Hop til indhold

Godt og gratis cms system


sonja77
 Share

Recommended Posts

Vores agilityklub skal have ny hjemmeside, og jeg har lovet at kigge på det. Derfor vil jeg høre, om der er nogle, der kan anbefale et let tilgængeligt og brugervenligt - og ikke mindst gratis - cms-system? Det skal være et, som alle trænere og bestyrelsesmedlemmer kan logge på og redigere i uden de store problemer, så det skal ikke være for "teknisk".

 

Jeg kender selv bricksite som et udmærket system, hvor jeg i hvert fald også ved, at vi ville kunne få overflyttet vores domænenavn til. Men jeg vil gerne høre, hvad der ellers er af muligheder, når man ikke er ude i at skulle i gang med at html-kode noget selv.

 

(P.S. IKKE 1-2-3 hjemmeside, det synes jeg er tudegrimt :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du, at du gerne vil bygge hjemmesiden op for os? :-) Det ville da være fedt. :5up: Men det skal jo stadig være sådan, at det er let for alle os andre at logge på og redigere i... :hmm:

 

Ja + det bliver det ikke :oops:

 

Men uanset hvad, bare den bliver opdateret og 'det der' vi talte om fjernet, så er jeg lykkelig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst teflonhat

Har selv (haft) en side hos One.com (www.ralph-hummer.dk) - absolut super udbyder mht. pris, overskuelighed, support osv. og man får alt, man kunne tænke sig (mailadresser, billedgallerier, skabeloner osv.), men jeg fik spat af, at jeg ikke kunne rode og lave ballade, som jeg ville (læs: html-kode osv.).

 

Det var intet problem, for der hører jo også ftp-adgang med.

 

Dvs. man kan enten bruge deres skabeloner eller, hvis man er lidt teknisk snild, lave det hele på computeren og så uploade.

Har intet at udsætte på deres produkt og uploader snart ny side.

 

Jeg ved også, mange er glade for 123hjemmeside. Du/I kan jo prøve gratis og se, om det er noge for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Joombla er guld værd! Der er også muligheder soft edit funktion, så folk der ikke umiddelbart kender noget til hjemmesider kan redigere og indsætte tekst uden muligheden for at ødelægge noget særligt.

 

LP og Rally DM 2009 er lavet i Joombla, jeg har adgang til alt det bagvedliggende, men giver adgang til relevante mennesker så de kan indsætte tekst osv. Død-praktisk, og hidtil har det været meget begrænset hvad folk har formået at smadre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Joombla er guld værd! Der er også muligheder soft edit funktion, så folk der ikke umiddelbart kender noget til hjemmesider kan redigere og indsætte tekst uden muligheden for at ødelægge noget særligt.

 

LP og Rally DM 2009 er lavet i Joombla, jeg har adgang til alt det bagvedliggende, men giver adgang til relevante mennesker så de kan indsætte tekst osv. Død-praktisk, og hidtil har det været meget begrænset hvad folk har formået at smadre :-D

 

Jeg har bricksite og er egentlig godt tilfreds med min side, men måske man skulle kigge på joombla :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg endte faktisk med at bruge et system, der hedder weebly.com, til klubbens nye hjemmeside (den er ikke gået i luften endnu, så I kan ikke lure ;-)). Det er ikke lige så fleksibelts som bricksite.com, synes jeg, men til gengæld er der ubegrænset antal sider, uden at man skal betale ekstra for det, der er mange skabeloner at vælge imellem, og så er det ekstremt let at redigere tekst i for brugere uden erfaring i cms-systemer, hvilket er den fordel, da alle trænere og bestyrelsesmedlemmer så kan redigere tekst på siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg endte faktisk med at bruge et system, der hedder weebly.com, til klubbens nye hjemmeside (den er ikke gået i luften endnu, så I kan ikke lure ;-)). Det er ikke lige så fleksibelts som bricksite.com, synes jeg, men til gengæld er der ubegrænset antal sider, uden at man skal betale ekstra for det, der er mange skabeloner at vælge imellem, og så er det ekstremt let at redigere tekst i for brugere uden erfaring i cms-systemer, hvilket er den fordel, da alle trænere og bestyrelsesmedlemmer så kan redigere tekst på siden.

 

 

Nu er jeg lige inde og prøve, da jeg selv er lidt kedelig træt af 123,

 

Har den her hjemmeside slags ikke en gæstebog?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...