Hop til indhold

Mål af højde


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Du skal måle ved skulderbladene og så lige ned... Dvs din grønne streg eller muligvis lidt bagved den...

 

Det kommer an på om hunden har fremskudt skulder eller ej. Ideelt set skal der gå en lige line fra hundens albue og op tl hvor skulderbladene samles.. Men ikke alle hunde er perfekte.

 

Har hunden fremskudt skulder, så er målepunktetfra albuen og op til der hvor skulderen skulle have været.

 

Nedenfor illustreret på idealhunden hvordan man måler

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på om hunden har fremskudt skulder eller ej. Ideelt set skal der gå en lige line fra hundens albue og op tl hvor skulderbladene samles.. Men ikke alle hunde er perfekte.

 

Har hunden fremskudt skulder, så er målepunktetfra albuen og op til der hvor skulderen skulle have været.

 

Nedenfor illustreret på idealhunden hvordan man måler

 

Ja det var det jeg mente :genert: hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Hej Ida-Asta han ser fin ud din Pajko hvad med at udstille ham, efter fødselsdatoen og udseende ligner han en der kunne være efterkommer efter min Frida har jeg ret.Der er også brug for små hanhunde, desuden er han ikke færdigudviklet.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ida-Asta han ser fin ud din Pajko hvad med at udstille ham, efter fødselsdatoen og udseende ligner han en der kunne være efterkommer efter min Frida har jeg ret.Der er også brug for små hanhunde, desuden er han ikke færdigudviklet.:vinken:

 

Mange tak :-D Pajkos mor er Baschko's Evita, men om hun er i familie med din Frida ved jeg ikke lige :genert:

 

Ja, snakkede godt med Pajkos fars opdrætter, som også snakkede om at der mangler nogle små hanhunde - hvilket jo kun er godt i forhold til Pajko :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, ja det har vi da, du var og kikke ikke, for der var flere fra dette kuld tror jeg. En af Pajko´s kuld blev bedste han i Ballerup.:lol:

 

Jo, vi var med som tilskuere.. Jeg opdagede ikke hvis der var flere fra Pajkos kuld, men der var en fra Evitas første kuld..

 

Ej, hvor fint.. :-D Så har Pajko måske en chance for at vinde lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...