Hop til indhold

Et værre hundearbejde...


Gæst Nanett
 Share

Recommended Posts

Gæst Nanett

Jeg har fået nyt job her i sommerperioden. Eller rettere, Hektor har fået nyt job og jeg tuller nærmest bare med som det tynde øl.

 

For nogen tid siden tog jeg et AMU- vagtkursus fordi mit arbejdsgiver gerne ville ansætte mig som fastvagt (jeg havde arbejdet under særlige regler under COP15 og IOC hvor de internationale regler var gældende istedet for de danske der absolut kræver et vagtbevis).

 

Da jeg her i sommerperioden godt kunne tænke mig at arbejde lidt mere, tænkte jeg at et deltidsjob oven i mit normale kunne være en god ide. Ergo søgte jeg en vagtstilling... De skriver tilbage og siger at de er interesserede, men at det desværre ikke kan gå uden at jeg har kørekort hvilket jeg ikke har. MEN! Hvis jeg havde hund, ville der være stor brug for mig som hundevagt.

 

Jeg tænker: Yeah right! Hektor? Hundevagt? Det kan han sgu da ikke finde ud af, det store dovne kærlige savlende fjollende læs. Så, jeg skriver tilbage at ja, jeg har da hund... men selvom en 75kg grand danois nok vil have en afskrækkende effekt på tyve, så er han altså ikke en lydighedschampion og desuden er han lidt af en kylling, så de skal nok hellere søge en anden.

 

Men næææh, ham kunne de da sagtens bruge. Det er jo "bare" som pladshund på et stort og fuldstændigt omhegnet areal hvor han ikke engang skal gå i kort lineføring. Han skal bare gå rundt sammen med mig og "se ud af noget".

 

Tjah... Så prøver vi da, tænkte jeg.

 

Og voilá, første nat vi mødte på arbejdet, gik Hektor et par runder og tissede terratorie af... hvorefter han lige siden har skæææældt ud på enhver der så meget som har nærmet sig hegnet perifert. Han knurrer, han gør, han viser tænder og ligner sådan set en bad motherfucker. (Mor er STOLT! Jeg troede at min hund var en værre ynk, som er bange for chihuahua'er og støvsugere, men på job er han meeegasej. Mor er MEGET stolt :klap:)

 

Det sjove er, at han rent faktisk glæder sig når jeg tager uniformen på. Han logrer og småpiver for at komme afsted og vi råhygger i de 12 timer vi er på vagt sammen. Han hører bedre efter når vi er/har været afsted på job og han er generelt meget roligere når vi er hjemme (læs: han er fuldstændigt smadret).

 

Jeg forstår det ikke, for Hektor bliver luftet på radiomarken hvor han kan løbe fri med andre hunde i 2-3 timer om dagen typisk - han BURDE ikke være understimuleret i hverdagen, men det lader til at han alligevel har trængt til de der 12 arbejdstimer.

 

Hmm, måske er det bare godt for ham at have en "funktion" - eller et "arbejde" han skal udføre? Han er i alle fald tydeligvis glad for at lege farlig vuf ude på vores store byggeplads.

 

Selv når håndværkerne møder ind om morgenen, skælder han ud og puster sig op... Det vil sige... bortset fra en enkelt, som han ved har guffer med til ham :roll::blink: Han får en hjertelig velkomst af en meget meget glad og kærlig Hektor, som tydeligvis har glemt alt om at passe på.

 

Det er egentlig meget skægt... Jeg er overrasket over hvor "dygtig" han er til at passe på. Det er ikke noget han er trænet til overhoved, men han ved åbenbart bare instinktivt at det er det han skal. Er der nogen der kan forklare hvorfor han gør det?

 

Varme hilsener,

 

De to glade arbejdsbier, som pt har fornøjelsen af at arbejde sammen mellem 24 og 36 timer om ugen. Nice - er det lige det bedste job i verden eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Er det her man siger at hunden kan være som nat og dag?:blink:

Sød og afslappet om dagen og stor og farlig om natten.

 

Det lyder som om I begge nyder arbejdet og at din hund rigtig får boostet sin selvtillid af sit job.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh hvor er han sej :klap:

 

Har faktisk tænkt på jer. Han flyttede jo ind ved din far (sidste år?). Er i atter samlet og går det bedre med hans måde at håndtere andre hunde på, når han er i snor? :-D

 

Må vi ikke nok se nogle billeder af ham også? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Jeg æææælsker nu også det her arbejde. Det er da fantastisk at være sammen med sin hund og ovenikøbet få penge for det :klap:

 

Hektor er i øvrigt også vagtsom om dagen. Ligeså snart jeg trækker i uniformen og vi er inde på pladsen, så passer han på. Jeg forstår stadig ikke rigtig hvorfor, for selvom han er på vagt derhjemme, så synes jeg nu ikke at han plejer at puste sig op andre steder.

 

Ang. lineaggressionen, så synes jeg faktisk at det er blevet bedre. Han kan stadig blive hys når hundene kommer for tæt på når han er i snor, men han er MEGET lettere at få "omfokuseret" på een selv som fører end han var tidligere. Før kunne jeg dårligt riiiive ham ud af det, nu er jeg blevet meget bedre til at holde hans opmærksomhed og roooose ham for det. Så - måske er det bare mig der er blevet bedre til at håndtere ham når han får det svært.

 

Ude sammen med andre hunde når han er "fri" går det stadig helt fint. Han blev dog overfaldet af en labradorblanding for ikke så længe siden, så han har stadig en del sår hele vejen op af ørerne og nakken :( Men som sagt var det ikke ham der startede det eller lagde op til det.

 

Hektor bor stadig hos mine forældre. Det er svært at få en større lejelejlighed hvor jeg må have hund og den jeg har nu er simpelthen for lille til at jeg synes at det er ok at have ham der. Men han bliver jo også møgforkælet hjemme hos "de gamle", så det er jo dejligt. Derfor er vores lille job sammen jo også bare ekstra godt, for så får jeg brugt det ekstra tid sammen med ham istedet for bare at tage hjem og gå med ham nogle gange om ugen. Jeg savner ham jo så forfærdeligt!!!

 

Tak for de varme hilsener i øvrigt ;)

 

Mvh

 

N.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg æææælsker nu også det her arbejde. Det er da fantastisk at være sammen med sin hund og ovenikøbet få penge for det :klap:

 

Hektor er i øvrigt også vagtsom om dagen. Ligeså snart jeg trækker i uniformen og vi er inde på pladsen, så passer han på. Jeg forstår stadig ikke rigtig hvorfor, for selvom han er på vagt derhjemme, så synes jeg nu ikke at han plejer at puste sig op andre steder.

 

Ang. lineaggressionen, så synes jeg faktisk at det er blevet bedre. Han kan stadig blive hys når hundene kommer for tæt på når han er i snor, men han er MEGET lettere at få "omfokuseret" på een selv som fører end han var tidligere. Før kunne jeg dårligt riiiive ham ud af det, nu er jeg blevet meget bedre til at holde hans opmærksomhed og roooose ham for det. Så - måske er det bare mig der er blevet bedre til at håndtere ham når han får det svært.

 

Ude sammen med andre hunde når han er "fri" går det stadig helt fint. Han blev dog overfaldet af en labradorblanding for ikke så længe siden, så han har stadig en del sår hele vejen op af ørerne og nakken :( Men som sagt var det ikke ham der startede det eller lagde op til det.

 

Hektor bor stadig hos mine forældre. Det er svært at få en større lejelejlighed hvor jeg må have hund og den jeg har nu er simpelthen for lille til at jeg synes at det er ok at have ham der. Men han bliver jo også møgforkælet hjemme hos "de gamle", så det er jo dejligt. Derfor er vores lille job sammen jo også bare ekstra godt, for så får jeg brugt det ekstra tid sammen med ham istedet for bare at tage hjem og gå med ham nogle gange om ugen. Jeg savner ham jo så forfærdeligt!!!

 

Tak for de varme hilsener i øvrigt ;)

 

Mvh

 

N.

 

Hvor er det skønt at høre, at alt er gået op i en højere enhed :-D En rigtig dejlig update! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Sikke et drømmejob!

Tror SÅ meget på at hunde gerne vil have et "arbejde", om det så er det ene eller det andet..

 

Det med at han puster sig op på pladsen - du har vel ikke sagt nej og stop og stille som man vel gør når man er hjemme? Det blandet med at han sikkert sagtens kan mærke på dig, at nu skal vi 'noget', nu skal vi holde øje.

 

Tillykke med et helt fantastisk job :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...