Hop til indhold

Første hund - er en hvid scæfer det rigtige valg?


Gæst vettefromm
 Share

Recommended Posts

Gæst vettefromm

(er ny på forumet, så håber det er okay jeg opretter et emne om dette)..

 

Jeg har altid drømt om at få hund, lige siden jeg var helt lille, på trods af dårlige oplevelser med ustyrlige hunde. Jeg studerer til dagligt og bor sammen med min kæreste på 4. år. Om et par måneder er jeg 22, og flytter forhåbentligt inden for det næste halve år fra en lejlighed til et lille rækkehus.

 

Jeg har det sidste års tid gået og spekuleret på, hvilken hunderace der er den rigtige for os - og det er et svært valg. Den skal passe til vores behov, og samtidig vores "erfaring", og jeg håbede, erfarne hundeejere evt. kunne rådgive os om vores drømmerace er et realistisk ønske.

 

Hvad vi forventer af en hund:

Den skal være en trofast, vagtsom, livlig, lærenem familiehund, der også holder af at dovne i sofaen om aftenen, og udover det drømmer jeg om at gå til agility/anden sport med den.

 

Hvad vi kan tilbyde:

Lille have, 100 kvm hus, masser af daglige gåture (da jeg studerer/arbejder i hverdagene, min kæreste i weekenden, så der er altid en hjemme), kærlighed, hvalpetræning... og en masse tricks/lydighedstræningtræning derhjemme! Det er faktisk det jeg ser mest frem til :)

 

Ingen af os har haft hund før, men det er noget, vi begge har drømt om - vi elsker dyr af alle størrelser. Vi er klar på sætte os ind i alle aspekter, inden vi skriver os op til en hvalp, og er allerede forberedt på, at få en hund der skal lære den ikke skal styre det hele ;) Er en hvid schæfer et godt valg?

 

På forhånd tak for svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart synes jeg, at I lyder klar - hvis bare I har taget fremtiden i perspektiv :-D I får jo nok begge arbejde en dag og hvad skal det være - hvor mange timer dagligt/om ugen... Og så skal hunden jo lære at være alene hjemme til den tid.