Hop til indhold

Hvilken hund skal jeg vælge?


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Jeg har længe tænkt på, at få mig en hund.

Jeg bor alene i lejlighed og er væk knap 8 timer dagligt. Jeg har haft hund hele livet og er vant til at gå til træning med videre, så helt grøn er jeg ikke.

 

Men altså, jeg er mest vant til mellemstore hunde og vil nu på udkig efter en lidt mere lejligheds-venlig størrelse.

 

Har overvejet og læst meget om cairn terrier og synes den virker som en hund, jeg godt kunne tænke mig. Men så må de heller ikke blive mindre. Er slet ikke til selskabshunde som chihuaua (stave??) osv, de er simpelthen for "fremavlede" til min smag.

 

Men har I nogle gode forslag til en race, som kunne passe?

 

På forhånd tak :D

 

Den grønne

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Det kommer jo lidt an på hvilken form for træning du kunne tænke dig. Hvis det skal være agillity og lydighed vil en lille Shelti jo være fin. Men jeg syntes da du skal gå ind på DKK. sider og læse om de forskellige hunderacer, eller gå på en udstilling og spørge dig frem ved de forskellige udstillere. Det er en rigtig god ide at sætte sig ind i hvad de forskellige hunde kræver og har brug for af motivering så de ikke fejltrives og bliver problemhunde.

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst Tøsen

Hej

 

Efter som du bor i lejlighed, så skal det nok ikke være nogen stor hund.

Og hvis du er væk 8 timer om dagen, så vil det være synd hvis du køber en hvalp..

 

Men på denne hjemmeside : http://www.pedigree.dk/Pedigree/da-DK/Hunderacer/default.htm , kan du tag en test om hvilken hund der vil passe dig bedst..

 

Ellers så gå på biblioteket og læs en bog om hunderacer. Der kan du læse om, hvad de forskellige racer har brug for, og så vil du hurtig finde ud af hvilke du ikke bør købe, og hvilke der vil passe dig :D

 

Mvh Tøsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Har du tænkt over hvor længe hunden skal sove/hvile? Først 8 timer i løbet af natten, så 8 timer hvor du er på job, skal du så noget om aftenen, er hunden alene igen. Er 20 timer hvile/ soven helt urealistisk??

Er det et godt hundeliv??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...