Hop til indhold

Bedste tørfoder til hvalpe?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Har du prøvet Olivers ?? Det er et dansk firma, levering lige til døren. Og forøvrigt slap min schæfer med 80 % af sin øre-allergi, bare ved at skifte til Olivers allergivenlige foder. Kig på deres hjemmeside, så kan du også se hvad hver enkelt produkt indeholder. :vinke:

 

Jeg har prøvet Olivers til min allergihund; det var et katastrofalt valg og hun har været medicineret fast lige siden.

 

Min anden tæve reagerer også på det høje indhold af protein i Olivers.

 

Til gengæld er jeg storforbruger af deres godbidder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Husk lige at fish4dogs er lavet på opdrættet fisk=fyldt med ting og sager fra deres foder bl.a. farvestoffer som ofte giver allegi hos hunde. Jeg brugte det selv til mine tøser, men gik hurtigt væk fra det igen;-)

 

Det kan godt være, at jeg åbenbart ikke har rigtige hunde. Men de tåler altså ikke høje mængder af protein;-)

 

Det er meget vigtigt det du skriver her :-)

 

For opdrættede fisk er fyldt med både farve, medicin, vaccinationer og de er fodret med koncentreret foder tilsat jeg ved ikke hvad :hmm:

 

Det er noget af det jeg tænker over og som jeg synes er en god ting ved eaglepack og det der gør eaglepack til et ægte holistisk foder, holisme er helhed og det betyder at man tænker hele vejen rundt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu sagde du lige præcis kodeordet, der vil få mig til at skifte mellem fodermærker/varianter: forebyggelse af allergi :-D Jeg vil gøre hvad som helst for ikke at ende op med endnu en allergihund.

 

Jeg har kun hørt om Magnusson, men hvis der er hvedemel i, så holder jeg snitterne væk :blink: Det er jo et himmerige for mider :(

 

http://www.halles.dk/product.asp?product=44&sub=42&page=1

 

Magnussons hvalpefoder :-)

Råvarer:

Frisk oksekødsfars, fuldkorns hvedemel, kornmel, friske æg, koldpresset rapsolie, friske gulerødder, kartoffelfibre.

 

Både oksekød og hvedemel er allergener :-)

 

Det bliver for meget, Susi prøvede det, hun tog på af ganske lidt af det og fik sur mave, hvilket hun også fik på Olivers, altså tog på og fik sur mave :-)

 

Jeg har aldrig selv haft en allergi hund, og håber ikke jeg får det, men som med mennsker skal der variation til tror jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Husk lige at fish4dogs er lavet på opdrættet fisk=fyldt med ting og sager fra deres foder bl.a. farvestoffer som ofte giver allegi hos hunde. Jeg brugte det selv til mine tøser, men gik hurtigt væk fra det igen;-)

 

Det kan godt være, at jeg åbenbart ikke har rigtige hunde. Men de tåler altså ikke høje mængder af protein;-)

 

Plus at opdrættede fisk kan være vaccinerede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Du mener altså ikke at hun kan overleve på Tampax og døde frøer? Vil det hjælpe hvis jeg supplerer med OB eller natbind fra Allways? :lol:

 

Og måske lidt Libresse, det er altid gåådt med variation :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Er det ikke det mest naturlige for en hund, at få en hel del mere protein end kulhydrater eller er jeg helt tabt bag en vogn. tie.gif

 

Hunde er omnivore, dvs altædende, ellers ville de ikke have overlevet med os som foderværter :-)

 

Jeg holder mig til hvad Gudrun siger, hun er proff, uddannet i foder til behandling og som årsag (helt eller delvist, ofte med til at skabe ubalancer) til sygdomme.

Og jeg har efterhånden set mange hunde hun har behandlet med stor succes, det er ret overbevisende, jeg bor selv sammen med to :-D

 

Hun siger at mange hunde faktisk ikke kan trives på en barf kost, det kender jeg selv eksempler på.

Det er meget energikrævende at omsætte rent kød, mange hunde kan ikke omsætte det effektivt nok til at kunne hente de nødvendige næringsstoffer ud af barfen.

Så får de efterhånden ubalancer og får symptomer på sygdomme.

 

 

Nogle hunde der sættes på barf får forbedringer i starten, men hun siger at det meget ofte vender igen senere.

 

Hun siger også at mange hunde ikke trives godt nok på tørfoder.

Det er mine egne et godt eksempel på, og de ville heller ikke kunne trives på barf.

 

Hvis man skal bruge tørfoder så anbefalder hun typerne med kulhydrater, fx brune ris, havre osv..

 

Hun er ikke begejstret for typer som orijen og fish4dogs, ja hun ser nærmest ked ud når jeg har nævnt de typer og forklarer så hvorfor :lol:

 

 

Der er faktisk ikke ret mange som egentlig ved noget om mad og mads indflydelse på hundes trivsel :hmm:

 

Og der er laves ikke underøsgelser, slet ikke uafhængige undersøgelser, hvem skulle betale for dem?

 

De fleste dyrlæger har stort set ingen uddannelse i foder, kun det de får af det firma de sælger foder for :-)

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om den amerikanske testside (tror ikke jeg er eing i alt i hvert fald), men det er lidt sjovt at se hvilke foder mærker der ligger i bunden i gruppen af 1 star foder :shock:

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/

 

Der ligger Hills side om side med proplan, eukanuba, royal canin, pediggre, arion, diamond,nutra nuggest, star pro, en fra gilpa og prism og andre mærker der bruges her i DK :-)

Der er også en enkelt af eaglepacks typer (af den ikke holistiske serie, et slankefoder) :-)

 

Det kræver godt nok et nær studie at sætte sig ind i det (og er ekstremt tidskrævende), men der er nogle lidt spændende betragtninger, jeg tror sørme der ku være en chance for at lære nyt, og det er altid godt :-D

 

Det er dog bemærkelsesbærdigt at det der sælges som højeste kvalitet af af mange af vore dyrlæger ligger i bunden her :hmm:

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Og måske lidt Libresse, det er altid gåådt med variation :)

Man kan sagtens lave en acceptabel analyse på en gammel læderstøvle og noget halm ;-)

 

Så ingredienser er lidt vigtige :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

 

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om den amerikanske testside (tror ikke jeg er eing i alt i hvert fald), men det er lidt sjovt at se hvilke foder mærker der ligger i bunden i gruppen af 1 star foder :shock:

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/index.php/cat/10

 

Der ligger Hills side om side med proplan, eukanuba, royal canin, pediggre, arion, diamond,nutra nuggest, star pro, en fra gilpa og prism og andre mærker der bruges her i DK :-)

Der er også en enkelt af eaglepacks typer (af den ikke holistiske serie, et slankefoder) :-)

 

Det kræver godt nok et nær studie at sætte sig ind i det (og er ekstremt tidskrævende), men der er nogle lidt spændende betragtninger, jeg tror sørme der ku være en chance for at lære nyt, og det er altid godt :-D

 

Det er dog bemærkelsesbærdigt at det der sælges som højeste kvalitet af af mange af vore dyrlæger ligger i bunden her :hmm:

 

Og jeg siger mange tak; nu fattede jeg hvad siden gik ud på :oops: Jeg tror det er godt med lidt weekend til min hjerne... Den er vist stået af :mrgreen:

 

Jeg er forresten heller ikke til foder med meget protein i, da Mollie begynder at klø sig - Rosie er ligeglad.... Mollie klør sig f.eks. af Hennes Petfood og Olivers; Orijen har hun ikke prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Her er et af de bedre der faktisk fåes flere steder i DK :-D

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showproduct.php?product=528&cat=3

 

Det fåes bla her http://petfoods.dk/?traeid=632

 

De har god service :-)

 

Og dette ser måske endnu bedre ud, også 5 star gruppen :-)

 

http://soepet.dk/naturesvarity/ , de har også både salg og import af cannidae :-D

 

Jeg undersøger videre, det er lidt spændende :-D

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Taget fra denne side http://soepet.dk/naturesvarity/

 

 

Det synes jeg er spændende, her har vi endeligt et foder der er fremstillet på en anden måde end de normale tørfodermærker, det er frysetørret kød, Gudrun Frantsen siger at det er måden tørfoderet normalt produkseres på der er problematisk, her er endeligt et alternativ i DK :vinke: Velkommen!

 

Nature's Varity

 

 

nv_logo.gifNatures Variety Prairie er et amerikansk importeret foder. Natures Variety Prairie er rigt på kyllinge kød og brune ris.

 

Fodret indeholder IKKE majs, hvede eller soja, som man ofte kan opleve hundene kan være overfølsomme overfor.

 

Fodret er lavet på frysetørret kød.

 

Natures Variety Prairie er fremstillet på en helt ny og anderleds måde.

 

Nature’s Variety Bio-Coating er en enestående process, som beklæder pillen med frysetørret kød, organ kød, og nærende olie.

 

Det specielle frysetørret overtrak erstatter de tilgængelige bio - enzymer, aminosyre, uundværlig fedtsyre, probiotics og vitaminer og mineraler som bliver nedbrudt eller tabt under den nødvendige process til at frembringe pillen.

 

Denne metode af levende næring kilde er kun tilgængelig gennem naturens, nærende stand - klar til at frigive dens intensive sundhed til fordel for Deres kæledyr.

 

50604-7010-1_1.jpg50132-1_1.jpg Natures Varity Pairie Hundeforder indeholder Bla.:

-Frysetørret kylling, Frysetørret kyllingelever, Brune ris

- Æbler, Tranebær, Persille, Artiskokker, Hele æg, Rosemarie

- Tang, Lakse Olie,Oliven Olie, Gulrødder, Ærter

- Græskarkerner, Broccoli, Salat, Spinat, Honning, Blåbær

- Omega 3, Omega 6, Vitamin C, Vitamin E. m.m

 

Natures Varity Pairie Kattefoder indeholder Bla.:

- Frysetørret kylling, Frysetørret Kyllingelever, Brune ris

- Lakse Olie, Hytteost, Æbler, Hele æg,Tang,Persille, Artiskokker

- Rosemarie, Salvie, Soltørret lucerne, Løg, Taurin

- Omega 3, Omega 6, Vitamin C, Vitamin E

nv1.jpg

 

hund.jpgkat.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Taget fra denne side http://soepet.dk/naturesvarity/

 

 

Det synes jeg er spændende, her har vi endeligt et foder der er fremstillet på en anden måde end de normale tørfodermærker, det er frysetørret kød, Gudrun Frantsen siger at det er måden tørfoderet normalt produkseres på der er problematisk, her er endeligt et alternativ i DK :vinke: Velkommen!

 

 

Nature's Varity

 

 

nv_logo.gifNatures Variety Prairie er et amerikansk importeret foder. Natures Variety Prairie er rigt på kyllinge kød og brune ris.

 

Fodret indeholder IKKE majs, hvede eller soja, som man ofte kan opleve hundene kan være overfølsomme overfor.

 

Fodret er lavet på frysetørret kød.

 

 

Natures Variety Prairie er fremstillet på en helt ny og anderleds måde.

 

Nature’s Variety Bio-Coating er en enestående process, som beklæder pillen med frysetørret kød, organ kød, og nærende olie.

 

Det specielle frysetørret overtrak erstatter de tilgængelige bio - enzymer, aminosyre, uundværlig fedtsyre, probiotics og vitaminer og mineraler som bliver nedbrudt eller tabt under den nødvendige process til at frembringe pillen.

 

Denne metode af levende næring kilde er kun tilgængelig gennem naturens, nærende stand - klar til at frigive dens intensive sundhed til fordel for Deres kæledyr.

 

50604-7010-1_1.jpg50132-1_1.jpgNatures Varity Pairie Hundeforder indeholder Bla.:

-Frysetørret kylling, Frysetørret kyllingelever, Brune ris

- Æbler, Tranebær, Persille, Artiskokker, Hele æg, Rosemarie

- Tang, Lakse Olie,Oliven Olie, Gulrødder, Ærter

- Græskarkerner, Broccoli, Salat, Spinat, Honning, Blåbær

- Omega 3, Omega 6, Vitamin C, Vitamin E. m.m

 

 

Natures Varity Pairie Kattefoder indeholder Bla.:

- Frysetørret kylling, Frysetørret Kyllingelever, Brune ris

- Lakse Olie, Hytteost, Æbler, Hele æg,Tang,Persille, Artiskokker

- Rosemarie, Salvie, Soltørret lucerne, Løg, Taurin

- Omega 3, Omega 6, Vitamin C, Vitamin E

 

 

nv1.jpg

 

 

hund.jpgkat.jpg

 

Også nogle meget spændende ingredienser de har proppet sammen .. gad vide om mine kræsne hunde gad sådan noget.. Eaglepack er ihvertfald for kedeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Også nogle meget spændende ingredienser de har proppet sammen .. gad vide om mine kræsne hunde gad sådan noget.. Eaglepack er ihvertfald for kedeligt

 

Du kan prøve med en lille pose måske :-D

 

Eller måske skal jeg se om jeg kan finde lidt penge til det og så kan de smage vores :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Her er der også tænkt på ingredienserne og deres indhold af kemi :-D

 

Dejligt :-D

 

Fritgående dyr, delfinvenlig fangstmetoder :-D

 

http://soepet.dk/canidae/

 

Canidae

 

 

 

CANIDAE_AllNatural_Logo.jpg canidaedrypix.jpgCanidae er et amerikansk, importeret hundefoder, som er 100% NATURLIGT. Det er lavet af 4 forskellige slags fritgående dyr: Fisk, lam, kylling og kalkun. Foderet indeholder IKKE byg, hvede, havre eller majs, som ofte er det hundene er overfølsomme overfor. pawslogo.gifKylling -og kalkunkød

Hoens.gif U.S.D.A 1. klasses kød er blevet testet og indeholder ingen hormoner, ethoxquin eller antibiotika. Alle dyr er opvokset fritgående.

Lammekød

Faar.gif U.S.D.A 1. klasses kød er blevet testet og indeholder ingen hormoner, ethoxquin eller antibiotika. Alle dyr er opvokset fritgående.

Fiskekød

Fisk_2.gif F.D.A kontrolleret kød er blevet testet og indeholder ingen ethoxquin. Det indeholder tørret sild (delfinvenligt fanget)

Brune - og hvide ris

Ris.gif U.S.D.A 1. klasses ris er testet og indeholder ingen pesticider.

puppyeating300.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm.... Jeg har lige været inde på den adresse, som du linker til Anne-marie.

 

Jeg gik jo straks ind på Eaglepack til store racer, som Vita får. Her anbefaler de faktisk at man tilsætter kød selv, da de mener at indholdet af kød er for lavt.

 

Godt at min mor så mener at det er en selvfølge at tilføje kød til Vitas foder.

 

Det er en spændende tråd - jeg er i stadige overvejelser omkring hvilke fodermærker Vita/vi kan skifte imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hmmmm.... Jeg har lige været inde på den adresse, som du linker til Anne-marie.

 

Jeg gik jo straks ind på Eaglepack til store racer, som Vita får. Her anbefaler de faktisk at man tilsætter kød selv, da de mener at indholdet af kød er for lavt.

 

Godt at min mor så mener at det er en selvfølge at tilføje kød til Vitas foder.

 

Det er en spændende tråd - jeg er i stadige overvejelser omkring hvilke fodermærker Vita/vi kan skifte imellem.

 

Er det den holistiske til store hunde?

 

Du skal lige være opmærksom på at de er meget optagede af at der er meget kød, det er der ikke enighed om overalt og noget af det jeg ikke giver dem helt ret i ;-)

 

Jeg er kommet med nogle bud her oven over som jeg synes ser gode ud, dem blev jeg glad for at se tilgængelige på det danske marked :-D

 

Selvfølgelig må man bruge ekstra kød :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ih - jeg ville ønske de viste hvor store foderpillerne er.. De eneste som laver dem i overkommelig størrelse er desværre kun Royal Canin..

Deres chihuahua foderpiller er i perfekt størrelse.. Øv bøv

 

Så er du blevet adelig redaktør, tillykke :vinke:

 

Nja, du kan prøve at skrive til dem evt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det den holistiske til store hunde?

Ja:-)

 

Du skal lige være opmærksom på at de er meget optagede af at der er meget kød, det er der ikke enighed om overalt og noget af det jeg ikke giver dem helt ret i ;-)

Ja, det kan jeg heller ikke hitte ud af. Jeg kan kun se hvornår Vita har det bedst - og det er tydeligt for mig, hvor meget kød og hvilket kød Vita trives bedst på.

 

Jeg er kommet med nogle bud her oven over som jeg synes ser gode ud, dem blev jeg glad for at se tilgængelige på det danske marked :-D

Ja dem vil jeg også se nærmere på - så mine forældre får ulighed for at veksle. Det vil de nemlig meget gerne og det tror jeg også er bedre end konstant at få det samme.

 

Selvfølgelig må man bruge ekstra kød :lol:

Jeg tror også kun min mor og jeg er lidt uenig mht til mængderne af kød og måden at fodre på - men ekstra kød skal der til:mums: Ellers ville det blive for kedeligt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Du mener altså ikke at hun kan overleve på Tampax og døde frøer? Vil det hjælpe hvis jeg supplerer med OB eller natbind fra Allways? :lol:

Jeg ved det sørme ikke. Man får jo hele tiden noget nyt at vide. Den ene dag er det det ene, der er det bedste, og den næste dag, er det noget andet, så hvem ved, måske du har fundet en ny "dille" :blink:

 

Jeg vil dog advare mod allways og sige, at HVIS du vælger at bruge det, så husk for guds skyld masser og masser af vand, for de suger og kan tørlægge stort set hvad som helst.... hvis man tror på reklamerne :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hunde er omnivore, dvs altædende, ellers ville de ikke have overlevet med os som foderværter :-)

Ja stakkels hunde, de har bare at spise, hvad der bliver serveret :genert:

 

Jeg holder mig til hvad Gudrun siger, hun er proff, uddannet i foder til behandling og som årsag (helt eller delvist, ofte med til at skabe ubalancer) til sygdomme.
Nu er der jo mange der er proff, eller kalder sig proff, og der er stadig mange forskellige svar på, hvad der er bedst. Det er lidt lige som hundetræning ik? Hvad skal man tro på og hvad er egentlig bedst? Jeg tror, at man skal, for at bruge et Irene udtryk, bruge sin mavefornemmelse og se hvad ens hund har bedst af, og hvad virker.

 

Og jeg har efterhånden set mange hunde hun har behandlet med stor succes, det er ret overbevisende, jeg bor selv sammen med to :-D
Og nogle er det ikke godt til. Jeg har/har haft selv to af slagsen. :-)

 

Hun siger at mange hunde faktisk ikke kan trives på en barf kost, det kender jeg selv eksempler på.
Igen det er meget individuelt. Jeg har set mange hunde, der trives rigtig godt på BARF, men ja jeg har så selv dårlig erfaring med det hjemmelavet, så jeg tror nu ikke det hjemmelavet er så meget bedre end BARF, det kommer blot an på den enkelte hund.

 

Det er meget energikrævende at omsætte rent kød, mange hunde kan ikke omsætte det effektivt nok til at kunne hente de nødvendige næringsstoffer ud af barfen.

Så får de efterhånden ubalancer og får symptomer på sygdomme.

Andre "proffer" vil så sige noget andet. Hvem ved bedst? Ja det får vi nok aldrig svar på. :-D

 

Nogle hunde der sættes på barf får forbedringer i starten, men hun siger at det meget ofte vender igen senere.
Det ved jeg ikke noget om, har ikke selv hørt om nogen, så det vil jeg lade stå i det uvisse.

 

Hun siger også at mange hunde ikke trives godt nok på tørfoder.

Det er mine egne et godt eksempel på, og de ville heller ikke kunne trives på barf.

Den med tørfoderet kan jeg forstå, da der findes meget mærkeligt på hylderne rundt omkring, men mon ikke det bare er et spørgsmål om at finde det rigtige til den enkelte hund?

 

Da du fodrede med eaglepack, var der da ellers ingen grænser for, hvor godt det var, så kom Gudrun på banen, og nu trives de slet ikke på tørfoder. :hmm:

 

Hvis man skal bruge tørfoder så anbefalder hun typerne med kulhydrater, fx brune ris, havre osv..
Det kan jeg stadig ikke følge.

Jeg synes også der er for meget ris og grønt i det hjemmelavet. Jeg bliver mere og mere forvirret jo mere jeg høre og læser om mad, fordi der er så mange meninger, om hvad der er bedst.

I min verden er BARF stadig det mest naturlige, og jeg går da også selv og overvejer at skifte til BARF. Jeg skal bare lige have snakket med en der ved noget mere om det, inden jeg begiver mig ud i det. :blink:

 

Hun er ikke begejstret for typer som orijen og fish4dogs, ja hun ser nærmest ked ud når jeg har nævnt de typer og forklarer så hvorfor :lol:
Orijen betragter jeg nu ikke som et skidt produkt, og har hørt om mange, der har god erfaring med det. Fish4dogs kender jeg dog slet ikke.

 

 

Der er faktisk ikke ret mange som egentlig ved noget om mad og mads indflydelse på hundes trivsel :hmm:

Næ og hvem skal man stole på. De siger jo alle, at det de siger er det mest rigtige, men hvad er det mest rigtige, når det kommer til stykket??

Du mener at Gudrun siger det rigtige, jeg er så af en anden mening. :-)

 

Og der er laves ikke underøsgelser, slet ikke uafhængige undersøgelser, hvem skulle betale for dem?
Jeg må være dig svar skyldig :mrgreen:

 

De fleste dyrlæger har stort set ingen uddannelse i foder, kun det de får af det firma de sælger foder for :-)
Og dem der har en uddannelse, har mange gange forskellige uddannelser, og har forskellige holdninger, og så er vi lige vidt. Igen må man træde til med sin mavefornemmelse, og se hvad der virker bedst for ens hund.

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om den amerikanske testside (tror ikke jeg er eing i alt i hvert fald), men det er lidt sjovt at se hvilke foder mærker der ligger i bunden i gruppen af 1 star foder :shock:

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/

 

Der ligger Hills side om side med proplan, eukanuba, royal canin, pediggre, arion, diamond,nutra nuggest, star pro, en fra gilpa og prism og andre mærker der bruges her i DK :-)

Der er også en enkelt af eaglepacks typer (af den ikke holistiske serie, et slankefoder) :-)

 

Det kræver godt nok et nær studie at sætte sig ind i det (og er ekstremt tidskrævende), men der er nogle lidt spændende betragtninger, jeg tror sørme der ku være en chance for at lære nyt, og det er altid godt :-D

 

Det er dog bemærkelsesbærdigt at det der sælges som højeste kvalitet af af mange af vore dyrlæger ligger i bunden her :hmm:

Jeg har ikke nærlæst og ved slet ikke hvad de dømmer på, men sådan er det jo med tests. Det giver forskellige resultater alt efter hvad det er de reelt tester ved produktet og kigger efter, så jeg gi'r ikke så meget for sådanne tests. :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil ikke forslå et mærke, men bare lige nævne et par ting jeg har tænkt over.

 

Angående pris og kvalitet. Jo flere mellemled, jo mere stiger prisen, hviklet bedtyder at man ikke altid får den kvalitet man betaler for, sammenlignet med fodertyper, som ikke har så mange mellemled..

 

Jeg har fået et indblik i hvor lidt det sidste led (den sælgende butik) egentlig giver for foderet. De større fodermærker procucerer jo selvfølgelig enorme mængder hundemad og derved holdes prisen nede, men alligevel.. Foderet skal betale lønninger, reklamer, produktion og ingredienser inden det kommer på hylden hos butikken.

Så er det man kan spørge sig selv, hvor meget der så egentlig er givet for ingredienserne i produktet? Importeret foder kan også hurtigt gå hen og blive dyrt bare i import og derfor love mere end det holder, hvis man går ud fra prisen.

 

Og man skal ikke lade sig snyde af internetbutikker, det kan også have flere mellemled, inden varen når ud til kunden.

 

Om med hensyn til at skifte: Jeg tror ikke på at det altid er et gode. Variation kan være godt, men jeg vil hellere variere ved at tilsætte lidt, end ved at skifte igen og igen. Og med hensyn til allergi tror jeg slet ikke det er sundt. Allergi optræder ofte i forbindelse med foderskift, da en organisme ofte vender sig til noget bestemt og derfor kan reagere heftigt på en ingrediens den aldrig har fået før. Det er i hvertfald min teori:)

 

Så med henblik på at undgå allergi, tror jeg det bedste man kan gøre er, at finde et foder uden de mest sandsynlige allergifremkaldende stoffer og holde sig til det, i hvertfald mens hvalpen vokser. Så fremt den trives selvfølgelig. Så wsg, hold dig langt fra produkter med hvede, majs, soya, oksekød, som de mest almindelige.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil dog advare mod allways og sige, at HVIS du vælger at bruge det, så husk for guds skyld masser og masser af vand, for de suger og kan tørlægge stort set hvad som helst.... hvis man tror på reklamerne :cool:

 

Som Shu-bi-dua synger : De suger så meget, at man bliver helt tør i munden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...