Det var dejligt at i har fundet et godt sted at få jeres hund fra. :klap:

 

Jeg bor på Sjælland, så det bliver dyrt at sende den med posten. Den kan købes i Harrald Nyborg. Der kan man købe enkelte hundeting. De er ikke så dyre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst vettefromm

Takker! :)

 

Haha, jeg er sikker på den lille bandit giver os grå hår inden den kommer med hjem, også! Der er så meget, vi skal ordne, og så mange ting, vi skal huske at købe - men vi har lavet en lang liste, så det skal nok gå.

 

Det var da ærgeligt, du bor så langt væk, men tak for tippet - må da hellere lige smutte derud en dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Gæst lululolabu

Som du lyder, så er en hvid schæfer en god valgt speciel fordi den er roligere og mindre agressiv som de andre schæfer (undtagen sort schæfer, har absolut INGEN erfaring med dem) og de passer på en systematisk, min tæve på 7 måneder bed en dreng fra min klasse flere gange da vi var op at slås, ja ok ikke en god eksempel men hun passer på mig så jeg føler mig for eks. tryg ved at gå ud om natten alene osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er schæferen ikke født aggresive. Ingen af dem.

 

At din 7 måneders schæfer har bidt en dreng, godt nok i leg men det er ikke i orden og du skal ikke tage let på det. Det er dig der skal passe på din hund, ikke omvendt.

 

Hvis du ikke tager hånd om det nu, får i problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du lyder, så er en hvid schæfer en god valgt speciel fordi den er roligere og mindre agressiv som de andre schæfer (undtagen sort schæfer, har absolut INGEN erfaring med dem) og de passer på en systematisk, min tæve på 7 måneder bed en dreng fra min klasse flere gange da vi var op at slås, ja ok ikke en god eksempel men hun passer på mig så jeg føler mig for eks. tryg ved at gå ud om natten alene osv...

 

Det er bare ikke i orden, det der! Det er slet ikke i orden, at din hund bed en dreng og som CV2002 siger, så skal du/I gøre noget ved det NU, for ellers får I problemer. Og så er det lige meget hvilken race det er. Hunde er ikke aggressive som udgangspunkt, men de kan blive det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...