Hop til indhold

Erfaring med parring ved specialdogs.dk ?


Gæst buliosse
 Share

Recommended Posts

RJK-hunde har DJR stambøger' date=' samt Klubben for Ft. spaniel-hunde har DJR stambog.

 

Både RJK og klubben for FT. spaniels har deres egne markprøve, samt markprøvetitler.

 

Men der er nok andre herinde, der kan fortælle lidt mere.

 

FTSpaniels: FTSpaniels

 

RJK: Retrievernes Jagthundeklub

 

Nu udløste det så et nyt spørgsmål :rolleyes:

 

Kan man gå til deres prøver med en DKK hund, eller er det lukket land for for os.. For de har da dejlig mange markprøver..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Lab'Buddy
Nu udløste det så et nyt spørgsmål :rolleyes:

 

Kan man gå til deres prøver med en DKK hund, eller er det lukket land for for os.. For de har da dejlig mange markprøver..

 

Det er et lukket land ;-)

 

RJK blev skabt da der blev uenigheder i DKK om formel 1'eren..

Altså der var en gruppe jægere i DKK, som var utilfredse med hvordan de skulle opnå titler som "Dansk jagtchampion", for de havde klaret markprøverne. Men deres hund var en formel 1, så de ikke få en præmie på udstilling som udløste diverse titler til deres hund. Samt mente de markprøverne var lige jagtrealistiske.

 

Derfor blev RJK skabt.

 

Hvad jeg kan forstå er der stadig lidt gnidninger imellem RJK og DKK. Jeg har været medlem af begge, da DKK/DRK ikke tilbød noget træning. Så jeg blev kun medlem af RJK (beholdte altså DKK-stambogen) så jeg kunne gå til træning i deres regi. Der blev rakket lidt på DRK og DKK. Samt hvor jeg har gået til træning i DRK er der blevet rakket lidt på RJK ;-)

men for at gå op til deres prøver, kræver det DJR stambog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et lukket land ;-)

 

Øv

 

RJK blev skabt da der blev uenigheder i DKK om formel 1'eren..

Altså der var en gruppe jægere i DKK' date=' som var utilfredse med hvordan de skulle opnå titler som "Dansk jagtchampion", for de havde klaret markprøverne. Men deres hund var en formel 1, så de ikke få en præmie på udstilling som udløste diverse titler til deres hund. Samt mente de markprøverne var lige jagtrealistiske.

 

Den sag har jeg hørt om. Og DRK indførte kvalifikationsprøven

 

Derfor blev RJK skabt.

 

Hvad jeg kan forstå er der stadig lidt gnidninger imellem RJK og DKK. Jeg har været medlem af begge, da DKK/DRK ikke tilbød noget træning. Så jeg blev kun medlem af RJK (beholdte altså DKK-stambogen) så jeg kunne gå til træning i deres regi. Der blev rakket lidt på DRK og DKK. Samt hvor jeg har gået til træning i DRK er der blevet rakket lidt på RJK ;-)

men for at gå op til deres prøver, kræver det DJR stambog.

 

Vi har haft et par enetimer hos en af deres trænere. Super træning.. Men mistede mit job, og så blev ene-timer altså nedprioteret :cry:

 

Men tak for svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy
Men tak for svar

Tror egentlig godt at RJK og DKK ville kunne finde ud af det sammen nu. Men nu er begge parter er nok stædige, og vil ikke bukke sig. Samt så går det vist fint med RJK, at skaffe medlemmer, trænere og sådan.

 

Men mine erfaringer med RJK er ikke de bedste. Det kan også være jeg bare var det forkerte sted, de få gange jeg var tilstede. Så jeg vil helst ikke "bonge" hele RJK får min dårlige erfaring.

 

 

Må man spørge hvor, og af hvem disse ene-timer foregik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay' date=' tak.

 

Af den "gammeldags hundetræner", hvilken betydning ligger du i det? At han straffer hunden ved at slå den, eller?[/quote']

 

Nej, overhoved ikke.. Så havde han ikke fået besøg af os mere end en gang.

 

Du kan prøve at søge på ham herinde. Der har været lidt debat om ham. Han har skrevet en bog, der hedder "Få den hund, du fortjener"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy
Nej, overhoved ikke.. Så havde han ikke fået besøg af os mere end en gang.

 

Du kan prøve at søge på ham herinde. Der har været lidt debat om ham. Han har skrevet en bog, der hedder "Få den hund, du fortjener"

 

Super, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Dette drejer sig godt nok ikke om parring, men jeg købte en Golden Retrieverhvalp i november 2009 hos Jeanette, Special Dogs. Vi købere skulle så høre på et 2 timers foredrag om hundepasning osv. i hendes private bolig. Pludselig hentede hun en meget drægtig hund ind; hvorfor ved jeg ikke, men i hvert fald bekendte hun, at hundene ikke normalt kom ind. Jeg genkender også den med, at vi ikke måtte snakke med hundene.

Mit problem med min lille Mille, som snart bliver 1 år, er at den er håndsky og kryber for ingenting. Den har gjort det fra dag 1. Jeg er hjemmegående og prøver alt, hvad jeg kan, på at give den selvtillid. Jeg har bare en fornemmelse af, at den ikke lige har haft den bedste barndom (8uger).

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette drejer sig godt nok ikke om parring, men jeg købte en Golden Retrieverhvalp i november 2009 hos Jeanette, Special Dogs. Vi købere skulle så høre på et 2 timers foredrag om hundepasning osv. i hendes private bolig. Pludselig hentede hun en meget drægtig hund ind; hvorfor ved jeg ikke, men i hvert fald bekendte hun, at hundene ikke normalt kom ind. Jeg genkender også den med, at vi ikke måtte snakke med hundene.

Mit problem med min lille Mille, som snart bliver 1 år, er at den er håndsky og kryber for ingenting. Den har gjort det fra dag 1. Jeg er hjemmegående og prøver alt, hvad jeg kan, på at give den selvtillid. Jeg har bare en fornemmelse af, at den ikke lige har haft den bedste barndom (8uger).

 

Vores Mio er en noget sart hund, og man skal næsten ikke hæve stemmen før han "kryber".. Det stiller nogle krav til omgangen med ham, men det lyder til du allerede er med på det med tillidsopbyggelse osv :5up:

Lige for tiden leger vi fx "det dumme gulv i stuen der buler er ikke farligt", og vi leger og giver guffer på de steder han synes det er "farligt".

 

For vores vedkommende er usikkerheden blevet meget bedre efter han er blevet 2år, men på mig lyder det somom det både er mennesker og omgivelserne Mille er meget utryg ved og derfor kunne det måske være en god ide at få en professionel til at vurdere om det kræver mere intens træning.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst specialdogs

Hej fam. Nielsen. Jeg er da meget ked af at høre at nettop jeres Mille ikke er faldet godt ud. Vi har kontakt med resten at hendes kuld og disse hvalpe er hverken håndsky eller kryber for nogle eller noget og de har aldrig haft disse problemer du beskriver at Mille har. Jeg har bla. selv en af hendes søskende her hjemme og hun er en super hund uden disse mentale problemer. Jeg er da ked af at du mener at det er pga en dårlig barndom, for det har jeg aldrig skulle hørt for før, tværdigmod. Du skal dog være velkommen til at opsøge mig hvis du skulle have brug for hjælp til Mille, det tilbud fik du også da du købte hende, men det har du valgt ikke at bruge indtil nu.

Jeg er dog nød til også at informere læserne på denne side om at man også skal følge op på hundens "opvækst" efter de første 8 uger, på den rigtige måde, ellers kan det stadig gå galt og det kan selvfølgelig være svært når man ikke har haft hund før, men derfor tilbyder jeg også gratis hjælp til alle vores hvalpekøbere, men det valgt i ikke at bruge, men i er stadig velkommen, tros alt.

Nej, jeg er ikke interesseret i at mine hunde skal forholde sig til alle de mennesker der ønsker at hilse på dem i vores dagligdag med mange forskellige typer kunder. Tænk hvis jeres privat hunde skulle forholde sig til rigtig mange forskellige menneskers behov for at klappe og underholde sig med dem, rigtig mange gange... hver dag!! Hver enkelt besøgende her hos os tænker nok ikke på hvor mange mennesketyper vores hunde så skulle forholde sig til for at tilfredsstille alle vores kunders klappe behov. Det er mine hunde og mit ansvar.

Og nej, mine hunde kommer ikke ofte i det "hvalpe-rum" hvor Fam. Nielsen fik deres foredrag. Hunden bor tilgengæld på resten af ejendommen som er indrette kun til dem.

Tror i virkelig at hundene ønsker at være "inde", når de kan være uden og inde som de har lyst til og lege med alle deres hundevenner når de har lyst og jeg går hjemme/ude hos dem hele dagen. Hvem gider så være indenfor??

Husk der er altid flere sider af samme sag.!!

Hilsen Specialdogs

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så er det vist min tur til at fortælle min side af denne lille historie, egentligt gider jeg ikke bruge tid på de personer og kun formår at se tingene fra en side og som er direkte snæversynet. Men jeg er blevet opfordret af flere personer til at reagere på denne her debat.

Jeg er ejer af Specialdogs.

Da jeg første gang mødte hunden Binna, gav jeg straks udtryk for at hunden var i meget dårlig stand, pelsen var meget fedtet og hunden meget overvægtig Det er godt du skriver herinde, dog kan jeg ikke se formålet når du lyver, og det ville aldrig være herinde jeg havde skrevet HVIS, du ikke skrev jeg ikke måtte skrive til dig mere.. Så var det nødvendigt at høre andre ad. Men ja du omtalte min fars hund, på en knap så pæn måde (sikke noget at sige om den hund man elsker) for at bruge din egen talemåde. Du sagde NETOP at den var lidt godt i stand, det ville være sådan at den kunne ske at få 12 hvalpe i maven fordi den havde noget ekstra at give af (dine egne ord). Du udstiller hele tiden Binna som Fed her, og det er hun langt fra, ikke engang Overvægtigtig, som dyrelægen siger kunne hun godt smide 1 kg eller 1½ (Men det er bestemt ikke sådan som du sidder og skriver)og jeg informerede Maria at hunde i denne dårlige form ikke altid var egnet til at bære hvalpe, sådan er naturen indrettet. Maria var dengang enig med mig i, at hunden var i dårlig form generelt og hun bad mig senere pr telefon informere hendes far som var ejer af Binna om korrekt fodring af hunden når de afhentede Binna igen. Da de afhentede hunden brugte jeg så en halv time på at informere ham om foder generelt, ikke kun om mit foder, men faderen var ikke interesseret i at skifte fra hans nuværende foder, men ville da godt købe fiskeolie, og ganske rigtigt sagde jeg ”nej” da det jo er at snyde sig selv til en hund med pæn pels og dårligt indre pga fodret. Senere undskyldte Maria hendes fars afgørelse og sagde at fodret vi havde virkede for dyrt for hendes far. (For dyrt til deres elskede hund?? 400,- for 15 kg). Endnu engang siger du ikke sandheden : Jeg sagde til dig " Der vil jeg gerne forsvare min far (da du netop sagde han virkede afvisende overfot dit hundemad), Da du stod og talte om et mærke ingen kender, og da vi satte os ud i bilen sagde han, 799 kr for en pose hundemad, så vil jeg hellere købe det ved dyrelægen. Og det ved du også Jeanette for jeg var ærlig og fortalte dig at han ikke havde briller på, og derved kun kunne se din pris, men ikke teksten over, og da mærket var ukendt ville han hellere tage med dyrelægen. Og som altid med dig er det åbenbart kun dit hundemad der er det bedste, og din hanhund fejler ingenting, og det er alt det vi andre siger og gør der er forkert.

Først da det viser sig at Binna ikke var med hvalpe informere Maria mig om at de ikke vil omparre hende igen da hun var ret ustabil i hendes løbetider, indimellem var der gået 1,5 år imellem løbetiderne Passer ikke, jeg har fortalt sandheden herinde, og har lige tjekket mine mails til dig også, ved ikke hvor dit 1½ år kommer fra, for grunden til min hund skulle omparres i stedet for min fars, var netop at der ville være hvalpe som var salgsklar til jul (ved ikke hvordan du kan få de 8 måneder til at blive 1½ år), Og ja Binna har skam være i løbetid igen, så hold dig nu bare til sandheden, det hjælper altså ikke at pynte på sandheden, for at fremstå bedre, jeg skrev herinde for at høre om andre havde erfaringer med dig, efter som du havde skuffet os meget.fortæller hun mig da, dog først efter at det er mislykkes og hun i stedet ønsker sin egen hund parret for den samme pris. Hunde med så ustabil løbetid bliver ofte ikke gravide, det viste Maria også allerede Hvor skulle jeg vide det fra, vi har ikke haft problem med at få vores parret før, og der har min tæve også stået i bur alene sammen med en hanhund, uden at blive "stresset" osv. Så hvorfor den kan blive drægtig 2 gange før, uden at blive stresset som du kalder det, og ved at stå alene, ja det kan jo så undre os, for det er jo grunden til den ikke blev parret ved dig.. Hun taler ikke med mig om dårlig tidspunkt for hvalpe (Jul)Lige præcis... hvordan får du det til 1½ år ?. Hun beder altså om at få lov at parre sig egen tæve i stedet, ja og jeg er jo bare sådan en uretfærdigt hanhundejer, men jeg vælger altså at sige ja til Marias ønske, selvom det ikke var aftalen, men jeg ville jo gerne hjælpe, jeg kunne jo bare have sagt nej og så var den sag afsluttet .

Og nej jeg har ikke altid tid til at alle børn der har lyst får lov at tale med mine hvalpe, det kræver at jeg sætter tid at til det og det havde jeg åbenbart ikke den dag, skal jeg også høre for det?! Hvordan kan det kræve noget at din tid at man står ude på vejen og kigger igennem et hegn?

Ville det i øvrigt ikke stresse hunden unødvendigt med ”afskeds scener” med børnene?Stresse ? Nu kommer det igen, her hjemme er hunde en del af familien, og når der kommer en fremmed og tager hunden ud af bilen og går virker det forkert, og mine børn er ikke små tudeunger der vil lave en scene over det, de ville bare have klappet den og sagt vi ses Trille. Eller lign, for der var talt om hvad der skulle foregå hjemmefra, så det var de klar over.. men at de kun så du gik med den, uden at kende dig, det synes de da var forfærdeligt.

Vores kunderne får normalt ikke lov at følge hunden til deres bure i pensionsområdet, hundeejerne bliver altid efterladt på gårdspladsen, det er mit valg og det fungere bedst for hundene på denne måde, vi (hunden og jeg) forlader ejeren, det er ikke ejeren der forlader hunden i buret, det virker bedst! Ønsker man at se hundepensionen og jeg har tid (helst ikke i højsæsonen), fremviser vi meget gerne vores dejlige område, men hunden skal vente i bilen.

Ja og Maria´s hund blev også parret flere gange. Hunden stressede en del under sit ophold her, Maria informere mig ved afhentning om at hunden jo er vant til at have min. en anden hund omkring sig i hjemmet, altså den er ikke vant til at være alene, derfor stressede den unormalt meget under fravær af disse andre hunde. Hunden havde ikke sår eller lignende i hoved??!!.Nå så det havde den ikke, du sagde ellers den måtte have fået de sår i buret, samt den haltede, og du var begyndt at tænke på om den havde fået tjekket albuer, da jeg så sagde den var tjekket, så du den havde revet sig noget ved kloen ? Og ja min hund går her hjemme inde i huset sammen med hendes far, dvs til vores store sorg er han lige aflivet, og det har hverken stresset hende, eller gjort hende anderledes.. og da hun før blev parret på lapija, der stod hun også i bur, og hun blev drægtig. Dog virker det meget forkert at du som hundemenneske kan finde så mange fejl og mangler ved min fars samt min hund, og din gård, dine metoder, dine hunde ikke fejler noget.

Tænk engang skal jeg høre for at der ikke var papir i printeren??!! Nej, jeg tager dog normalt ikke kunder med ind i min privat bolig (med mindre de skal benytte vores wc), lidt privat liv må jeg vil have, hele min ejendom er ellers lavet om til ”hundeområde/kundeområde”. Hvordan kan man være i tvivl om at vi kun ånder og lever for hunden og de "seriøse" hundeejere, måske skulle i tage jer sammen og sætte jer ind i div. forhold omkring os inden i udtaler jer og Maria, tænk før du udtaler dig. Udtaler mig ? Jeg har søgt erfaring med dig, og søgt på nettet også set hvad andre skriver, og det er jo desværre lidt af den oplevelse vi også selv har haft. Du skriver folk skrev til dig at du skulle tjekke her, jeg opfordre også alle dem som har skrevet til mig som besked at skrive her i stedet, men de er rent faktisk bange for du skriver tilbage.. der må jo være en grund til de vil holde sig anonyme ?

Vi har bla en flok dejlige, stabile og super sunde hunde som lever under perfekte og meget naturlige forhold og som bla fodres med super kvalitets foder mv. der bliver ikke sparet på noget til hundene. Hverken tid eller penge.Se lige præcis er det os andres hunde som er problemet ? Kan det ikke være din som rent faktisk ikke kunne det han skulle ? Vores personlige økonomiske fortjenste er minimal, men det er ikke af betydning, for dette er vores livsstil ,altså hundene og deres liv og sådan har det altid været. Vi "arbejder" gerne med hundene og kunderne hver eneste dag i ugen, vi har bla aldrig kundefri dage. Du skrev i en mail til mig at du fortalte os gratis om hundemad, og at du rent faktisk skulle have haft penge for det ? Hvordan kan det være at arbejde med kunderne ? Vi har betalt dig rigeligt for en parring som ikke blev til noget.. og der ikke er en ordenlig forklaring på ikke skete.

Men vi kan ikke leve op til alle personers " normer" omkring hunde hold, opdragelse, fodreing mv. og det ønsker vi heller ikke. Vi blander os ikke i jeres måde at gøre tingene på, og døm venligst heller ikke os uden omtanke. Vi behøves vel ikke at være "ens" alle sammen. I skal ikke leve op til ? UHa det forventer ingen skam af jer, i har jo 30 hunde... de kan jo ikke alle være prefekte familiehunde, hvis de ikke omgåes mennesker og børn

Skal jeg også offentligt gøre de mail Maria skrev til mig?? Ja jeg var så venlig at tilbyde endnu en omparring og beder Maria kontakte dyrlægen igen og forhøre sig om at det faktisk er muligt at to tæver går tomme, uden at hanhunden har et problem.Ja det foregik som jeg skrev tidliger herinde, du må skam gerne offentlige gøre mine mails, men husk dine egne også, så kan folk også se det med Binnas løbetid. Jeg vil dog se om jeg kan smide et billed op af Binna her, så du ikke kan sidde og sige hun er fed og overvægtig, og fejlernæret, bare fordi hun ikke fik dit hundemad. Maria begynder dog nu at tale grimt til mig pr. mail, jeg føler mig ret fornærmet over at hun nærer så stor mistro til mig og mit fortagende, citere : ”har hunden overhoved været i bur sammen” osv, nej helt ærligt det gider jeg ikke finde mig i, så derfor afslutter jeg vores samarbejde. Maria og hendes far har fået det de bad mig om, nemlig en parring og endda en omparring med en anden tæve. At der ingen hvalpe kom ud af det er rigtigt trist, men det var naturens vilje. Vi havde ingen aftale om at pengene skulle returneres hvis der ikke kom hvalpe i tæverne, da vi ikke regnet med at det kunne ske, men det skete og Maria ødelagde vores samarbejde med sine uendelige lange bebrejdende mails.Undskyld jeg skriver lange mails, og vil have alt med, men har du overvejet at vi måske synes dine uendelige lange foredrag om alt som var dårligt ved os, og vores hunde ødelagde vores mening om dig ? Du kunne jo ikke sige noget som helst positivt om andet end din egen hund.. (hunde), problemerne var at finde ved andre end dig jo.

Vi har aldrig tidligere haft hunde til parring her hos os som skulle omparres eller lignende pga manglende graviditet, men vi ved det kan ske, også hos to tæver, prøv bare at spørg en upartisk dyrlæge. Sandsynligheden er lille men den er der! Tror I virkelig at vi ville gøre det med vilje?!..helt ærligt.

Hvis I ellers har noget i gerne vil vide eller se her ude hos os, feks vores hundeforhold eller HD/AA resultater på vores hunde, så kontakt os venligst for et besøg, på vores mail [email protected] eller telefon 75241524.

Måske skulle I sætte jer lidt bedre ”personligt” ind i mit eller andres arbejde før i dømmer mig eller andre, det er for nemt bare at dømme folk her på nettet pga en eller to personers udtalelser.

Ps. prøv lige at læs i min gæstebog på min hjemmeside, betyder det intet for jer der ude at der er så mange der har positive oplevelser med at samarbejde med mig.?? Nej jeg kan ikke tilfredsstille alle, men jeg prøver faktisk ret så meget!.

Kan se en skriver at da hun skrev nogle kritiske spørgsmål, så var det væk fra gæstebogen 1 time efter

 

Ps. Jeg skal nok finde et Billed af Binna og min hund for at vise at de hverken er fede, overvægtige, eller stresset, men gode familiehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst specialdogs
Kan se en skriver at da hun skrev nogle kritiske spørgsmål, så var det væk fra gæstebogen 1 time efter

 

Ps. Jeg skal nok finde et Billed af Binna og min hund for at vise at de hverken er fede, overvægtige, eller stresset, men gode familiehunde.

......................

Hold da helt op hvor er du langt ude....jeg kunne skrive rigtigt meget, men vælger nu helt at stoppe. Hilsen Specialdogs.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
......................

Hold da helt op hvor er du langt ude....jeg kunne skrive rigtigt meget, men vælger nu helt at stoppe. Hilsen Specialdogs.

 

Det må du også gerne mene, jeg har i det mindste ikke haft behov for at tale negativt om din hanhund, eller dit foder, eller sådan.. og jeg har kunnet tale om min erfaring ved at sige sandheden (uden at pynte på den, som jeg måtte rette i din forklaring på).

 

Det jeg søgte herinde var andre erfaringer med dig, men kan se så snart en skriver noget, så føler du dig næsten angrebet, selv om man som kunde ikke behøver at have haft en negativ eller positiv oplevelse. Men det kan ikke passe folk ikke skal have lov til at tale om oplevelser herinde, uden du virkelig føler man næsten sviner dig. Derfor ser jeg gerne folk skriver deres erfaring, da jeg stadig er af den overbevisning at det er lig 0 at opleve det vi har oplevet ved dig. Og den mening har jeg lov til at have, om du så mener jeg er langt ude eller ej. Og ja når du omtaler min far's hund som fed osv. Så har jeg bestemt lov til at vise det slet ikke passer. Man kommer altså længst med sandheden, også derfor jeg var klar over nogen mente du gjorde det rigtigt, og andre mener du gør det hele forkert.. Jeg kan godt tåle at høre måde de positive og negative bemærkning, både om mine indlæg, og om andres. Alle har ret til at have sin mening, og i stedet for straks at blive sur når nogen omtaler dig, hvad så med at bruge det til noget, tænk over hvad folk skriver, også lav om på det, så folk kun har positive ting at sige fremover...

 

Hvordan kan det være alle herinde er velkommen til at komme og se dit sted ? Når vi andre dårligt må se på hunde igennem et hegn, for de ikke hopper op ? Det giver altså ikke meget mening. Nok derfor jeg synes det er besværligt at have en samtale med dig, for vi 2 vil aldrig blive enige om hvordan man behandler andre mennesker, og hvordan man taler til andre.

 

Men min mening og min erfaring har jeg bestemt lov til at have, og give videre, så andre ikke ender i vores situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst buliosse

Hej Allesammen.

 

Jeg vil bare lige oplyse jer sidste nyt herfra :)

 

Jeg tog Trille til dyrelægen, vi ville være sikre på hun var frisk, ikke fejlede noget, nu hun bliver 7 år sankt hans aften. Trille er helt perfekt, og kunne godt klare et kuld hvalpe. Så vi ville (efter tabet af vores 2 forældre til Trille over det sidste år), se om hun virkelig ikke kunne blive dægtig, samt om hun blev stresset.

 

Vi lavede en aftale med Lapija, hvor Trille er blevet parret før uden problemer, Trille kom derned på 8 dagen i hendes løbe tid, hun var der i 7 dage, og vi ville vente spændt på om det lykkes, nu fik vi jo af vide fra specialdogs.dk at Trille var stresset osv osv. Derfor hun gik tom. Nu er det 7 uger siden Trille skulle være blevet parret på Lapija, OG.. ja hold nu fast, vi har en fantastisk hund, med en stor flot rundt mave, der bobler af hvalpe-poter.. så Ja Trille kan sagtens blive parret :)

 

Vi glæder os meget til at se de små guldklumper, og se hvilken hvalp der ender med at passe ind her hjemme, som skal blive boende ved os :)

 

Dertil har vi læst på specialdogs.dk hjemmeside, at de nu er kommet af med deres hanhund, det sætter bare vores erfaring i et mere tydeligt lys. Hvis de havde en hanhund som var så perfekt, og kunne lave hvalpe (som vi oplevede med 2 tæver den ikke kunne), så går man jo ikke af med hunden :)

 

Men alt i alt, så er vi nået frem til den erfaring og konklusion at Vores tæve ikke fejler noget, og hvalpe i maven på hende, gør at vi desværre stadig er af den overbevistning at det som foregik da Trille var ved Specialdogs ikke var hvad der var aftalt. Desværre.

 

Men det positive er : At vi skal have Golden Retriever hvalpe i løbet af et par uger, vi er alle glade, og vi er glade for at have et godt og fornuftigt kendskab til Lapija (hvor vi selv har købt hund før).

 

Tak til alle jer som læste med herinde.. både gode som dårlige erfaringer. Og I må have en dejlig sommer, det er jeg sikker på vi får her med små hvalpe i huset :)

 

Mvh Maria :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Uanset hvor flink og hjaelpsom man synes at man har vaeret, og hvor uhoflig og forkert man synes, den anden part har vaeret, saa kommer det dog frem til en ting. om det at fair at beholde 3.500 kr for parringer, som ikke har baaret frugt.

Opdraetter og avler imellem, hvor er den skriftlige kontrakt? Med disse pengebelob, saa troede jeg ikke folk brugte mundtlige aftalere laengere.

 

Jeg haaber Specieldogs vil betale belobet tilbage, eller give mulighed for uendelig mulighed for parringer indtil det baere frugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvor flink og hjaelpsom man synes at man har vaeret, og hvor uhoflig og forkert man synes, den anden part har vaeret, saa kommer det dog frem til en ting. om det at fair at beholde 3.500 kr for parringer, som ikke har baaret frugt.

Opdraetter og avler imellem, hvor er den skriftlige kontrakt? Med disse pengebelob, saa troede jeg ikke folk brugte mundtlige aftalere laengere.

 

Jeg haaber Specieldogs vil betale belobet tilbage, eller give mulighed for uendelig mulighed for parringer indtil det baere frugt.

 

Har man betalt for en parring og tæven går tom, er det normalt at man tilbydes en gratis parring hos samme opdrætter.

Men selvfølgelig kan andet aftales.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst specialdogs

Tillykke med de kommende hvalpe. Trist at det ikke lykkes hos os, med du spændte jo selv ben for yderligere samarbejde med din opførsel, men det ved folk herinde jo ikke så meget om. Endvidere finder i ikke andre kunders tæver der er gået tomme her ude hos os, kun dine underligt ikke?!. Balu som parrede dine tæver har lavet ca 15-20 kuld og hans job skal derfor nu langsomt overtaget af Zivago vores nye avlshan, begge disse hanner er udstationeret ikke solgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Tillykke med de kommende hvalpe. Trist at det ikke lykkes hos os, med du spændte jo selv ben for yderligere samarbejde med din opførsel, men det ved folk herinde jo ikke så meget om. Endvidere finder i ikke andre kunders tæver der er gået tomme her ude hos os, kun dine underligt ikke?!. Balu som parrede dine tæver har lavet ca 15-20 kuld og hans job skal derfor nu langsomt overtaget af Zivago vores nye avlshan, begge disse hanner er udstationeret ikke solgt.

 

Hvis du var utilfreds med hendes opforsel, og afsluttede samarbejdet, saa er det ogsaa indlysende at tilbagebetale belobet, eller som minimum det halve af belobet. At beholde hele belobet, naar anden part, ikke har faaet den del af aftalen, som var blevet indgaaet: At faa hunden gravid, er DYBT uprofessionelt og virkelig uretfaerdigt.

 

Det er ret lige gyldigt om det er hundens egen skyld, og din hund er yderst viril og produktiv m.m. Faktum er, at den ikke blev gravid og du valgte at beholde alle pengene.

 

Det er det man kalder en ufair maade at drive forretning paa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst specialdogs
Hvis du var utilfreds med hendes opforsel, og afsluttede samarbejdet, saa er det ogsaa indlysende at tilbagebetale belobet, eller som minimum det halve af belobet. At beholde hele belobet, naar anden part, ikke har faaet den del af aftalen, som var blevet indgaaet: At faa hunden gravid, er DYBT uprofessionelt og virkelig uretfaerdigt.

 

Det er ret lige gyldigt om det er hundens egen skyld, og din hund er yderst viril og produktiv m.m. Faktum er, at den ikke blev gravid og du valgte at beholde alle pengene.

 

Det er det man kalder en ufair maade at drive forretning paa.

 

Det er da virkelig noget i har sat jer ind i, va?! Aftalen var en´parring og en´omparring og så ikke mere!! Og nej man får ikke pengene tilbage hvis det ikke lykkes efter 2 forsøg, sådan var aftalen. Jeg var enda large og accepteret at der blev parret en ny tæve anden gang, det var ikke med i aftalen. Og jeg tilbød så endnu en omparring efter de 2 tomme parringer men tæveejeren opførte sig meget ubehøvlet og jeg valgte at stoppe mit samarbejde med hende. Hvorfor skal jeg egentligt høre for noget som helst, jeg har gjort hvad jeg blev betalt for. Ingen andre betalenede tæver er gået tomme her hos os og det har ikke engang været nødvendigt at lave en eneste omparring. Ingen af jer kender til vores oprindelige aftale og i kender slet ikke til tæveejerens opførsel som var den afgørende for mig. Hvem ved hvordan det var gået hvis hun bare havde opført sig anstændigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst buliosse

Jeg har svært ved at se hvorfor jeg ikke har opført mig anstændigt. Det hele er faktisk skrevet herinde. Men du mener ikke det var anstændigt, fordi jeg satte spørgsmålstegn ved om hunden rent faktisk var parret ? Det må virkelig gå dig meget på, fordi vi skulle bare acceptere at du talte "grimt" om vores hunde... om løbetiden, og hvad der nu ellers var. Pelsen, tykkelsen, foderet osv. Vi skal bare acceptere du siger de ting, og når vi så siger det mindste tilbage... så opfører vi os ikke anstændigt. Jeg forstår slet ikke hvorfor det kun må være den ene vej at der siges ting som er personligt ?

 

Og jo vi lavede en aftale om min tæve måtte parres hvis det ikke lykkes (det var ikke nyt for dig). Dertil sagde du at vi kunne få den omparret, efter vi spurgte efter pengene retur, eller nogen af pengene, fordi vi ingen hvalpe havde i hende. Vi sagde endda åbnet vi gerne betale for ophold osv.. men du ville ikke give noget retur, du mente vi kunne parre igen. Og da jeg så sagde at vi løb om kamp med tiden (alderen) på vores tæve, og da du havde fosøgt med min hund og min fars (som du lovede blev drægtige, for du kunne også selv inseminere osv) turde vi ikke bruge endnu en løbetid på der ikke blev hvalpe. Vi får ikke hvalpe for at få hvalpe.. vi får hvalpe her hjemme for at nyde det, men bestemt også fordi vi havde begge Trille's forældre, og de er desværre flyttet i himlen nu, og derfor er planen om at beholde en hvalp efter dem alle 3. Derfor kan vi ikke bare forsætte en omparring uden resultat.. når Trille bliver ældre.. Samt det er da klart bedst at have et kuld hvalpe om sommeren, så de også kan være udenfor og brugt noget energi.

 

Jeg mener personligt ikke selv jeg var så anstændig som du siger, du sagde ting til mig, trak din omparring tilbage, og ja jeg satte spørgsmål ved om hundene overhovedet var forsøgt parret, når du siger det kun er vores hunde din han ikke kunne parre. Hvis du mener det er så forkert, ja så var jeg var ikke anstændig i dine øjne.. men jeg synes nu ikke det er så alvorligt i forhold til hvad du sagde om vores hunde..

 

Og hvis du havde betalt for noget, og fik lovet noget.. og gjorde en masse for alt var klar, 2 gange i træk.. også der intet skete, så ville du heller ikke selv tro på det fremover.

 

Men jeg oprettede ikke det her indlæg om hun nu var med hvalpe, for diskutere med dig igen. Du har valgt som du har, hvilket jeg mener er meget forkert. Men jeg er lidt bange for du let føler folk angriber dig Jeanette. Hvis nogen skriver det mindste negative som kan henvises til dig, så er du jo hurtig til at forsvare dig i en negativ tone. Jeg tror lidt du gør det hele meget værre end det er. Nå men altså.. jeg oprettede mit svar her, for at fortælle at jeg nu havde min egen erfaring.. og at vi havde fået Tjekket Trille og der var intet at komme efter.

 

Jeg ville bare sige jeg havde erfaringen, som har gjort mig klogere.. meget endda. Og jeg synes nu jeg har skrevet hele vores forløb i dette forum, så hvis folk ville se aftalen, se hvad der er sket, så er det bare at læse.. ved det er langt. Men der er ingen grund til at være så sur/negativ, så snart en har en mening om noget, som måske ikke lige er magen til din. Vi er alle forskellige, og vi gør tingene forskelligt.. og heldigvis for det.

 

Jeg er kommet over den oplevelse ved dig, ja jeg var skuffet over den/det.. og ja over du ikke på nogen måde var imødekommende for at betale lidt af vores penge retur, når vi ikke fik noget ud af de pengene. Men nu glæder vi os over at vores hund er parret, den har hverken været stresset, gøet mere end de andre Golden Retrievere på den kennel, og alt i alt afsluttede vi her med en fantastisk oplevelse.

Behandler folk os godt, så gør vi da 100 % også det tilbage.

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er da virkelig noget i har sat jer ind i, va?! Aftalen var en´parring og en´omparring og så ikke mere!! Og nej man får ikke pengene tilbage hvis det ikke lykkes efter 2 forsøg, sådan var aftalen. Jeg var enda large og accepteret at der blev parret en ny tæve anden gang, det var ikke med i aftalen. Og jeg tilbød så endnu en omparring efter de 2 tomme parringer men tæveejeren opførte sig meget ubehøvlet og jeg valgte at stoppe mit samarbejde med hende. Hvorfor skal jeg egentligt høre for noget som helst, jeg har gjort hvad jeg blev betalt for. Ingen andre betalenede tæver er gået tomme her hos os og det har ikke engang været nødvendigt at lave en eneste omparring. Ingen af jer kender til vores oprindelige aftale og i kender slet ikke til tæveejerens opførsel som var den afgørende for mig. Hvem ved hvordan det var gået hvis hun bare havde opført sig anstændigt....

 

 

Ja, det er meget nemt at tage fejl af hinanden, specielt naar dyr er involveret, da de oftest har stor personlig vaerdi. Derfor synes jeg principelt at naar man saelger 'en vare' og driver professionel forretning, saa er det ekstra vigtigt, at man er large med sine kunder. Dvs. sorger for, at man som grundlag, ikke tager fuld betaling for parringer som ikke baere frugt.

 

Hvis 2 parringer, eller lignende ikke har baaret frugt, saa er det oplagt at som minimum give det halve belob tilbage og afslutte paa en retfaerdig facon. saa anden part ikke sidder tilbage med ingenting. Saa er det mere fair for begge parter involveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst specialdogs
Jeg har svært ved at se hvorfor jeg ikke har opført mig anstændigt. Det hele er faktisk skrevet herinde. Men du mener ikke det var anstændigt, fordi jeg satte spørgsmålstegn ved om hunden rent faktisk var parret ? Det må virkelig gå dig meget på, fordi vi skulle bare acceptere at du talte "grimt" om vores hunde... om løbetiden, og hvad der nu ellers var. Pelsen, tykkelsen, foderet osv. Vi skal bare acceptere du siger de ting, og når vi så siger det mindste tilbage... så opfører vi os ikke anstændigt. Jeg forstår slet ikke hvorfor det kun må være den ene vej at der siges ting som er personligt ?

Nej det hele er ikke skrevet her inde!!! Du må meget gerne sige personlige ting hvis du holder dig til sandheden og fakts.

 

Og jo vi lavede en aftale om min tæve måtte parres hvis det ikke lykkes (det var ikke nyt for dig) Det aftalte vi først efter din fars hund ikke var blevet med hvalpe og du da informerede mig om at hans tæve iøvrigt ikke kom i løbetid reglmæssigt (ny oplysning), da sagde jeg ja til din forespørgsel om at bruge din tæve istedet. Dertil sagde du at vi kunne få den omparret (ja var det ikke pænt gjort eller hvad? det var ikke med i aftalen men en naturlig venlighed fra min side.) , efter vi spurgte efter pengene retur, eller nogen af pengene, fordi vi ingen hvalpe havde i hende.(penge retur var ikke med i aftalen) Vi sagde endda åbnet vi gerne betale for ophold osv.. men du ville ikke give noget retur, du mente vi kunne parre igen. Og da jeg så sagde at vi løb om kamp med tiden (alderen) på vores tæve, og da du havde fosøgt med min hund og min fars (som du lovede blev drægtige, for du kunne også selv inseminere osv) Hvorfor inseminer når de blev parret?! turde vi ikke bruge endnu en løbetid på der ikke blev hvalpe. Vi får ikke hvalpe for at få hvalpe.. vi får hvalpe her hjemme for at nyde det, men bestemt også fordi vi havde begge Trille's forældre, og de er desværre flyttet i himlen nu, og derfor er planen om at beholde en hvalp efter dem alle 3. Derfor kan vi ikke bare forsætte en omparring uden resultat.. når Trille bliver ældre.. Samt det er da klart bedst at have et kuld hvalpe om sommeren, så de også kan være udenfor og brugt noget energi.

 

Jeg mener personligt ikke selv jeg var så anstændig som du siger, du sagde ting til mig, trak din omparring tilbage (pga din opførsel trak jeg den "extra"-omparring tilbage efter en længere ubehøvlet samtale pr telefon og flere ubehøvlet mails.), og ja jeg satte spørgsmål ved om hundene overhovedet var forsøgt parret, når du siger det kun er vores hunde din han ikke kunne parre (Det var såmen ikke bare spørgsmålene, men den måde de blev framlagt på og det er du vist ikke selv i tvivl om , vel?! I øvrigt har han parret begge tæver, de blev bare ikke med hvalpe, men hvis Balu ikke havde kunne parre din fars tæve fordi hun var lidt ældre og uerfaren, så tilbød jeg ganske rigtigt at inseminere, men det var ikke nødvendigt da de parrede naturligt.). Hvis du mener det er så forkert, ja så var jeg var ikke anstændig i dine øjne.. men jeg synes nu ikke det er så alvorligt i forhold til hvad du sagde om vores hunde.. Hvad jeg sagde om jeres hunde var ren information, din far hund var engentligt tyk og dårlig i pelsen pga af for dårlig kost og jeg brugte derfor en del tid på af informere din far om foder, på din opfordring, da du var enig med mig. Din tæve var meget stresset under hendes ophold, er det usande ubehøvlet udtagelser?! Du sagde selv at det var super at jeg havde sagt det om din fars hund, for han ville ikke lytte til dig når du sagde det. Men nu er det ikke længere gode udtagelser, jo man har da ret til at ændre mening.

 

Og hvis du havde betalt for noget, og fik lovet noget.. og gjorde en masse for alt var klar, 2 gange i træk.. også der intet skete, så ville du heller ikke selv tro på det fremover. Jeg har faktisk selv prøvet at mine tæver ikke blev drægtige hos fremmede hanner/opdrætter og jeg valgte ikke at lave en omparring (mit valg) og bad naturligvis ikke om penge retur da det jo ikke er en del af aftalen, INGEN lover hvalpe, ALLe håber på hvalpe.

 

Men jeg oprettede ikke det her indlæg om hun nu var med hvalpe, for diskutere med dig igen. (nå) Du har valgt som du har, hvilket jeg mener er meget forkert. Men jeg er lidt bange for du let føler folk angriber dig Jeanette. (Mener du helt ærligt at skrive ALT det du har skrevet herinde er "LET"???) Hvis nogen skriver det mindste negative som kan henvises til dig, så er du jo hurtig til at forsvare dig i en negativ tone.(DET MINDSTE, hold da op hvis det her herinde er "det mindste" så ville jeg nødigt se...) Nåå jeg menere nu ikke at jeg var hurtig til at svare i begyndelsen af dette indlæg, først da jeg ligesom fik nok! Jeg tror lidt du gør det hele meget værre end det er. Er det dig der siger det?! Nå men altså.. jeg oprettede mit svar her, for at fortælle at jeg nu havde min egen erfaring.. og at vi havde fået Tjekket Trille og der var intet at komme efter. Balu er også blevet tjekket og der var heller ikke noget at komme efter, men naturen har også noget at sige, men det vil i ikke acceptere, vel?!

 

Jeg ville bare sige jeg havde erfaringen, som har gjort mig klogere.. meget endda. Og jeg synes nu jeg har skrevet hele vores forløb i dette forum, så hvis folk ville se aftalen, se hvad der er sket, så er det bare at læse.. ved det er langt. Men der er ingen grund til at være så sur/negativ, så snart en har en mening om noget, som måske ikke lige er magen til din. Vi er alle forskellige, og vi gør tingene forskelligt.. og heldigvis for det. Jeg er såmen ikke sur nok mere forarget over at folk incl dig udtaler sig før din tænker eller uden at vide hvad de taler om. Du ville jo egentligt vide om andre havde negative erfaringer men at "parre" her ude hos mig og det fik du ikke svar på vel?! for der er ikke andre, men da det ikke lykkes at finde andre så skulle jeg høre fra dig hvordan jeg vælger at holde mine hunde og hvalpe osv, hvorfor mon det når du skriver "Men der er ingen grund til at være så sur/negativ, så snart en har en mening om noget, som måske ikke lige er magen til din. Vi er alle forskellige, og vi gør tingene forskelligt.. og heldigvis for det. Men jeg skal da bare sidde og lade mig tilsvine og ikke svare på det, er det sådan det skal være i din verden? Der er iøvrigt stadig ingen af dine "venner" herinde der har været uden at se vores forhold, lidt skuffende efter al deres skriverri, men der er jo også så nemt at sidde her inde og svine andre til, bare man ikke skal stå ansigt til ansigt. Så hvis der er nogle der har noget at spørge om eller fortælle kan i så ikke lave en aftale om et besøg herud hos mig personligt, det kunne være så hyggeligt og måske lærerigt.

 

Jeg er kommet over den oplevelse ved dig, ja jeg var skuffet over den/det.. og ja over du ikke på nogen måde var imødekommende for at betale lidt af vores penge retur, når vi ikke fik noget ud af de pengene. Det var først og fremmest ikke aftalen, vel! og så men din opførsel, hvad forventer du?! Men nu glæder vi os over at vores hund er parret, den har hverken været stresset, gøet mere end de andre Golden Retrievere på den kennel, og alt i alt afsluttede vi her med en fantastisk oplevelse.

Behandler folk os godt, så gør vi da 100 % også det tilbage.

 

Maria

 

Sikke pænt du kan skrive her inde NU, men de har heller ikke hørt dig live eller set dine dine mails til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...