Hop til indhold

Ny slået flatter ejer :)


Gæst Stampe
 Share

Recommended Posts

Gæst Stampe

Hey,

 

Jeg er blevet den heldige ejer af en skøøøn brun flatter han på knap 1½ - det er første gang jeg har den race mellem hænderne og det har været lidt af et tilfælde af det blev ham :lun:

 

Min gamle hund var en skøn skøn schæfer tæve som jeg måtte sige farvel til sidste år. Vi var egentlig blevet enige om at vente med at få hund til vi havde råd til en schæfer igen.

 

Men så ville skæbnen at Hannibal krydsede vores liv og vores vej. Først som "plejebarn" og nu på en lidt mere permanent "kontrakt" ...

 

Vores tanke er at han skal bruges til jagt på sigt - men lige for indeværende så er det nu mest "grund-trinene" vi øver herhjemme... :blink:

 

Vi har også en østrigsk pincher - en ældre herre på 10 år - som nogen gange kun har undren og hovedrysten til overs for knægten :blink:

 

Men jeg vil bare sige jeg er fuldstændig faldet for Hannibal både som hund men også som race :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en flot flatter med et godt udtryk. :lun: Tillykke med ham. Du har ikke tilfældigvis fået ham fra en der bor i nærheden af Holte, vel?.

 

Jeg har selv haft flatter og skal højest sandsynlig have det igen. For selvom der er 50 racer jeg godt kunne tænke mig, så er den hund bare liiiige lidt mere interessant i mine øjne. Den syner jo ikke af noget, man får sjældent kommentarer fra folk, for ingen reagerer jo ikke på en almindelig sort hund (ja, din er så godt nok leverfarvet). Men når man opdager dens kvaliteter, så er der bare ikke ret mange andre racer der kan følge med. :blink:

 

Kender I det eventyr med hende pigen der skulle møde en eller anden. Hun måtte ikke have tøj på men måtte ikke komme nøgen, skulle komme alene men dog med følgeskab osv. Sådan opfatter jeg flatten. Den ser venlig ud, og er en hund man kan stole på, indtil det bliver mørkt eller dens grænse er nået, så kan den godt forsvare sig selv og sin ejer. Det er en hyggeprut der kan slappe af indendørs, lige indtil snoren bliver taget ned af knagen, for så er den på. Den kan koncentrere sig om sin opgave, men forsvinder ikke ind i en osteklokke (som jeg har oplevet f.eks. spaniels gøre),... og sådan kunne jeg blive ved. :oops::lol:

 

Jeg håber du gider sætte lidt flere billeder ind. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
Han er en flot flatter med et godt udtryk. :lun: Tillykke med ham. Du har ikke tilfældigvis fået ham fra en der bor i nærheden af Holte, vel?.

 

Jeg har selv haft flatter og skal højest sandsynlig have det igen. For selvom der er 50 racer jeg godt kunne tænke mig, så er den hund bare liiiige lidt mere interessant i mine øjne. Den syner jo ikke af noget, man får sjældent kommentarer fra folk, for ingen reagerer jo ikke på en almindelig sort hund (ja, din er så godt nok leverfarvet). Men når man opdager dens kvaliteter, så er der bare ikke ret mange andre racer der kan følge med. :blink:

 

Kender I det eventyr med hende pigen der skulle møde en eller anden. Hun måtte ikke have tøj på men måtte ikke komme nøgen, skulle komme alene men dog med følgeskab osv. Sådan opfatter jeg flatten. Den ser venlig ud, og er en hund man kan stole på, indtil det bliver mørkt eller dens grænse er nået, så kan den godt forsvare sig selv og sin ejer. Det er en hyggeprut der kan slappe af indendørs, lige indtil snoren bliver taget ned af knagen, for så er den på. Den kan koncentrere sig om sin opgave, men forsvinder ikke ind i en osteklokke (som jeg har oplevet f.eks. spaniels gøre),... og sådan kunne jeg blive ved. :oops::lol:

 

Jeg håber du gider sætte lidt flere billeder ind. :banan:

 

Jeg skal nok sætte lidt flere ind når jeg får tømt kortet :slem:

 

Nej han er ikke fra holte han er fra Kisserup - det er min veninde som har moren :-)

 

Ja som sagt er det min første flatter og man kan nok sige om mig at jeg generelt "bare" er hundemennesker og mere går op i hvad hunden er for en - end hvilken race den er - men kan kun sige han er absolut en puttefims og han ved ikke noget bedre end hvis jeg lægger mig på gulvet og "spiser" kødben sammen med ham...

 

Men han ved også at når vi går hen på en bestemt græsplæne så er det der vi skal træne og SÅ er han maks klar :slem:

 

Han har helt sikkert formået at erobre vores hjerter fra dag 1 :blink: - sååå vi glæder os til mange mange gode timer sammen med ham :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Gæst Kathrine

Hvor er han skøn!

 

Har selv haft flatcoated som barn - den bedste ven i verden, som altid passede på os! Og nu har min far fået en igen, som er det blideste væsen og helt igennem fantastisk. Halen står aldrig stille på en flatter! Selv ikke når vores lille terrier ligger og knurrer af hende!:)

 

TILLYKKE! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Hvor er han skøn!

 

Har selv haft flatcoated som barn - den bedste ven i verden, som altid passede på os! Og nu har min far fået en igen, som er det blideste væsen og helt igennem fantastisk. Halen står aldrig stille på en flatter! Selv ikke når vores lille terrier ligger og knurrer af hende!:)

 

TILLYKKE! :)

 

Det er nemlig helt korrekt, en flatterhale logre altid (kun lige med undtagelse når de sover) :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...