Hop til indhold

Hvor meget er "ikke så meget" motion?


Gæst bitmand
 Share

Recommended Posts

Gæst bitmand

Hej,

 

Jeg er den glade ejer af en lille BS hvalp på ca. 3 en halv måned er jeg lidt i tvivl om hvor meget "lidt" motion er. Alle er jo enige om at de unge hunde ikke må få for meget motion, så det passer jeg meget på med.

 

Hun er i haven det meste af dage (dog det meste af tiden liggende i en kølig skygget plet), men der bliver leget en del. Lige i øjeblikket går jeg tur 2 gange om dagen, på ca. 10-15 minutters varighed. Vi går ikke så langt, hun vil jo gerne snuse til næsten alt :)

 

For eksempel ville det være oplagt at tage hende med ned til børnehaven når ungerne skal hentes, men det er 15-20 mins hver vej - hvilket jeg umiddelbart føler virker lidt langt.

 

Er der nogen tommelfinger regel? Hints?

 

- Lasse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Tommerfingeren hedder 1 minut pr. uge hvalpen er gammel - altså en tur du kan gå på den tid (alt tager jo gerne 3 gange så lang tid med en hvalp).

 

Du har ikke en cykel med trailer eller andet du kan putte vapsen i? Vi har en cykelvogn, den er GULD værd, vi kan komme overalt og Motor elsker den (så meget så han nogle gange forsøger at fedte sig op hos fremmede i cykelvogne).

 

Der er så osse trope tilstande lige nu, så ikke sikkert din hvalp overhovedet orker at gå midt på dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bitmand

Der bliver kun gået morgen, ved 6 tiden (hold op de står jo op før en hvis herre får sko på) og aften efter 20 - og nej, i dette vejr ville børnehaven alligevel ikke være en mulighed, men vi lever jo i Danmark, så mon ikke den står på regn og slud igen om en uges tid ;)

 

Super med tommelfinger regel - og den med cykelvogn er slet ikke nogen dårlig ide :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja jeg fatter heller ikke hvorfor hvalpe absolut skal tidligt op.

 

Din hund bliver jo stor, så husk at købe trailer eller cykelvogn der kan passe om et halvt år :lol:

Cykelvogne kan man jævnligt købe brugt i blå avis og lignende, så er det som regel de ældre modeller der er lidt tungere at cykle, der skal nok også fikses lidt hist og her, men gider man det sparer man mange penge, de er virkelig dyre de cykler.

Totalt ot, men vi fik en i bryllupsgave, det eneste vi ønskede os - 2 uger efter var den stjålet :megaked:

Så køber du en cykel, så køb også en solid kæde, de koster vist 12-1500kr - osse dyrt, men guld værd. Og så husk at lås kæden fast til noget, de tager nemlig bare cyklerne med kæde på og kaster dem ind i små lastbiler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...