Hop til indhold

Til dyrlæge pga. nysen


Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Gæst Leffe

Så har vi bestilt tid hos dyrlægen igen igen. Muligvis lidt forhastet, men jeg er lidt urolig.

 

Efter endt/behandlet øjenbetændelse fil Leffe løbenæse. Næsen løber ikke mere, men nu han nyser hele tiden.

 

Vores dyrlæge siger at det ikke kan være kennelhoste, når der kun er tale om nys og ikke host.

Jeg har bare hørt flere steder fra, at det godt kan være kennelhoste, selv om han kun nyser.

 

Erfaringer med dette??

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, ikke med at kennelhoste skulle give nysen, det har jeg ikke hørt om før, men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan være tilfældet. Langt fra faktisk :genert: Det kan jo også være at der sidder noget oppe i snuden som han ikke selv er i stand til at komme af med, eller noget helt tredie, så ved vedbliven nysen er det helt sikkert smart at få Doktor Dyr til at kigge på det :5up:

 

Du giver lige en update på hvad dyrlægen sagde ik'? Og god bedring med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine to ældste beagler har begge haft kennelhoste - og ingen af dem har nyst. De hoster og kan kaste op - er min erfaring.

 

Jeg ved ikke hvordan han nyser - men min ældste beagle har det der hedder reverse sneeze - en slags omvendt nysen. Det handler om at hunden befrier sig for slim i ganen - og faktisk er det en meget kendt fænomen indenfor hunde verdenen. Dyrlægen kalder det også en blød gane.

 

Det kan være noget han måske er allergisk overfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har for en måneds tid siden været hos dyrelægen med Chika, for hun hostede og nøs, og hostede til sidst slim op, og det var kennelhoste. men han sagde at hvis det ikke forsvandt at det så godt kunne være hjerte/lungeorm

ved ikke om det hjælper på nogen måde... men det var i hvert fald hvad vi fik afvide!!!

 

det var det så ikke så det var jo godt

Link til indlæg
Del på andre sites

min hvalp gik også og nøs ret meget for et par uger siden. jeg ringede til dyrlægen. han sagde, at det nok var en luftvejsinfektion af en slags, men at hans immunforsvar nok kunne klare det selv. jeg skulle vende tilbage, hvis han begynte at hoste og/eller fik farvet udflåd fra næsen. i løbet af nogle dage gik det over.

 

det her fandt jeg i min research:

 

" Nysen

I de senere år har hundene været plaget af en tredje form for infektion, hvor de får en kraftig nysen. Hundene nyser i 7 - 14 dage, hvorefter sygdommen begynder at aftage. Hunden kan være nedstemt med svingende appetit og udflåd fra næseborene.

 

 

"

 

det er herfra: Kennel hoste/nysen hos hund

 

god bedring til lille leffe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

Nu er han jo ikke så gammel, så om det kan være allergi, det aner jeg ikke.

 

Mærkeligt nok er han næsten stoppet med at nyse, siden jeg ringede og bestilte tid:hmm:.

 

Jeg skal selvfølgelig nok opdatere......

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

Nu er han jo ikke så gammel, så om det kan være allergi, det aner jeg ikke.

 

Mærkeligt nok er han næsten stoppet med at nyse, siden jeg ringede og bestilte tid:hmm:.

 

Jeg skal selvfølgelig nok opdatere......

 

 

Ha ha, sådan er det altid :lol: Min gamle hund formåede at se frisk og upåvirket ud med en temperatur på 40 grader da vi nåede frem til dyrlægen :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...