Gæst Casper_W Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Hej! Min lille balto (islandsk fårehund) på 1 år er her efter varmen har indtrådt fået meget mindre appetit end han plejer. Han plejer at kunne spise så han sprækker, men nu kan maden sagtens ligge i mange timer inden han spiser det. Han har også haft tynd mave. Han drikker normalt. Han virker måske en lille smule sløv - men ikke noget vildt. Han er stadig fuld af energi når vi går ture. Jeg overvejer om det skyldes varmen? MVH Casper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Casper_W Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 .. og han virker til at have det varmt. Hans vejrtrækning er nærmest hyperventilerende nu her hvor det er vamr. Vi gør dog hvad vi kan for at køle ham og freserer hans pels hver dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Tynd mave ved jeg ikke, men vil anbefale enten skånekost eller noget zoolak. Motor spiser også om formiddagen og sent om aftenen når det er køligere, han har det også pænt varmt. Vi hælder koldt vand på ham, især i nakken og hen af ryggen for at køle ham af når vi er ude. Går i skyggen og forsøger at lære ham at soppe i vand. Ellers har vi altid vand med til drikke når vi er ude, og vi går ikke særlig tit mellem 12-17, der sover han middagslur herhjemme, synes det er der varmen er værst. Lyder ikke godt at han hyperventilerer? Kan i måske give ham lidt køligt vand henover kroppen nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Skal du "køle" hunden af, så gør det i lysken på hunden og vandet må ikke være for koldt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Casper_W Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Tak for tipsne, vil jeg gøre brug af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Her lidt omkring hedeslag hos hunden netdyredoktor - Hedeslag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 -------Og jeg SKAL lige poppe op og minde om hjerte/lungeorm.. Unge hunde med spiseforstyrrelser bør man altid få chekket for det skidt. Hvalpe og unghunde går tit og spiser nedfaldsfrugt eller græs eller hestelort.... Og alt det kan indeholde bittesmå snegle, der er bærere af hjerte/lungeorm. Man skal samle tre lorte over tre dage og bede om undersøgelse for hjerte/lungeorm (baermanns test). Lortene må ikke opbevares for varmt, --helst i køleskab.. Hjerteorm og Lungeorm hos hunde ---Læg mærke til den lange række af forskellige symptomer, der kan skyldes hjerteorm. 68% af hundene får på et tidspunkt hoste. 31% får aldrig hoste, men får en række andre symptomer. ---Nå, men forhåbentlig er det slet ikke orm, men bare varme. Det burde bare ikke give diarré.. Jeg synes egentlig ikke, at det er så vildt varmt endnu? Hvad siger termometeret hvor I opholder jer? Her er udetemp. på 24 grader. OG det er da det højeste, den har været oppe på... Hunde på omkring et år kan altså godt gå ned i foderbehov, fordi de efterhånden ikke vokser så meget mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts