Hop til indhold

Til minde om min lille bisse..


Gæst Mollyognadja
 Share

Recommended Posts

Gæst Mollyognadja

Hej..

 

Jeg har lige meldt mig ind på denne side - men jeg har faktisk ingen hund mere.. For nogle få timer måtte min familie og jeg tage den sværeste beslutning hidtil. Vi havde en dejlig 5-årig hunhund ved navn Molly. Hun var så blid og god.

 

Molly havde haft tisseproblemer i nogle uger, men problemerne var ikke voldsomme og hun havde det ikke skidt. Så vi holdt kun øje med vores lille bisse.

 

Igår havde hun så tisset over det hele - hun kunne mildest talt ikke holde på vandet. Hun begyndte at være sløv og var ikke rigtig klar i sine smukke øjne mere. Der var en bule på størrelse med en lille bold i hendes mave.. Men så længe hun ikke led, ville vi vente til om mandagen, for at tage hende til dyrlægen. Men i løbet af aftenen lå hun i frygtelige smerter - hun lå og pev hele natten. Næste morgen var det blevet meget værre - hun kunne dårligt gå. Vi var derfor ikke i tvivl, hun skulle til dyrlægen med det samme.

 

Mine forældre tog så vores lille guldklump til dyrlægen. Dyrlægen kunne straks se at Molly var slemt tilredt. Hun lignte en meget gammel hund på trods af at hun var i sin bedste alder. Dyrlægen undersøgte hende så og konstaterede at hun havde en meget stor tumor i livmoderen. Der var muligvis også gået hul på den og Molly var ved at forbløde ihjel. Så der var ingen vej uden om, den svære beslutning skulle tages og hun fik sin fortjente fred.

 

Vi savner vores lille skat rigtig meget. Vi kan ikke rigtig tro at vi aldrig mere skal se den glade hund som vi engang havde. Vi skulle snart til Sejerø så hun kunne bade i havet, løbe i en kæmpe have, spise god mad og rulle sig i, for hendes vedkommende, dejlig lort - hendes yndlingsbeskæftigelser. Jeg må sige, at jeg har haft mine 5 bedste år med min smukke, kærlige og uerstattelige hund - gid vi fik lidt mere tid sammen :( Du er savnet uendeligt!!!

 

Hilsen en meget knust hundeejer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åårh det gør mig virkelig ondt :cry:

 

Hun lød som en rigtig dejlig hund, hvilken race var hun?

 

Jeg håber det bliver bedre med tiden, og du vil jo altid have tusindvis af dejlige minder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja

Hun var også en rigtig god og dejlig hund. Hun kunne aldrig gøre en flue fortræd og hun var altid glad, med lovrende hale og et ubeskriveligt utryk i øjnene.

 

Hun var en blanding af lidt af hvert... Lidt labrador og formel 1... Vi ved det ikke helt, da dem vi købte hende af var nogle dårlige nogle...

 

Og tak fordi, at I føler med mig i denne svære stund :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan måske synes upassende at skrive hvad jeg gør nu, for selvfølgelig er du ked af at have mistet Molly og mit indlæg går sådan set også mest på dine forældre, jeg går ikke ud fra at du har haft det store at skulle have sagt i den sag. Men for mig lyder det som om Molly skulle have været til dyrlægen længe før hun kom det :???: Jeg forstår ikke at man ikke går til dyrlægen med en hund som pludselig får "problemer med at tisse" og som efterfølgende åbenlyst ikke har det godt. Hvis hun bliver sløv og mat i øjnene, hvad er der så at vente på? Og at hun så yderligere får smerter og får lov til at ligge og pive en hel nat? :evil: Molly lyder til at have været en dejlig hund som har bragt megen glæde til jeres hjem, hun havde fortjent bedre :megaked: Jeg forstår simpelthen ikke sådan noget :megaked: og lige nu er jeg ikke i stand til at komme med en masse medfølende ord, men dem får du nok fra nogle andre :vedikke: Jeg håber at du vil tænke over mit indlæg og forhåbentlig selv handle anderledes, hvis du får dine egne dyr engang...

 

R.I.P. Molly og :ae: til dig over at have mistet Molly.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja

Ja, det er faktisk upassende det du faktisk skriver..

 

Jeg skrev ikke mit indlæg for at blive kritiseret for hvordan jeg har tacklet mine problemer med Molly. Jeg gider egentlig ikke at forklare hvorfor vi handlede som vi gjorde. Du har ingen anelse om hvad der præcist skete (måske har jeg heller ikke præciseret det godt nok). Jeg gider faktisk heller ikke at bruge min tid på at blive vred, selvom dit indlæg faktisk har kaliberen til det.

 

Jeg har for resten også selv haft RET MANGE dyr og havde ansvaret for dem. Mine forældre har altid kun været der til at støtte hvis det blev for slemt. Så jeg har faktisk ret meget erfaring og det har mine forældre også. Det var en uheldig situation, der kun er sket én gang og vi behøver ikke bagkloge tanker.. Vi behøver heller ikke, som dit indlæg udtrykker, at blive markeret som følelsesløs mennesker, som ikke elskede Molly.. Så nej jeg vil ikke tænke mere over det du har skrevet..

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Det kan måske synes upassende at skrive hvad jeg gør nu, for selvfølgelig er du ked af at have mistet Molly og mit indlæg går sådan set også mest på dine forældre, jeg går ikke ud fra at du har haft det store at skulle have sagt i den sag. Men for mig lyder det som om Molly skulle have været til dyrlægen længe før hun kom det :???: Jeg forstår ikke at man ikke går til dyrlægen med en hund som pludselig får "problemer med at tisse" og som efterfølgende åbenlyst ikke har det godt. Hvis hun bliver sløv og mat i øjnene, hvad er der så at vente på? Og at hun så yderligere får smerter og får lov til at ligge og pive en hel nat? :evil: Molly lyder til at have været en dejlig hund som har bragt megen glæde til jeres hjem, hun havde fortjent bedre :megaked: Jeg forstår simpelthen ikke sådan noget :megaked: og lige nu er jeg ikke i stand til at komme med en masse medfølende ord, men dem får du nok fra nogle andre :vedikke: Jeg håber at du vil tænke over mit indlæg og forhåbentlig selv handle anderledes, hvis du får dine egne dyr engang...

 

R.I.P. Molly og :ae: til dig over at have mistet Molly.

 

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Og det var nøjagtig de tanker og følelser jeg havde da jeg læste indlægget. Det er sku synd for Molly at hendes dage måtte ende med sådan et smertefuldt døgn hvor hun bare fik lov at ligge og pive af smerte uden straks at blive kørt til dyrlægen. Tænk at man vil være det bekendt over for sin hund :evil: Jeg havde i hvert fald ikke ventet et sekund før jeg var kørt af sted hvis det var min hund.

 

Så jeg har også kun harme til overs lige nu. Men det er da frygteligt synd at i skulle miste jeres dejlige hund, men endnu mere synd for Molly at hun skulle ligge og lide sådan det sidste døgn uden at i gad gøre noget ved det.

 

Jeg ved at mit indlæg bestemt ikke havd du har brug for, men her kom det altså alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jackson

Gør mig virkelig ondt, at du har skulle sige farvel til din søde hund. Det er simpelthen det sværeste, man snart kan udsættes for. Det gør mig desuden ondt, at du skal være offer for nogle menneskers ubetænksomheder. Men ved du hvad, du havde brug for at fortælle din historie og brug for nogen, der ville dele smerten med dig, og det kan jeg se, at vi heldigvis er en del der gør. Jeg synes det er fint, du har lavet dette indlæg. Må jeg foreslå en mindeside til ære for din hund? Billeder med små tekster, der fortæller historien om hende osv. Det ville være en fin måde at slutte af på og samtidig en god måde at minde hende :)

Håber sorgen snart på lægge sig igen og at du igen snart kan smile - hvem ved, måske du en dag kan få en ny dejlig vuf :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er faktisk upassende det du faktisk skriver..

 

Det var timingen jeg hentydede til, ikke indholdet. Havde jeg kendt dig personligt havde jeg ventet lidt med at sige hvad jeg gjorde, for jeg er godt klar over at det ikke er særlig rart at høre lige når man har mistet sin hund. Selve indholdet af mit indlæg står jeg 100% ved.

 

Jeg skrev ikke mit indlæg for at blive kritiseret for hvordan jeg har tacklet mine problemer med Molly. Jeg gider egentlig ikke at forklare hvorfor vi handlede som vi gjorde. Du har ingen anelse om hvad der præcist skete (måske har jeg heller ikke præciseret det godt nok).

 

Næh det ved jeg godt at du ikke gjorde, men nogle gange får man ikke hvad man beder om, det hænder at andre ser tingene med andre øjne end en selv. Og du behøver heller ikke at forklare nærmere, jeg tvivler meget på at du kan sige noget som retfærdiggører at I ikke tog Molly til dyrlægen noget før. Så lad os lade det ligge. Der kan alligevel ikke ændres på det nu, jeg håber bare at du vil være opmærksom på det og handle anderledes en anden gang, det var sådan set meningen med det jeg skrev.

 

 

Jeg gider faktisk heller ikke at bruge min tid på at blive vred, selvom dit indlæg faktisk har kaliberen til det.

 

:vedikke: Det synes jeg egentlig ikke, men det bliver vi nok ikke enige om...

 

Jeg har for resten også selv haft RET MANGE dyr og havde ansvaret for dem. Mine forældre har altid kun været der til at støtte hvis det blev for slemt. Så jeg har faktisk ret meget erfaring og det har mine forældre også. Det var en uheldig situation, der kun er sket én gang og vi behøver ikke bagkloge tanker.. Vi behøver heller ikke, som dit indlæg udtrykker, at blive markeret som følelsesløs mennesker, som ikke elskede Molly.. Så nej jeg vil ikke tænke mere over det du har skrevet..

 

:vuf:

 

Det at du har haft mange dyr før, synes jeg egentlig ikke er noget særlig godt argument. :vedikke: Jeg synes ikke at jeg har beskrevet jer som følelsesløse, men at der er blevet handlet uansvarligt, der er stor forskel på de to ting. At du vælger at blive sur i stedet for at tænke over om det kunne gøres bedre en anden gang kan jeg jo desværre ikke gøre så meget ved, men det var et forsøg værd :vedikke:

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Og det var nøjagtig de tanker og følelser jeg havde da jeg læste indlægget. Det er sku synd for Molly at hendes dage måtte ende med sådan et smertefuldt døgn hvor hun bare fik lov at ligge og pive af smerte uden straks at blive kørt til dyrlægen. Tænk at man vil være det bekendt over for sin hund :evil: Jeg havde i hvert fald ikke ventet et sekund før jeg var kørt af sted hvis det var min hund.

 

Så jeg har også kun harme til overs lige nu. Men det er da frygteligt synd at i skulle miste jeres dejlige hund, men endnu mere synd for Molly at hun skulle ligge og lide sådan det sidste døgn uden at i gad gøre noget ved det.

 

Jeg ved at mit indlæg bestemt ikke havd du har brug for, men her kom det altså alligevel.

 

Ej, nu må du godt nok lige stoppe det der... Ikke GAD at gøre noget? Nu skal jeg sige dig noget og alle andre der absolut SKAL kommentere dette på denne måde!!! Vi gad godt at gøre noget!! Du behøver ikke at sidde der højrøvet og pointere vores fejl! Du behøver ikke at sidde og kommentere det jeg har skrevet for at minde min dejlige hund på den respektløse måde! Hvad fanden hjælper det at sidde og gentage det der lige ER sagt? Hvad får du ud af det? Får du det godt eller hvad? Får du det virkelig godt af, at du faktisk sårer en anden person for groft? Hvis der var fejl i hvordan vi tacklede situationen, tror du så ikke at vi vidste det allerede?

 

Jeg skrev dette indlæg til minde om min hund, som jeg elskede højt.. Jeg søgte lidt medfølelse fra nogle der havde prøvet det før og jeg søgte altså ikke bebrejdelser.. Og som en anden nævner, så er jeres råd jo ikke rigtig relevante nu.. Så hvad med at klappe den der høje hest som nogle af jer har siddet lidt for længe på og så lade være med at komme med bebrejdelser? Alle kan lave fejl - og tror du virkelig at vi har gjort det for at være onde? Så før du kommenterer min situation, så sæt dig ind i mit sted først.. Ja, ja måske er du jo den, der sidder på den fine hvide porcelæn hest og aldrig laver fejl - men hvis du gjorde, ville du så bryde dig om at blive sparket til når du faktisk allerede ligger ned?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja
Gør mig virkelig ondt, at du har skulle sige farvel til din søde hund. Det er simpelthen det sværeste, man snart kan udsættes for. Det gør mig desuden ondt, at du skal være offer for nogle menneskers ubetænksomheder. Men ved du hvad, du havde brug for at fortælle din historie og brug for nogen, der ville dele smerten med dig, og det kan jeg se, at vi heldigvis er en del der gør. Jeg synes det er fint, du har lavet dette indlæg. Må jeg foreslå en mindeside til ære for din hund? Billeder med små tekster, der fortæller historien om hende osv. Det ville være en fin måde at slutte af på og samtidig en god måde at minde hende :)

Håber sorgen snart på lægge sig igen og at du igen snart kan smile - hvem ved, måske du en dag kan få en ny dejlig vuf :hjerte:

 

Det betyder også ret meget at nogle af jer faktisk føler med mig og ikke bare skyder med skarpt.. :) Det er en rigtig god ide - altså det med den mindeside (jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg så lige gør det).. Jeg håber også at sorgen snart lægger sig igen, da det er virkelig hårdt :( Men tak til dig, og selvfølgelig de andre søde her på siden, for medfølelsen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja

 

 

Du er da godt nok en, der kan lide at sprede salt i såret hva'?

 

Og nej det med at have haft mange dyr er ikke et godt argument - det var heller ikke ment som et argument. Det skulle bare vise, da jeg har haft mange dyr og ved hvordan man skal reagere på sygdom, at vi handlede i panik og at vi faktisk godt ved hvordan det hele skal tackles... Men kontakt mig når du handler forkert i en situation og er knust over det - så skal jeg nok være den første til at hælde nogle tons salt ud over dit blødende sår!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes til gengæld det er ret respektløs at I ikke giver TS lov til at sørge over at have mistet sin hund, men i stedet straks skyder løs med bebrejdelser!

 

Ja, man burde måske nok have handlet anderledes, men på nuværende tidspunkt er de velmente råd jo ikke relevante.

 

Helt enig, og det klær ikke h-f.dk's bruger at der bliver reageret sådan.

(man kunne i det mindste have holdt det via. en pm)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nej det med at have haft mange dyr er ikke et godt argument - det var heller ikke ment som et argument. Det skulle bare vise, da jeg har haft mange dyr og ved hvordan man skal reagere på sygdom, at vi handlede i panik og at vi faktisk godt ved hvordan det hele skal tackles... Men kontakt mig når du handler forkert i en situation og er knust over det - så skal jeg nok være den første til at hælde nogle tons salt ud over dit blødende sår!!

 

Okay, hvis du og dine forældre godt er klar over at I var alt for længe om at søge dyrlægehjælp, så kan diskussionen vel lukkes nu. Er helt sikker på at både Advantage og Nollike har overvejet nøje om de skulle trykke på send knappen,.... men du kan vel ikke fortænke dem i at reagere, omend ikke for andet, så for at forhindre noget lignende i at ske igen. (Og ikke kun for dig og din familie, for der er masser der læser med i disse tråde).

 

Hunde er fantastisk gode til at skjule sygdom, så hvis man spotter en ændring i dens adfærd eller almindelige opførsel,.... så er det altså afsted til Dr. Dyr. Og viser den tegn på smerte, så er det ikke noget der kan vente til mandag morgen.

 

Jeg føler med dig, det gør jeg bestemt. Og hvis du har dårlig samvittighed gør det jo ikke situationen nemmere, men den må du så forsøge at slippe, for det hjælper hverken Molly eller dig og jeg er sikker på at hun har tilgivet, hvis der er noget der skal det. Det eneste jeg håber er at du og din familie har lært lidt til en anden gang (og det håber jeg ikke du opfatter negativt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes til gengæld det er ret respektløs at I ikke giver TS lov til at sørge over at have mistet sin hund, men i stedet straks skyder løs med bebrejdelser!

 

Ja, man burde måske nok have handlet anderledes, men på nuværende tidspunkt er de velmente råd jo ikke relevante.

 

Omvendt, hvis ingen gør opmærksom på at det nok ikke lige er måden at gøre tingene på, hvordan lærer man så at det man har gjort er forkert?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Omvendt, hvis ingen gør opmærksom på at det nok ikke lige er måden at gøre tingene på, hvordan lærer man så at det man har gjort er forkert?.

 

Jeg forstår bare ikke at man føler at det er nødvendigt at "belære" på nuværende tidspunkt.

 

Når man kommer ind i tråden og får lyst til at skrive noget såsom det, der er blevet skrevet, hvorfor tænker man sig ikke lige om to gange og overvejer om det egentlig er velvalgt, når det faktisk blot er få timer siden at trådstarter har været nødt til at aflive sin hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår bare ikke at man føler at det er nødvendigt at "belære" på nuværende tidspunkt.

 

Når man kommer ind i tråden og får lyst til at skrive noget såsom det, der er blevet skrevet, hvorfor tænker man sig ikke lige om to gange og overvejer om det egentlig er velvalgt, når det faktisk blot er få timer siden at trådstarter har været nødt til at aflive sin hund..

 

Jeg tror at denne sætning kan så tvivl om det følelsesmæssige engagement:

 

Men i løbet af aftenen lå hun i frygtelige smerter - hun lå og pev hele natten. Næste morgen var det blevet meget værre - hun kunne dårligt gå.

 

Nu er der desværre ved at gå debat i den, og det gør det jo ikke lettere fordi man så slet ikke har fokus på trådstarters følelser, men helt ærlig,.... ville DU have siddet med hænderne i skødet en hel nat mens du var vidne til sådan noget?. Og bør man det?. Nej vel, og derfor bør det kommenteres så folk kan lære af det.

 

Er der ting som er blevet misforstået, har TS jo stadig en mulighed for at forklare hvor vi har opfattet tingene forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mollyognadja
Jeg tror at denne sætning kan så tvivl om det følelsesmæssige engagement:

 

 

 

Nu er der desværre ved at gå debat i den, og det gør det jo ikke lettere fordi man så slet ikke har fokus på trådstarters følelser, men helt ærlig,.... ville DU have siddet med hænderne i skødet en hel nat mens du var vidne til sådan noget?. Og bør man det?. Nej vel, og derfor bør det kommenteres så folk kan lære af det.

 

Er der ting som er blevet misforstået, har TS jo stadig en mulighed for at forklare hvor vi har opfattet tingene forkert.

 

Tror du at det var rart at sidde og vide at ens hund led? Vi har aldrig prøvet at have en hund der bliver syg på meget kort tid... Vi vidste ikke hvor fanden vi skulle tage hen med Molly midt om natten. Vores dyrlæge arbejder ikke om natten og hun gad heller ikke at henvise os til en anden der lå tæt på. Jeg ved godt det ikke retfærdigører vores valg, men kan du og andre i det mindste bare lade det ligge, da jeg jo bare ville dedikere mit indlæg til min hund og ikke lave en debat? Jeg har jo ikke spurgt om det var korrekt eller ej.. Jeg ved nok godt selv de fejl vi har lavet uden at nogen har sagt det her på siden! Tror du og andre seriøst ikke at dyrlægen selv måske har snakket med os om tingene og hvad man kan gøre en anden gang? Så lad det nu ligge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du at det var rart at sidde og vide at ens hund led? Vi har aldrig prøvet at have en hund der bliver syg på meget kort tid... Vi vidste ikke hvor fanden vi skulle tage hen med Molly midt om natten. Vores dyrlæge arbejder ikke om natten og hun gad heller ikke at henvise os til en anden der lå tæt på. Jeg ved godt det ikke retfærdigører vores valg, men kan du og andre i det mindste bare lade det ligge, da jeg jo bare ville dedikere mit indlæg til min hund og ikke lave en debat? Jeg har jo ikke spurgt om det var korrekt eller ej.. Jeg ved nok godt selv de fejl vi har lavet uden at nogen har sagt det her på siden! Tror du og andre seriøst ikke at dyrlægen selv måske har snakket med os om tingene og hvad man kan gøre en anden gang? Så lad det nu ligge..

 

Okay, den er lagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :genert::-)

 

Ved du hvad, jeg synes vi skal starte forfra, for nej,... du har ikke fået en særlig varm velkomst (fra nogle af os) men sådan er det nogle gange når man (ja, nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv) hører om ting man bare ikke synes er rigtigt. Synes du skulle starte en ny tråd om Molly, for nu ved folk hvordan og hvorledes og kan måske bedre forholde sig til dit tab. Jeg kan ihvertfald.

 

..... og billeder er altid i høj kurs herinde :-D eller små sjove historier om de tossede ting man oplever med sin hund. Måske kan det hjælpe dig lidt at fortælle om nogle positive ting, så du fokuserer mindre på Mollys sidste tid,... det har det jo med at sætte sig fast på nethinden, hvis ens hund har været meget syg.

 

Jeg håber du bliver hængende, og du har da rygrad må man sige (mange andre var smuttet), for egentlig er vi kun uopdragne i korte perioder. :blink: Velkommen. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...