Hop til indhold

Børster i tænder på jeres hund(e)?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jamen det ved jeg ikke med sikkerhed. Det var defor jeg ringede til de nævnte dyreparker idag for at lære om hvad der foregik hod dem. Og det var som jeg har beskrevet.

Jeg ville aldrig gå over på råt hvis det var en tæve og hvalpe der var på fuldfoder . Jeg tænkte mere på at tæven i forvejen var på råt og så lade hvalpe fortsætte på den kost.

 

OK

 

Jeg er vel ikke nødig at afsværge RC fordi jeg mener råt er bedre?

Min dyrlæge ville også foreslå råt men sælger alligevel RC. Ja Ja der er et økonomiske aspekt men alligevel.

 

Du er ikke nødt til noget som helst

 

Det er der jo egentligt også for mig, for det er betydeligt billigere at fodre råt end at købe fuldfoder, selv med de billige.

 

Hvor køber du da kød?

 

Jaaae men ikke uvæsentligt da gylpningen i sig selv er naturens måde at behandle råvarerne på så hvalpen får let opløst føde der indeholder bakterier som den måske ikke af sig selv ville producere i tarmen. Hmmm

 

Nej, den del af historien er ikke uvæsentlig

 

Jamen det er da ærgeligt. Men som sagt jeg tror på at rå fodring er det rigtige, men der vil være situationer og tilfælde der vil sige det modsatte.

 

Netop

 

Hvad er det for hunde. Hvor gamle de de der har problemer?

 

Basenji

 

Og det er så vidt jeg ved kun en af 5 hunde. Jeg kan ikke huske hvor gammel hunden er, men den er ret "voksen".

 

Hvordan ahr hunden i øvrigt haft det i deres levetid?

Tandproblemer?

 

Nix de fineste hvide bisser

 

Avlsdygtighed? ( kuldstørelse)

 

Denne tæve har ikke haft hvalpe, de to som har haft hvalpe har haft almindelig kuldstørrelse, så vidt jeg husker. Vi taler jo mange år her... Og vi taler opdræt i det småbitte

 

Almindeligt velbefindende?

 

Super, fuldt vigør

 

Det er ok hvis du ikke gider svare. Jeg er bare ski.. nysgerrig.

 

Naturligvis gider jeg det. Regner ikke med min veninde har noget imod jeg nævner hendes hunde.

 

Jeg er jo selv meget nysgerrig og vil have svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman

Hvor køber du da kød?

 

Dagligvare forretninger.

Og lidt "på landet"

 

Basenji

Og det er så vidt jeg ved kun en af 5 hunde. Jeg kan ikke huske hvor gammel hunden er, men den er ret "voksen".

 

Nix de fineste hvide bisser

 

Denne tæve har ikke haft hvalpe, de to som har haft hvalpe har haft almindelig kuldstørrelse, så vidt jeg husker. Vi taler jo mange år her... Og vi taler opdræt i det småbitte

 

Super, fuldt vigør

 

Proppede dine svar ind i en lille box. Hehe.

 

Det undrer mig at hele hendes fysik tyder på at hun har det godt men at hun ikke længere kan fordøje det rå foder. Hmmm

Men så har hun vel heller ikke allergier, eller ledproblemer.

Tja det er at undre sig over.

 

 

 

Naturligvis gider jeg det. Regner ikke med min veninde har noget imod jeg nævner hendes hunde.

Jeg er jo selv meget nysgerrig og vil have svar!

 

Tak for det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster børstede og børstede sin hunds tænder.

 

Alligevel måtte hunden af med nogle hvert år som gammel og hun endte med kun få tænder i munden :(

 

Kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forstå dette indlæg :genert:

 

Min første tanke er "you're damned if you do, damned if you don't" - altså tænderbørstning har ikke rigtig effekt :???: Men jeg tror ikke det er meningen :genert:

 

Det kunne også være en advarsel, om at det kunne gå meget værre, hvis tænderne ikke bliver børstet :hmm:

 

Hjælp :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - Jeg sidder lige og tænker på om jeg skulle lade min gamle kone af en hund lave bidearbejde hver dag. Hendes tænder bliver ihvertfald "slebet" på alle kanterne når hun tygger sammen om ærmet. :mrgreen:

 

Nogle gange bliver der vist også tygget lidt for godt sammen, eller også er det bare en svipser ved slipkomandoen :engel:

 

Meget betryggende at din hund ikke kan finde ud af at slippe:shock:

 

:confused: Den må du gerne lige forklarer - jeg kan ikke helt forstå hvad du mener.

 

Jeg mener hvis hun ikke kan/vil slippe er hun måske ikke så god at bruge, det er lidt ligesom at lade en foder sæk stående åben til en labrador, det kan blive et mindre kønt syn...

 

Irene og Priceman, kunne i ikke tage jeres flueknepperi et andet sted hen??

(og Priceman man giver bare ikke en hvalp råt kød, de er ikke udvikleet nok til det, arghh pis nu blandede jeg mig)

 

Ok - Tak dit syn på den sag - Men jeg er ikke enig......... Tror ikke der er nogle der kan risikere at dø af det

 

Jeg læser Tantens indlæg som, at hun har lidt at arbejde med på træningsbanen, sådan lidt finpudning :blink:

 

Det er jo ikke sådan, at Tantens vuf går og bider til højre og venstre :???: men KUN i ærme på træningsbanen i forbindelse med brugshundetræning, og så kan vuffers ører altså godt lige pludselig gå lidt i udu, når man beder den stoppe med noget sjovt :engel: :blink:

 

I could be wrong :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg læser Tantens indlæg som, at hun har lidt at arbejde med på træningsbanen, sådan lidt finpudning :blink:

 

Det er jo ikke sådan, at Tantens vuf går og bider til højre og venstre :???: men KUN i ærme på træningsbanen i forbindelse med brugshundetræning, og så kan vuffers ører altså godt lige pludselig gå lidt i udu, når man beder den stoppe med noget sjovt :engel: :blink:

 

I could be wrong :genert:

 

Ja du kunne godt tage fejl - men det gør du ikke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forstå dette indlæg :genert:

 

Min første tanke er "you're damned if you do, damned if you don't" - altså tænderbørstning har ikke rigtig effekt :???: Men jeg tror ikke det er meningen :genert:

 

Det kunne også være en advarsel, om at det kunne gå meget værre, hvis tænderne ikke bliver børstet :hmm:

 

Hjælp :genert:

 

Jeg tror det er ment som et eksempel på at nogle hundes tænder ikke er så stærke, og på trods at børstning alligevel bliver dårlige :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hmmm.....jeg er ikke så god til at dele...men for en god sags skyld, og så KUN fordi det er dig :blink::blink::blink::blink::blink::blink::blink:

 

Det er en ære så :blink::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hvad hvis vi spørger dig?

 

Hmm.......vinder jeg et ærligt svar hvis jeg spørger dig?

 

Mig kom først, men vi kan dele :lol:

 

Selv om vi ikke burde spamme i denne tandbørstningstråd :engel: Så kan jeg da løfte sløret (eller skulle jeg nævne en anden beklædningsdel ;-)) og fortælle at jeg er medlem hos dem uden tap :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Selv om vi ikke burde spamme i denne tandbørstningstråd :engel: Så kan jeg da løfte sløret (eller skulle jeg nævne en anden beklædningsdel ;-)) og fortælle at jeg er medlem hos dem uden tap :-D

 

Ja, det tænkte jeg nok :5up: hvorfor skulle du osse ellers være fuld af de der mænd hele tiden, er de der endnu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare læse udenom det du kalder for flue.....?

Neiiii jeg vil ikke, jeg gør det ækkk basta:-P

Syntes at i er kommet ind på et meget intrresant område, med finder det topnederen at den ligger i en anden tråd og fylder...

Jeg er blondine jeg blir forvirret for faen:shock::megaked::oops:

Jo det kunne vi da godt og emnet hører nok også mest til under foder.

Men det er alligevel et interessant emne for nogen af os.

Men jeg beklager hvis du er blevet stødt af mit skriveri i denn tråd.

 

Je ghar ikke tænkt over hvornår ulve hvalpe overgår til mere fast føde eller hvor længe de dier og får fast føde samtidigt eller hvordan det nu hænger sammen.

Om hvalpen er klar til fast råt føde efter 8 uger eller om den kun kan klare opblødt tørfoder, osv osv.

Jeg har talt med de nævnte dyreparker idag og det er udfra det jeg skriver. :vinken: Så det var ikke noget jeg bare fandt på for sjov. Jeg havde spurgt mig frem.

 

 

Priceman nu som passiv Aggresiv. :cool:

Jeg tror nu det er hip som haps hvornår de stopper med at die og begynder at tage fast føde til sig de prøver sig sgu nok frem. Men kan da lige kapre min veninde imorgen og høre hvad hun siger, hun er skudt i ulve og ved mere om dem end de folk der passer ulvene i Givskud:rolleyes:

 

Pas på at suge for meget info fra dyrearkerne de holder ikke standarten, og prøver sig bare frem til noget der virker bedst for dem læs: mange af deres dyr får ikke optimal føde.

(for ikke at tale om alle de raske dyr der bliver aflivet, ganske enkelt fordi der ikke er nogle andere dyreparker der gider at have dem)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...