Hop til indhold

Børster i tænder på jeres hund(e)?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig gjort det.

 

Mine hunde har altid fået lov til at bruge deres tænder til at tygge i tyggeting og kødben.

 

En god okseknogle et par gange i ugen, mener jeg er noget af det bedste for hundens tænder og samtidig er det en god beskæftigelse.

 

Men måske er jeg forkert på den.

 

Har læst at det er vigtig at børste tænder på sin hund. P.g.a. plak og tandsten.

 

Men handler det ikke om at hunde i dag ikke får lov til at bruge deres tænder på en sund og fornuftig måde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Jeg børster ikke tænder på mine, men tjekker dem næsten dagligt.

 

Zacho som er den ældste med sine 3½ år har ikke antydningen af tandsten og hans ånde er lugtfri :-D Joey er der selvfølgelig heller ikke noget at se på, men han render jo også stadig rundt med de fleste af hans mælketænder :-P

 

Mine hunde får næsten dagligt kødfulde hesteben - ved godt det slider på tænderne, men her lever vi livet farligt, men godt :blink: og de får derudover mange andre forskellige naturting, som kan ædes med lidt besvær fra deres side :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Ja, jeg børster tænder på Labell.

Havde jeg ikke børstet hendes tænder de sidste 3 år, ville hun ikke have nogle tænder tilbage!

 

Labell danner utroligt meget tandsten og på trods af hun ofte får ben og altid har noget at gnave i, og gnaver på livet løs, så er det nødvendigt at jeg børster den for hende.

 

Så nej, det er ikke nødvendigvis fordi hunde ikke bruger deres tænder, nogle har bare en større produktion af tandsten end andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg lader også knogler ordne tandbørtsningen hos mine hunde.

 

Dog har små racer ofte tandsten fordi de mangler et enzym i spyttet, ifølge min tidligere dyrlæge, og da de små hunde ofte heller ikke får knogler/gider knogler er tandbørsten deres eneste mulighed for tandrens.

 

Min nuværende lokale dyrlæge anbefaler tandbørstning til alle hunde uanset størrelse.

Det er absolut også en god ting synes jeg, indlært på en positiv måde med tandpasta med leversmag, lærer hunden at det er fint at blive rodet i munden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Mine hunde får børstet tænder. Der er ikke så meget hundetandpasta der kommer på tænderne, men det er fremragende lokkemiddel til at få deres opmærksomhed og sidde stille for de kan godt lide smagen.

vi har lige været til dyrlæge, og sagde de havde meget flotte tænder, og han også anbefalede at børste tænder på hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi har prøvet at børste tænder på Alice, men det er egentlig ikke nødvendigt, da hun ikke danner særlig meget tandsten og hun får ofte tyggeting til tænderne :-)

Tror hun har fået børstet tænder 2 gange i sit snart 3-årige liv

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi børster tænderne på tacco flere gange om ugen og hvor er det dejligt at kunne indrømme det uden den store fare for at blive mobbet:5up:

 

min omgangs kreds syntes det er rimelig tåbeligt, også dem der har hund. men vi gør det alligevel. tacco er vild med at spise lorte af alle mulige slags og eftersom han også slikker på os andre og tingene herhjemme så er der ingen vej udenom :-)

vi får også ros hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Silke får børstet tænder. :mrgreen:

 

--Ronja (berner sennen) blev 13 år gammel. En høj alder for den race. Hun var en meget venlig og kærlig hund. Men med alderen blev hendes tænder grimme og hun lugtede ud af munden.

Det var med til, at hun ikke fik lige så meget "nærkontakt" fra andre mennesker som da hun var yngre. Og det synes jeg altså var så synd. :neutral:

Jeg lovede mig selv, at jeg aldrig igen ville lade min hunds mund komme til at se sådan ud.

 

--Ramses II (berner sennen) fik så ind-leget tandbørstning lige fra jeg fik ham, 8 uger gammel. --Selvfølgelig havde han slet ikke brug for at få børstet tænder. De var jo fine og hvide og bittesmå. Men jeg forventede jo, at han skulle blive gammel.

--Så vi fortsatte med at børste hans fine hvide tænder år efter år.

Ramses blev kun 4½ år..... Så det var "skønne spildte kræfter"..:(

 

---Da jeg fik Silke indførte jeg igen på samme måde med i starten daglig tandbørstning i morgenritualet, der også omfattede pels-børstning og ørekik og potenus med klipning af hår eller negle. Og det blev hurtigt en hyggelig vane.

I dag er Silke 6 år og hun kommer op på spisebordet ca. hver 2. dag og bliver kikket efter i alle hjørner. Og får børstet tænder. Hendes tænder er ikke skinnende hvide mere, men de er helt rene og glatte og fri for tandsten og belægninger. En mørk plet på den ene store kindtand har dyrlægen undersøgt, men det er en misfarvning af emaljen og ikke noget, der kan fjernes.

Dyrlægen nærmest svømmer over af begejstring over hendes fine tænder... :lol:

Silke har aldrig været særlig interesseret i kødben. Hun spiser lidt oksehud eller griseører, men næppe nok til at fjerne alle belægninger fra alle tænder.

 

Jeg kender hunde, der er flere år yngre end Silke, -som har belægninger på tænderne. Hvis jeg nævner noget med at jeg børster Silkes tænder, så forklarer ejeren, at hendes hund jo ikke behøver at få børstet tænder, for den får kødben en gang om ugen....... Jeg tror altså, at hundeejere udvikler en slags synsdefekt med årene så de ikke kan se, at deres hund IKKE har fine glatte tænder mere..

 

Jeg vil tro, at de første 2-3 år er det svært at se nogen belægninger på tænderne...

 

---Men der går jo ofte mange år før det rigtig er et problem..

---Nogle hunde danner meget tandsten.. Så kan det ses tidligere.

 

:shock:---Altså... Jeg går selv i bad hver dag og børster mine egne tænder 2-3 gange i døgnet... Det er jo ikke for at skrabe synlige belægninger af, men for at undgå at de dannes. Og fordi det er rart at have rene, glatte tænder.

 

Jeg synes egentlig ikke det er for meget at børste Silkes pels og tænder hver anden dag.. Jeg ville jo gerne byde hende det samme som jeg byder mig selv. ---Men 2-3 gange om dagen ville hun nok ikke påskønne..:lol:

 

nå, ja... Vi bruger ikke hundetandpasta. Dels synes jeg det er for dyrt. Og jeg bryder mig ikke om de ingredienser, der er i. Jeg synes heller ikke, det er så effektivt.

 

I stedet bruger jeg rent kridt (CaCO3) som jeg rører op med vand og kommer en lille smule Wolles Wow i.. Det giver en dejlig smag og lugt, synes Silke.

Og kridtet virker som et fint slibemiddel, så det er mere effektivt end hundetandpasta.

---Man bruger ikke mere kridt i mennesketandpasta fordi det gav slibeskader på tænderne. --Men hunde skal jo ikke have børstet tænder flere gange daglig i over 50 år. Så de når næppe at udvikle slibeskader.

 

Tandbørsten er en almindelig blød tandbørste, som vi skifter tit, for der bliver selvfølgelig gumlet lidt på den osse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig børstet tænder på mine hunde men har også sat min lid til gnavben, og har været så heldig, at det har været nok til at tandsten eller andet borte.

 

Jeg kan sagtens se fornuften i at træne/lege tandbørstning ind i den almindelige håndtering, og kunne godt forestille mig, at jeg vil prøve, og jeg kan finde ud af at indarbejde det ved næste hvalp. Men hvordan man lige gør det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig børstet tænder på mine hunde men har også sat min lid til gnavben, og har været så heldig, at det har været nok til at tandsten eller andet borte.

 

Jeg kan sagtens se fornuften i at træne/lege tandbørstning ind i den almindelige håndtering, og kunne godt forestille mig, at jeg vil prøve, og jeg kan finde ud af at indarbejde det ved næste hvalp. Men hvordan man lige gør det :hmm:

 

Det er altså ikke så svært, når hvalpen er 8 uger. Lige meget hvad man gør i den alder, så er det forunderligt nyt. Og en 8-ugers hvalp er allermest motiveret for at acceptere nye ting og vaner i sit liv.

 

Man kan jo starte med bare at løfte hvalpen op på et bord og nusse den , børste pels, -pille lidt ører og kikke lidt på læber og måske tænder. Og kikke på hver pote. Når hvalpen er helt ny vil den som regel acceptere mere end hvis man starter efter den har været i huset bare en uge eller to.

Næste dag kan man så tage tandbørsten med velsmagende pasta og lade hvalpen snuse til den.

Næste skridt kunne være at børste lidt på en hjørnetand.... osv. osv..... Et lillebitte fremskridt hver dag. Det haster jo ikke, for belægningerne kommer jo ikke de første år. Så der er tid nok til at lære det.

Men indtil tandbørstningen er blevet nogenlunde effektiv, så er det nok en god ide at træne den hver dag. Senere kan man så springe dage over uden at det betyder noget.

 

Jeg fortæller hele tiden min hund hvad jeg gør. Hvalpen forstår selvfølgelig ikke ordene, men det kommer efterhånden. Og det virker beroligende.

 

Uanset om man vil børste tænder på sin hund eller ej, så går jeg meget ind for, at man kikker sin hvalp efter allevegne hver eneste dag i den allerførste tid, man har den... Og så er det faktisk ikke så meget ekstra ulejlighed også at børste tænderne. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså ikke så svært, når hvalpen er 8 uger. Lige meget hvad man gør i den alder, så er det forunderligt nyt. Og en 8-ugers hvalp er allermest motiveret for at acceptere nye ting og vaner i sit liv.

 

Man kan jo starte med bare at løfte hvalpen op på et bord og nusse den , børste pels, -pille lidt ører og kikke lidt på læber og måske tænder. Og kikke på hver pote. Når hvalpen er helt ny vil den som regel acceptere mere end hvis man starter efter den har været i huset bare en uge eller to.

Næste dag kan man så tage tandbørsten med velsmagende pasta og lade hvalpen snuse til den.

Næste skridt kunne være at børste lidt på en hjørnetand.... osv. osv..... Et lillebitte fremskridt hver dag. Det haster jo ikke, for belægningerne kommer jo ikke de første år. Så der er tid nok til at lære det.

Men indtil tandbørstningen er blevet nogenlunde effektiv, så er det nok en god ide at træne den hver dag. Senere kan man så springe dage over uden at det betyder noget.

 

Jeg fortæller hele tiden min hund hvad jeg gør. Hvalpen forstår selvfølgelig ikke ordene, men det kommer efterhånden. Og det virker beroligende.

 

Uanset om man vil børste tænder på sin hund eller ej, så går jeg meget ind for, at man kikker sin hvalp efter allevegne hver eneste dag i den allerførste tid, man har den... Og så er det faktisk ikke så meget ekstra ulejlighed også at børste tænderne. ;-)

 

Takker :-D

 

Har kopieret dit svar ud til min samling af tips og triks :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg børster tænder på Ozzie, det er dog ikke så ofte, og det er primært for at sikre at hun synes det er hyggeligt når jeg roder hende i munden. - Skulle det så blive nødvendigt at børste dem "for alvor" en gang så har jeg en hund, der på forhånd er glad for at se tandbørsten... jeg har mødt min del af ældre hunde med rigtig grimme tænder, så derfor har jeg fra starten lært Ozzie at få børstet tænder, sådan at hun er med på det, hvis tandbørstning bliver nødvendigt engang. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miska

Jeg børster tænder på Miska 1 gang om ugen eller sådan noget. Hun er meget kræsen, og der er ikke ret mange ben hun gider, så det er nødvendig. Men hun eeelsker smagen af levertandpasta, så det er rimlig nemt at børste hendes bisser:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Saaby

hvad for nogle ben bruger i saa? Jeg bruger de der "hule" nøgleben? Med leverpostej inden i. Bruger aldrig knogle lige fra slagteren. For saa ville min lejlighed lugte af muggen røv. Desværre =/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
hvad for nogle ben bruger i saa? Jeg bruger de der "hule" nøgleben? Med leverpostej inden i. Bruger aldrig knogle lige fra slagteren. For saa ville min lejlighed lugte af muggen røv. Desværre =/

 

Du kan også bruge bidepinde lavet af oksehud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Priceman

Her i huset har vi gjort dyrlægen arbejdsløs ,hvad tandsten angår.

Efter vi begyndte at fodre råt og kun råt har hundene ikke dannet ny tandsten eller har problemer med plak på bisserne.

 

Et dyrlæge speciale har faktisk samlet en masse interessante ting omkring netop dette emne og konkluderer bl.a. at der er en direkte sammenhæng mellen dårlig tand hygiejne og hjerte.kar sygdomme ,lever skader, nyrelidelser etc.

 

I kan finde den her. http://www.kiplers.dk/Dyrlaegespeciale.pdf

 

 

Så se at få smidt alt det færdig-foder ad H.. til og drop alle de underlige forsøg på at lave maden selv. Giv nu de vovser det foder de er bygget til og som evolutionen har gjort klart.

 

Råt kød og diverse rå frugter, rå grøntsager alt efter hvad hunden selv har lyst til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Her i huset har vi gjort dyrlægen arbejdsløs ,hvad tandsten angår.

Efter vi begyndte at fodre råt og kun råt har hundene ikke dannet ny tandsten eller har problemer med plak på bisserne.

 

Et dyrlæge speciale har faktisk samlet en masse interessante ting omkring netop dette emne og konkluderer bl.a. at der er en direkte sammenhæng mellen dårlig tand hygiejne og hjerte.kar sygdomme ,lever skader, nyrelidelser etc.

 

I kan finde den her. http://www.kiplers.dk/Dyrlaegespeciale.pdf

 

 

Så se at få smidt alt det færdig-foder ad H.. til og drop alle de underlige forsøg på at lave maden selv. Giv nu de vovser det foder de er bygget til og som evolutionen har gjort klart.

 

Råt kød og diverse rå frugter, rå grøntsager alt efter hvad hunden selv har lyst til.

 

 

Nå nå nå, Priceman, det er altså lidt svært at blive overbevist af dig ift. rå føde, når du tidligere så hårdnakket har forsvaret RC... Har du tænkt på det?

RC var det eneste foder som duede gav du indtryk af.

Nu er det råt.

 

Hvordan kom du dertil?

 

Jeg synes det er rigtig dejligt at du fodrer efter din overbevisning, men lad os andre gøre det samme ikk? :-D

 

Efter min mening er hunde individer med forskelle, ligesom mennesker, og det der er godt for mig er ikke nødvendigvis dækkende for min nabo.

 

Jeg vil også gerne slå et slag for knogler som tandbørste. Mine hunde fik altid tidligere en ordentlig kalve/okseknogle om ugen.

På størrelse med en håndbold.

Og de havde fine hvide tænder.

 

Pelle gider stort set ikke tørfoder mere, og får derfor mest hjemmelavet foder, nu er han jo stadig meget ung, men bisserne er fine og hvide.

 

Nej jeg børster ikke tænder på mine hunde

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hvad for nogle ben bruger i saa? Jeg bruger de der "hule" nøgleben? Med leverpostej inden i. Bruger aldrig knogle lige fra slagteren. For saa ville min lejlighed lugte af muggen røv. Desværre =/

 

Nu har jeg vist aldrig snust til en muggen røv, men jeg har boet i lejlighed med hunde i sammenlagt 18 år og de har altid fået knogler.

De havde nogle "tyggebentæpper" som de holdt knoglen indenfor og jeg har aldrig oplevet at lejligheden lugtede pga knogler.

 

Knoglen skal jo ikke nødvendigvis være kødfuld, så hunden vil hurtigt rense den helt og selve knoglen lugter ikke.

 

Du kan evt tage knoglen væk efter endt beskæftigelse og lægge den i en plastpose i en plastpose i en... og så i køleskabet med den til næste dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg vil tro, at de første 2-3 år er det svært at se nogen belægninger på tænderne...

 

Ja det er svært at se, men det er der.

 

Jeg kender en hund der i en alder af ca.6 måneder har fået sin første tandrensning - den er så måske også lidt "smådum" idet den ikke kan finde ud af at tygge tingene ordentligt, hvilket kan ses i afføringen - alt kommer ud i hele stykker.

 

Jeg har så ofte hørt forskellige dyrlæger udtale, at hvis man ikke børster tænder på hunden hver dag, så kan man lige så godt lade være. de siger hunden danner biofilm (gulvtæppe på tænderne syntes jeg det føles som) på samme måde som os - og vi børster jo tit netop fordi vi kan mærke denne biofilm på tænderne. Og det er denne biofilm det grimme noget binder sig til og udvikler sig til tandsten.

 

Selv børster jeg ikke tænder på min hund. Hvis jeg havde en lille hund kunne jeg måske godt finde på det idet deres tænder sidder så tæt at der ikke kommer et naturligt slid mellem tænderne når de tygger. Det gør der heldigvis ved de store hunde hvor der er længere mellem tænderne.

 

God tandbørstning til jer alle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nå nå nå, Priceman, det er altså lidt svært at blive overbevist af dig ift. rå føde, når du tidligere så hårdnakket har forsvaret RC... Har du tænkt på det?

 

Hvad er problemet ?

Det er to forskellige ting.

 

RC var det eneste foder som duede gav du indtryk af.

Nu er det råt.

 

Skulle jeg vende tilbage til et fuldfoder så ville det stadig være RC. Ingen tvivl om det.

Det er klart det bedste og det skal ikke over atlanten for at nå hertil. Transport er en kritisk forurenings faktor i mie øjne. Både for luften og for vandmiljøet.

 

Hvordan kom du dertil?

 

Hundens behov istedet for mine.

 

Jeg synes det er rigtig dejligt at du fodrer efter din overbevisning, men lad os andre gøre det samme ikk?

 

Ajj come om Irene. Det er et debat forum ,jeg skriver det jeg vil. Og deler ud af mine overbevisning med forhåbentligt gode og saglige argumenter som grundlag.

 

Jeg sidder jo ikke og pådutter hele verden mine "krav". Det er selvstændigt tænkende individer der er herinde.

 

Efter min mening er hunde individer med forskelle, ligesom mennesker, og det der er godt for mig er ikke nødvendigvis dækkende for min nabo.

 

Men hundene er fysiologisk og grundlæggende ens, hvilket der bør tages hensyn til.

At der så er enkelte der har specielle behov må man så se på. Men at gå ud fra, fra start af, at alle har specielle behov indenfor foder, er jeg knap så enig i.

 

Jeg er da godt klar over at de hunderacer vi har fremavlet kan have lidt forskellige behov, men så er den heller ikke længere end det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad er problemet ?

Det er to forskellige ting.

 

Problem? Intet problem regner jeg med, men det virker pudsigt at før var det RC som var det "rigtige" foder, nu er det det andet.

 

Skulle jeg vende tilbage til et fuldfoder så ville det stadig være RC. Ingen tvivl om det.

 

Ja ja, jeg forstår det stadig ikke, men pyt så

 

Det er klart det bedste og det skal ikke over atlanten for at nå hertil. Transport er en kritisk forurenings faktor i mie øjne. Både for luften og for vandmiljøet.

 

OK, så går jeg ud fra at du sikrer dig, at Mulline kun køber dansk kød til basserne..

Og kun danske produkter til alt andet.

Transport er jo transport også over land.

 

Hundens behov istedet for mine.

 

Dejligt, men du svarer ikke på spørgsmålet

 

Ajj come om Irene. Det er et debat forum ,jeg skriver det jeg vil. Og deler ud af mine overbevisning med forhåbentligt gode og saglige argumenter som grundlag.

 

Ajj come selv on Priceman :-P

Jeg er ikke overbevist om dine argumenter, men respekterer naturligvis dit og Mullines valg.

 

Jeg sidder jo ikke og pådutter hele verden mine "krav". Det er selvstændigt tænkende individer der er herinde.

 

Du kom med en tydelig opfordring til at vi skal skifte over til råt

 

Men hundene er fysiologisk og grundlæggende ens, hvilket der bør tages hensyn til.

At der så er enkelte der har specielle behov må man så se på. Men at gå ud fra, fra start af, at alle har specielle behov indenfor foder, er jeg knap så enig i.

 

Vi behøver heller ikke være enige og skal måske tage dette i en fodertråd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Giv nu de vovser det foder de er bygget til og som evolutionen har gjort klart.

 

Råt kød og diverse rå frugter, rå grøntsager alt efter hvad hunden selv har lyst til.

 

 

Hmm.....hvorfor????

 

 

Hvorfor skulle jeg skynde mig at hjælpe din evolution med rissiko for at ødelæggen en hunds knogler?

Hvis hunde udvikler sig ligesom mennesker gør....er de så ikke efterhånden udviklet til at udemærket kunne fungere på tørfodder og færdigmad?

 

SKAL vi "dovne" mennesker ikke have ret til en hund, selv om at vi ikke GIDER at stå med råt kød kl 5 om morgenen?

Aslan har det ikke ligeså godt som dine selv om at han får tørfodder?

 

Hvad gør du med hunde der er alergisk overfor råt kød?

Hvis de skal hjælpe din evolution....burde de så aflives?

 

Nej jeg føler mig ikke trådt på og alt det der, men jeg kan slet ikke forholde mig til din udtalelse, heller ikke selv om jeg KUN er grøn og ikke ved noget om noget som helst :roll:

 

 

Om jeg så skal tvinge RC giant baby dog i aslan, så help me god...jeg vil finde en måde at få ham friviiligt til at æde det, for jeg vil ikke rissikere at ødelægge hans vækst, knogler osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Problem? Intet problem regner jeg med, men det virker pudsigt at før var det RC som var det "rigtige" foder, nu er det det andet. Ja ja, jeg forstår det stadig ikke, men pyt så

 

Virker det pudsigt at jeg finder et bedre og imo, mere naturligt alternativ til et ellers godt foderprodukt?

 

Skulle jeg vende tilbage til fuldfoder af den ene eller den anden grund så ville det blive RC. Hvad er der så svært at forstå ved det?

 

OK, så går jeg ud fra at du sikrer dig, at Mulline kun køber dansk kød til basserne..

Og kun danske produkter til alt andet.

Transport er jo transport også over land.

 

Jeg handler efter min overbevisning. Jeg argumenterer for de,t men jeg hverken kan eller vil ikke tvinge nogen til at handle derefter. Det bør være personens eget valg. Forandringer bør tages i små ryk.

 

 

 

Dejligt, men du svarer ikke på spørgsmålet

 

Ok.

Mine hundes behov blev undersøgt gennem læsning på nettet og i fagbøger. I samråd med slagtere, veterinærer, Cand Brom´er fra Kvl, læger, og fagfolk indenfor levnedsmiddelvidenskab på DtU, drog jeg/vi den konklution at det fra hundens fysiologiske synsvinkel var at foretrække at fodre med råt kød.

Alle mine argumenter er blevet postet både her og i andet fora.

 

Ajj come selv on Priceman :-P

Jeg er ikke overbevist om dine argumenter, men respekterer naturligvis dit og Mullines valg.

 

Dit valg.:-)

 

 

 

Du kom med en tydelig opfordring til at vi skal skifte over til råt

 

Ja da. Det er jo det jeg finder er godt at fodre med. Finder du at det er "forbudt" at opfordre? I så fald hvad er der galt med en opfordring, det kunne jo være at en hund eller to slap for alle mulige former for allergier, o.lign.

 

Vi behøver heller ikke være enige og skal måske tage dette i en fodertråd :-)

 

Det gør du bare. Jeg er klar til at give min holdning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...