Hop til indhold

Nogen der har prøvet DiaFriend Hvidløg/Ingefær?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Gæst Zarina

Dette skulle være et produkt, der bl.a. kan virke mod flåter og meget andet. http://www.engelykke.dk/shop/default.asp

 

De skriver:

DiaFriend Hvidløg/Ingefær er flydende og kan blandes i drikkevandet eller direkte i foderet. Produktet har hvidløgets kendte virkning mod lopper, skovflåter, kløe, hårfældning og stress. Ingefæren har en positiv effekt på muskulatur og blandt andet også transportsyge. Til styrkelse af immunforsvar.

 

Er der nogen, der har prøvet det? I så fald vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Dette skulle være et produkt, der bl.a. kan virke mod flåter og meget andet. http://www.engelykke.dk/shop/default.asp

 

De skriver:

DiaFriend Hvidløg/Ingefær er flydende og kan blandes i drikkevandet eller direkte i foderet. Produktet har hvidløgets kendte virkning mod lopper, skovflåter, kløe, hårfældning og stress. Ingefæren har en positiv effekt på muskulatur og blandt andet også transportsyge. Til styrkelse af immunforsvar.

 

Er der nogen, der har prøvet det? I så fald vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

Hvis du er til den slags, hvorfor så ikke bare selv blande det i foderet. Altså den rene varer. Det er med garanti billigere;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette skulle være et produkt, der bl.a. kan virke mod flåter og meget andet. http://www.engelykke.dk/shop/default.asp

 

De skriver:

DiaFriend Hvidløg/Ingefær er flydende og kan blandes i drikkevandet eller direkte i foderet. Produktet har hvidløgets kendte virkning mod lopper, skovflåter, kløe, hårfældning og stress. Ingefæren har en positiv effekt på muskulatur og blandt andet også transportsyge. Til styrkelse af immunforsvar.

 

Er der nogen, der har prøvet det? I så fald vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

 

Uanset om andre har prøvet det, så finder du kun ud af, om det virker på lige netop DIN hund ved at prøve det...

Umiddelbart ville jeg tro, at der skulle ret meget hvidløg til for at det skulle afskrække flåter. Det er selve lugten af hvidløg, der virker afskrækkende.

Og hvis man giver en hund flere fed hvidløg hver dag, så risikerer man, at den bliver syg af DET. Hunde tåler ikke ret godt løg i større mængder. Heller ikke hvidløg.

Men ifølge hjemmesiden, så skal en hund kun have én dråbe af produktet daglig, -pr. 7 kilo hund... Og jeg har svært ved at forestille mig, at så lille en mængde kan have nogen virkning, --hverken negativ eller positiv.

 

Så du kan da købe den allermindste flaske og lade det komme an på en prøve?

ER I meget plagede af flåter? --For ellers er det jo svært at se om det virker..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Uanset om andre har prøvet det, så finder du kun ud af, om det virker på lige netop DIN hund ved at prøve det...

Umiddelbart ville jeg tro, at der skulle ret meget hvidløg til for at det skulle afskrække flåter. Det er selve lugten af hvidløg, der virker afskrækkende.

Og hvis man giver en hund flere fed hvidløg hver dag, så risikerer man, at den bliver syg af DET. Hunde tåler ikke ret godt løg i større mængder. Heller ikke hvidløg.

Men ifølge hjemmesiden, så skal en hund kun have én dråbe af produktet daglig, -pr. 7 kilo hund... Og jeg har svært ved at forestille mig, at så lille en mængde kan have nogen virkning, --hverken negativ eller positiv.

 

Så du kan da købe den allermindste flaske og lade det komme an på en prøve?

ER I meget plagede af flåter? --For ellers er det jo svært at se om det virker..

Har du da selv afprøvet mængden der skal til, når vi snakker ren hvidløg? Jeg kender flere som tror på den slags, og de putter bare et enkelt fed i hundens mad/godbidder og siger det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hvidløg, så er det ikke sandt at der skal flere fede til..

 

Jeg tror hunde er forskellige, ligesom mennesker også er det.

Nogle mennesker skal blot spise et enkelt fed, for at stinke af hvidløg i flere døgn efter, hvorimod andre kan spise og spise uden at andre kan lugte det på dem.

.. Måske det også gælder hunde..

 

Alt hvad jeg ved er, at min hund får cirka 1/4 - 1/3 af en teske hvidløgspulver hver dag, og hun har aldrig haft lopper og meget få flåter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dejligt, hvis det virker... Jeg har prøvet på Silke, og det virker ikke på hende. Altså et enkelt fed. Eller hvidløgspulver i maden.. Hun kan godt lide smagen af hvidløg, så hun får det som krydderi, -ikke for at få en virkning.

Men jeg er klar over, at hunde ikke kan tåle for meget af sådan noget, og jeg har aldrig kunnet lugte de på hende.

 

I går pillede jeg 14 flåter af hende..... Det var godtnok "kun" de 8 der sad fast...

I dag har der kun været 3 fastsiddende... Det er meget afhængigt af, om hun tilfældigvis er kommet forbi et sted, hvor der har gået et par hjorte..

 

Vi har rigtig mange hjorte i området. Og Silke holder sig ikke til stierne.

 

Men fordi der er så mange flåter, så er vi blevet ret gode til at pille dem af, -uanset hvor besværligt de sidder. Og uanset hvornår jeg mærker dem.

Så det er ikke noget stort problem.

Men hvis der fandtes et effektivt og uskadeligt middel, så ville jeg prøve det.

Jeg har også prøvet at give hende store doser af B1-vitamin, som jo skulle virke på myg. Det er uskadeligt. Det hjalp heller ikke ret meget.

Jeg havde selvfølgelig snakket med min dyrlæge om det først.

 

DET! synes jeg er vigtigt, inden man begynder at eksperimentere med sådanne midler, der måske kan hjælpe på et eller andet problem. Selv om der er nogen, der har haft glæde af et middel, så kan der være risiko for nogle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer til at tænke på, at jeg synes jeg så i et andet indlæg (men kan ikke finde det igen), en, der fortalte at hun var begyndt at bruge et eller andet middel imod flåter, men kan desværre ikke huske hvem det var eller hvad det var.. Men måske er der håb? Genkender du dig selv`? Eller er der nogen, der kan genopfriske min hukommelse? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kommer til at tænke på, at jeg synes jeg så i et andet indlæg (men kan ikke finde det igen), en, der fortalte at hun var begyndt at bruge et eller andet middel imod flåter, men kan desværre ikke huske hvem det var eller hvad det var.. Men måske er der håb? Genkender du dig selv`? Eller er der nogen, der kan genopfriske min hukommelse? :lol:

Det kan være mig du har set skrive noget :-D

 

Ekholms Hund Deo

 

Man kan finde det på denne side under produkter http://www.prob.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det kunne sagtens være :mrgreen: Tak for det. Må man spørge hvad dine erfaringer er med det? :roll:

 

Jeg har brugt det lidt, og det kan godt være det er godt, men jeg ved det ikke helt, for der kan være andre faktore der har invirket :-D

 

Man skal dryppe hver anden dag, og man skal kun lave et lille bitte hul i toppen, bare med en nål, det er langt rigeligt, for vædsken er meget tyndflydende :-D

 

Så drypper man lidt i nakken og lidt nede over halen :-D

 

Det lugter lidt, lidt tjæreagtigt, men ikke ubehageligt egentlig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg har brugt det lidt, og det kan godt være det er godt, men jeg ved det ikke helt, for der kan være andre faktore der har invirket :-D

 

Man skal dryppe hver anden dag, og man skal kun lave et lille bitte hul i toppen, bare med en nål, det er langt rigeligt, for vædsken er meget tyndflydende :-D

 

Så drypper man lidt i nakken og lidt nede over halen :-D

 

Det lugter lidt, lidt tjæreagtigt, men ikke ubehageligt egentlig :-)

Du må lave en mere saglig undersøgelse:lol:

 

Ift. samme typer som der laves til mennesker, så har jeg ikke den erfaring at sådan noget virker. Der skal gift til, desværre:(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst CookiesMoar

Jeg har tænkt mig at prøve de dråber, men mod køresyge ved min hund...

 

Mht. lopper og flåter osv... Så bruger jeg noget der hedder tic-clip... Det ligner et slags hundetegn som man bare sætter i halsbåndet og virker i 2 år. Og indtil videre hjælper det da...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu i 42 år brugt hvidløg som sygdomsbekæmpelse hos hunde heste og grise.Jeg har aldrig oplevet nogen der ikke kunne tåle det.

Det er nok en af naturens ældste bakterie bekæmpelse midler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Umiddelbart ville jeg tro, at der skulle ret meget hvidløg til for at det skulle afskrække flåter. Det er selve lugten af hvidløg, der virker afskrækkende.

Rigtig rigtig meget - efter hvad jeg har lært om flåter

En flåter "kaster" sig over sit offer vha. signaler fra mekanoreceptorer og varmefølelende receptere.

De bruger ikke deres (manglende) syns- eller lugtesans, så jeg har svært ved at se hvordan hvidløg mv. skulle hindre at de "kaster" sig over hunden.

 

Jeg har nu i 42 år brugt hvidløg som sygdomsbekæmpelse hos hunde heste og grise.Jeg har aldrig oplevet nogen der ikke kunne tåle det.

Det er nok en af naturens ældste bakterie bekæmpelse midler.

Det er helt korrekt at hvidløg har en masse særdeles gavninge egenskaber, men hvidløg er samtidig i løgfamilien, der også indeholder et bestemt stof, som faktisk er tokisk for hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får hvidløg dagligt, og jeg har aldrig haft hunde med lopper, vi færdes næsten dagligt i skoven, og det er yderst begrænset med flåter jeg har pillet af dem, jeg har som tester undladet at give dem i en periode, og der er der markant flere flåter end med tilskud af hvidløg.

Så her virker det.

Mht. lopper har vi også katte i huset, og en del pindsvin i haven, så jeg vil stærkt gå ud fra, at hundene på et eller andet tidspunkt ville have fået lopper den vej.

De får ikke noget andet forebyggende.

 

Mvh. Marie

http://www.agers.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Mine hunde får hvidløg dagligt, og jeg har aldrig haft hunde med lopper, vi færdes næsten dagligt i skoven, og det er yderst begrænset med flåter jeg har pillet af dem, jeg har som tester undladet at give dem i en periode, og der er der markant flere flåter end med tilskud af hvidløg.

Så her virker det.

Mht. lopper har vi også katte i huset, og en del pindsvin i haven, så jeg vil stærkt gå ud fra, at hundene på et eller andet tidspunkt ville have fået lopper den vej.

De får ikke noget andet forebyggende.

 

Mvh. Marie

http://www.agers.dk

 

Hvordan giver du dem så hvidløget? Er det pulver, råt eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan giver du dem så hvidløget? Er det pulver, råt eller hvordan?

 

det er lidt forskelligt, enten køber jeg det som færdigt, "knust hvidløg", herfra feks. http://www.husdyrhelse.com/group.asp?group=1

mine erfaringer er at den knuste er mere koncenteret og virker bedre end det tørrede.

Eller jeg blender et par fed sammen med hundenes grønt, når de får det.

dog holder jeg nogle måneders pause i vinterperioden.

De får ca. en kvart teske for den mindste på 11 kg, til en halv teske for de to boxere.

 

feks. Wolles dogpoxer, som er et vit/min. tilskud som jeg bruger ofte (jeg barfer mine hunde), der er også tilsat hvidløg, så får de ikke så meget af det friske ved siden af.:5up:

 

Mvh. Marie

http://www.agers.dk

 

Ud over at hvidløg har en forebyggende effekt, så har det en gavnlig virkning på huden også, virker antibakterielt, og er super hvis man har hund med hudproblemer/betændelse(/allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig rigtig meget - efter hvad jeg har lært om flåter

En flåter "kaster" sig over sit offer vha. signaler fra mekanoreceptorer og varmefølelende receptere.

De bruger ikke deres (manglende) syns- eller lugtesans, så jeg har svært ved at se hvordan hvidløg mv. skulle hindre at de "kaster" sig over hunden.

Det ved jeg ikke noget om, men jeg kan se en significant forskel på mængden af flåter jeg piller af mine hunde med og uden hvidløg!

 

Lopper har vi aldrig haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Tak for svar Marie!

 

Mon det giftige fra løget er væk i pulveret?

 

tvivler, men meget er giftigt i store mængder, broccoli feks. det kan også være giftigt i store mængder, men i mindre mængder er det sundt som grønttilskud hvis man barfer.

vindruer, en enkelt skader ikke, men forgriber hunden sig på en hel bakke er de også giftige, ligeså med rosiner, chokolade, især den mørke, osv.osv.

 

Katte tåler det overhovedet ikke.

 

Mvh. Marie

http://www.agers.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Jeg kommer til at tænke på, at jeg synes jeg så i et andet indlæg (men kan ikke finde det igen), en, der fortalte at hun var begyndt at bruge et eller andet middel imod flåter, men kan desværre ikke huske hvem det var eller hvad det var.. Men måske er der håb? Genkender du dig selv`? Eller er der nogen, der kan genopfriske min hukommelse? :lol:

Er helt sikker på det ikke er mig, men altså vi har brugt bayvanti og Zacko kløer af det og i høj sommer med mange flåter og meget vand så skal han have hver 14 dag, synes jeg var synd fordi han så ville klø altid :shock: så vi købte LUPOSAN flåt væk pulver, og ja jeg synes faktisk det hjalp vi har slet ikke fundet samme mængde efter og det hjælper jo også selvom de er vand :5up: og Zacko synes det smager dejligt :5up: måske et forsøg værd :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Dette skulle være et produkt, der bl.a. kan virke mod flåter og meget andet. Engelykke Pet Food

 

De skriver:

DiaFriend Hvidløg/Ingefær er flydende og kan blandes i drikkevandet eller direkte i foderet. Produktet har hvidløgets kendte virkning mod lopper, skovflåter, kløe, hårfældning og stress. Ingefæren har en positiv effekt på muskulatur og blandt andet også transportsyge. Til styrkelse af immunforsvar.

 

Er der nogen, der har prøvet det? I så fald vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

 

Nu er jeg et Dyre menneske der rider, har haft kanin avl, 5 katte og har nu 2 hunde:mrgreen:

 

Mine erfaringer med flåter med mere er...

Til heste kan man købe nogen store bøtter, med hvidløg der er fint hakket. (Der medfølger en lille doserings dims med)

Det giver jeg mine heste i vandet i deres foder og i deres gulerøder. (Med vitaminer og olier)

Men OT... Man kan så købe det i de spande til men meget rimlig pris...

Det giver jeg så (i meget mindre doser) til mine hunde (i deres foder) og det virker!

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Nu er jeg et Dyre menneske der rider, har haft kanin avl, 5 katte og har nu 2 hunde:mrgreen:

 

Mine erfaringer med flåter med mere er...

Til heste kan man købe nogen store bøtter, med hvidløg der er fint hakket. (Der medfølger en lille doserings dims med)

Det giver jeg mine heste i vandet i deres foder og i deres gulerøder. (Med vitaminer og olier)

Men OT... Man kan så købe det i de spande til men meget rimlig pris...

Det giver jeg så (i meget mindre doser) til mine hunde (i deres foder) og det virker!

:-)

 

...Glemte lige at skrive at hvidløget er TØRRET.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...