Hop til indhold

Bedste tørfoder til hvalpe?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Nu får jeg jo snart en lille vapper og jeg er gået i tænkeboks med hensyn til fodervalget.

 

Jeg har følgende krav:

1. Det skal være rent=uden diverse bi-produkter.

2. Det skal indeholde de rigtige ting til en voksende hvalp.

 

Hvad siger I?

 

Pt. bliver hvalpen fodret med Royal Canin, men jeg er altså ikke imponeret af indholdsfortegnelsen.

 

Jeg tænker lidt i retning af Arden Grange (www.arden-grange.dk) eller Nutro Choice; måske endda Nutra Nuggets.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu får jeg jo snart en lille vapper og jeg er gået i tænkeboks med hensyn til fodervalget.

 

Jeg har følgende krav:

1. Det skal være rent=uden diverse bi-produkter.

2. Det skal indeholde de rigtige ting til en voksende hvalp.

 

Hvad siger I?

 

Pt. bliver hvalpen fodret med Royal Canin, men jeg er altså ikke imponeret af indholdsfortegnelsen.

 

Jeg tænker lidt i retning af Arden Grange (www.arden-grange.dk) eller Nutro Choice; måske endda Nutra Nuggets.

 

Hvis du ser på den test der er lavet over fodertyper får Arden Grange kun 4 stjerner. Samtlige af Orijens produkter får 6, så hvorfor ikke overveje det?. Jeg fodrer sommetider (som supplement) på Orijen og Thailo fungerer godt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Fodring er mere eller mindre en smagssag. Nogle laver selv maden fra bunden, andre fodrer "Barf" (rå knogler osv.). Alle har en mening om foder og forskellige erfaringer. Det vigtige er at din hund trives på det du vælger at servere;-)

 

Generelt er det dog sådan, at du får hvad du betaler for. Mærker som Olivers, Regal, Eaglepack og Kingsmore skulle være nogle af de bedre mærker:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ser på den test der er lavet over fodertyper får Arden Grange kun 4 stjerner. Samtlige af Orijens produkter får 6, så hvorfor ikke overveje det?. Jeg fodrer sommetider (som supplement) på Orijen og Thailo fungerer godt på det.

 

Øhh, test? Hvilken test?

 

Orijen er nu skrevet på listen over Arden Grange :-D Takker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fodring er mere eller mindre en smagssag. Nogle laver selv maden fra bunden, andre fodrer "Barf" (rå knogler osv.). Alle har en mening om foder og forskellige erfaringer. Det vigtige er at din hund trives på det du vælger at servere;-)

 

Generelt er det dog sådan, at du får hvad du betaler for. Mærker som Olivers, Regal, Eaglepack og Kingsmore skulle være nogle af de bedre mærker:-)

 

Ihh, hvor det dog hjælper med en brainstorming - Eaglepack havde jeg helt svedt ud.

 

Olivers er jeg ikke fan af - dårlige erfaringer og Kingsmoor syntes de to andre ikke smager godt, så det havde jeg heller ikke lige tænkt over *GG*

Regal har vi brugt før, hvor erfaringerne heller ikke er de bedste.

 

Hjemmelavet mad og Barf tør jeg simpelthen ikke på voksende hunde.

 

Takker mange gange :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Eaglepack til Noomi og det fungerer fint synes jeg :-D Bl.a. har hun stort set ikke dårlig mave (kun haft det en enkelt gang) på trods af at hun gnasker i alt muligt mærkeligt (senest en Tampax som heldigvis ikke så brugt ud og en frø med udtalt dødsstivhed.... :badr:) + at hun får en masse guffere og det tilskriver jeg et godt foder som holder hendes mave i orden (ved ikke om jeg har noget at have det i) :-D

 

Hyggeligt at møde dig på udstillingen i øvrigt, bare ærgerligt at det var så kort :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Eaglepack til Noomi og det fungerer fint synes jeg :-D Bl.a. har hun stort set ikke dårlig mave (kun haft det en enkelt gang) på trods af at hun gnasker i alt muligt mærkeligt (senest en Tampax som heldigvis ikke så brugt ud og en frø med udtalt dødsstivhed.... :badr:) + at hun får en masse guffere og det tilskriver jeg et godt foder som holder hendes mave i orden (ved ikke om jeg har noget at have det i) :-D

 

Hyggeligt at møde dig på udstillingen i øvrigt, bare ærgerligt at det var så kort :vinken:

 

I lige måde :-D Men nok meget godt at det blev kort med det humør Rosie var i :neutral:

 

Eaglepack er også skrevet på listen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, test? Hvilken test?

 

Orijen er nu skrevet på listen over Arden Grange :-D Takker.

 

Du går ind på det link du har sat ind i dit indlæg. I venstre margin klikker du på test resultater. Så åbnes der en side (vist amerikansk) hvor du klikker på reweivs. Dèr kan du se de seks kategorier.

 

Jeg er absolut ikke den store foder ekspert (jeg fodrer selv lidt på slump) men det er ikke alle mærker der føres i DK. I toppen af kvalitet (efter denne test) ligger Orijen, Acana, Innova og Fromm. Det ved jeg du kan få herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg bruger Eaglepack til Noomi og det fungerer fint synes jeg :-D Bl.a. har hun stort set ikke dårlig mave (kun haft det en enkelt gang) på trods af at hun gnasker i alt muligt mærkeligt (senest en Tampax som heldigvis ikke så brugt ud og en frø med udtalt dødsstivhed.... :badr:) + at hun får en masse guffere og det tilskriver jeg et godt foder som holder hendes mave i orden (ved ikke om jeg har noget at have det i) :-D

Måske du skulle begynde at give hende lidt mere mad seomkring.gif;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Min favorit er eaglepack www.eaglepack.dk , det er de bedste ingredienser og vedr trivsel har mine hunde haft det bedst på eaglepack hvad angår tørfodertyper :)

 

Jeg har lige købt 2 kg af Nutro choice nye holistic serie, Susi kan godt lige det, Mika er mere forbeholden, men tror også hun er meget mæt med alt det hjemmelavde hun spiser :lol:

 

Men deres holistiske foder er ikke holistisk som eaglepacks, her er virkelig tænkt på alt, dyrkning, opdræt, kemi, oprindelse af fisk, det er et helhedsprincip de andre ikke kan leve op til :-D

 

Men jeg tror man skal skifte mellem mærkerne, jeg har bare manglet fodertyper i DK der er gode nok :-D

 

Vedr den test (er meget kritisk overfor tests) har jeg ikke rigtigt orket at læse det, jeg er tung til at læse engelsk :shock:

 

Men så vidt jeg kunne se er det Fromms holistiske type, og andre mærker der ikke så let kan fåes herhjemme, jeg håber at flere af de gode mærker kommer til DK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Joey har fået hvalpefoderet fra Regal indtil nu og det har han fungeret godt på, men er ved at komme over på fish4dogs nu, som virker som et rigtig lækkert foder - han er ret vild med det, hvilket jo er dejligt.

 

Her er et link til fish4dogs: http://www.safedogshop.dk/

 

De skriver bla. selv om foderet:

 

"Pure Fish" - 100% naturligt. Ingen additiver, ingen konserveringsmidler, ingen farvestoffer, Gluten-fri,- indeholder ikke majs, ris, byg, hvede eller andre kornprodukter. Hypoallergenic (allergivenlig) Fish4Dogs har den mest ukomplicerede og fuldstændige ingrediens liste og alle ingredienser er udtrykt i % så du præcist kender indholdet ,- det kalder vi "ærligt foder"

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så vidt jeg kunne se er det Fromms holistiske type, og andre mærker der ikke så let kan fåes herhjemme, jeg håber at flere af de gode mærker kommer til DK!

 

Orijen og Acana er faktisk lettere tilgængeligt end Eaglepack, da der også findes en del forhandlere rundt omkring i landet. (det er grunden til at jeg køber Orijen og ikke Eaglepack). Fromm har også forhandlere (så vidt jeg ved) og Innova sendes fuldstændig som Eaglepack. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

 

Orijen og Acana er faktisk lettere tilgængeligt end Eaglepack, da der også findes en del forhandlere rundt omkring i landet. (det er grunden til at jeg køber Orijen og ikke Eaglepack). Fromm har også forhandlere (så vidt jeg ved) og Innova sendes fuldstændig som Eaglepack. :-)

Der er meget stor forskel på orijen og eaglepack, de er faktisk slet ikke sammenlignelige :-D

 

Gudrun, min dyrlæge, fraråder fodring med fodertyper der indeholde så meget protein og så lidt kulhydrat, som det er tilfældet med Orijen :-D

Det gælder også Fish4dogs.

 

Hvad Acana angår er det let at købe og indholdet ser fint ud, Innova kunne jeg ikke finde til salg på en dansk hjemmeside :-D

Det af Fromms produkter der skulle være godt er deres holistic, og den fåes også på danske netbutikker, men det der sælges mest er det der hedder standardfoderet og det er en anden kvalitet :-D

 

Når det er sagt, så er der stadig ikke samme ingredienser som eaglepacks, der er ikke tænkt i rene råvarer, såsom korn/grønt dyrket uden gift, produktionsdyr der lever frit og fodres kemifrit osv..

 

Men det kan være godt til afveksling meget af det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg har rigtig gode erfaringer med Orijen :5up: Den eneste grund til at jeg ikke længere fodre med det, er fordi min westie har allergi, og hun kan ikke tåle at blive fodret med tørfoder. Begge hunde elskede ellers Orijen! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er meget stor forskel på orijen og eaglepack, de er faktisk slet ikke sammenlignelige :-D

Jeg sammenligner heller ikke. Det drejede sig hvordan man kunne få fat på foderet, ikke?

Gudrun, min dyrlæge, fraråder fodring med fodertyper der indeholde så meget protein og så lidt kulhydrat, som det er tilfældet med Orijen :-D

Det gælder også Fish4dogs.

Det er muligt. Men det gør min dyrlæge så ikke. Desuden synes jeg det virker ret logisk at hunde skal have en ret stor del protein i deres kost.

 

Hvad Acana angår er det let at købe og indholdet ser fint ud, Innova kunne jeg ikke finde til salg på en dansk hjemmeside :-D

Jeg købte det via en privat forhandler men det er godt nok nogle år siden.

Det af Fromms produkter der skulle være godt er deres holistic, og den fåes også på danske netbutikker, men det der sælges mest er det der hedder standardfoderet og det er en anden kvalitet :-D

Men man kan så godt få det i DK?.
Når det er sagt, så er der stadig ikke samme ingredienser som eaglepacks, der er ikke tænkt i rene råvarer, såsom korn/grønt dyrket uden gift, produktionsdyr der lever frit og fodres kemifrit osv..

Det er muligt. Det aner jeg ikke en skid om.

 

Men det kan være godt til afveksling meget af det :-)

Bestemt.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det af Fromms produkter der skulle være godt er deres holistic, og den fåes også på danske netbutikker, men det der sælges mest er det der hedder standardfoderet og det er en anden kvalitet :-D

 

Jeg købte det via en privat forhandler men det er godt nok nogle år siden.

Men man kan så godt få det i DK?.

 

Jeg tillader mig lide at bryde ind - man kan fx købe Fromm Holistisk hos petfoods.dk, som har et rimelige udvalg i holistisk foder til hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man skifte foder med jævne mellemrum?

 

Er det noget sundhedsmæssigt eller "bare" for smagens og variationens skyld?

 

Nu har jeg jo en lille allergihund og hun trives ihvertfald ikke på mange foderskift, hvor Mollie er noget mere hårdfør.

 

Mollie har aldrig været glad for mad og hun spiste praktisk taget ikke, da hun var lille.

 

Takker for alle input'ne; de er nu skrevet ned på en liste og jeg vil holde det op imod den amerikanske test samt tilgængelighed i Danmark. Jeg er dog ikke bange for internetbutikker, men det er min bankrådgiver nok :mrgreen:

 

Nogen, der har hørt om Magnusson? det er et svensk foder, der er ovnbagt og skulle være af rene ingredienser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu får mine hunde ikke tørfoder, men det gør mine katte.

 

Jeg skifter lidt. De har altid 2 forskellige mærker at vælge imellem ;-)

Det virker som om de sætter pris på det.

 

Jeg skifter også lidt derud over, tror det er godt, for det der er lidt af i det ene, er der måske mere i, i det andet.

 

men måske det ikke lige er så smart med en allergi hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for alle input'ne; de er nu skrevet ned på en liste og jeg vil holde det op imod den amerikanske test samt tilgængelighed i Danmark. Jeg er dog ikke bange for internetbutikker, men det er min bankrådgiver nok :mrgreen:

 

Nogen, der har hørt om Magnusson? det er et svensk foder, der er ovnbagt og skulle være af rene ingredienser?

 

Netbutikker er ellers gode for bankerne, de skaber nemlig gode bankkunder med stoooore overtræk med tilhørende høje renter til følge :blink: Men kender nu godt dit problem, min hr. bankmand forstår mig nemlig ikke :(

 

Ang. Magnusson har jeg kun hørt lidt men godt om det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Husk lige at fish4dogs er lavet på opdrættet fisk=fyldt med ting og sager fra deres foder bl.a. farvestoffer som ofte giver allegi hos hunde. Jeg brugte det selv til mine tøser, men gik hurtigt væk fra det igen;-)

 

Det kan godt være, at jeg åbenbart ikke har rigtige hunde. Men de tåler altså ikke høje mængder af protein;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Der er meget stor forskel på orijen og eaglepack, de er faktisk slet ikke sammenlignelige :-D

 

Gudrun, min dyrlæge, fraråder fodring med fodertyper der indeholde så meget protein og så lidt kulhydrat, som det er tilfældet med Orijen :-D

Er det ikke det mest naturlige for en hund, at få en hel del mere protein end kulhydrater eller er jeg helt tabt bag en vogn. tie.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Joey kommer som voksen til, at høre til størrelsen 'mellemstor' hund og jeg har derfor kigget efter foder til den størrelse hunde.

 

Mht proteinindholdet i fish4dogs - så er det i deres hvalpefoder 30%

 

Hvis man sammenligner med fx eaglepack, som flere herinde anbefaler, så er deres proteinindhold på 28%

 

Så forskellen er vel ikke så stor mht proteinindholdet?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Skal man skifte foder med jævne mellemrum?

 

Er det noget sundhedsmæssigt eller "bare" for smagens og variationens skyld?

 

 

Det er sundt at skifte, det er det også for os, det står der faktisk også på den testside :-)

 

Nu har jeg jo en lille allergihund og hun trives ihvertfald ikke på mange foderskift, hvor Mollie er noget mere hårdfør.

 

Nej, men hendes allergi er startet på et tidspunkt, en af grundende til at skifte mellem fodertyperne er forebyggelse af allergi :-D

 

Jeg laver også mit hjemmelavede mad på mange forskellige ingredienser, ingen portion er helt som de andre :-)

 

Men det er vigtigt synes jeg at de typer man skifter imellem er gode :-)

 

Mollie har aldrig været glad for mad og hun spiste praktisk taget ikke, da hun var lille.

 

Sådan er mange hunde :-)

 

Susi har aldrig været vild med tørfoder, derfor er hendes store glæde over mad hver eneste dag nu virkelig skøn :lun:

 

Takker for alle input'ne; de er nu skrevet ned på en liste og jeg vil holde det op imod den amerikanske test samt tilgængelighed i Danmark. Jeg er dog ikke bange for internetbutikker, men det er min bankrådgiver nok :mrgreen:

 

Nogen, der har hørt om Magnusson? det er et svensk foder, der er ovnbagt og skulle være af rene ingredienser?

 

Internetsider giver netop mulighed for de gode fodertyper, det er ikke butikkerne der kommer først, prøv at se hvad der er i den sidste kategori i den amerikanske test ;-)

Jeg har prøvet magnusson, og det er bagt foder, med masser af hvedemel i, jeg blev meget meget skuffet og jeg ville aldrig fodre med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sundt at skifte, det er det også for os, det står der faktisk også på den testside :-)

 

 

Nej, men hendes allergi er startet på et tidspunkt, en af grundende til at skifte mellem fodertyperne er forebyggelse af allergi :-D

 

Jeg laver også mit hjemmelavede mad på mange forskellige ingredienser, ingen portion er helt som de andre :-)

 

Men det er vigtigt synes jeg at de typer man skifter imellem er gode :-)

 

 

 

Sådan er mange hunde :-)

 

Susi har aldrig været vild med tørfoder, derfor er hendes store glæde over mad hver eneste dag nu virkelig skøn :lun:

 

 

 

Internetsider giver netop mulighed for de gode fodertyper, det er ikke butikkerne der kommer først, prøv at se hvad der er i den sidste kategori i den amerikanske test ;-)

Jeg har prøvet magnusson, og det er bagt foder, med masser af hvedemel i, jeg blev meget meget skuffet og jeg ville aldrig fodre med det!

 

Nu sagde du lige præcis kodeordet, der vil få mig til at skifte mellem fodermærker/varianter: forebyggelse af allergi :-D Jeg vil gøre hvad som helst for ikke at ende op med endnu en allergihund.

 

Jeg har kun hørt om Magnusson, men hvis der er hvedemel i, så holder jeg snitterne væk :blink: Det er jo et himmerige for mider :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet Olivers ?? Det er et dansk firma, levering lige til døren. Og forøvrigt slap min schæfer med 80 % af sin øre-allergi, bare ved at skifte til Olivers allergivenlige foder. Kig på deres hjemmeside, så kan du også se hvad hver enkelt produkt indeholder. :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...